Více dálkových vlaků na Ferdinandku. ÖBB chtějí posílit spojení mezi Rakouskem a Polskem přes Česko
Lokomotiva Siemens Vectron dopravce České dráhy (ČD) s vozy PKP ve stanici Ostrava hl. n. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Nové vlaky EC 202 a EC 203 mají vyjet příští rok.
Tak snad by, konecne, mohly vlaky na Ferdinadce s oznacenim EuroCITY zacit zastavovat jen tam, kde to aspon trochu CITY pripomina.
To pak pojeodu celou trasu mezi Vídní a Katovicemi prázdnou..
Ty vlaky maji byt v prve rade pro spojeni Vidne a Halice.
To že tam začínají a končí automaticky neznamená, že musí spojovat jen tyto místa, to je jak s tím devbilní argumentem, že nás objíždí vlaky Wien-Berlin. Pro nás nemá cen ten vlak platit, když poveze vzduch, což vozí pravidelně přes obě hranice.
Ostuda je, že u nás z Brna do Břeclavi jezdíme rychleji než z Břeclavi do Vídně.
Tam plánují též 160-200km/h, že? Tam taky ale jezdí více vlaků, než na našem úseku, tak aby tam na tu rychlost bylo míst.
200 bude jen do Gänserdorfu, dále do Vídně 160
Proč ne.
Proč ne?
Jezdíme často Veselí nad Moravou – Ostrava a pokud tento vlak bude mít ve Starém Městě přípoj (což předpokládám, že ano), tak ho určitě také někdy využijeme.
A ano, ta linka je vytížená fakt podivně nárazově. Kolikrát i ve všední den v sedle je vlak opravdu hodně zaplněný, ale jindy také ve všední den v sedle máme pomalu celý vagón pro sebe. No a v pátek na sever a v neděli na jih, to už rovnou beru místenky, nebo si připlatíme 1.tř.
Ano zkušenosti jsou nejlepší předpoklad pro kvalitní a klidné cestování vlakem. Já jsem v relaci Wien-Ostrava v letech 2005-2020 vyzkoušel úplně všechno. A zažil jsem všechno. Jak chybějící Wars První třídu Posilové vozy v pá,ne Ale vždy jsem seděl (někdy i s tím co by nikdo neseděl) Stačí se podívat jak je o ten směr zájem. V minulosti jen Sobieski, Polonia, Chopin. Potom přibýva Moravia , která nepochopitelně končí v Břeclavi a dále pokračují jen lůžkové vozy z Ruska. Naštěstí po 2 letech nějakou chytrou hlavu napadlo že by se tam přidali i sedátka. Následně Danubius, Porta Moravica. Byla to… Číst vice »
…to je jenom dobře. Jen letos využiju spoj po trase Olomouc – přestup v Přerově – Vídeň Hbf. s přestupem na letiště Schwechat třikrát.
Odjezd z Ostravy by tedy byl 12:51 hl. n., 12:59 Svinov, pro mě osobně využitelný Do dokonalosti chybí vlak s odjezdem 14:51/14:59, ale buďme rádi i za tento vlak, který si své cestující určitě najde. Odjezd z BV 13:09 směr Ostrava je taky super. Snad se dočkáme celodenního 2 h intervalu směr Vídeň
Proč až za 12/2026? Je konec února a nejsou schopni se domluvit na vyjetí letos v prosinci.
Nejsou vozidla.
Ono to nějak hoří? Zřejmě ne. Vzpomeňte si, jak dlouho trvalo rozjet linku Praha – Gdynia.
Vlaky z Ostravy na Zlínsko zoufale chybí, a tohle zavadění možná někdy za rok je k ničemu… Ta zkostnatělost a Antiakceschopnost na dráze je nechutná…
Ale víte, že jeden pár Vídeň-Přemyšl už jezdí. Nebo že mezi Rakouskem a Polskem přes Moravu normálně pendlují vlaky. Nenapadá mě, co je ke srovnání s Praha-Balt
Délka procesů.
Legislativa… komerční spoje se musí posoudit, zda nenaruší existující trh
No vida i Rakousko pochopilo, že potřebuje levnou pracovní sílu, která má pracovní návyky a vcelku se v Evropě domluví, z Ukrajiny. Pro levnou pracovní sílu je vlak ideální dopravní prostředek. Skvělé je, že tohle spojení jede kvůli výškovým profilům a době jízdy mimo SK.
EC vlak rozhodně není ideální dopravní prostředek pro levnou pracovní sílu.
Individuální osoby pracující ve službách ve velkých městech jezdí autobusy, které jsou levnější, skupiny co pracují a hodně pendlují na stavbách nebo na polích a často právě mimo zastávky vlaků, jezdí v 5/7/9 osobách v autech nebo dodávkách, často ještě s přívěsem, na kterém si zpět dom dovezou na přeprodej/pro sebe ojetinu z Německého bazaru, tyhle dodávky jsou vidět na dálnicích poměrně často.
V čem není ideální? 🙂
Máte mozkovou poruchu?
Je to motýl.
Po Vídni je nejrychlejší vlak jejich Stadtbahn
V Rakousku stejně jako v jiných zemích střední Evropy je usazeno dost uprchlíků z válečné zóny, kteří občas jezdí do vlasti za rodinou. Ten spoj je prostě další Vídeň-Ostrava-Krakov, protažený pak do Přemyšle. Nevím jestli pracovníci budou pendlovat až do Rakous, na tomto spoji možná tak do Ostravy.
Hlavní problém spojení Vídně s Haličí byl odjakživa karpatský oblouk. Jeho „nejnižší nejvyšší“ místo je u Bělotína, proto se tam ÖBB i PKP tolik cpou. Třeba slovensko-polské tratě jsou jednokolejky, stoupající dost vysoko s mnohem nižší propustností. Dále na východ to zase komplikuje změna rozchodu…
Moravská brána leží vně Karpat.
Krkonošsko-jesenické pohoří neboli pohoří Sudety je samostatný celek. Je o stovky miliónů let starší než relativně mladé Karpaty. Jak se můžete ohánět Wiki, když to není pravda. Nadřazená jednotka je Česká vysočina, souč. Hercynských pohoří.
Kde je to na Wikipedii konkrétně napsané?
Ano tzv. vněkarpastké sníženiny jsou základem železniční sítě na severu Moravy…
Ferdinand by byl spokojen jak mu říše prosperuje.
Und Franz Josef auch.
Všem by nám bylo lépe, pod Rakouskem.
S tím kolik se po Evropě potuluje vyznavačů islámu, které jeho předkové pomáhali s nasazením vlastních životů držet dál od možnosti likvidace křesťanské civilizace? Myslím, že by mu nebylo dvakrát veselo…
Někde jsem slyšel rady že na to stačí mít u sebe psa. Toho se muslimové bojí
U EC 106/107 jsem v Ostravě viděl obsazenost 5-10%. Plnější byl panoramatický vůz s 1.třídou.
Ony ty vlaky z Ostravy na Krakov a Vídeň jezdí buď úplně plné, že se stojí snad i „na střeše“, nebo naopak prakticky prázdné… Zatím jsem nezaznamenal nic mezi.
Já jsem ještě neviděl úplně plné EC z Břeclavi do Vídně.
Railjety jsou tam v létě úplně narvaný. Třeba v 11 z Vídně jedině s místenkou…
Ve 13.10 z Hbf taky
V 15:10 celoročně…
Já myslel ty Polské EC, to jsem vídával pravidelně odjíždět s 0 cestujícímí.
Já ano.
Kdyby se dalo na Ukrajinu létat, žádný nový spoj do Przemyslu by nevznikl.
Nesmysl, Ukrajinci jsou na vlak zvyklí a mají ve zvyku tahat plné bágly, to nízkonákladovkou nelétají.
Nesmysl, Ukrajinci byli zvyklí na vlaky a dálkové busy, ale s rozmachem nízkonákladových dopravců na Ukrajině jako Wizz, Ryanair a SkyUp jich většina začala využívat letadla. Do busu a vlaků se vrátili logicky s příchodem války, každopádně i tak dál létají, doporučuji se jet podívat na parkoviště u letiště Krakow, každá druhá/třetí SPZ je UA.
Většina těžko, už jen protože ty destíky autobusů, dalších minibusů, dodávek a dálkových vagonů jen tak nepřebije několik letů za den.
Oni to uměj i kombinovat – člověk letadlem, bágl maršrutkou…
Víte, kolik stála letenka Bratislava-Kyjev nebo Wídeň-Kyjev s Ryanairem nebo Wizz airem? A týkalo se to také Lvova, Charkova a Oděsy.
Do Przemyslu mozno nie, ale vlaky z Rakuska do Polska pomaly pribudaju uz dlhsie. Posledne dva pribudli v rokoch 2020 a 2023.
To si stěžuje v Kremlu.
Čím dřív Ex4 aspoň ve dvouhodine, tím lépe, to už mělo být dávno. Ideálně hodinovka z Ostravy na jih (střídavě A/SK).
To by bylo krásné, ale asi by těch vlaků do ciziny bylo až příliš…
Tak ono se to může z Bohumína střídat na Warszawu, Przemysl, Wroclaw.
Myslel jsem spis z Břeclavi na blavu/wien. Plus kapacita 270 je taky takřka vyčerpaná
To zas pojede vše přez Ferdinandku a jinde kde nic tu nic? Ocenil bych spojení Vídeň – Praha – Świnoujscie, aby se dalo jet do západního Polska k moři. Ale cpát vše přes 1 přechod do Polska je ekonomicky výhodné jen pro provozovatele nikoliv pro cestující.
Záleží na poptávce cestujících. A vlak bude končit na ukrajinských hranicích, takže zřejmě bude zejména pro ukrajinské zaměstnance rakouských firem.
Máte pravdu krásné pobřeží Baltu není cílem. Rakouští podnikatelé vidí na Ukrajině obrovskou poptávku po zbraních a vše co má Ukrajina válkou zdemolované. Budeme opět rádi za spojení Praha – Wroclaw – Gdaňsk a jinak má turista smůlu.
Co máte proti východnímu Polsku. Můžete jet Vídeň-Praha-Hamburk, to vás taky vede k Baltu, v podobném severním směru. Můžete třeba v Hamburku, Berlíně přestoupit. Kudy by to jelo do Svinoústí, přes Berlín.
Děláte si z nás srandu, že a kvůli něčemu provokujete. Tak to řekněte naplno a neschovávejte se za vymyšlené důvody. Ukrajina
Zeměpisná drobnost, Hamburk leží u Severního moře…
Pak je také parametr čistota moře a údržba pláží. To si myslím, že SvinoÚstí je jiný level než Hamburg.
Co příspěvek přečíst celý. Kudy přesně by jel Svinoexpres dál z Prahy směr sever, přes která města?
(Píšete jako robot. Pláže u hamburského Labe?)
Pro Marcela ideálně přes Ebersbach, Mierosów nebo Zawidow protože tamtudy ještě nic nejezdí…
Z Prahy do Berlína a odtud do Svinoústí centrum.Jen budete na druhé straně zátoky. 😉 Na co nějaký objíždkový vlak z Prahy? Když už tak z Vídně přes Hradec Králové do Zellené Hory a Svinoústí. Přes Prahu je to zbytečná zajížďka. Jako letní turistický noční spoj by to snad mohlo mít šanci. Přes den, kdo ví. Až z Vídně přes Berlín, jen kdybyste chtěl nějaký letní turistický noční spoj Vídeň – Třeboň-Praha-Berlín-(Svinośtí centrum), ale nevím, zda by takový vlak dokázal dojet až tam. Snad nějaká trojsystémová BEMU (tak to chci vidět 😀 ). Jinak se to těžko ekonomicky vyplatí. To… Číst vice »
🙂 Ne, Hamburk leží na Labi. K Baltu je to z něj úplně stejně daleko, jako k Severnímu. To je ten chyták.
Z Berlínského Hbf je to k Baltu o 100km blíže než k Nordsee.
Hamburk neleží u Severního moře. Dokonce je při cestě z Česka ideálním místem pro přestup k Baltu směr Lübeck nebo Kiel.
Nebo Drážďany, odsud jezdí IC do Rostocku.
Hamburk je ve vnitrozemí.110 km od moře
V Hamburku sednete na osobní vlak do Kielu nebo Lubecku a za 40minut jste u Baltu.
Pronajměte si vozy, tahadlo a osádku a pusťte se do toho. Dopravci zpravidla zavádí spoj proto aby jim vydělával, nikoliv sentimentálně brousil kolejnice z nostalgie na jejich náklady… 🙂
Prosím rozveďte dál onu myšlenku, jak rakouští podnikatelé chtějí vozit v osobních vagonech zbraně. A jak je poptávka po všem zdemolovaném. Nebo kdo (a proč) pendluje v těch osobních vagonech mezi Rakouskem a Ukrajinou?
To je ale náhoda, že jedna z mála přímých tratí láká mezinárodní tranzit (když pominu Prerau – M. Ostrau)… A klikatice na Prahu a Berlin zase nic.