posily_do_teamu

Více dálkových vlaků na Ferdinandku. ÖBB chtějí posílit spojení mezi Rakouskem a Polskem přes Česko

Lokomotiva Siemens Vectron dopravce České dráhy (ČD) s vozy PKP ve stanici Ostrava hl. n. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLokomotiva Siemens Vectron dopravce České dráhy (ČD) s vozy PKP ve stanici Ostrava hl. n. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Nové vlaky EC 202 a EC 203 mají vyjet příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Odjezd z Ostravy by tedy byl 12:51 hl. n., 12:59 Svinov, pro mě osobně využitelný Do dokonalosti chybí vlak s odjezdem 14:51/14:59, ale buďme rádi i za tento vlak, který si své cestující určitě najde. Odjezd z BV 13:09 směr Ostrava je taky super. Snad se dočkáme celodenního 2 h intervalu směr Vídeň

Verrr2

Proč až za 12/2026? Je konec února a nejsou schopni se domluvit na vyjetí letos v prosinci.

Martin

Nejsou vozidla.

Daniel Jablonecký

Ono to nějak hoří? Zřejmě ne. Vzpomeňte si, jak dlouho trvalo rozjet linku Praha – Gdynia.

Verrr2

Vlaky z Ostravy na Zlínsko zoufale chybí, a tohle zavadění možná někdy za rok je k ničemu… Ta zkostnatělost a Antiakceschopnost na dráze je nechutná…

Motýl Emanuel

No vida i Rakousko pochopilo, že potřebuje levnou pracovní sílu, která má pracovní návyky a vcelku se v Evropě domluví, z Ukrajiny. Pro levnou pracovní sílu je vlak ideální dopravní prostředek. Skvělé je, že tohle spojení jede kvůli výškovým profilům a době jízdy mimo SK.

Flek

EC vlak rozhodně není ideální dopravní prostředek pro levnou pracovní sílu.

Individuální osoby pracující ve službách ve velkých městech jezdí autobusy, které jsou levnější, skupiny co pracují a hodně pendlují na stavbách nebo na polích a často právě mimo zastávky vlaků, jezdí v 5/7/9 osobách v autech nebo dodávkách, často ještě s přívěsem, na kterém si zpět dom dovezou na přeprodej/pro sebe ojetinu z Německého bazaru, tyhle dodávky jsou vidět na dálnicích poměrně často.

Motýl Emanuel

V čem není ideální? 🙂

Flek

Máte mozkovou poruchu?

Daniel Jablonecký

Je to motýl.

Sáček

V Rakousku stejně jako v jiných zemích střední Evropy je usazeno dost uprchlíků z válečné zóny, kteří občas jezdí do vlasti za rodinou. Ten spoj je prostě další Vídeň-Ostrava-Krakov, protažený pak do Přemyšle. Nevím jestli pracovníci budou pendlovat až do Rakous, na tomto spoji možná tak do Ostravy.

Jan

Hlavní problém spojení Vídně s Haličí byl odjakživa karpatský oblouk. Jeho „nejnižší nejvyšší“ místo je u Bělotína, proto se tam ÖBB i PKP tolik cpou. Třeba slovensko-polské tratě jsou jednokolejky, stoupající dost vysoko s mnohem nižší propustností. Dále na východ to zase komplikuje změna rozchodu…

Kubrt

Moravská brána leží vně Karpat.

Jan

Krkonošsko-jesenická subprovincie je součástí nadřazeného celku Karpaty. Pro širokou veřejnost stačí trocha Wikipedie…

Sáček

Krkonošsko-jesenické pohoří neboli pohoří Sudety je samostatný celek. Je o stovky miliónů let starší než relativně mladé Karpaty. Jak se můžete ohánět Wiki, když to není pravda. Nadřazená jednotka je Česká vysočina, souč. Hercynských pohoří.

Jan

Ferdinand by byl spokojen jak mu říše prosperuje.

Motýl Emanuel

Und Franz Josef auch.

Petr Hlavička

Všem by nám bylo lépe, pod Rakouskem.

ČD4ever

U EC 106/107 jsem v Ostravě viděl obsazenost 5-10%. Plnější byl panoramatický vůz s 1.třídou.

Flek

Já jsem ještě neviděl úplně plné EC z Břeclavi do Vídně.

Knížecí rada

Railjety jsou tam v létě úplně narvaný. Třeba v 11 z Vídně jedině s místenkou…

Zdeněk

Ve 13.10 z Hbf taky

Josef Pešek

Kdyby se dalo na Ukrajinu létat, žádný nový spoj do Przemyslu by nevznikl.

Motýl Emanuel

Nesmysl, Ukrajinci jsou na vlak zvyklí a mají ve zvyku tahat plné bágly, to nízkonákladovkou nelétají.

Majkl

Nesmysl, Ukrajinci byli zvyklí na vlaky a dálkové busy, ale s rozmachem nízkonákladových dopravců na Ukrajině jako Wizz, Ryanair a SkyUp jich většina začala využívat letadla. Do busu a vlaků se vrátili logicky s příchodem války, každopádně i tak dál létají, doporučuji se jet podívat na parkoviště u letiště Krakow, každá druhá/třetí SPZ je UA.

Nose Peak

Oni to uměj i kombinovat – člověk letadlem, bágl maršrutkou…

M@trixX

Do Przemyslu mozno nie, ale vlaky z Rakuska do Polska pomaly pribudaju uz dlhsie. Posledne dva pribudli v rokoch 2020 a 2023.

Noscortas

To si stěžuje v Kremlu.

Tomáš Záruba

Čím dřív Ex4 aspoň ve dvouhodine, tím lépe, to už mělo být dávno. Ideálně hodinovka z Ostravy na jih (střídavě A/SK).

Verrr2

To by bylo krásné, ale asi by těch vlaků do ciziny bylo až příliš…

Knížecí rada

Tak ono se to může z Bohumína střídat na Warszawu, Przemysl, Wroclaw.

Verrr2

Myslel jsem spis z Břeclavi na blavu/wien. Plus kapacita 270 je taky takřka vyčerpaná

marcel.stancl

To zas pojede vše přez Ferdinandku a jinde kde nic tu nic? Ocenil bych spojení Vídeň – Praha – Świnoujscie, aby se dalo jet do západního Polska k moři. Ale cpát vše přes 1 přechod do Polska je ekonomicky výhodné jen pro provozovatele nikoliv pro cestující.

noerf

Záleží na poptávce cestujících. A vlak bude končit na ukrajinských hranicích, takže zřejmě bude zejména pro ukrajinské zaměstnance rakouských firem.

marcel.stancl

Máte pravdu krásné pobřeží Baltu není cílem. Rakouští podnikatelé vidí na Ukrajině obrovskou poptávku po zbraních a vše co má Ukrajina válkou zdemolované. Budeme opět rádi za spojení Praha – Wroclaw – Gdaňsk a jinak má turista smůlu.

Sáček

Co máte proti východnímu Polsku. Můžete jet Vídeň-Praha-Hamburk, to vás taky vede k Baltu, v podobném severním směru. Můžete třeba v Hamburku, Berlíně přestoupit. Kudy by to jelo do Svinoústí, přes Berlín.
Děláte si z nás srandu, že a kvůli něčemu provokujete. Tak to řekněte naplno a neschovávejte se za vymyšlené důvody. Ukrajina

Jan

Zeměpisná drobnost, Hamburk leží u Severního moře…

marcel.stancl

Pak je také parametr čistota moře a údržba pláží. To si myslím, že SvinoÚstí je jiný level než Hamburg.

Sáček

Co příspěvek přečíst celý. Kudy přesně by jel Svinoexpres dál z Prahy směr sever, přes která města?
(Píšete jako robot. Pláže u hamburského Labe?)

Modré zábradlí

Pro Marcela ideálně přes Ebersbach, Mierosów nebo Zawidow protože tamtudy ještě nic nejezdí…

Sáček

🙂 Ne, Hamburk leží na Labi. K Baltu je to z něj úplně stejně daleko, jako k Severnímu. To je ten chyták.

X 1

Z Berlínského Hbf je to k Baltu o 100km blíže než k Nordsee.

rogo01

Hamburk neleží u Severního moře. Dokonce je při cestě z Česka ideálním místem pro přestup k Baltu směr Lübeck nebo Kiel.

troglj

Nebo Drážďany, odsud jezdí IC do Rostocku.

Motýl Emanuel

Pronajměte si vozy, tahadlo a osádku a pusťte se do toho. Dopravci zpravidla zavádí spoj proto aby jim vydělával, nikoliv sentimentálně brousil kolejnice z nostalgie na jejich náklady… 🙂

Sáček

Prosím rozveďte dál onu myšlenku, jak rakouští podnikatelé chtějí vozit v osobních vagonech zbraně. A jak je poptávka po všem zdemolovaném. Nebo kdo (a proč) pendluje v těch osobních vagonech mezi Rakouskem a Ukrajinou?