Více dálkových vlaků na Ferdinandku. ÖBB chtějí posílit spojení mezi Rakouskem a Polskem přes Česko
Lokomotiva Siemens Vectron dopravce České dráhy (ČD) s vozy PKP ve stanici Ostrava hl. n. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Nové vlaky EC 202 a EC 203 mají vyjet příští rok.
Odjezd z Ostravy by tedy byl 12:51 hl. n., 12:59 Svinov, pro mě osobně využitelný Do dokonalosti chybí vlak s odjezdem 14:51/14:59, ale buďme rádi i za tento vlak, který si své cestující určitě najde. Odjezd z BV 13:09 směr Ostrava je taky super. Snad se dočkáme celodenního 2 h intervalu směr Vídeň
Proč až za 12/2026? Je konec února a nejsou schopni se domluvit na vyjetí letos v prosinci.
Nejsou vozidla.
Ono to nějak hoří? Zřejmě ne. Vzpomeňte si, jak dlouho trvalo rozjet linku Praha – Gdynia.
Vlaky z Ostravy na Zlínsko zoufale chybí, a tohle zavadění možná někdy za rok je k ničemu… Ta zkostnatělost a Antiakceschopnost na dráze je nechutná…
No vida i Rakousko pochopilo, že potřebuje levnou pracovní sílu, která má pracovní návyky a vcelku se v Evropě domluví, z Ukrajiny. Pro levnou pracovní sílu je vlak ideální dopravní prostředek. Skvělé je, že tohle spojení jede kvůli výškovým profilům a době jízdy mimo SK.
EC vlak rozhodně není ideální dopravní prostředek pro levnou pracovní sílu.
Individuální osoby pracující ve službách ve velkých městech jezdí autobusy, které jsou levnější, skupiny co pracují a hodně pendlují na stavbách nebo na polích a často právě mimo zastávky vlaků, jezdí v 5/7/9 osobách v autech nebo dodávkách, často ještě s přívěsem, na kterém si zpět dom dovezou na přeprodej/pro sebe ojetinu z Německého bazaru, tyhle dodávky jsou vidět na dálnicích poměrně často.
V čem není ideální? 🙂
Máte mozkovou poruchu?
Je to motýl.
V Rakousku stejně jako v jiných zemích střední Evropy je usazeno dost uprchlíků z válečné zóny, kteří občas jezdí do vlasti za rodinou. Ten spoj je prostě další Vídeň-Ostrava-Krakov, protažený pak do Přemyšle. Nevím jestli pracovníci budou pendlovat až do Rakous, na tomto spoji možná tak do Ostravy.
Hlavní problém spojení Vídně s Haličí byl odjakživa karpatský oblouk. Jeho „nejnižší nejvyšší“ místo je u Bělotína, proto se tam ÖBB i PKP tolik cpou. Třeba slovensko-polské tratě jsou jednokolejky, stoupající dost vysoko s mnohem nižší propustností. Dále na východ to zase komplikuje změna rozchodu…
Moravská brána leží vně Karpat.
Krkonošsko-jesenická subprovincie je součástí nadřazeného celku Karpaty. Pro širokou veřejnost stačí trocha Wikipedie…
Krkonošsko-jesenické pohoří neboli pohoří Sudety je samostatný celek. Je o stovky miliónů let starší než relativně mladé Karpaty. Jak se můžete ohánět Wiki, když to není pravda. Nadřazená jednotka je Česká vysočina, souč. Hercynských pohoří.
Ferdinand by byl spokojen jak mu říše prosperuje.
Und Franz Josef auch.
Všem by nám bylo lépe, pod Rakouskem.
U EC 106/107 jsem v Ostravě viděl obsazenost 5-10%. Plnější byl panoramatický vůz s 1.třídou.
Ony ty vlaky z Ostravy na Krakov a Vídeň jezdí buď úplně plné, že se stojí snad i „na střeše“, nebo naopak prakticky prázdné… Zatím jsem nezaznamenal nic mezi.
Já jsem ještě neviděl úplně plné EC z Břeclavi do Vídně.
Railjety jsou tam v létě úplně narvaný. Třeba v 11 z Vídně jedině s místenkou…
Ve 13.10 z Hbf taky
Kdyby se dalo na Ukrajinu létat, žádný nový spoj do Przemyslu by nevznikl.
Nesmysl, Ukrajinci jsou na vlak zvyklí a mají ve zvyku tahat plné bágly, to nízkonákladovkou nelétají.
Nesmysl, Ukrajinci byli zvyklí na vlaky a dálkové busy, ale s rozmachem nízkonákladových dopravců na Ukrajině jako Wizz, Ryanair a SkyUp jich většina začala využívat letadla. Do busu a vlaků se vrátili logicky s příchodem války, každopádně i tak dál létají, doporučuji se jet podívat na parkoviště u letiště Krakow, každá druhá/třetí SPZ je UA.
Oni to uměj i kombinovat – člověk letadlem, bágl maršrutkou…
Do Przemyslu mozno nie, ale vlaky z Rakuska do Polska pomaly pribudaju uz dlhsie. Posledne dva pribudli v rokoch 2020 a 2023.
To si stěžuje v Kremlu.
Čím dřív Ex4 aspoň ve dvouhodine, tím lépe, to už mělo být dávno. Ideálně hodinovka z Ostravy na jih (střídavě A/SK).
To by bylo krásné, ale asi by těch vlaků do ciziny bylo až příliš…
Tak ono se to může z Bohumína střídat na Warszawu, Przemysl, Wroclaw.
Myslel jsem spis z Břeclavi na blavu/wien. Plus kapacita 270 je taky takřka vyčerpaná
To zas pojede vše přez Ferdinandku a jinde kde nic tu nic? Ocenil bych spojení Vídeň – Praha – Świnoujscie, aby se dalo jet do západního Polska k moři. Ale cpát vše přes 1 přechod do Polska je ekonomicky výhodné jen pro provozovatele nikoliv pro cestující.
Záleží na poptávce cestujících. A vlak bude končit na ukrajinských hranicích, takže zřejmě bude zejména pro ukrajinské zaměstnance rakouských firem.
Máte pravdu krásné pobřeží Baltu není cílem. Rakouští podnikatelé vidí na Ukrajině obrovskou poptávku po zbraních a vše co má Ukrajina válkou zdemolované. Budeme opět rádi za spojení Praha – Wroclaw – Gdaňsk a jinak má turista smůlu.
Co máte proti východnímu Polsku. Můžete jet Vídeň-Praha-Hamburk, to vás taky vede k Baltu, v podobném severním směru. Můžete třeba v Hamburku, Berlíně přestoupit. Kudy by to jelo do Svinoústí, přes Berlín.
Děláte si z nás srandu, že a kvůli něčemu provokujete. Tak to řekněte naplno a neschovávejte se za vymyšlené důvody. Ukrajina
Zeměpisná drobnost, Hamburk leží u Severního moře…
Pak je také parametr čistota moře a údržba pláží. To si myslím, že SvinoÚstí je jiný level než Hamburg.
Co příspěvek přečíst celý. Kudy přesně by jel Svinoexpres dál z Prahy směr sever, přes která města?
(Píšete jako robot. Pláže u hamburského Labe?)
Pro Marcela ideálně přes Ebersbach, Mierosów nebo Zawidow protože tamtudy ještě nic nejezdí…
🙂 Ne, Hamburk leží na Labi. K Baltu je to z něj úplně stejně daleko, jako k Severnímu. To je ten chyták.
Z Berlínského Hbf je to k Baltu o 100km blíže než k Nordsee.
Hamburk neleží u Severního moře. Dokonce je při cestě z Česka ideálním místem pro přestup k Baltu směr Lübeck nebo Kiel.
Nebo Drážďany, odsud jezdí IC do Rostocku.
Pronajměte si vozy, tahadlo a osádku a pusťte se do toho. Dopravci zpravidla zavádí spoj proto aby jim vydělával, nikoliv sentimentálně brousil kolejnice z nostalgie na jejich náklady… 🙂
Prosím rozveďte dál onu myšlenku, jak rakouští podnikatelé chtějí vozit v osobních vagonech zbraně. A jak je poptávka po všem zdemolovaném. Nebo kdo (a proč) pendluje v těch osobních vagonech mezi Rakouskem a Ukrajinou?