Většina vlaků mezi Českem a Maďarskem povýší do kategorie railjet
Vlaky RailJet a ComfortJet Českých drah. Pramen: České dráhy

Starší soupravy slovenských drah zůstanou jen na dvou párech vlaků.

Starší soupravy slovenských drah zůstanou jen na dvou párech vlaků.
Zážitek a ještě zadarmo.
Takže v kategorii railjet u ČD mohou jet soupravy railjet nebo soupravy ComfortJet. Když do toho přidáme ještě ÖBB další generace nebo modernizace railjetů, tak vlastně značka railjet je normální EuroCity, protože tam může jet ledasco s rozdílným uspořádáním, pohodlím a dokonce rozdílnými třídami. Co je tedy vlastně produktem? Ufff.
V zásadě se ComfortJety, RailJety ČD a RailJety ÖBB od sebe moc neliší. Neměl bych problém do toho zařadit ani InterJet. Přinejmenším jde o to, že jako cestující vím, že jde o ucelenou soupravu ve stejné kvalitě. Nikoliv jako v EC, kde je každý vagón jiná ves/jiný pes. Ovšem v Rakousku, kde pod značku RailJet budou řadit i přebarvené CityJety a Kissy, to už je trochu na pováženou.
Tichý oddíl by nebyl?
To je fajn. Ještě by ale chtělo, aby neměly standardně hodinové zpoždění.
Když bude hodinový takt, tak se to nepozná :o)))
Připomněl jste mi jeden starý… v Bratislavě přijde na peron chlapík, souprava už tam stojí a na pragotronu 480 minut zpoždění. Tak se ptá co a jak … to je včerejší vlak.
Ano, pragotron. Dnes na něj koukal v podchodu v Mostě, to bylo něco. Vešel se tam jen jeden nápis (z nástupiště odjížděly 2 vlaky), takže jsem se musel otočit, abych viděl druhý směr. Tam působí interjet jako zjevení. 🙂
„Cestující z Prahy přes Pardubice a Brno do Bratislavy a Budapešti si zaslouží moderní vlaky a my je jim doručujeme.“
=> Cestující na jiných relacích si moderní vlaky nezaslouží a s požadavky na lepší vozidla nám můžou vlést na záda???
https://zdopravy.cz/nejlepe-a-nejhure-hodnocene-dalkove-vlaky-ceske-drahy-odhalily-jak-se-zmenil-nazor-cestujicich-256532/
Co ministerstvo objedná, to občan dostane.
V té povedené větičce pana Ješety se mluví o ZÁSLUHÁCH cestujících.
Pokud by uvedení CJ a rj na tuto linku bylo uvedeno bez těch iracionálních „doručovacích“ floskulí, tak bych do toho nerejpal.
Už by si strejdové v Praze mohl vymyslet (a třeba k novému GVD do své slovní zásoby zavést), zas nějaký nový, doposud neprofláklý patvar.
ČD aktualně počítají s 15 Comfortjety. Dojde po dodání zbývajících pěti k náhradě zbývajících klasických souprav?
Další soupravy budou potřeba v květnu, až se otevře trať Berlín – Hamburk a začnou jezdit Comfortjety i do Kodaně.
Dělají z toho CJ strašný nadvlak, kterým není. Je to souprava obyčejných Xmpz. Ne že by CJ byly špatné soupravy, ale jakýkoli Bmz za mně poskytuje lepší komfort.
Je to (na dané lince) něco nového, co se dá marketingově využít. A jen hloupý dopravce by ty nové soupravy marketingově nevyužil.
Osobně mám raději stolečky. Vozy MÁV Startu mají samé stolky, ZSSK taky. Ale interjety jen dvě čtyřky a dvě dvojky. To mi přijde škoda.
Bmz nejsou špatné, ale místa pro nohy v nich příliš není.
Bohouši, nesouhlasím. Poznal jsem to až s miminy, kdy sebou musíš tahat kočár (řekněme dvojkočár), což je taková dost neskladná věc. U starších Bmz (mají je jak Regiojet, tak ČD) ten kočár nebylo kde uskladnit (chápej umístit tak, aby opravdu nezavázel). U novějších souprav už na to naštěstí pamatovali. Takže dost záleží, co si pod slovem „komfort“ představuje, zdali pohodlnou sedačku nebo vůz jako komplet.
Ako to bude s EC príplatkom? Bude sa platiť aj Metropolitanoch v kategórii rj, alebo iba v tých, čo ostane EC. Alebo ho azda ZSSK konečne zruší?
Tak rj je ještě kategorie na EC, takže hádám, že ZSSK ho tam ponechá.
Nebýt Zeleného bandy pod Žákovým vedením, tak to mohlo jezdit už přes deset let.
Stačilo aby se hoši ze Škdoovky dříve domluvili s hochy od Siemensu.
Pokud bude pokračovat přesouvání Ryanairu z Vídně do Blavy, pak přijde i pro mě den, že budu muset na MRŠletiště (Milana Rastislava Štefánika) a pak se takováhle věc s vlaky bude hodit.