Většina vlaků mezi Českem a Maďarskem povýší do kategorie railjet

Vlaky RailJet a ComfortJet Českých drah. Pramen: České dráhyVlaky RailJet a ComfortJet Českých drah. Pramen: České dráhy

Starší soupravy slovenských drah zůstanou jen na dvou párech vlaků.

České dráhy dnes v Bratislavě představily novou soupravu ComfortJet slovenským (ZSSK) a maďarským (MÁV) kolegům. Nové ComfortJety a starší soupravy Railjet budou od prosince zajišťovat většinu spojů na trase Praha – Brno – Bratislava – Budapešť, a to pod společným označením railjet.

Jde o jednu z novinek v mezinárodní dopravě Českých drah. Denně pojede pět spojů kategorie railjet z Česka do Maďarska a stejný počet railjetů pojede i v opačném směru. Z této mezinárodní linky tak téměř zmizí kategorie EuroCity.

Ta zůstane pouze u dvou vlaků v každém směru, které bude zajišťovat slovenský dopravce ZSSK s původními vozy. Slovenská souprava obslouží také podvečerní spoj Metropolitan Slovenská strela z Prahy do Bratislavy a Nových Zámků a ranní spoj v opačném směru z Nových Zámků.

„Souprava ComfortJet je ukázkou toho, jak může vypadat moderní a pohodlné cestování vlakem. Těší mě, že na území Slovenska bude tento vlak jezdit pod hlavičkou Železničnej spoločnosti Slovensko a že i naši cestující si budou moci tento zážitek užít. ZSSK zároveň plánuje v budoucnu nasadit obdobné moderní soupravy také na vnitrostátní lince z Košic do Bratislavy, aby stejný komfort přinesla i cestujícím v rámci Slovenska,“ uvedl místopředseda představenstva ZSSK Rastislav Glasa.

V kategorii railjet budou vedle Metropolitanů i vlaky na linkách Berliner a Vindobona.

„Jsem rád, že se nám daří v rychlém tempu přebírat ComfortJety a od poloviny prosince s nimi začneme jezdit i do Bratislavy a až do Budapešti. Další spoje pak zajistíme oblíbenými Railjety, což znamená další zvýšení komfortu pro cestující. Cestující z Prahy přes Pardubice a Brno do Bratislavy a Budapešti si zaslouží moderní vlaky a my je jim doručujeme,“ doplnil šéf osobní dopravy ČD Jiří Ješeta.

Uspořádání ComfortJetu:

– čelní řídicí vůz 1. třídy, vložený vůz 1. třídy, vložený vůz s restauračním oddílem a oddílem 2. třídy, vložený víceúčelový vůz 2. třídy (dětské kino, místa pro osoby na vozíku apod.), 4 vložené vozy 2. třídy, koncový vůz 2. třídy (oddíl pro přepravu jízdních kol)
– 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě, restaurační oddíl s 18 místy k sezení

Tagy České dráhy ComfortJet Praha - Budapešť
14 komentářů