Větší pohodlí pro nejdelší let světa. Singapore Airlines zavedou v A350 první třídu

A350-900ULR pro Singapore Airlines po dokončení lakování. Foto: AirbusA350-900ULR pro Singapore Airlines po dokončení lakování. Foto: Airbus

Modernizace interiéru se týká více než 40 letadel.

Letecká společnost Singapore Airlines se chystá na zásadní modernizaci interiéru 41 letadel Airbus A350-900. Investice v hodnotě 835 milionů dolarů se zaměří především na movité cestující. Proměnou projde byznys třída, nově bude na palubě A350 také první třída.

Investici oznámil dopravce v tiskové zprávě. Modernizace se týká letadla, které Singapore Airlines nasazují na aktuálně nejdelší let světa. Ten spojuje Singapur a New York.

První letadlo s modernizovaným interiérem firma představí v druhém čtvrtletí roku 2026, celá proměna má skončit v roce 2030. Interiér v obou třídách bude stejný, jako dopravce chystá u nového Boeingu 777-9, jehož dodávka má zásadní zpoždění. Ostatní třídy projdou rovněž modernizací, ale nikoliv tak zásadní.

Singapore Airlines létají s A350-900 ve dvou verzích, ani v jedné není první třída. Po změně interiéru bude širokotrupé letadlo létat na trase v konfiguraci jen pro 132 cestujících: 4 v první třídě, 70 v byznys třídě a 58 v premium economy. Dosud na tuto trasu nasazuje firma letadlo s 67 místy v byznys třídě a 94 v premium economy.

Jak je v oboru zvykem, i v byznys třídě budou posuvné dveře pro zajištění většího soukromí. První třídu má dosud dopravce jen v části letadel A380 a Boeing 777.

První třídu výrobce instaluje pouze do sedmi letadel verze A350-900ULR, v ostatních 34 dojde pouze k rozšíření byznys třídy. Nově budou létat v konfiguraci 42 míst v byznysu, 24 v premium economy a 190 v ekonomické třídě. Práce proběhnou v Singapuru v dceřiné firmě SIA Engineering Company

Tagy Airbus A350-900 Airbus A350-900ULR Singapore Airlines
Žádné komentáře