Veterináři se zastali fiakristů. Koně ve městě netrpí dehydratací ani přehřátím

Testování koněspřežné tramvaje na obratišti Červený vrch a Evropské třídě. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýTestování koněspřežné tramvaje na obratišti Červený vrch a Evropské třídě. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Koně pracují ve směnném provozu, kdy jedna směna trvá šest hodin.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Můžou angažovat oslíky místo koníků. V Thunovském paláci jich mají celou stáj. Akorát jeden oslík neustále háže pravým předním kopýtkem do vzduchu. Ten by asi neměl vozit německé turisty…😁

Juraj

No dobře, „netýráme zvířata, a tudíž chceme dál vozit turisty v samotném centru“ pořád zní poněkud zvláštně. Jsem upřímně rád, že se o zdraví koní pečuje, nečekal bych od provozovatelů nic míň, protože toto má být standard.

A teď si řekněme, v čem má být ten přínos pro Prahu. Je tu nějaká extrémně silná chovatelská tradice jako ve Vídni? Volal někdo někdy po návratu fiakrů místo tramvají? Je z toho nějaká jiná výhoda pro město?

Béďa Havránek

Jsem obklopen koňačkami a koňáky a nikoho z nich jsem neslyšel příliš brojit proti fiakristům. Vsměs všichni krčí rameny a neví co si o zákazu myslet.

Filip Jirsák

Vědí ty koňačky a koňáci, jak to vypadá v těch stájích? Ono ani nebylo potřeba je vidět, stačilo jen večer slyšet, jak vypadá večerní návrat koňů do stájí. Rozhodně to neznělo jako že mají koně pohodu.

J.K.

Nešly by ochočit zebry tedy, když koně jsou problém?

Honza J.

Šli by i mezci. A taky krávy se používaly jako tažná zvířata :D.

MajsterN

Nabízí se zde možnost nasazení slonů. Takový slon se nepřehřívá a je to ekologické s ohledem na probíhající změnu klimatu v Česku.

David

A misto sdilenych kolobezek a kol jizda na pstrosovy? S vahovym limitem na jezdce, samozrejme … a odstavovani ve specialnich mistech, kde budou mit pitko a krmitko.

MajsterN

Ano, stanoviště Pštros+Ride

David

Tak kun vadi, ale ze jim tam porad jezdi ‚historicky‘ vraky, ktery maji taky treba technickou jako traktor a nebo rolba se bude dit porad? Jako, jestli si nekdo chce projekt treba nocni Prahu s vykladem, tak klidne tim konem.

Juraj

Mám za to, že traktory a rolby si teď pravidelně město prověřuje, po tom známém incidentu. Radost z nich samozřejmě nemám, ale to je opět otázka na tržní řád a vymáhání ostatních pravidel.

Matyáš

Kočáry na Staroměstském náměstí považuji za stejnou turistickou zbytečnost, jako obří plyšové pandy a pivní kola.

Osobně mi chybět nebudou.

Jan Vagala

Tak jasný. Každý na to má svůj názor. Osobně to neřeším, je mi to fuk. Ale jak to dělají třeba ve Vídni. Tam jich jezdí jednou tolik. Kdoví co za tím je.

Jan Tichavský

Mě by nechyběli ani ty pseudoveteránské jízdy anebo turistické minibusy, které využívají či zneužívají zastávek běžné MHD. A stále se na nahánění zákazníků podílí nechvalně proslulí deštníkáři.

N.N.

Narozdíl od plyšových pand patří kočáry do historie Prahy, však je taky najdete v NTM. Podobně do historie Prahy patří koněspřežná tramvaj, tu zase najdete v muzeu DP Praha.

Zbývá otázka jak a kdy si takovou historii připomínat …

Dejf

pod fousy se směju s představou, že třeba za 100 let bude v muzeu i ta plyšová panda… cesty osudu jsou nevyzpytatelné…

Y.K.

Nevím jak jste k takovému srovnání došel. Fiakry byly dlouhá století jediný dopravní prostředek, je to obrovský kus historie Prahy (na rozdíl od pandy a dalších kravin). Nemám na jejich přítomnost úplně vymezený názor, ale tenhle druh koní jsou pracovní tažná plemena, byly k tomu účelu vyšlchtěni, jsou za tím účelem chovaní (není to divoký druh) a je to věc která k městu z historického hlediska do nedávna patřila (není to turistický vynález). O ochraně zvířat by měli rozhodovat především ti co jim rozumí. Nemyslím, že by koni bylo ve městě hůř než člověku, pokud jej nakrmí a napojí. Raději… Číst vice »

Honza J.

Taky si myslím, že to zase přehnali, papežštější než papež.

L.P.

Spíš bych řekl, že někomu vadilo, že koňské povozy kazí kšefty jiným firmám. Nejspíš těm, které provozují rádobyhistorické automobily v centru Prahy.

Honza J.

Taky bych to viděl na něco takového. Kdyby jim jo šlo o zdraví koňů, mohlo se vydat omezení např. nad 30 stupňů.

Jméno

Je na fotkách poznat, zda je to historické auto originál nebo ne? Záleží na tom?

Ty koně a kočáry také nepocházejí z 19. století…

A kdo chce jet opravdu historickým vozidlem, může jet tramvají…

Jan Tichavský

Kolik takových fiakrů za den jezdí, že by to ohrozilo ty desítky pseudoveteránů?