Věří ještě na zelenou republiku? Kam kráčí český FlixBus? Ptejte se ředitele Prouzy
Jaká je budoucnost dálkové autobusové dopravy v České republice a střední Evropě? Ptejte se.
Dalším hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz bude ředitel autobusové společnosti FlixBus pro Českou a Slovenskou republiku Pavel Prouza.
Historie zelených autobusů, které křižují Evropu, se začala psát v Německu v roce 2013, kdy se na tamních silnicích objevily poprvé autobusy pod značkou FlixBus. Bylo to období, kdy se otevřel německý trh dálkových linek autobusovým dopravcům a ti se postupně začali prát o zákazníky, které do té doby vozily vlaky. V dalších letech FlixBus expandoval téměř do celé Evropy, český trh nevyjímaje. Loni v prosinci začaly jezdit zelené autobusy i v Brazílii.
V polovině prosince 2015 se představil FlixBus v Česku tiskovou zprávou s titulkem „Česká republika bude zelená“, kde mimo jiné oznámil spolupráci s železničním dopravcem Leo Expres. Je rok 2022 a Česká republika v autobusové dopravě nezezelenala, jak dopravce avizoval, jeho spoje se nicméně staly standardní součástí veřejné dopravy v Česku.
Jaká je budoucnost dálkové autobusové dopravy ve střední Evropě? Jak vlastně funguje podnikání FlixBusu a jeho vztah s autobusovými dopravci, kteří spoje v zelené síti zajišťují? Proč se FlixBusu nepodařilo převálcovat tuzemského lídra trhu, jako se to stalo v jiných zemích? Jak se v síti FlixBusu nakupují autobusy? Kdo rozhoduje o nových linkách a jak plánuje firma linkové vedení v Česku? Jaký rozvoj čeká FlixTrain a FlixCar v Evropě? A jak se podniká firmě ze střední Evropy v Americe nebo v Rusku?
Tato a další témata otevřeme při natáčení dalšího nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz tento týden. Své otázky řediteli Pavlu Prouzovi můžete psát i vy do komentářů k tomuto článku do úterního večera.