Velký zásah do dopravy ve Frýdku-Místku. Podchody na průtahu městem projdou obnovou
Křižovatka "U Vykopnutého", na které přibude odbočovací pruh (na fotce z pravého směru doleva). Zdroj: Frýdek-Místek

O náklady se podělí město se státem.
Jestli za zklidnění průtahu považují vymalování nových přechodů, tak to je fakt na palici. Původní plány básnily o redukci jizdních pruhů, cyklostezce, alejích a širokých bulvárech.
A který odbocovaci pruh tam chybí? Nahoru nebo dolů 🤦
Podchod je x krát bezpečnější překonání 4 proudové komunikace pro pěší a cyklisty než přechod přes komunikaci. Když už tam jsou vybudovány a hojně užívány, nevidím žádný rozumný důvod pro jejich rušení, je třeba je udržet v dobrém stavu. Už nyní, při opravě jedné z hojně využívaných ulic v Místku je vidět, jak dramaticky narostla doprava na průtahu. Jak by to asi vypadalo, kdyby tam bylo pár přechodů se semafory, to by se doprava ve městě úplně sekla…
Doprava je fluidní věc. V okamžiku kdy snížíte kapacitu, sníží se i dopravní intenzita. Frýdek-Místek má kvalitní obchvat, ale jeho největším neštěstím je šíleným způsobem předimenzovaná dopravní infrastruktura ve městě, kterou by nyní bylo možno bez problémů rušit a uvolněné prostory urbanizovat, čímž bychom mohli Frýdku trochu pomoct po té, co jej komunsiti v podstatě srovnali se zemí a udělli z něj „modelové“ sídliště.
Podchody jsou „nezadouci“ z ryze ideovych duvodu. V praxi jde v drtive vetsine pripadu o velmi praktickou vec. Ale fanatikum se to tezko vysvetluje. Treba je presvedcime tim, ze ty podchody budeme spokojene pouzivat.
Nekompetence vedení města zde doslova stříká. Městská třída kde?
Proboha, tahle ulice měla být den po otevření obchvatu uzavřena z důvodu rekonstrukce na městskou třídu a ne aby se obnovovaly podchody. My jsme vážně Country for the future…
Znáte FM? Já ano. V případě uzavření hlavního průtahu městem a souběžně s tím uzavření obchvatu třeba z důvodu havárie totální kolaps dopravy.
Úrovňové přechody, zúžení a podobně jsou naprosté nesmysly. Už před zprovozněním obchvatu bylo změřeno, že 1/3 intenzity na průtahu je místní doprava, 1/3 cílová a jen 1/3 tranzit. Ano, výrazně ubylo kamiónů, ale průtah je plně využít ve 4 pruzích po většinu dne. Z Frýdku do Místku je v podstatě jen jeden další most, doprava od Havířova ať směr na Beskydy, nebo Nový Jičín musí stále přes město. Chybí nějaká přeložka II/478 na Havířov s napojením na obchvat u Dobré.
Spíš by tam měli přidat přechody. 30 000 aut je pryč, tak nepotřebují stejnou kapacitu pro auta.
Před nějakou dobou jsem se bavil na Twitteru a tehdejším zastupitelem FM, který nechal vypracovat studii, co s průtahem po dostavbě obchvatu. Nové vedení ji dalo do šuplíku…
To jsem zvědavý, k jakému zklidnění dojde, když plánují nechat podchody.
Dost často se tady volá o oddělené infrastruktuře pro cyklisty bez úrovňových křížení. Na to by se pochody využít daly…
To by museli upravit rampy, aby tam byl možný plynulý vjezd.
Jako častý uživatel těch podchodů sděluji, že rampy s plynulým sjezdem pro cyklisty, kočárky, koloběžky atd. tam u každého podchodu samozřejmě jsou. Dokonce je vjezd na jednom snímku vidět, když se pozorně zadíváte.
Kdyd píšou je tam 20k aut. Podobory by se nebudovaly ale rozhodně se hodí.
20k aut je výmluva, ne argument. Podchody jsou fajn možnost, ale pokud mají být potřeba, pak to nesvědčí o moc velké plánované redukci provozu a zpříjemnění ulice. Ideálně by tam měly být přechody bez semaforů.
Ke zklidnění pohybu chodců v dopravě přece. Kdo je má tou kapotou furt odstrkovat…bych se v myčce nedoplatil.
🤭
V silnici 😊