Velký zájem o prohlídky metra D. DPP přidává další termíny exkurzí do podzemí

V jednu chvíli se snažilo rezervaci udělat více než 60 tisíc zájemců.
Pražský dopravní podnik (DPP) prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den. „Na základě mimořádně vysokého zájmu veřejnosti o návštěvu stavby prvního úseku metra D navyšuje DPP ve spolupráci s Prahou a zhotoviteli kapacity prohlídek,“ uvedl vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.
Podzemní trasa bude přístupná o víkendu 17. a 18. května 2025 nově už od 7:00 a až do 19:00. Navíc přibude mimořádný termín v pondělí 19. května 2025 ve stejných časech. Povrchová trasa bude otevřena v sobotu 17. května 2025 stejně jako podzemní, tj. od 7:00 do 19:00, v neděli 18. května 2025 od 7:00 do 15:45.
„Všechny dostupné kapacity na původně plánované víkendové termíny se naplnily během několika hodin. Zájem byl tak obrovský, že v jednu chvíli se snažilo rezervaci udělat více než 60 tisíc zájemců,“ popsal Šabík.
Obrazem: Čtyři metry pod vlaky metra se razí nová stanice. Přestup přitom na Pankráci být neměl
Poslední vstup na podzemní je v uvedených dnech možný v 19:00, na povrchovou trasu v 15:45. Mimořádné termíny 19. května budou vyhrazeny pouze pro podzemní trasu.
„Díky tomu stavbu metra D může navštívit dalších bezmála deset tisíc zájemců,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Návštěvníci si budou moci prohlédnout staniční tunel stanice Olbrachtova i Pankrác D včetně ražeb k technologickému tunelu, odstavný tunel k Pankráci, dílčí výrub ke strojovně vzduchotechniky až k ražbám technologického tunelu. Na povrchu pak uvidí zařízení staveniště PAD2 a dvojici stavebních jam.
Registrace na všechny termíny prohlídek zůstává povinná a probíhá na webu dpp.cz/dodmetrod. Vstup na prohlídky je zdarma, ale je možný pouze s platnou vstupenkou s QR kódem. Rezervaci na prohlídku lze upravit nebo zrušit. Organizátoři současně žádají návštěvníky s potvrzenou rezervací, aby ji nenechali propadnout a zrušili ji, pokud vědí, že jí nevyužijí. Uvolní tak místo pro ostatní zájemce.
Prohlídka potrvá zhruba devadesát minut. Prohlídka povrchu bude možná bez registrace.
S výstavbou nové trasy metra se začalo před třemi lety. Stavba se ale týká zatím jen úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova, tedy nejsložitější části 10,6 kilometru dlouhé trasy, která povede až do Písnice.
Upravené plány na metro D: Urychlí se prodloužení do centra. Další stavba začne v lednu, věří Praha
Z nedávno aktualizovaného harmonogramu stavby linky metra D vyplývá, že Praha stále počítá se začátkem prací na navazujícím úseku Olbrachtova – Nové Dvory v prvním kvartále příštího roku.
Harmonogramu uvádí, že zmíněná stavba I.D1 b zahrnující dispečink celé linky na Nádraží Krč začne na začátku roku 2026 a potrvá do konce roku 2031. Nyní budovaný úsek Pankrác – Olbrachtova má být dokončen v roce 2029. Minimálně dva roky tak budou hotové tunely prázdné, jelikož samostatně se provozovat nedají.