Velký návrat airbusů do ČSA. Přes léto jich může mít až třináct, řeší se budoucnost A330

Airbus A319 Českých aerolinií v Brně. Foto: Letiště BrnoAirbus A319 Českých aerolinií v Brně. Foto: Letiště Brno

Před rokem se to zdálo už téměř jisté: airbusy v Českých aeroliniích (ČSA) postupně skončí a nahradí je letouny Boeing

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Osmnáct let staré letadlo, to je opravdu výhra! ČSA se tak zařazují mezi letecké společnosti třetího světa.

Tomariero

Jako třeba Lufthansa která má Airbusy skoro 30 let staré?

Jen tak

no, a vy ste se zaradil mezi hlupaky roku.

podivejte se, cim letaji spolecnosti jako delta, american airlines, united, british airways, lufthansa….

18 let stare letadlo …. je v podstate letadlo v nejlepsim veku.

Tom

‚“Nedávno“ jsem letěl Air France a Airbus měl ještě popelníčky. Byly zavařené, ale byly tam.

MartinR

V prosinci jsem letěl s Austrian z Vídně do Bukurešti. Tam letěla A320 stará skoro 20 let, zpět A321 byla starší jak 20 let. Rozhodne jsem s tím neměl žádný problém a nijak jsem tím netrpěl.

Miloň

Lepší funkční veterán než moderní novotou vonící Boeing, který ovšem nesmí létat… 😝

rjares4953

Pokud je o stroj dobře pečováno, tak nevidím problém v pronájmu 18 let starého letadla.

Pavel Slovan

Doufám, že letos SmrtServis lehne popelem. Možná zůstane (brand) ČSA. Ale když jsme přežili odchod MALEVu, přežijeme (zvykneme si) i na odchod ČSA, protože ČSA se v podstatě stal ultralowcostem, alespoň co se služeb týká, i když by mě to mrzelo. Evidentně je jasné, že SmrtServis slouží a je řízen z Izraele (viz. létání do poslední kapky krve mezi Tenerife a TelAvivem s Izraelskými koupáky i po přizemnění smrtonosných MAXů po celém světě). A je to vidět i na počtu letů denně, v zimě, v létě. Izraelský El-Al má ochranu proti raketám. Jestli i právě proto měl být i SmrtServis… Číst vice »

Jen tak

tvl 😀 co hulite? 😉

Tom

No ty jseš guma, Pavle Slovane!

Původní Pražák

Z psychiatrického hlediska poměrně zajímavý materiál. Doporučoval bych objednat se na konzultaci.

Adrian

A teď tu o karkulce…

Thomas

Normalne bych se zkusil i zamyslet, jak jste Vas prispevek zamyslel, ale uz jen trapnou dehonestaci nazvu spolecnosti a dalsimi vylevy jsem pochopil, ze svuj cas vyuziji lepe. Pekny vecer 🙂

Janina

Příspěvek jsem přestala číst, když autor zmínil jak je SW řízen a slouží Izraeli. Když si někdo nedokáže ani zjistit majitele, což je v tomto případě velmi jednoduché…

Další fanoušek Ortelu.

Y.K.

Hmmm… příště už to nepijte.

Yellowhammer

To muselo dát práce..A přitom taková blbost..

Daniel Novák

Diagnóza: volič SPD?

Aleš

Stará mu včera nedala chudákovi. Tak je nesvůj a kope kde může, Zoufalec

RHood

Bohužel tvůj příspěvek není napsán srozumitelně, taková slátanina. Ale kdo se pohybuje dlouhodobě v airline business v této malé vesnici, tak dobře ví, jaký byl a je vztah TVS/QS k Izraeli. A klidně dávejte palce dolů, klidně tisíce, protože skutečnou pravdu vy jako jen tak, Tom, Původní Pražák, Janina, Y. K. a další neznáte.

Jen tak

Tak hlavně že ji znáš ty…

Pavel Slovan

Slátanina, ale jeden jediný argument mně nevyvrátili. Ještě jsem neslyšel nikoho, kdo ten hnůj, co zbyl po ČSA, pojmenoval jinak, nežli SmrtServis nebo Smrťáci. O Izraelcích za financemi už ani nemluvě. Že ve SmrtServisu ví každý všechno na každýho a mimo ně tam dožívají jen zoufalci, je další veřejně známý fakt. Firemní ne/kultura ale čiší z té ubohosti po ČSA i pro pax, koupáky a babku z Horní Dolní. Ještě před cca 13 lety mně volali každou chvíli i kolegové a známí, kteří přes PRG létali i Berlín – DUS/AMS aj. jen proto, že servis ČSA byl super, mraky majlí… Číst vice »

Jen tak

boze, dalsi snuska kecu…

Y.K.

Hmmm… „…a díky štědrým majlím firemní klientele nemohly ČSA nikdy padnout“. Není to spíše naopak? Rozdávání zadarmo nikoho neuživí, musí mít zdravou obchodní strategii v konkurenčním boji.

Pavel Slovan

Obecný kecy! Moji kolegové byli i z korporací z Fortune 500 a stálo jim kvůli majlím stejně za to létat s ČSA přes Prahu, nežli přes Berlín, Curych nebo Vídeň a další huby – Frankfurt třeba. Pokud by Tvoje učebnicový kecy z Mickey Mouse Universit platily, u Shellu by netankovalo jediný služební auto, protože je drahej a fleet msnažeři a CFO „by šetřili“. Díky loayalitním programům mají ale u stojanů nabito. Od určitého levelu firem je ta benevolence forma skrytého odměňování, která nejde do odvodů z mezd. CSA to měly vychytaný a frequent flyeři majle generovali čerpali o106. Včetně mě.… Číst vice »

Honza

A že teda Boeing neodkoupi nebo jakkoliv jinak nenahradí stojící maxi?

Jen tak

a jak by je mel nahradit? vycaruje letadlo? 😀

Japak

Co misto letadel zkusit ćeštinu?

ABC

Hlavně, že předtím mladé kusy vyřadili z flotily – a teď pořizují skoro 20 let staré letadla…
Idiocie a logika uvažování u Smartwings – co víc k tomu říct…

Jen tak

jake mlade kusy vyradili?

Tango73

H je v abecede po P? 😁

kanafasik

přesně tak, idiocie Smartwings… řeší momentální potřebu, hasí momentální požár a nekoukají dál než na sezonu….a výsledek je tohle.. sešrtovoané OKREQ…aveymou si dvacet let stare stroje. Vik je prostě…..

Jen tak

proc jim nejdes poradit? 🙂

oni to prave resili v dlouhodobem ohledu. nemohli tusit, ze maxy budou na zemi a tak kdyz airbusum skoncila smlouva, tak se jich zbavili a mely je nahradit maxy.

a kdyz nejsou maxy, tak se neco najit muselo. a letadel (i prave diky uzemnenym maxum) je na trhu malo, tak se to lata, kde se da.

kanafasik

jo zažil jsem jak Roman Vik řeší věci v dlouhodobém ohledu. Vloni v únoru na dotaz co tedy bude v řijnu odpověděl, že říjen neřeší že to je strašně daleko. U TVS se řeší vždy jen aktuální situace, bez ohldeu na možné důsledky a rezervy. mometálně letadla nepotřebuju, tak se jich zbavím. Momentálně lidi nepotřebuju, tak se jich zbavím. A za měsíc se shánějí jakákoliv letadla a za půl roku se zase školí nový personál. To je u TVS běžný standard. Žádná koncepce, žádný. Letošní sezonu přežili jen díky tomu že pan Šimáně dával do TVS peníze na provoz z… Číst vice »

MartinR

Opravdu? Dle Bisnode má velmi dobre hodnocení, faktury platí řádně a včas. Stejně tak ČSA.

kanafasik

to že platí včas je jen díky panu Šimáněmu, který tu firmu zachranuje ze svých peněz.

Y.K.

Mě připadá, že kecáte. Jen ten článek zmiňuje problematiku na několik let dopředu, objednávky na letadla (737, A321) mají opravdu na několik let dopředu, to mi nepřijde jako řešení situace teď.

kanafasik

Pracoval jsem u čsa a po příchodu nového vlastníka jsme zažili, jak se věci „dlouhodobě“ řeší u TVS. Objednávky na nová letadla 321, 220 atd jsou jen mometální holá nutnost. Mohla být u ČSA v letce už dávno. Pevná objednávka se jen neustále odkládala a posouvala. A co se týká přistupu pana Vika, fakt si nevymýšlím. nemám to za potřebí. Na poradě, kde se řešilo přeřazení části CC ČSA k TVS a měl se tím řešit nedostatek CC u TVS a přebytek u CSA toto skutečně zanělo. Pan Vik odprezentoval, podmínky a že by byli přeřazeni k TVS do října.… Číst vice »

Jen tak

No … ono je v podstatě jedno, jak je řízena (pro nás, co nejsme zaměstnanci, a nemáme s TVS nic do činění) … protože zjevně jim to funguje docela dobře, a celkem obstojně vydělávají a prosperují. Nevím, kolik vám je … ale to, co popisujete, není žádná výjimka. Takhle funguje většina firem (vyskytuji se v IT oboru). A funguje to taky celkem obstojně. V mé stávající firmě to funguje úplně stejně. Takže vaše pocity chápu, pokud je to váš první zaměstnavatel. Trošku mi připomínáte některé mé bývalé, výrazně mladší, kolegy, kteří u nás byli na své první, druhé „štaci“ a… Číst vice »

kanafasik

je vidět že jste úplně mimo. rozhodně jim to nevynáší a neprosperují. Mají velké finanční problémy.A to jejich extempore s tím letem na jeden motor bylo pouze a jen z finančních důvodů. Byl to šílený hazard, který bude mít ještě dohru. A takhle rozhodně nemohou dlouhodobě fungovat aerolinky. V oboru jsem 25 let a pracoval jsem pro troje různé aerolinky, a mohu Vám říct, že to rozdíl tedy je! A obrovský! Způsob jakým to dělá pan Vik je šílenost. Dám Vám příklad.běžná praxe v sezoně je, že pokud se objeví během nějaký adhoc kšeft, tak se pošle letadlo na tento… Číst vice »

Jen tak

mozna jsem uplne mimo, mozna nejsem.

jenom vím, že vdzycky se najde spousta remcalů, co z nejakeho duvodu skonci ve firme … a pak roznási jenom hnůj 🙂

takový ten typický „já to vím vsechno nejlíp, jak se to má dělat“.

kanafasik

Já jsem nikde netvrdil, že vím nejlépe jak to dělat. ale během let u ČSA jsem zažil různé způsoby vedení a ve světě taktéž. jen se vám snažím se Vám trochu nastínit, znalý poměrů, jaká je to momentálně divočina bez jakékoliv koncepce. Přesto bych si pro čsa přál jen to nejlepší a aby opět povstaly z popela a dostaly se zpět do kondice. jenže s tím jak je to momentálně vedeno mám obavu, že to tak nebude.Konkurence je veliká a tvrdá a řijde mi, že je stále o krok napřed.

Bilbo

Smartwings nic nesrotoval, a rozhodně ne OKREQ, což je jediné letadlo, které ČSA fakt patří. OKPET a MEK vloni navrátil leasingovce, tak jako vrací letadla každý rok. To co s ním udělá leasingovka už se SW netýká.

Tango73

Chtel jste asi napsat tak jako vraci a zase si je bere zpazky kazdy rok,ne?😉

RHood

Kontrolní otázka,. Kolik vlastní QS letadel ? Napovím ti, na rozdíl od ČSA ani JEDNO, Bilbo. Za těch 25 let nemá TVS/QS ve vlastnictví (v majetku společnosti) ani jedeno letadlo motorové, bezmotorové, dokonce ani jeden balón.
46 letadel ze 47 si QS pronajímá formou operativního leasingu. Víš, co to je operativní leasing, Bilbo ? Víš, komu to letadlo patří ? Opětovně ti napovím, po skončení leasingové doby, patří leasingové společnosti, Bilbo. Jeden MAX je na finanční leasing. Toť vše.

Bilbo

@RHood Já snad někde psal že TVS nějaké letadlo vlastní? Naopak jsem psal, že TVS nic sešrotovat nenechal, protože nemá ani co. Akorát ČSA vlastní jedinej Airbus, OKREQ, kterej furt litá.
Možná příště než začneš sypat ty odstavce, tak si přečti, na co vůbec odpovídáš.

Jen tak

Sice hezká přednáška, ale…

trošku si projdy výroční zprávy smartwingsu, ty operativní leasingu, a asi budeš překvapen… že existuje i finanční leasing. A že ne všechna letadla smartwingsu jsou na operativní leasing.

a možná to nevíš, ale podobný způsob financování letadel je vcelku běžný.

RHood

Účetní závěrka k 31.12.2018. To jsem rád, že jsi mě poučil, že existuje rovněž finanční leasing, to jsem do dnešního dne nevěděl. Děkuji za rozšíření mého obzoru z oblasti financování. Jenom nevím a asi mi poradiš, nás učili pravidlo 1/3:1/3:1/3 poŕad platí?

Alan Wank

V době, kdy se o tomto rozhodovalo se nevědělo o problémech s MAXy, které je zasáhly velmi silně, protože s tímto typem letadla SW úzce spojily svoji budoucnost. A nyní hledají za pochodu řešení průšvihové situace.

Kdyby měli křišťálovou kouli, tak určitě rozhodnou jinak a být generálem po bitvě je velmi jednoduché.

ABC

I kdyby, tak stejně jejich principy fungování jsou postavené na hlavu… Neberu teď v potaz MAXy, ale co si dobře pamatuju, tak vždycky, když k nim přiletěly fungl nový B738 rovnou z fabriky, tak je na léto poslali kamsi do kotěhůlek a na léto si pronajímali 20+ staré šroty. A když jim jeden z těch šrotů vysype, tak za to nemaj náhradu a lidi místo aby odletěli z dovolených spokojeně domů, tak čekají x desítek hodin buď, než to opraví anebo až doletí jiná mašina, která je zrovna na cestě třeba na Kanáry… To samé s ATRkama – vyřadili všechny… Číst vice »

Jen tak

no, do kotehulek letadla posilaji… na zimu.

jinak, o smartu / tvs si muzem myslet co chcem, Le jedno je nezpochybnitelne – jsou uspesni, rostou a funguji.

takze jejich principy jsou nejspis celkem ok.

Thomas

Jasny, o Smartwings/CSA toho lze rict hodne spatneho, ale pokud se nekoukate pouze typicky „cechacskym pohledem“, pak musite videt i velka pozitiva kolem spolecnosti (snaha o modernizaci flotily skrze MAXy, pri jejich vypadku – tretiny flotily – na misto masivniho ruseni dovolenych operativni rychla nahrada, jejich rust a ano, dokonce i palubni servis, kde jste toho na lince do Londyna dostal vice, nez u British airways v economy 😀 ) …podivejte, kolik (i slavnych, velkych) aerolinek krachuje a Smartwings se i pres takovou situaci s MAXy stale dari relativne dobre fungovat 🙂 ….A to pomijim to, ze tady v Nemecku… Číst vice »

Y.K.

To si pamatujete špatně. Resp si pletete zimu a léto.

kanafasik

je to přesně jak říkáte.

MartinR

OK-REV a OK-REW jsou z roku 2011.

Tango73

Coz by nemuselo byti tajemstvi ani pro autora clanku-kdyz jsou zname registracni znacky.

Martin

Konečně snad budou opět na linkách s kódem OK létat letadla s livery ČSA ! Jinak za návrat Airbusů jsem rád ! Od kauzy s MAXy nemůžu Boeing ani cítit !

MartinR

Souhlas. Dobré zprávy a pěkný článek.

kanafasik

však uvidíte v létě, jak“dobré zpávy“to jsou…:)) uvidíte, že pro zákazníky se tím ale vůbec nic nezmění…plotíte linku ČSA letadlem smartwings, pronajatým od společnosti Air Explore(OM-IEX) a se slovesnkou posádkou Air Explore….jak si to prostě vyžádá provoz a jak se jim to podaří poskládat…

Jen tak

a víš o tom, že půlku regionálek air france jsi donedávna lítal s hopem a s tim … kurna, jak se to jmenovalo .. už to zařízli?

a že půlku regionálek klm lítáš s klm cityhopper?

a že půlku regionálek lufthansy lítáš taky vlastně někým úplně jiným?

(ja jen, že z toho děláš takovou strašnou pakárnu…)

kanafasik

opět hrušky a jablka. To že poletíte s AirFranceHopem, případně KLM cityhopper nebo v případě LH s air dolomiti víte již dopředu, jelikož je to uvedeno v letovémmřádu. A navíc jsou to společnosti patřící Air France potažmo KLM a LH. Rozhodně to není ruská ruleta, jak v případě TVS/OK. tam fakt nevíte co za překvapení vám provoz přinese.

Jen tak

a není to uplne jedno, s kym clovek letí?

jo, tady jsme občas strašni řešiči – ale 99,9% cestujících je naprosto jedno, co přiletí. ti chtejí za pár šupu letet do svy destinace, a jestli je na letadle namalovaný kolečko, nebo trojuhelnik .. je jim naprosto šumák.

kanafasik

To opravdu jedno není, třeba už jen s ohledem na členství v alianci Sky team, případně na mezivládní dohody o letecké dopravě. Vy to vidíte hodně zkresleně.

Jen tak

se skyteamem to nema nic spolecneho.

a ano, cestujicim jsou ty veci uplne ukradene. ti neresi, ze s acmi pronajatym letadlem nemuzou do ruska apod.

ti proste leti tom, co je pristavene na gejtu, a neresi, jestli je to losna, nebo maznak.

kanafasik

opět plácáte nesmysly. zbytečné vám vysvětlovat, že to prostě nemůžete dělat tak, že na linku přistavíte cokoliv vás napadne.

kanafasik

moc se neradujte. Za současné situce to bude stále a pořád klasická „ruleta“ s tím čím poletíte. kod letu Ok a bác máte tam letadlo TVS. a naopak. a věřím tomu, že nasazování bude dle potřeb a jak bude obchodně výhodné pro vlastníka, tedy pro TVS.

Marek

Asi jim došlo, že si na ty Maxy ještě pěkně dlouho počkají. Tipl bych si, že letošní sezóna bude celá bez nich. A pak kdo ví.

Martin V.

Ale musí to být pro všechny docela těžké plánovat a nevědět, kdy se MAXy vrátí a jak rychle se poté do provozu budou schopny zapojit.

Martin

Tak podle toho, jak porizuji airbusy se s maxy letos v lete asi moc nepocita. Doufam, ze nejake wide-body si ve flotile nechaji, i kdyz by bylo potreba mit minimalne 2-3.

Jen tak

co by proboha csa delala s 2-3 widebody?

Tony

Létala s nimi tu linku do Budějovic

libcha

…z Varů, kde už usilovně pracují na potřebné úpravě letiště.

Nekdo

Nezapominejte na BRQ a OSR !

MartinR

Minimálně 1 ks do Soulu, další 1 – 2 ks by se klidně využily na nějaké lince do Vietnamu.

Jen tak

vietnam je pase. diky nastupu bamboo to uz takovy vyvar nebude.

pro csa ted dalkovky nemaji smysl (navic ve widebody), jakkoli by bylo fajn, kdyby csa zas letaly dal, nez do ruska.

csa v tuto chvili neni sitovy dopravce, v podstate na tento segment trhu rezignovali. a praha sama za sebe dalkovky neuzivi.

nejdriv musi vybudovat smysluplnou sit na sve strane, pak muzou resit dalkovky.

Martin

Treba letali. Tak hlavne nema smysl mit ve flotile 1 wide-body, protoze pri jakekoliv odstavce neni zadna nahrada. TVS uz se taky poucil a tuto zimu zadne wide-body nema, protoze nahrazovat to pri vypadku 2 B738 je ekonomicka katastrofa (samozrejme myslim to, kdyz se loni OK-GBB pokazilo nekde v Asii a posilali tam 2 B738)

Jen tak

a kam? a koho/co by vozili? vzduch?

Smradlavá žížala

Koupaky z Polska

Bob

Dálkové widebody naplní, jen když budou schopni nabídnout přípoje do více evropských metropolí několikrát denně. To dnes nesplňují (Varšava, Budapešt, Amstr, Brusel, Paříž a Kodaň jsou málo, jinam už snad vícekrát denně nelítaj).

Zbyněk

Code share spolupráce by nevyžadovala výraznější expanzi na evropském trhu, která by mohla být riskantní.

Nicky

Vetší aerolinky nemají zájem aby mělo ČSA dálkové linky, je to pro ně konkurence navíc a menší aerolinky se samy snaží udržet nad vodou. Navíc ČSA ani nezvládne obsloužit regionální letiště a z okolních letišť jsou dálkové linky poměrně levné.
Předpokládám, že přímá linka do Vietnamu bude mít pozitivní dopad na podstatné zlevnění linek s přestupem.

Ota

a tobě se zdá, že letenky do Vietnamu jsou nějak drahé? To se podívej na dlouhodobou cenu a zase takový vývar to pro dopravce není 🙂
Jinak, proč by ČSA nezvládali obsloužit regionální letiště? To mají létat někam jen proto, že to nějaký politik chce? Kdo by jim to zaplatil…. jde o business… ne o nějaký dobročinný spolek…

Nicky

Nejde o to kolik stojí letenky do Vietnamu (a mimochodem z Prahy jsou dražší než z Rakouska a Německa), ale skutečnost, že přímá linka přinese konkurenci a stávající lety s přestupem které doteď konkurenci neměly budou chtít nalákat pasažéry na nižší cenu, když už nemohou konkurovat rychlostí. Protože být dražší a ještě pomalejší nedává žádný smysl. ČSA pokud má ambice provozovat dálkové linky musí být schopno je také naplnit (ideálně vlastními letadly nejen z regionů ČR, ale i ze zahraničí). No a minimálně na tu první část už rezignovalo, např. v Ostravě se toho ujal LOT a bude si plnit… Číst vice »

Ota

a to se fakt domníváte, že Ostrava a přilehlý region má tak velkou kupní sílu, že zaplní min 2 až 3 rotující linky denně do Prahy tak, aby následně na dálkovkách bylo plno? To snad nemyslíte ani vážně, ne? Stačí nahlédnout do statistiky, jaký typ cestujících využíval linku OSR-PRG-Evropa… Ostrava a jiné regionální letiště v ČR nemají potenciál na zaplnění kapacity i tak malého letadla jako bylo ATR42 (a nebylo to o ceně letenky). Pořád sem strkáte LOT a jak bude super létat do Ostravy, ale jak dlouho myslíte, že to vydrží? Do té doby, dokud bude letiště linku dotovat?… Číst vice »

nicky

Je jedno co já se domnívám. Praha sama dálkové linky ČSA nenaplní a ani aerolinka není schopná si je sehnat jinde. Není je tedy potřeba vůbec řešit.

Jen tak

a jak by sis ten codeshare představoval?

tady je řeč o síti, která pokrývá část evropy (takovou, aby to ty long hauly naplnilo). a který dopravce (či nějaká skupina dopravců) létá do prahy z dostatečného počtu destinací? žádná.

a představa, že se čsa dohodne současně s af, klm, lufthansou, austrianem, tapem, iberií, lotem, a dalšíma .. je poněkud .. no, prostě je naprosto mimo 🙂

Zbyněk

Myslel jsem to jako dohodu v rámci SkyTeamu, ale je pravda, že úplně nevím, jak moc je aliance nápomocná při code share dohodách. S některýma aerolinkama už ČSA spolupracují, např. s AF, alitalií, taromem, atd., spolupráci by tak stačilo pouze rozšířit.

RHood

SkyTeam nepřežije v stávající podobě rok 2022. SkyTeam byl a vždy bude o DL, AF, KL a jejích rozdělení transatlantiku. AZ na pokraji nebo již za krajem krachu, RO na pokraji krachu. AF ? Proč, stačí aby OK sváželo cestující do CDG, na nic jiného AF ČSA nepotřebuje. To samé platí pro KL a hub AMS. A možná teď napíši, co se nemusí nikomu líbit, ale je to můj názor. ČSA mělo v minulosti šanci, kdyby politici na nátlak pilotů ČSA nevyřadili SU z privatizace. Ale v té době si myslím, že už bylo dávno rozhodnuto mezi soudruhy a dělali… Číst vice »

Jen tak

s pesimismem o konci skyteamu .. musím bohužerl souhlasit 🙁 jde do kopru. Tarom v háji, alitalia v háji, delta si to dělá po svým, a klm/af už taky není na st zvědavá.

ale s tím SU … co by tak čsa přinesli? imho nic… ty ideje o tom, že by to byla brána evropy do ruska (nebo naopak?) a pod… spíš mam obavu, že by to dopadlo stejně, jako s korejci apod.

RHood

Jednoduše, OK západ a jihozápad, myšleno tím daleko na západ a SU východ a jihovýchod, myšleno rovněž daleko. Korejci v struktuře ČSA = bublina a mlžení před skutečnosti, která přišla.

Jen tak

sice nechápu, jaký západ atd… ale to je fuk 🙂

kanafasik

vyřazení SU nebylo na nátlak pilotů, a jak nemám Rusáky v lásce, dnes si říkám věčná škoda, že to Rusům neprodali… ČSA mohlo být úplně někde jinde…. bohužel.

RHood

Dopis na Ministerstvo dopravy a Ministerstvo financí psali piloti ČSA. Považovali SU za bezpečnostní hrozbu, hlavně, že v té době plně fungovala CS spolupráce mezi ČSA a SU. To pro piloty ČSA rizikem nebylo.

kanafasik

hrušky jablka… Spolupráce s aerolinkou a koupě podílu jsou rozdílné věci. A za bezpečnostní hrozbu to považovala BISka. Šlo o možnou bezpečnostní hrozbu pro stát na zpravodajské úrovni.

RHood

Bohužel piloti psali a dělali vše proto aby SU ČSA nezískalo. Jak paradoxní je skutečnost, že po tom, co se ČSA dostalo do sraček, tak najednou pro skupinu pilotů ČSA bylo SU přijatelným novým zaměstnavatelem. A klidně napiš, že míchám ribíz s bramborama.

Jen tak

aliance s codesharem v podstate nesouvisí, a to ze jsou dve aerolinky v jedné alianci ani zdaleka neznamená, ze spou automaticky vsichni codesharují. stále jsou to konkurenti. samozrejme, oni spolu codesharují – ale tam jsou csa presne v opacne roli – slouzi jako feeder na dalkovky svych aliancich partneru (zejména AF a KL) a propo – codeshare s velkymi aliancnimi partnery (snad krome taromu ..) nic (v kontextu dalkovek csa) neresi, protoze .. proc by cestujici letel do prahy, aby z prahy letel .. nekam, kdyz je vcelku 99% sance, ze do toho nekam muze letet přímo z toho amsterdamu… Číst vice »

Jen tak

poslední odstavec je napsaný trošku zmatečně… tak ještě znovu

– první podmínka v podstate vylučuje variantu „zařídit si to to codesharem“, protože z ne-hubových letišt k nám zas nějaké smysluplné společnosti nelítají.