lot
Letecké společnosti Letectví Lidé

Velké střídání v čele British Airways. Místo Španěla je povede opět Ir

Nový Airbus A350-1000 v barvách British Airways. Foto: Samchui.com/Flyrosta.com
Nový Airbus A350-1000 v barvách British Airways. Foto: Samchui.com/Flyrosta.com
Stávající šéf Alex Cruz končí na vlastní žádost.

Leteckou společnosti British Airways čeká po čtyřech letech opět řízení irským manažerem. Z čela firmy odchází Alex Cruz, vedení převezme Sean Doyle, který je dosud šéfem irských Aer Lingus.

V tiskové zprávě to dnes oznámil majitel British Airways, společnost International Airlines Group (IAG). Doyle v British Airways dlouhodobě působil od roku 1998 do roku 2019, kdy ho skupina IAG přesunula na post šéfa irských aerolinek Aer Lingus.

Cruz odchází z postu výkonného ředitele okamžitě, podle zprávy se rozhodl rezignovat. Důvody k takovému kroku firma nevysvětlila. Cruz přišel do čela British Airways v roce 2016 z postu šéfa španělské společnosti Vueling. Nahradil tehdy Willieho Walshe, který se stal šéfem celé skupiny IAG. V čele britského dopravce tak bude opět Ir: Walsh i Doyle se v Irsku narodili a mají irské občanství.

Procházíme největší krizí letecké dopravy a jsem přesvědčen, že tyto personální změny posílí pozici IAG,“ uvedl šéf IAG Luis Galego. British Airways jsou největší částí celé skupiny.

Během Cruzova působení začaly British Airways s velkou modernizací flotily, zažil ale také několik velkých krizí: stávku pilotů, masivní únik dat a kolaps IT v roce 2017.

Nově do vedení British Airways přichází také Fernando Candela, který dosud působil ve skupině u značky Level. Má mít funkci Chief Transformation Officer, tedy člena odpovědného za proměnu firmy do nové situace v oboru.

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otik

BA a Lufthansa maju rovnaky problem svoju velkost nedosiahli vdaka organickemu rastu ale vdaka skupovaniu inych aeroliniek alebo ich fuziou. Teraz ich to taha ku dnu. Je to ironia ale je to tak. Pretoze ked necha padnut Lufthansa padnut Austrian alebo Swiss tak budu vracat nielen peniaze ale stratia bonitnych zakaznikov. BA je v podobnej situacii s Iberiou a Aer Lingusom. Teraz este pripocitajme low costy a siet liniek ktore su prilis orientovane na zopar velkych krajin alebo letisk a problem je o to vacsi. O nieco lepsej situacii je Air France – KLM ktore sa doplnaju a na low… Číst vice »

G700

Třeba se z BA zase stane aerolinka, co šlape na paty Lufthanse, co se týče dálkovek. Ta úroveň služeb v tomhle segmentu dost u BA upadla…

mik

No nevim ,Aer Lingus se podle meho celkem zhorsil ,alespon v nabidce tras a ceny mozna to ma nejakou souvislost s Brexitem ,ze chteji Ira sefem