Velká soutěž na nádražní toalety. SŽDC hledá jejich provozovatele v 55 stanicích

Nové záchody na Masarykově nádraží (jedno z mála nádraží, které nepatří SŽDC). Autor: České dráhyNové záchody na Masarykově nádraží (jedno z mála nádraží, které nepatří SŽDC). Autor: České dráhy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá velké změny v koncepci provozu zařízení, které sice úplně nesouvisí s železničním provozem, pro

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá velké změny v koncepci provozu zařízení, které sice úplně nesouvisí s železničním provozem, pro cestující jde v některých situacích o nejdůležitější místo na celém nádraží.  Součástí nové koncepce je i soutěž na provozovatele veřejných záchodků na 55 stanicích.

Vyplývá to ze zveřejněného dokumentu o předběžných tržních konzultacích, v kterých chce SŽDC zjistit, jak co nejlépe vypsat koncesní řízení na provozovatele toalet napříč republikou. Koncese má být na čtyři roky.

SŽDC zatím nezveřejnila seznam nádraží, které budou předmětem koncesního řízení. Mělo by jít ale hlavně o větší stanice, kde denně obslouží tolik zákazníků, aby provoz pokryl náklady a ještě mohla vítězná firma zaplatit správcům železnice.  „SŽDC aktuálně předpokládá nalézt koncesionáře, který nabídne nejvyšší doplatek, tedy SŽDC bude mít z koncese příjem,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová. Současné příjmy z toalet nechce SŽDC zatím uvést s ohledem na chystané koncesní řízení.

Soutěží na více nádraží najednou chce SŽDC docílit stavu, kdy výdělky z větších stanic budou „dotovat“ toalety na menších nádražích. „Cílem SŽDC je zajistit na vybraných nejvýznamnějších stanicích provoz veřejných toalet se stálou obsluhou tak, aby tuto změnu SŽDC nijak nedotovala. Lokality s menší průchodností a návštěvností veřejných toalet by měly být částečně hrazeny z příjmů v lokalitách s návštěvností vyšší. Jestli se tento pozitivní předpoklad potvrdí, ukáže až samotná veřejná soutěž a zájem o tyto lokality ze strany soukromého sektoru,“ dodala Friebová.

Cílem je podle ní zajistit na nejvýznamnějších stanicích kvalitní provoz veřejných toalet se stálou obsluhou po celou dobu otevírací doby budovy osobního nádraží s důrazem na zvýšení komfortu cestující veřejnosti. SŽDC podle ní aktuálně zpracovává nový koncepční materiál, který nastavuje standard vybavení hygienických zařízení podle kategorie osobních nádraží.

Tagy nádražní toalety Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top veřejné záchody
39 komentářů