Velká sláva v Rakousku. 133 km nové tratě s nejdelším tunelem výrazně zkrátí cesty mezi severem a jihem
Zahájení provozu na Koralmbahn. Foto: Mark Knopp / ÖBB

Na novou trať míří i soupravy Českých drah.

Na novou trať míří i soupravy Českých drah.
a u nás agent estébé raději prožere budoucnost a bude škrtat na VRT.
Uzasna stavba. Skoda, ze u nas se nic podobneho nestavi. A asi ani dlouho nebude. Praha – Brno mela mit primou trat uz tak 20 let hotovou.
Ano, je to k závidění, něco co u nás mít nebudeme, něco jako když za komárů my jsme jezdili stodvácama a koukali jsme na obrázky čím jezdí na západě.
Mimochodem, jak je na tom Basistunnel Semmering? Neměla být letos dokončena ražba?
Jim tu ceduli měli udělat větší 😀
Zrovna včera večer na mě vykouknul na badatelich díl o MAGLEVu v Německu. Tak nevim zda by se jim tady u nas neměla dát šance, takova trasa z Čerňaku do Liberce s odbočkou do Boleslavy bych viděl jak ideální PPR projekt. 350 v hodině, te je do Liberce kolik 15minut? 2mld za kilometr do daj.
Těším se na tu parádu, až se budou takhle dlouhé tunely pro VRT otevírat u nás 🙂
Poslední info o ceně nové trati Lbc Pha je 120 mld kč. Nějak mi to nesedí.
V Rakousku nemají 1. Sosnu 2. Sudop.
Říká nula, co v životě zdaleka tolik nedokázala 😀
Asi v Rakousku nemají takovej obrovskej tunel 😛
A to ještě až se dodělá Semmering basic tunnel
To nezastavení aspoň části vlaků u letiště Graz je tedy trochu podivný výsledek…
https://kaernten.orf.at/stories/3200152/
„Dass keine Bahnstation vorgesehen ist, geht auf den im Jahr 2008 verstorbenen, ehemaligen Kärntner Landeshauptmann Jörg Haider (FPÖ/BZÖ) zurück. Eine Haltestelle würde den Flughafen in Klagenfurt schwächen, wurde befürchtet. Der Verzicht auf die Haltestelle Flughafen-Graz war daher Haiders Bedingung, um dem Bau der Hochgeschwindigkeitsstrecke zuzustimmen.“
Nj, vynechání (byť prapůvodně plánované) zastávky nakonec může udělat víc škody než užitku.
Mmch. to letiště v Klagenfurtu bylo provozně dotováno korutanskou zemskou vládou a dlouholetým korutanským hejtmanem kdysi byl… viz výše.
Na těch pár letů z Grazu stačí autobus 😀 A není potřeba prodlužovat jízdní dobu naprosto nesmyslnou zastávkou.
Těžká závist… U nás je problém nema- še. Či Ucho… Smutné..
U nás byl donedávna problém i tunel u Němčic na Hané…
Nové spojení na svou kolaudaci čekalo pouhých dvanáct let 😀
A nový viadukt Angerschluchtbrücke https://mapy.com/s/garoratezu mohl začít být používán až cca 7 – 8 let po reálném dokončení. 🙂