Velká proměna uzlu Hranice na Moravě. Správa železnic žádá o první razítko, řeší i historické viadukty
Vizualizace železniční stanice Hranice. Foto: Afry CZ / Správa železnic

Správa železnic plánuje začít s modernizací v roce 2028.
Nemá ani EIA a chtějí (ne)začít ve 2028. Spolu s Vrt.
Prekvapuje me presun vlakoveho nadrazi ve stylu hrana-hrana o 400m, dle me by bylo jednodusi posunout autobusove nadrazi k vlakovemu.
AN snad, ale celé město těžko.
Na autobusové nádraží není před dnešní budovou místo.
Dále si račte povšimnout rozdílných výšek terénu. Právě přesun objektu osobního vlakového nádraží k stávající poloze nádraží autobusového a situování nádražní haly do úrovně podchodu je výrazným zlepšením oproti stávajícímu stavu.
Mně se ten návrh v podstatě líbí.
3 nástupiště, 6 kolejí to je naprostá nutnost.
Škoda jen , že na té estakádě není taky nástupiště.
ta je pro náklad
Ale je to škoda…
Škoda
A nebylo by lepší postavit VRT mimo Hranice teprve potom to rozkopat? (Chápu, že při stavbě v okolí Drahotuší to stejně bude divoké)
Bylo, jenže ta VRT se bude stavět někdy za 30 let
1) se to bude stavět v podst. současně 2) spolu úzce souvisí, protože se stavbou Vrt před Hranicemi se bude překládat i souč. trať.
Tohle jsou stejně blázniviny a vzdušné zámky, kterým nevěřím, že kdy vůbec budou a vůbec se tím nezabývám, protože se jich nejspíše ani nedožiju
Presne, som rád, že sme na Slovensku zvolili jednovrstvovú koncepciu hlavných tratí s rekonštrukciou na 160km/h (nie až 160 a la SŽ, pár lokálnych obmedzení je na 150 max. 140 km/h, aj za cenu rozsiahlych preložiek napr. tunel Turecký vrch, preložka v Trenčíne, preložka Púchov Považská Bystrica, práve zahajované preložky Poprad Vydrník Markišovce, prakticky novostavba Paludza Liptovský Hrádok, pripravované tunelové preložky Liptovský Hrádok Lúčivná…) so zrušením všentkých priecetí a neplánovaním žiadnych vzdušných zámkov VRT.
jasně, Petrovič benzol nám rád poradí, koridor rozsypaný jak čaj, po 30 letech budování ještě ani není v Žilině, stanice jak za Husáka, jo hlavně, že je kvalitní koncepce. Na papíře to Slovákům šlo vždy lépe.
Zamrzí: a) Absence perónu u 6.SK – směr Přerov pořádně není předjízdná pro osobku, tak by se ta kolej dala použít (platí ostatně i pro opačný směr, ale tam lze s menšími problémy použít valašskou skupinu, ideálně by samozřejmě byla „nultá“ pro směr Přerov – Suchdol a zpět v místě dnešní 2.SK a tu vést po vnějším okraji jak je navržena šestá. b) Zaústění od VRT Ostrava do stanice „ukradením“ koleje od Vsetína. Přinejmenším by to chtělo nějaké spojky „okolo“, třeba i na nižší rychlost pokud nutno, aby se pro souběžné jízdy do/z VRT a Valach dala „uhnout“ v nutném… Číst vice »
Úžasné… nejprve rozkopene drahotuse, ktere se v nultých letech odflákli a teď hranice. Železnice už neví, jak lidi používání vlaků odnaučit
A tunel smer ValMez bude kedy?
Nebude, nevyšel ekonomicky.
Jak by nemohl vyjít? Doložte to. Trať Hranice-ValMez-Vsetín-Púchov(SK) je v síti TEN-T = lze čerpat dotace EU, zároveň z pohledu osobní i nákladní dopravy je dost využívaná. Navíc se zkrátí o 10-20min a patří mezi hlavní mezistátní spojení ČR-SK https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/zeleznice-hranice-na-morave-horni-lidec-slovensko-oprava-nadrazi.A190221_458947_zlin-zpravy_ras a v GIS k VRT Moravská brána píší, že Morav. brána umožňuje přeložku trati 280, konkrétněji o přeložce směr Valachy píší „Přeložku trati v úseku Hranice-Milotice nB … plánuje Správa železnic realizovat v letech 2029-2031.“ Že by dnešní klikatá trať skrz Hranice s rychlostí 50-80km/h měla zůstat je přímo drzost! Po republice se běžně řeší navazující spojení v okolí VRT,… Číst vice »
4 rychlovlaky za hodinu? To ani nepromažu výhybky. Budu muset chodit na noční.
Toto je lež SŽ a nechápu starosty že s tím SŽ nevyhodí (navrhovaný stav spojů je pro region horší než současný). Zde https://zdopravy.cz/obrazem-sprava-zeleznic-odhalila-podobu-noveho-nadrazi-v-hranicich-213085/ v komentářích to bylo už rozebráno. Princip problému: Aktuálně zastavuje v Hranicích Ex2, Ex4 i Ex1. Nově počítá SŽ pro 10tis. cestujících denně (ano Hranice jsou velmi významný uzel) jen Ex2 a novinku ReX84. ŽÁDNÉ Ex4 ani Ex1 by v Hranicích po „modernizaci a vzniku VRT“ stavit nemělo?! 4x VR za hodinu je klam, neboť SŽ počítá vlak směrem tam i zpět, tzn. 1x/60min Ex2 Cheb-Praha-Hranice-Valašsko-Púchov-Žilina a obráceně=2x spoj VR pro Hranice + novinka ReX84 Vsetín-Hranice-Ostrava, tj.… Číst vice »
Ještě asi před dvěmi roky se říkalo, že první část VRT se začne stavět v roce 2025, a to v úseku Ostrava – Přerov…
Už před pěti lety, když se stanovovaly, bylo znalým jasné, že jsou mimo realitu. Ostatně Olda Sládek by měl ohledně toho na konci roku vyhrát sázku s Kolovratníkem.
To byl termín, brán jako scifi pro pobavení
Líbí se mi, jak se ještě v ČR nepostavil ani metr VRT tratí a už víme, kde všude a jak často budou vlaky zastavovat, aniž by se řešilo, zda bude tolik lidí vůbec dojíždět.
Navíc jako ty VRT budou v době, kdy pořád místo služební cesty bude normální video call, asi se pořád bude dát pracovat na dálku a třetina populace budou důchodci. Asi ti budou potřebovat být všude o pár minut dřív.
To je všechno pravda, ale pořád tady budou ty zbylé 2/3 obyvatel a cestovat budou nejen služebně. Taky je idea přebrat cestující ze silnic, případně letadel, a tam rozhodně je kde brát. Jestli se dnes uživí cca 4 dálkové vlaky za hodinu z Prahy na Ostravu při nepříliš konkurenceschopné jízdní době, tak se vlaků VRT v budoucnu uživí určitě víc. Tím spíš, že všechna největší města v Česku budou na jedné lince.
Taky budete jednou důchodec.
Klid pane Milivoji. Nikdo se o vás důchodce neotírá. Jenom konstatuje skutečnost.
V tomto případě se o mě neotírá. Blbý, co?
důchodec je co? důvtipný chodec?
Počkejte, já jsem myslel, že na dálku už všichni pracujeme od covidu, do kanceláří jsme se nevrátili? Nebo že by to nebyla pravda?
Pozor, před několika dny jsem na tzv. veřejnoprávní rozhlasové stanici slyšel pořad, kde přizvaný expert, manažer jakési firmy, vysvětloval, že to oné houmofis se projevuje nižší produktivitou zúčastněných. Hlasatelka expertovi nadšeně přizvukovala (nadšená dikce je tam zřejmě povinná).
Před několika lety na stejné stanici vysvětlovali, jakým obrovským posunem ten houmofis je. A neklame-li mne paměť, nadšení v hlase bylo podobné, i když hlasatelka byla jiná.
Je to krušné řemeslo, v tom rádiu. Druhdy boj o zrno, boj s imperialisty, pak výhody perestrojky, později houmofis jo, teď houmofis ne…
Mohu se zeptat, co je to za prášky, pod kterými tyhle slinty tvoříte?
asi mu dnes přišel kvalitní řetězák, tak je z toho pořád ještě rozdivočelej
Já jsem si nevšiml že by nějak ubývalo služebních cest na úkor videocallů, spíš naopak. A právě hlavně dálková a mezistátní doprava díky tomu roste. V Německu je stejně normální jet služebně vlakem jako autem. Veletrhy byly 2 roky mrtvé a teď už zase 2 roky praskají výstaviště ve švech. (Podobně jako současná železnice přes Hranice na Moravě.) O využití českých VRT se vůbec nebojím.
Tak to jste si všimnul špatně. Cca 90 % porad, co jsme mívali se SŽ, je je od doby covidu on-line. Zástupci jednotlivých odborů GŘ prezenčně na porady nejezdí, pokud je možnost přes Teamsy. Nepamatuji v poslední době služební cestu na poradu, a to mám jednání prakticky denně.
to že něco se děje tobě neznamená, že to tak mají i ostatní – vytáhni si hlavu z brusele a nedívej se na svět jen z pohledu svého přebujelého ega
Proč myslíte, že se ty počty lidí neřešily?
Taky se tam přesune část nákladní dopravy, což by výrazně ulevilo přetíženým konvenčním tratím a dálnicím
Nákladní doprava na VRT nepřipadá v úvahu.
To je snad jasne logicka uvaha, ze drive nez zacnu neco stavet, tak musim mit predstavu, ceho chci dosahnout.
A mimochodem resilo – rika se tomu studie proveditelnosti.
Chcete stavět VRT bez toho, abyste uvažoval, kam ty vlaky budou jezdit? Nebo čekáte, že během 5-10 let se přestěhují celá města a původní plány budou k ničemu?
Toto je nejbizarnější kritika SŽ, jakou jsem kdy viděl, a to si ta organizace přitom racionální kritiky zaslouží dost.
Takže když bude někdo požadovat VRT mezi Libercem a Trutnovem, tak ji postavíme, i když tam bude jezdit jen vlak jednou za dvě hodiny?