Po středeční diskusi na magistrátu se v Brně začíná rýsovat podoba dopravních opatření během přestavby ulic Dornych a Plotní v centru. V rámci projektu za 1,2 miliardy korun dojde mimo jiné k přesunu tramvajové tratě z Dornychu do Plotní a rekonstrukci veřejných ploch v okolí. Ulice Dornych bude přestavěna na kapacitní komunikaci, naopak Plotní by se měla zklidnit. Práce začnou průzkumnými vrty ještě v únoru.
„Uzavírka Dornychu od ulice Svatopetrská po křižovatku s ulicí Zvonařka je naplánována od 12. března. Od té doby bude tato lokalita průjezdná jen po ulici Plotní, průjezd zde bude zachován jedním pruhem v každém směru. Dočasné značení se bude postupně přizpůsobovat průběhu stavby,“ uvedl náměstek primátora pro oblast investic Richard Mrázek.
Po Dornychu nebudou jezdit ani tramvaje, do Komárova pojede náhradní doprava. „O podrobných výlukových opatřeních budeme informovat prostřednictvím všech informačních kanálů Dopravního podniku města Brna, počítáme také s nasazením informátorů na přestupní uzly,“ doplnil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Tramvaje nahradí provizorní autobusová linka x12, doprava se rozloží i mezi další spoje, které budou vedeny Masnou ulicí.
Na Dornychu se bude pracovat více než rok na kompletní rekonstrukci inženýrských sítí a stavbě nové silnice, která bude mít dva pruhy v každém směru. Staveniště bude rozděleno na čtyři úseky, na každém z nich bude pracovat samostatná skupina dělníků. Po dokončení Dornychu se přesunou na Plotní, celkově přestavba potrvá 2,5 roku. Zakázku získaly firmy IMOS Brno, Strabag a Dopravní stavby Brno, investory jsou město, jeho dopravní podnik, Teplárny Brno a Ředitelství silnic a dálnic.
nebo mimořádné odklony,když to nejde po průtahu
přes hlavní dnes již jen manipulační Chrlice – Vyškov
železničář v důchodu
– otázkou je, jak to zkolabuje a zda se stihne Zábrdovický most (má se začít také 2018). Ten most je pro NTD do Židenic klíčový. Nezbývá než doufat, že tam stavba neobjeví nějakého dinosaura a vše klapne jako letošní rok
Aby toho nebylo málo, bude souběžně rekonstruován povrch na ulici Hladíkova. Od Vyškova a Hodonína tak bude slušný špunt – kdo může, autem nejezděte
A do toho také další (tentokrát údajně snad až dvouletá) železniční výluka brněnské „role“ (hlavního nádraží) s tranzitní osobní dopravou odkloněnou přes dolní …
To udělají i dvoukolejku na přerov jednou výlukou?
Jak by mohli dělat během té výluky dvoukolejku na Přerov? Není rozhodnuto o poloze nádraží a tím pádem není jasné kudy bude do uzlu Brno trať od Přerova zapojena.
Tranzitní osobní vlaky na Dolní, ale i vlaky zde končící, nebudou asi problém, stavět se má první nástupiště a dojde ke změně ve stanici, kdy bude pár kolejí v odstavné části zrušeno a jedna z nich se připojí k pravé koleji průtahu ve směru od Břeclavi. tím bude zvýšen počet hran na 3. Pak jsou tam nějaké další změny, někdo dával celý asi 5GB archiv na K-report. Kompletně celé plány. Podle mne je zásadní problém v historii kdy se tolerovalo to že se Rothschild cukal a vztekal a na dolní nechtěl, už tehdy to bylo nádraží moderní, hlavní bylo (a… Číst vice »