Velká oprava D1 u Prahy. S nejnižší cenou přišel Metrostav Infrastructure
Pokud jde o D1, hodlá ŘSD letos ve druhé polovině roku zahájit také rozšiřování dálnice kolem Brna na šest pruhů.
Tendr na velkou opravu dálnice D1 mezi exity 15 (Všechromy) a 21 (Mirošovice) je ve finále. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo sedm nabídek, z nichž nejvýhodnější podala společnost Metrostav Infrastructure. Ta je ochotna necelých pět kilometrů dálnice opravit za 376,2 milionu korun, což je 94 procent předpokládané ceny. Firma nabídla nejrychlejší provedení prací, hotovo by mělo být za 300 dnů od zahájení.
V plánu je oprava vozovky v celé šíři, včetně sanací a oprav dálničních mostů, prvků odvodnění, svodidel, obnovy dopravního značení a úprav nezpevněných krajnic. Jde o první velkou rekonstrukci na D1 po ukončení takzvané modernizace mezi Mirošovicemi a Kývalkou loni na podzim. Práce by měly začít v červnu a neobejdou se bez omezení dopravy, která ŘSD teprve upřesní.
Část úseku, konkrétně mezi 17. a 18. kilometrem, se už opravovala v roce 2018. Tehdy došlo k drobné částečné uzavírce dálnice v pravém jízdním pruhu a zpevnění krajnice. Provoz byl ve směru na Prahu na týden veden ve dvou provizorních jízdních pruzích. Nadcházející práce budou mnohem většího rozsahu.
Pokud jde o D1, hodlá ŘSD letos ve druhé polovině roku zahájit také rozšiřování dálnice kolem Brna na šest pruhů. Práce se budou týkat zhruba třiceti kilometrů, silničáři chtějí začít mezi kilometry 194 a 196, tedy mezi křižovatkami se silnicí na Vídeň a s dálnicí D2. Celkově práce potrvají zhruba osm let.