Dopravci Lidé Železnice

Velká hra o vedení ČD začíná. Na úterní radě se čekají změny v představenstvu

Šéf ČD Pavel Krtek ve vlaku z Dillí do Agry. Foto: ČD
Šéf ČD Pavel Krtek ve vlaku z Dillí do Agry. Foto: ČD

V úterý se podruhé sejde dozorčí rada Českých drah v novém složení pod taktovkou předsedy Petra Moose. A nepůjde o formální zasedání. Naopak, očekává se zemětřesení ve složení představenstva firmy. Ve hře je přitom hned několik variant od odvolání celého představenstva, přes rošádu na jednotlivých postech, až po vyhazov vybraných manažerů.

Podle informací deníku Zdopravy.cz je nejčastěji skloňovanou (a nejpravděpodobnější) variantou přesun současného předsedy představenstva Pavla Krtka na post místopředsedy, který má na starosti ekonomiku a finance. Tím by byla zachována personální kontinuita směrem k zahraničním věřitelům. O finance drah se Krtek staral už před svým nástupem na nejvyšší post.

Na Krtkovo místo by pak nastoupil do čela drah Miroslav Kupec, který má dnes jako člen představenstva na starosti techniku, servis a majetek. V minulosti byl vrchním přednostou Depa kolejových vozidel. Z představenstva modré skupiny by naopak měli být odvoláni Martin Bělčík (ekonomika, informatika) a místopředseda Ludvík Urban (regiony, integrace). Oba jsou považováni za zástupce ČSSD. Na jejich nástupce by mohlo být vypsáno výběrové řízení.

Předseda dozorčí rady Petr Moos nechtěl chystané změny ani naznačit, jistota tak bude až po zasedání rady.

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Že bude novým generálem Kupec, už lítá v éteru delší dobu. Tak uvidíme. Hlavně jak se s tím vyrovnají železničáři, kteří moc reformu na úrovních tehdejších DKV dosud nepobrali.

    • Nepobrali.
      Proti rozdělení byli všechny odborové centrály na železnici působící u ČD. Po rozdělení na provoz a údržbu nefunguje téměř nic. Lidi jsou vytočený nejen z nevědomosti o rozdělení, ale i z velikosti pavouka rozdělení funkcí v nových sekcích!
      Technický stav vozidel se dál propadá pod hodnotu přípustnosti, díly na vozidla nejsou, když se poštěstí, tak neskutečně předražené, v personálních otázkách zde můžete vzít Zákoník práce a Podnikovou Kolektivní Smlouvu a zabalit si do ní svačinu, k ničemu jinému to není!
      Nejde vybrat lepšího hrobníka skupině ČD než právě Kupce.

      • Krtka jsem sice žádnou žádnou „hvězdu“ nikdy nepovažoval, ale s „Martinem1“ naprosto jednoznačně souhlasím – a i „Bratt“ popsal situaci sice stručně, ale zcela přesně, a „X 1“ rovněž: kdo to ještě nepochopil, brzy pozná, kde je skutečná pravda.
        A od Moose bych opravdu nečekal, že měl potřebu se nechat najmout na tak skutečně špinavou práci …

  • Ťok jen splní Jančurovo přání……To se nám to provádí expanze,když nám ministr tak krásně pomáhá(a pan Sůra maže příspěvky které na to poukazují-rozený demokrat podporující diskusi)

    • no já nevím, ale ludvík urban, který se měl starat o regiony a integrace, ten má odejet ve fialově bílým autě. V každé diskuzi je zmíněno to slučování neboli integrace a že se nic nedělá to je asi jasný všem.

    • Demokracie neznamená lhát a urážet. Jaké důkazy na tyto bláboly máte? Tak se nedivte, že to mažeme.

      • Hans. Mazáním příspěvů nic nevyřešíš.
        Na Váš web chodí lidé, ktere zajima doprava, nebo v ní dokonce pracují a takovýto lidé v oboru vědí, kde jsou chyby nebo rezervy a CO nebo KDO České železnici škodí. Mnoho diskutérů nebo jen čtenářů, si dokáže vyselektovat, čí příspěvek je blábol a čí má alespoň něco k zamyšlení.
        Z České železnice se pomalu ale jistě stává skanzen a muzeum v jednom.
        Již dávno jsme mohly u nás jezdit rychleji, kvalitněji a díky vlak. zabezpečovači, který opravdu sám vlak dokáže zastavit i bezpečněji.
        Již dávno jsme mohli mít jednu kartu na cestování po celé zemi.
        Jenomže tito lidé, za toto zodpovědní, nesedí v představenstvu ČD ale na ministerstvu.
        A dobře, nebudu jmenovat.
        Ps: nejsem zaměstnanec ČD.

        • Chceme tu mít normální, kultivovanou diskuzi. To je vše. Bohužel dnešní zkušenost v jiném textu mě utvrdila v tom, že stačí jedna naprostá blbost do diskuze a pár jedinců se jí chytne a bere ji za svatou pravdu. Dokážete se jistě vyjadřovat i kultivovaně, ostatně tento příspěvek je toho důkazem, tak to zkuste. Nechceme zde mít prostě žumpu. To je vše.

          • Mazání příspěvků smysl má. Jinak skutečně diskuze upadá v žumpu. Že to část čtenářů vyselektuje neznamená, že to není i pro ně obtěžující. Skutečnost, že je alespoň trochu diskuze moderovaná, což na mnoha webech chybí, je jedině dobře. Že to autory žumpopříspěvků naštve je jejich problém. Oni určitě moc dobře vědí, co píšou a s jakým cílem. Většina takových naštvání je stejně jen maskované trollení. Na spekulace a pomluvy si může každý založit vlastní blogýsek. A pokud není srab, tak i na své veřejné jméno, protože anonymně pomlouvat umí každej trouba. (čímž nikomu nevyčítám psaní anonymně, volby jsou taky tajné, takže mohou být i názory, ale vyloženě pomluvy anonymně, ty jsou srabárna)

      • Jake by mel mit dukazy ? Pravdepodobne si take jen dal 2 a 2 dohromady a vyjadril svuj nazor.
        Nevim, ale nejak mi z toho to soucasne… „Cílem je posílit České dráhy…“ taky zrovna moc nevychazi.

        Ale tak zkuseny novinar se jiste dal davno do patrani a vi vic, nez jeho ctenari. A pokud ne, tak zajimavou stopou by mohlo byt treba jednani mezi premierem, ministrem dopravy a generalem SZDC v sidle reditelstvi SZDC dne 23. 8. 2018. Tito panove se myslim neschazi kazdy den. Jen si zrovna nevzpominam… Byl tu o tom vubec clanek ? 😉

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora