Vectron ČD poprvé dojel do Hamburku, Praha – Berlín půjde od června pod 4 hodiny
České dráhy včera vypravily mezi Prahou a Berlínem vlak, který poprvé dojel do německého hlavního města bez výměny lokomotivy. Vícesystémové
České dráhy včera vypravily mezi Prahou a Berlínem vlak, který poprvé dojel do německého hlavního města bez výměny lokomotivy.
Vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron, které si České dráhy pronajaly pro provoz na této lince na deset let od společnosti European Locomotive Leasing (ELL), poprvé táhly celou soupravu až do Berlína a Hamburku. Ještě měsíc budou ale jezdit podle jízdního řádu, který počítá s výměnou lokomotiv v Drážďanech a tím pádem i delší jízdní dobou.
„Od 8. května jezdí turnusově lokomotivy Vectron na vlacích EC 178/175 Praha – Berlin – Praha a na vlacích EC 174/179 Praha – Hamburk – Praha v celé trase vlaku,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
K hlavní změně dojde k 10. červnu, kdy budou vedeny všechny vlaky na trase do Berlína a dál na sever Německa už jen lokomotivami Siemens Vectron v modro-bílém nátěru Českých drah se siluetami měst, kterými projíždí. Vectrony už od nového jízdního řádu jezdí z Prahy do Drážďan, dál ale nemohly pokračovat. Deutsche Bahn totiž neproškolily včas všechny strojvedoucí pro obsluhu na německém území.
Od červnové změny dojde ke zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Berlínem o 11 minut. Dosud vlaky ztrácí přepřaháním lokomotiv 15 minut v Drážďanech. Vlaky z Prahy budou odjíždět v sudou hodinu 32 minut po celé. Dosud vyjížděly o 11 minut dříve, tedy 21 minut po celé. Do Prahy na hlavní nádraží budou přijíždět vždy o 11 minut dříve, tedy ve 24. minutu. Cestu nově vlaky zvládnou za 4 hodiny a 9 minut, na nádraží Südkreuz za 4 hodiny a 2 minuty. Mezi Holešovicemi a Südkreuz zvládnout cestu dokonce pod čtyři hodiny: 3 hodiny a 50 minut. Změny dosud nejsou v rezervačních systémech zanesené.
V případě vlaku Hungaria bude Vectron táhnout celou trasu do Berlína, do Maďarska budou ČD dál využívat lokomotivu 380 jako dosud. Už dříve nahradila lokomotivu 350 v barvách slovenského dopravce ZSSK. Slovenská lokomotiva dosud jezdí už jen u dvou párů vlaků Praha – Bratislava / Budapešť, od prosince příštího roku nejspíše její provoz na této trase skončí.