Ve Walesu oficiálně uvedli do provozu první dieselový Flirt od Stadleru, testoval se v Česku
Železniční provoz ve Walesu čeká velká modernizace.
Společnost Transport for Wales Rail uvedla tento týden slavnostně do provozu první čtyři dieselelektrické jednotky Flirt od společnosti Stadler Rail. Jde o první z objednávky více než sedmdesáti nových vlaků, které se mají postupně objevit na kolejích ve Walesu.
Dieselelektrický Flirt má ve Velké Británii označení BR Class 231, loni se objevil na testech i na zkušebním okruhu ve Velimi. První jednotka je ve zkušebním provozu od ledna, teprve nyní došlo k slavnostnímu uvedení a představení. Jednotky objednávala ještě společnost Keolis, která ale ve Walesu skončila a provoz převzal státní dopravce Transport for Wales Rail.
Jednotky jsou čtyřvozové, ve středu je pátý vůz obsahující powerpack se čtyřmi dieselovými motory. Těchto jednotek bude jezdit jedenáct. Wales má u Stadleru objednáno celkem 71 nových vozidel. Půjde o 35 jednotek Flirt a 36 vlakotramvají Citylink. Kromě jedenácti dieselových bude 24 Flirtů trimodálních, budou kombinovat pohon na naftu, trakční elektřinu a baterie. I ty se začaly loni testovat v Česku.
Klimatizované jednotky budou plně vybaveny podle aktuálních požadavků pro moderní cestování po železnici: budou nízkopodlažní, se zásuvkami, prostorem pro přepravu kol, kočárků a vozíčkářů nebo s informačním systémem.