Ve Veselí vzniká největší tuzemský přístav. Pojme přes 80 lodí

Velký přístav pro 80 lodí se chystá i v Hodoníně, kam budou moc doplout po dokončení plavební komory Rohatec i lodě z Baťova kanálu.
Veselí nad Moravou se bude moci chlubit největším tuzemským rekreačním přístavem. Ten vznikne rozšířením stávajícího přístavu; práce zahájilo Ředitelství vodních cest (ŘVC) na přelomu března a dubna.
Celkem se stávající přístav rozšíří o 46 lodních stání na celkovou kapacitu 81 lodí. Stane se tak ve dvou etapách. V první etapě práce probíhají v jižní části přístavu, který si zde „ukousne“ deset až 16 metrů pevniny směrem ke vznikajícímu vinařskému areálu.
Vzniknou zde tři pevné přístavní hrany s plovoucími výložníky, které nabídnou 31 nových lodních stání. Lodní turisté je budou moci využívat od příští plavební sezony. Plavba ve stávajícím přístavu by přitom letos neměla být pracemi narušena.
Rozšíření přístavu v první etapě vyjde na 78 milionů korun, což je o osm milionů korun více, než ŘVC předpokládalo při vypisování tendru. Zhotovitelem stavby je společnost IDS-Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.
Ve druhé etapě pak bude u stávajícího vjezdu do přístavu vybudováno plovoucí molo kotvené na dalbách, které bude plnit ochrannou funkci při povodních. V této části pak bude na břehu postaven i provozní objekt s hygienickým zázemím pro uživatele přístavu.
Přístav ve Veselí se přitom rozšiřoval už v letech 2020 a 2021, kdy se kapacita zvedla na trojnásobek, tedy na dnešních 35 stání. Akce vyšla na 70 milionů.
„Dnes tento přístav představuje nejvytíženější veřejný přístav na Baťově kanále, ve kterém v loňském roku přistálo téměř 700 lodí návštěvníků. Současně je zcela naplněna kapacita pro dlouhodobé stání včetně několika půjčoven plavidel,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů.
Dosud největším tuzemským rekreačním přístavem se chlubí Hluboká nad Vltavou, kde mají lodě k dispozici 73 stání. Velký přístav pro 80 lodí se chystá i v Hodoníně, kam budou moc doplout po dokončení plavební komory Rohatec i lodě z Baťova kanálu.
Ve Veselí nad Moravou přitom nejde o jediný vodní projekt. Chystá se zde především 350 metrů dlouhý průplav s lodním výtahem, který propojí řeku Moravu s Baťovým kanálem. Tím vznikne zhruba devítikilometrový lodní okruh. ŘVC chce novou vodní stavbou rozšířit zážitky posádek lodí na Baťově kanálu o okružní plavbu.