Cestovní ruch Infrastruktura Vodní doprava

Ve Veselí nad Moravou se otevřel rozšířený přístav, pojme až 35 lodí

Přístav Veselí nad Moravou. Pramen: ŘVC
Přístav Veselí nad Moravou. Pramen: ŘVC
S Veselím nad Moravou je spjatá novodobá historie Baťova kanálu. V roce 2000 zde byl vybudován první přístav.

Přístav ve Veselí nad Moravou na Baťově kanále je po sedmnáctiměsíční modernizaci a rozšíření hotov a dnes ve 14:00 jej Ředitelství vodních cest (ŘVC) slavnostně otevřelo lodnímu provozu.

V přístavu může nově stát až 35 plavidel, což je trojnásobek oproti původnímu stavu. Kromě rozšíření bazénu dostal přístav nová mola s bezpečným přístupem a vyvázáním lodí, kdy každá má k dispozici připojení na elektřinu a vodu.

V přístavu vzniklo také servisní centrum pro lodě, kde je možné zbavit se odpadů a natankovat pohonné hmoty pistolí jako u klasické čerpací stanice. Tuto službu bude poskytovat veselský přístav jako první na celém Baťově kanále. V areálu přístavu také vznikla nová komunikace s parkovacím stáním a podzemními kontejnery na tříděný odpad. Práce za 70 milionů začaly ve veselském přístavu v lednu 2020.

S Veselím nad Moravou je úzce spjatá novodobá historie rekreačního využití Baťova kanálu. V roce 2000 zde byl vybudován první přístav a turisté začali brázdit zdejší vody. Po dvaceti letech je Baťův kanál páteří turistického ruchu v regionu. ŘVC přistoupilo k rozšíření a modernizaci přístavu, neboť dávno kapacitně nepostačoval a býval beznadějně obsazen.

Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Ročně přiláká asi 90.000 návštěvníků, kteří se plaví na 3500 lodích. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal

Ukázkový příklad, jak „užitečně“ se v ČR utrácí. Nic proti, ale je absurdní vynaložit tolik peněz na přístav kvůli rekreační a sportovní plavbě. Zvláště, když je hned vedle rozpadající zámek, jehož oprava by dávala smysl.

K.S.

Jiné škatulky rozpočtu. Navíc ten přístav pravděpodobně vygeneruje za pár let přímo a nepřímo více peněz než zámek. problém je že stát se choval po válce jak straka a co mohl to ukradl a pak se mu to rozpadlo a teď neví co s tím. V normální zemi by byl ten zámek pravděpodobně buď soukromý a žila by tam nějaká vcelku bohatá rodina, zde třeba Chorynští, kterým, pokud vím, patřily i sousední elektrárny na jejichž rozvoj se bolševik vykašlal, nebo by byl využívaný k podnikání a ne v rozpadovém stavu.

IGCT

vypadá opravdu hezky

Jirka

Tato lokalita a potažmo i článek si nepochybně zaslouží zmínku o vinařství „Dog in Dock“, které ač patří do holdingu developerské společnosti Trigema, tak produkuje velmi solidní vína a to právě v těsném sousedství zmiňovaného přístaviště.

tomas

Jirko , jablka a hrusky padaji ze stromu i v prekrasnem Tennessee!