Ve Skopje se dá učit, jak funguje letiště, říká jeho manažer. Země láká na pobídky, jedná o lince do Prahy

Letiště ve Skopje v Severní Makedonii. Foto: TAV AirportsLetiště ve Skopje v Severní Makedonii. Foto: TAV Airports

Jednání probíhají s Wizz Air, které mají ve Skopje svou základnu, i s Ryanairem.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Jen ne Wizz Air, to je nejhorší aerolinka, kde se po koupení letenky s více než 2 týdenním předstihem nedá vůbec spolehnout, zda a kdy poletíte. Navíc servisní podpora je ještě horší než u Ryanair, docela těm šmejdům přeji, že je český soud před pár dny poslal do exekuce.

Jenda

„Přímé spojení zatím Ruzyně nemá třeba s Lublaní nebo Berlínem či Bratislavou.“ Zaujalo mě to slůvko zatím. Chystá se něco? Spojení do Berlína, které skončilo s covidem, mi dost chybí.

Dominic

Minimálně u Lublaně nabízí Slovinská vláda dotace na linku do Prahy, jen asi není kdo by mezi městy létal, Ryanair Lublaň záměrně ignoruje.

Lkprak

Solidní spojení s Berlínem v roce 2017 v souvislosti s krachem Air Berlin, které tam v nejslavnějších dobách provozovalo až tři lety denně, které z velké části plnilo tranzitními cestujícími přes svůj hu v Berlíně. Následný pokus EasyJetu měl jepičí život a skončil na nezájmu cestujících (ono když je konkurencí pozemní doprava s mnoha spoji denně, dobou jízdy 4-5 hodin a cenou v řádu několika stokorun, tak p2p cestující moc neocení dva lety týdně, které EasyJet nabízel. A létat tam nějak častěji se evidentně také nevyplatilo).

Dominic

Myslím že Easyjet tu linku TXL-PRG musel provozovat nějakou dobu, protože u převodu slotů z AirBerlin na Easyjet byly nějaké podmínky o pokračování pár linek pokud se nemýlím.

Majkl

No první co by je mělo na letišti ve Skopji zajímat je autobusové spojení s městem, to současné je tristní, bus jede snad jen 8x denně.

Bob

Souhlasím, letiště je poměrně daleko od města a nedá se tam dostat jinak než taxíkem, pokud nechcete čekat třeba i 4 hodiny na autobus.

Apex

Líbí se mi přístup, že všechno dělají in-house a nepoužívají outsourcing, pro letiště této velikosti je to velmi dobrá obchodní politika, umožňující na jedné straně maximalizovat výnosy z cestujících a na druhé straně mít dobrou kontrolu nad náklady.
Navíc mají výhodu v tom, že Makedonie není v EU, tak i po překročení hranice 2 milionů cestujících nemusejí otevřít trh konkurenci a tím pádem jim nehrozí, že by museli s cenami za handling dolů a TAV rozhodně není levný operátor.
A totéž platí i pro možnost bez restrikcí spustit zmiňovaný pobídkový program, což by letiště v EU nemohlo.

michal.pozar

Pro cca 2,5 mil. českých cestujících není nejjednodušší letět PŘES Vídeň, ale *Z* Vídně.

Dominic

Do Skopje je levnější letět z Bratislavy než z Vídně

Petr

Přesně! Na těch 2,5mil Praha ani nemíří. Jsou mimo spádovku Prahy.

V. K.

Není obchodní model PRG, které se i přes jejich pravidelné nátlakové akce lowcostům dotacemi z veřejných peněz nepobízí poněkud lepší?

Movia

Tak Praha je ponekud vetsi a turistictejsi mesto nez Skopje.