Ve hře o D4 zůstaly čtyři firmy a sdružení, vypadli Izraelci či Turci
Výběrové řízení o dostavbu na provoz 32 kilometrů dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí metodou PPP pokročilo d další důležité
Výběrové řízení o dostavbu na provoz 32 kilometrů dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí metodou PPP pokročilo d další důležité fáze. Po posouzení sedmi žádostí o účast ministr dopravy poslal do dalšího kola čtveřici firem. Rozhodoval počet referenčních zakázek.
Do soutěžního dialogu, který má začít na na počátku příštího roku, postoupilo na prvním místě s 27 uznanými referenčními zakázkami sdružení DIF Infra 5 Participations 1 B.V (Nizozemsko) + Acciona Concesiones S.L. (Španělsko) + John Laing Investments Ltd. (Velká Británie), následované francouzským sdružením VINCI Highways SAS (Francie) + VINCI Concessiones SAS (Francie) + Meridiam Investments SAS (Francie), dále ještě sdružení Hochtiefu a Strabagu a také rakousko-australsko-španělsko-francouzské sdružení PORR Beteiligungen und Management GmbH (Rakousko) + Macquarie Corporate Holdings Pty Limited (Austrálie) + Obrascon Huarte Lain, S.A. (Španělsko) + Egis Projects S.A. (Francie).
Nepostoupila naopak španělská společnost FCC Concessiones, izraelská společnost Pan-Mediterranean engineering company a vskutku mezinárodní sdružení Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Turecko) + ASTALDI S.p.A. (Itálie) + Intertoll Infrastructure Developments B.V (Nizozemsko) + BBGI PPP Investments S.à.r.l. (Lucembursko) + TIIC 2, S.C.A., SICAR (Lucembursko).
„Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Ministerstvo dopravy posuzovalo, zda všechny předložené žádosti splňují zadávací podmínky a kteří ze zájemců nejlépe naplnili kritéria technické kvalifikace. Komise zadavatele konstatovala, že všichni účastníci zadávacího řízení splnili zadávací podmínky a následně doporučila, v souladu se zadávacími podmínkami, omezení jejich počtu na čtyři účastníky, se kterými bude Ministerstvo dopravy dále jednat v soutěžním dialogu.
Následovat má finalizace smluvní dokumentace, která bude účastníkům předložena jako podklad pro jejich účast v soutěžním dialogu samotném. Výzvu k účasti v soutěžním dialogu ministerstvo předpokládá odeslat začátkem příštího roku, pokud některé z neúspěšných konsorcií nepodá námitky proti omezení počtu zájemců.
Podle ministerstva dopravy se vykupují poslední pozemky pro D4, zajišťují se nájemní smlouvy a věcná břemena. Stavba současně získala důležité povolení od ministerstva životního prostředí. Deník E15 upozornil , že stavba už získala kladný posudek od ministerstva životního prostředí.