kmax

Ve Francii otevřeli nejdelší městskou lanovku v Evropě. Câble C1 je výrazně rychlejší než cesta autobusem

Nová lanovka Câble C1. Foto: Île-de-France MobilitésNová lanovka Câble C1. Foto: Île-de-France Mobilités

Lanovka na jihovýchodním okraji Paříže má přepravit 11 tisíc lidí denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igelkott

Jak asi zajišťují bezpečnost cestujících?(myšleno v kabině za jízdy- kriminalita)

Karl vB.

Nechápu, že naprosto racionální dotaz pana „Igelkott “ jsou někteří schopni omínusovat.

Ten_z_Biliny

Ve Francii nemají ptáky jako v Brně

Ota Nik

V Brně už ptáky taky nemají. Sotva kvůli nim lanovku zrušili, ptáci si našli jiné místo na nocování.

cakrtm

tohle by mohl bejt dobrej argument pro trasu Bohnice – Podbaba.

mirek

Naopak.

Tady lanovka vede daleko od centra města, neprotíná přírodní rezervace ani řeku a navíc má slušnou dopravní funkci, protože vede k metru.

David

Barandak-metro na Nových Butovicich

A vlastně ty Bohnice…pokud by byla i zastávka v zoo u nového areálu. Třeba by to o nece stáhl ty letní víkendové štrůdly aut

Borek

Joo, v Praze by to zkazilo krajinný ráz s výhledem na bohnické sídliště. Obrovská katastrofa.

Karel

Příště radši nic nekomentujte, když jste tam nikdy nebyl 🙂 tam opravdu není jenom sídliště

Borek

Bydlím v Bubenči a vím, na co koukáme.

danaceks

Stanice Pointe du Lac je mimochodem cca 8 km jihovýchodně od konce Paříže, Paříž jako taková má cca 100 km², tj. je velká asi jako Liberec
https://mapy.com/s/becatatafa

Karl vB.

No dobře, v článku se uvádí departement Val-de-Marne.
https://mapy.com/cs/zakladni?q=%20departement%20Val-de-Marne&source=osm&id=9604&ds=2&x=2.4622122&y=48.7725685&z=11
Tak, jako se běžně uvažuje „velká Paříž“, nebo třeba Großraum Stuttgart, tak i PID svými spoji zajíždí přes hranice „velké Prahy“ do všech krajů okolo hlavního města a StČK.

kuna

Jak vyřešily krajiný ráz? Nenarušuje ho lanovka?

Karl vB.

Myslím, že nenarušuje; pustil jste si to video, abyste viděl, kudy a kam trasa lanovky převážně vede? V lokalitách některých zastávek sice zeleň kvůli výstavbě zařvala, ale příroda je mocná, časem si s tím poradí.
Sloupy navíc dostaly „funkční“ kašpárkovské špice, takže krajinný ráz bude zřejmě ještě veselejší, než doposud.
https://www.partywinkel.de/cdn/shop/files/nar-kostuum-8411168.jpg?pad_color=fff&v=1761613672&width=533
Je velmi poučné srovnání videa z prvního dne reálného provozu lanovky s barevně vyvedenými presentacemi uvedenými na odkazu ke Cable C1.
Přesto, že lze spatřit podstatný rozdíl, lze konstatovat, že proti manipulujícím presentacím našeho tzv. „Šťastného hlaváku“ s pergolou, mají tvůrci presentací k lanovce C1 ještě rezervy. 🙂

Bohouš

Jak je u těhle jednolanových systémů řešená bezpečnost? Kdyby lano selhalo, sletí to dolů celé.

Gali

Neselže….to ocelové lano je děláno z několika malých lanek které jsou následně komplexně zapleteny do sobě… https://isr.at/wp-content/uploads/isr.at/Media/3_SOLITEC_Max7_Web.jpg

A i kdyby se jedno protrhlo spadne jen jedna smyčka….celá ta lanovka není jen na jednom laně 😉

Borek

Kolik z těch 7 lanek může prasknout? Možná je to špatná otázka, protože už při prvním prasklém by si toho někdo v koncových stanicích všiml. Ale předpokládám, že se ví, jaká je redundance.

Jak vypadalo na průžezu tažné lano liberecké lanovky? Zkoušel jsem to hledat…

Gali

V těch sedmi tlustějších lanek co vy myslíte je zaplateno dalších X lanek.
Tak často nepraskají a když už jo jsou hlídaný a následně konec zapleten dovnitř….

Tady je německý dokument jak se takové lana hlídají celkem zajímavé…
https://youtu.be/vkqIuT7yYgM?si=_KRoDkrx71gJaVmA