Ve Francii otevřeli nejdelší městskou lanovku v Evropě. Câble C1 je výrazně rychlejší než cesta autobusem
Nová lanovka Câble C1. Foto: Île-de-France Mobilités

Lanovka na jihovýchodním okraji Paříže má přepravit 11 tisíc lidí denně.
Jak asi zajišťují bezpečnost cestujících?(myšleno v kabině za jízdy- kriminalita)
Nechápu, že naprosto racionální dotaz pana „Igelkott “ jsou někteří schopni omínusovat.
Ve Francii nemají ptáky jako v Brně
V Brně už ptáky taky nemají. Sotva kvůli nim lanovku zrušili, ptáci si našli jiné místo na nocování.
tohle by mohl bejt dobrej argument pro trasu Bohnice – Podbaba.
Naopak.
Tady lanovka vede daleko od centra města, neprotíná přírodní rezervace ani řeku a navíc má slušnou dopravní funkci, protože vede k metru.
Barandak-metro na Nových Butovicich
A vlastně ty Bohnice…pokud by byla i zastávka v zoo u nového areálu. Třeba by to o nece stáhl ty letní víkendové štrůdly aut
Joo, v Praze by to zkazilo krajinný ráz s výhledem na bohnické sídliště. Obrovská katastrofa.
Příště radši nic nekomentujte, když jste tam nikdy nebyl 🙂 tam opravdu není jenom sídliště
Bydlím v Bubenči a vím, na co koukáme.
Stanice Pointe du Lac je mimochodem cca 8 km jihovýchodně od konce Paříže, Paříž jako taková má cca 100 km², tj. je velká asi jako Liberec
https://mapy.com/s/becatatafa
No dobře, v článku se uvádí departement Val-de-Marne.
https://mapy.com/cs/zakladni?q=%20departement%20Val-de-Marne&source=osm&id=9604&ds=2&x=2.4622122&y=48.7725685&z=11
Tak, jako se běžně uvažuje „velká Paříž“, nebo třeba Großraum Stuttgart, tak i PID svými spoji zajíždí přes hranice „velké Prahy“ do všech krajů okolo hlavního města a StČK.
Jak vyřešily krajiný ráz? Nenarušuje ho lanovka?
Myslím, že nenarušuje; pustil jste si to video, abyste viděl, kudy a kam trasa lanovky převážně vede? V lokalitách některých zastávek sice zeleň kvůli výstavbě zařvala, ale příroda je mocná, časem si s tím poradí.
Sloupy navíc dostaly „funkční“ kašpárkovské špice, takže krajinný ráz bude zřejmě ještě veselejší, než doposud.
https://www.partywinkel.de/cdn/shop/files/nar-kostuum-8411168.jpg?pad_color=fff&v=1761613672&width=533
Je velmi poučné srovnání videa z prvního dne reálného provozu lanovky s barevně vyvedenými presentacemi uvedenými na odkazu ke Cable C1.
Přesto, že lze spatřit podstatný rozdíl, lze konstatovat, že proti manipulujícím presentacím našeho tzv. „Šťastného hlaváku“ s pergolou, mají tvůrci presentací k lanovce C1 ještě rezervy. 🙂
Jak je u těhle jednolanových systémů řešená bezpečnost? Kdyby lano selhalo, sletí to dolů celé.
Neselže….to ocelové lano je děláno z několika malých lanek které jsou následně komplexně zapleteny do sobě… https://isr.at/wp-content/uploads/isr.at/Media/3_SOLITEC_Max7_Web.jpg
A i kdyby se jedno protrhlo spadne jen jedna smyčka….celá ta lanovka není jen na jednom laně 😉
Kolik z těch 7 lanek může prasknout? Možná je to špatná otázka, protože už při prvním prasklém by si toho někdo v koncových stanicích všiml. Ale předpokládám, že se ví, jaká je redundance.
Jak vypadalo na průžezu tažné lano liberecké lanovky? Zkoušel jsem to hledat…
V těch sedmi tlustějších lanek co vy myslíte je zaplateno dalších X lanek.
Tak často nepraskají a když už jo jsou hlídaný a následně konec zapleten dovnitř….
Tady je německý dokument jak se takové lana hlídají celkem zajímavé…
https://youtu.be/vkqIuT7yYgM?si=_KRoDkrx71gJaVmA