Včas a bez komplikací. Letošní část rekonstrukce Barrandovského mostu skončí příští týden
Na stavbě se pracuje s přesností na hodiny.
Letošní omezení způsobené druhou etapou rekonstrukce Barrandovského mostu skončí podle plánu v závěru příštího týdne. Po středečním kontrolnímu dnu to uvedl investor, Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Aktuálně probíhají na mostě dokončovací práce.
Podle TSK skončí práce 30. 8. Následovat budou zatěžovací zkoušky, a to v noci z 30. 8. na 31. 8. a z 31. 8. na 1. 9. Při nich bude nutné kompletně uzavřít jižní část mostu. Zkoušky budou probíhat v nočních hodinách od 21:00 do 5:00. Na rekonstrukci samotného mostu pak bude navazovat oprava vozovek v jeho předpolích (na Modřanské i na Smíchovské straně). Práce by měly skončit o víkendu 15. 9. až 17. 9. Je to ale nejzazší termín. Hlavní dopravní omezení, související s druhou etapou rekonstrukce Barrandovského mostu, budou odstraněna mezi 1. 9. a 3. 9. 2023.
„Na stavbě se pracuje s přesností na hodiny podle plánovaného harmonogramu. Celá tato etapa rekonstrukce probíhá bez významných problémů, a to i díky zkušenostem, které jsme nasbírali během první etapy,“ řekl první náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib. Zakázku na rekonstrukci mostu získala společnost PORR.
Ten také poděkoval všem, kteří na stavbě pracovali, a to především v horkých letních měsících, a samozřejmě také řidičům za jejich trpělivost a spolupráci. S koncem omezení skončí možnost jezdit po části Pražského okruhu bez dálniční známky.
Noční zatěžovací zkoušky
Zatěžovací zkoušky budou probíhat vždy od 21:00 do 5:00. Dojde k uzavření jižního mostu v úseku od přejezdu středního dělícího pásu na Smíchovském předpolí k přejezdu středního dělícího pásu na Modřanském předpolí. Současně budou uzavřeny nájezdové větve z ulice K Barrandovu a z ulice Strakonické a výjezdová větev do Modřanské ulice. Na Barrandovském mostu bude doprava vedena jedním provizorním jízdním pruhem na severním mostu. Pro noční uzavírku jsou stanoveny následující objízdné trasy:
Objízdné trasy:
– za uzavřenou rampu K Barrandovu zůstávají stejné, tedy po dálnici D0;
– za uzavřenou nájezdovou větev ze Strakonické ulice bude vedena po Strakonické ulici ve směru do centra k vratné rampě Lihovar a odtud na Barrandovský most;
– za uzavřenou výjezdovou větev na Modřanskou ulici (sjízdná rampa) bude vedena z Barrandovského mostu po Jižní spojce ve směru na Chodov, sjezdem do Sulické ulice, ulicí v Podzámčí a dále na Jižní spojku ve směru na Barrandovský most. Následně bude vedena výjezdovou větví do Modřanské ulice.
Zářijové omezení bude na předpolí
S omezením musejí řidiči a cestující počítat ještě první týdny v září, kdy dojde k opravě předpolí (mimo most) po dokončení rekonstrukce severní části jižního mostu. Zahrnovat bude úpravu povrchu v místě napojení větve z ulice K Barrandovu na Barrandovský most, stavební úpravu rozštěpu Barrandovského mostu a větve na Modřanskou ulici a napojení předpolí mostu na most.
Rozsah omezení:
Barrandovský most – jižní most (směr z Prahy 5 na Prahu 4) – bude uzavřený prostor v místě napojení větve z ulice K Barrandovu na Barrandovský most. Uzavřeny budou zpevněná krajnice, vyhrazený jízdní pruh a část pravého jízdního pruhu.
Barrandovský most – jižní most (směr z Prahy 5 na Prahu 4) – bude uzavřený pravý jízdní pruh od místa rozštěpu Barrandovského mostu a sjízdné větve na Modřanskou. Délka uzavírky bude cca 150 metrů. Uzavřený bude levý jízdní pruh sjízdné větve na Modřanskou od místě rozštěpu Barrandovského mostu a sjízdné větve na Modřanskou: Délka uzavírky bude 130 metrů.
Doprava na Barrandovském mostě bude na Smíchovském předpolí vedena v místě uzavírky ve dvou jízdních pruzích, a to v jednom jízdním pruhu na severním mostu a v jednom jízdním pruhu na jižním mostu.
Na Modřanském předpolí povede doprava ve třech provizorních jízdních pruzích, a to v jednom na severním mostu a ve dvou na jižním mostu. Na sjízdné větvi na Modřanskou pak povede v jednom jízdním pruhu.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a nyní se opravuje poprvé. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.