Varšava – Krakov pod 50 zlotých a levněji než s PKP. RegioJet začal prodávat jízdenky na první spoj v Polsku

Lokomotiva Alstom Traxx Universal v barvách RegioJetu. Foto: RegioJetLokomotiva Alstom Traxx Universal v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

RegioJet sliboval "velmi nízké" ceny jízdenek. Všechny spoje jsou zatím levnější než u PKP Intercity.

Společnost RegioJet dnes zahájila prodej jízdenek na první vnitrostátní spoj v Polsku. Mezi Krakovem a Varšavou začne jezdit od 18. září zatím jednou denně. Firma bude prvním soukromým železničním dopravcem, který bude nabízet vlakové spojení mezi dvěma největšími polskými městy.

Podle rezervačního systému nasadí RegioJet v Polsku osmivozovou soupravu se čtyřmi třídami. Ceny se budou lišit v jednotlivých třídách o deset zlotých, začínají na 49 zlotých ve třídě low cost a končí na 79 zlotých v byznys třídě (274-441 Kč).

V porovnání s konkurencí státního dopravce PKP Intercity je RegioJet levnější jak u vlaků kategorie IC, tak pendolina. U PKP Intercity stojí jízdenka u vlaků kategorie IC většinou 68-71 zlotých ve druhé třídě, v pendolinu nejméně 101 zlotých. To jede ale rychleji zhruba o půl hodiny. RegioJet se má na jízdní dobu pendolina dostat v prosinci.

Zatím jednou denně

První vlak pojede v 8:49 z Krakova, příjezd do Varšavy (nádraží Warszawa Wschodnia) bude ve 12:21. RegioJet bude pomalejší než státní dopravce. Kromě dvou varšavských nádraží zastaví ještě ve stanici Zawiercie. Zpět pojede vlak ve 14:30.

„Protože provoz do prosince 2025 bude čistě marketingový, naše jízdní doby budou delší (o přibližně 30 minut) a budeme mít jen jeden pár vlakových spojů. Proto budeme jezdit za velmi nízké ceny jízdenek,“ uváděl RegioJet v srpnu k expanzi do Polska. „Vždy, když jsme někam vstupovali , tak jsme dávali reálné ceny. Nechceme být extrémně levní,“ řekl Jančura ke strategii v Polsku.

První měsíce provozu chce firma využít pro další proškolení personálu. V prosinci chce RegioJet v Polsku přidat další čtyři vlaková spojení, konkrétně Varšava-Poznaň, Krakov-Varšava-Gdyně, Varšava-Ostrava-Praha a Varšava-Ostrava-Vídeň.

Polsko se vstupu konkurence na lukrativní dálkové trasy dlouhodobě brání různými způsoby, například přidělováním tras v neatraktivní časy. RegioJet o vstup usiloval přes pět let, dostal se ale jen k tomu vést mezinárodní vlaky z Prahy do Přemyšle s vyloučením vnitrostátní přepravy. To se ale již mění. Dosud mezi Krakovem a Varšavou jezdí pouze PKP Intercity.

Podle Jančury bude dopravce nabízet v Polsku stejný typ služeb jako v Česku na komerčních spojích. Nasadí soupravy tažené lokomotivou TRAXX MS3 a osobní vozy čtyř tříd. Jančura očekává, že v Polsku postupně zaměstná až 500 lidí.

Od 1. března vstoupí na trasu Krakov – Varšava také Leo Express, ten již jízdenky prodává.

Polská expanze českých dopravců. Leo Express začne jezdit až do Varšavy, nabídne i vnitrostátní spojení

Tagy Polsko RegioJet Varšava - Krakov
2 komentáře