Varšava koupí 120 autobusů na naftu, poslouží v případě ozbrojeného konfliktu nebo přírodní katastrofy

Elektrobus Solaris Urbino 18 electric dopravce MZA Varšava. Zdroj: SolarisElektrobus Solaris Urbino 18 electric dopravce MZA Varšava. Zdroj: Solaris

Vozidla budou vybavena systémem pro uchycení nosítek.

Varšavský organizátor veřejné dopravy Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) vypsal tendr na 120 naftových autobusů. Poptávána jsou kloubová vozidla o délce 18 metrů.

Autobusy mají splňovat standardy varšavského systému městské hromadné dopravy. Tedy nízkopodlažnost či dnes již běžné prvky jako klimatizace, informační systém či vyhrazená místa pro kočárky a vozíčkáře.

ZTM nákup nových naftových autobusů, které přijatá enviromentální pravidla EU značně omezují, vykazuje jako posílení bezpečnosti obyvatel. Financování by tak měl místo eurofondů pokrýt vládní Program ochrany obyvatelstva a civilní obrany.

„Nové autobusy dorazí do Varšavy v rámci budování celoměstského systému ochrany obyvatelstva a civilní obrany. Jednou z podmínek tendru je proto pohon na motorovou naftu, například pro případ ozbrojeného konfliktu či přírodní katastrofy, kdy může být obtížný přístup k elektřině nebo jiným zdrojům energie,“ uvedl organizátor.

V případě potřeby bude možné využít autobusy k evakuacím, a to i ležících osob na nosítkách. Vozidla kvůli tomu budou vybavena systémem pro jejich uchycení. Případná úprava má být rychlá a snadná, ideálně bez nutnosti použití speciálního nářadí.

Tendr je rozdělen na dvě části po 60 autobusech. Uchazeči mohou podat nabídku na obě části, nebo jen na jednu z nich. U obou částí je navíc možné uplatnit opci až na 100 dalších vozidel (po 50 v každé části).

Nabídky lze podávat do 16. září, dodávky budou probíhat mezi říjnem a prosincem příštího roku. Autobusy zamíří do vozového parku varšavského dopravce Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA).

 

Konec dieselů v Praze. DPP už neplánuje další nákupy, na elektřinu se jezdí výrazně levněji

Tagy MZA Polsko varšava
Žádné komentáře