Vánočnímu vlaku Gepard Expressu hrozil anonym útokem
Vlak Gepard Expressu do Vratislavi. Pramen: Gepard Express

Vyhrožovat útokem na vlak vracející se s rodinami z vánočních trhů je naprostá zhovadilost, říká Fikáček.

Vyhrožovat útokem na vlak vracející se s rodinami z vánočních trhů je naprostá zhovadilost, říká Fikáček.
Jsme také účastnici zájezdu a za nás katastrofa….info žádné..nakonec jedeme raději posledním vlakem na hranice ..měli jsme strach,že bysme nocovali na nádraží…celá organizace strašná,vlak a hlavně vagony snad ani nejsou uzpůsobeny pro jízdu…
„…vlak a hlavně vagony snad ani nejsou uzpůsobeny pro jízdu…“
Můžete to prosím upřesnit?
K organizaci se vyjadřovat nemohu, není na nás, má to svoje organizátory, kteří vlak objednali, jsme pouze dopravce na české straně. Ohledně vagónů klidně napište, zajímá mě co máte na mysli. Buď tady, nebo na fikacek@gepard.com
Ozývám se jako účastník tohoto nešťastného výletu, vyhrožování je zhovadilost, ale to že nám tu na místě nikdo neřekne, jak to je, nebo bude řešeno, taktéž:-(
Obraťte se na organizátory výletu. Zavolám jim zpětnou vazbu ze málo komunikují. My půjčujeme soupravu a licenci. Kontakty na vás nemáme. Co vím tak policii zbývá dokončit už jen Loko.
Držím palce at jste všichni klienti doma co nejdříve. Moc Vám fandím v businessu pane fikacek. Lukáš Zedníček – VY Norge
Policie dokončila úkony. Na soupravu pravé naskočila záložní četa Pkp Ic. Brzy to pojede k peronu. Poprosil jsem organizátory aby vám zřídili informační Whatsapp
Imho by bolo na zváženie či je tento proces že anonymná vyhrážka vedie k takýmto manévrom ešte opodstatnený. Chápem že dopravcovia si kryjú chrbát a oni nie sú tí ktorí to majú zmeniť, ale zákonodarca by sa mal zamyslieť či to nie je lepšie riešiť nejak inak. Prakticky všetky reálne útoky ktoré sa udiali za posledných 20 rokov neboli vopred nahlásené. Súčasná prax riešenia týchto výhražok nezodpovedá ich reálnej hrozbe.
Něco na tom je, ale to si nikdo nevezme na triko. Kdyby někde něco fakt bouchlo, byl by průser.
Tomu rozumiem, preto zdôrazňujem že to nie je chyba dopravcov (alebo polície), ale chcelo by to úpravu legislatívy aby ľudia čo to rozhodnutie spravia boli krytí a aby ten oficiálny postup bol taký že ak neiniciujú takéto manévre, tak nič neporušili ale naopak konali v súlade s predpisom.
Ja si nemuzu pomoct, ale vetsin hloupost vymyslet nelze.
Mimojine, je hezke, ze ten jeden clovek bude „kryty“, ze rozhodne ze se nic delat nebude. Ale pokud se neco stane, tak on bude do konce zivota zit s vedomim, ze diky nemu zemrelo treba dvacet lidi.
Žádná legislativa pokud vím vysloveně nestanoví, že je nutné na každou anonymní hrozbu reagovat tímto způsobem. Prostě to vždy musí někdo vyhodnotit a podle toho reagovat. Jak ale píšou kolegové, logicky vždy zvítězí větší opatrnost – nikdo nechce být tím, kdo rozhodl špatně. Takhle vzniknou vesměs „jen“ ekonomické škody, které hypoteticky lze vymáhat po pachateli.
Jeden čas byly na VŠE neustále bombové výhrůžku, bylo patrné, že po čase už ta opatření byla poněkud slabší, než když to byla novinka. Takže to není tak, že by se ta kredibilita hrozby nebrala vůbec do úvahy. Ale plošně nad tím mávnout rukou?
A ktorému štátu by si navrhoval takto upraviť tú legislatívu?
A jak si takovou úpravu prakticky představujete? Že by v nějakém předpisu bylo napsáno, že když někdo ohlásí útok na vlak se stovkami cestujících, že policie nemusí dělat vůbec nic, protože se stejně prd stane?
Nebo že se zastaví, deset minut se počká, aby se neřeklo, a když to nebouchne, pojede se dál, jakože už dobrý?
Zase si ty “manévry” nepředstavujte tak, že prohlídnou každej jeden šroubek, to by to museli odstavit na 12 tejdny…
To je ale velká blbost. To by pak nedělali manévry nikdy až do té doby, než by to někde fakt bouchlo a šichni by byli happy, nikdo by za to nemohl.
A to „riešiť nejak inak“ je přesně jak? V podstatě existují jen dvě řešení. 1) dělat to jako doteď, tedy dotčený objekt reálně zkontrolovat (a samozřejmě, že to policie bere podle toho, jak je hrozba vážná. Kdyby to tak nebylo, tak při každé hrozbě by objekt byl vyklizený klidně i desítky hodin, protože 100% kontrolu nejde udělat za hodinu). A nebo možnost 2), prostě ty hrozby ignorovat úplně? Kdo si to vezme na zodpovědnost? Nebo máš ještě nějaké třetí řešení?
V 70. rokoch si briti (čeliac IRA) spočítali, že takéto nahlásenia spôsobia ďaleko väčšie škody a teda stojí za to toto riziko priať a na anonymy tojoto typu reagovať jedine pátraním po autorovi. Možno by bolo namieste konať podobne.
Při znalosti obsahu diskuzí na tomto serveru už jen přemýšlím, zda to mělo souvislost s objednavatelem toho vlaku, dopravcem, přímo osobou majitele, nebo má dotyčný co tím to vyhrožoval jen nějaký psychický problém… Smutné, čeho jsou lidé schopni.