V tomhle bych rad rekl jedno, tyhle vlaky a jine jako railjety by mely byt provozovany jen na modernizovanych tratich…
Chyba se sice stat muze vzdycky, ale pravdepodobnejsi to je na trati mene kvalitni…
Lze toto tvrzení podložit nějakými empirickými daty?
Kolik vykolejení pendolina bylo způsobeno přímo zastaralou infrastrukturou?
Doplňující otázka: kam by tedy pendolino mohlo jezdit?
– Ostrava padá, kvůli ostravskému uzlu
– Brno úplně stejně
– Praha-Beroun vyloučeno
– Praha-Nymburk vyloučeno
– ČB nejdou kvůli úseku Nemanice-Ševětín
– Ústí nad Labem? (ta trať už má taky třicet let od modernizace)
Každopádně by neměly být provozovány na Slovensku protože tamní infrastruktura již ztrácí schopnost spolupráce s drážními vozidly.
a) pár vykolejení nákladních vlaků
b) Pendolíno v Žilině
c) Včera přišlo ze slovenského Dráhového úradu upozornění, ať si na Vectronech kontrolujeme nápravové převodovky, že se u třech jezdících pro slovenskou osobku rozbily někde o součásti infrastruktury.
d) na mostě přes Moravu je desítka pomalá a těsně u ní je ponechána vypínačka
d) Mala by zmiznúť. Po tom vašom uviaznutí bolo stretnutie, kde sa malo prerokovať možnosť zvýšenia myslím na 50 km/h.
asdfasdf
1 rok
Vítě někdo číslo jednotky. S 680 005 jsem teď jel 2x a při obou jízdách strojvedoucí trápily výpadky napájení, po cca 3 minutách to v obou případech ale dali dokupy a jelo se dál.
Ty přeci nikdo nechtěl – nemají jídelňák ani bistro – nemají kupéčka. Velkoprostor je fuj. Ale náhle by pak drtivá většina ten velkoprostor za ty kupéčka tak ráda měnila. Ono to vypadá, že to prostě bude vždycky špatně, ať udělají co udělají a pošlou co pošlou. Mimochodem – jížní express je víc než konkurenceschopnej vůči silnici. Ale aby jel taky někdo vlakem ze Sokolova/Varů/Mostu/Chomutova/Teplic do Prahy už je potřeba se snažit, ono je to po silnici jaksi rychlejší a levnější.
Tím, že se nasadí jiný vagon, se ta cesta ze Sokolova ale nestane levnější ani rychlejší. V první řadě potřebujeme nutně vybudovat nějakou infrastrukturu.
Sice je hezké, že se staví, ale stav je takový, že většinu cesty do Tater strávíte na nedalnici nebo v zácpě. A cestou při snaze to objet si stav stanic a železničního tělesa můžete prohlédnout.
Jinak já proti SK nic nemám, jen jejich vládnoucí garnitura, která to má na svědomí, je ještě horší než naše (myslím hlavně tu s multiKájou).
Která garnitura? Střídají se tam a za žádné to nebylo jiné. Něco se postavilo, něco se nepodařilo.
Ale stejně jako u nás se na otvírání nových úseků fotí aktuální politici, i když na jejich stavbě neměli žádný podíl.
U většiny vlaků se přestupuje z dvodu přestavby celého uzlu. Kromě pendolin ,RJ a Leo.
Až bude Žilina a přilehlé úseky hotové, zas budou kecy, že nás Slováci předběhli.
Doctor
1 rok
Kdysi tady Pendolínům někdo prorokoval, že skončí na rychlících, ale teď vidím, že mají zřejmě instalovanou časovou autodestrukci …
Trebs k nam pusti ICE 3. generace nebo svycarska CisAlpina😄😃
Granja
1 rok
Je to prostě smůla (pokud nedošlo k podhození výhybky), protože ty vexle už melou z posledního. Níže pro představu jak vyžilý je kolejový svršek – 2x ze stavby (z obou směrů).
Žák a Zelený, Zemanova banda, jen pro připomenutí. Soupravy uvažované pro ČD jezdí u ÖBB a jsou poznatelné podle 1 vozu (řídícího) 1. třídy – stejná konfigurace jako ČD Railjet.
Railjet je pro ČD svou koncepcí spíše znouzectnost. A tím neříkám, že jsou špatné pro cestující, ale že netrakční jednotky jsou takový specifický úlet, který dává smysl jen za velmi konkrétních okolností. Pro ČD to znamená pronajímat si rychlé mašiny. Nevyužívá to výhod jednotek (distribuovaná trakce), ale zároveň se nevyužívá možnost posilování klasickými vozy. Takže vlastně kombinace několika nevýhod. A to ten kauf ani nebyl pro ČD tak výhodný, protože přesně v té době ČNB oslabila korunu, takže platby v eurech se prodražily o stovky milionů. A to všechno proto, že ÖBB zasmluvnily víc souprav, než byly schopné objednat, a… Číst vice »
Tak se podívej, kolik staly a kolik stojí InterJet bez ridicaku a dalšího vozu s bistro oddílem. A hned bude vidět cena rakouské a české cesty za timtez.
Ondřej 2
1 rok
Šikovný ilustrátor domaluje do fotky kopřivy..
Jan
1 rok
Tyhle malosériové jednotky nám byl čert dlužen. Smůla je provází už od plánování jejich výroby.
No tak v době nasazení to byl u nás zázrak, který se nedal s ničím srovnávat. Teď už bych je viděl raději na jiné trase než do Ostravy. Ideálně Linz nebo Cheb, tam by se alespoň více využilo klopení.
Na Cheb nejsou moc vhodné protože to klopení je v údolí Mže tak intenzivní, že se lidem dělá nevolno a ve špičkách je 7 vagónů málo a na zdvojování nemáme dost jednotek. S tak málo jednotkami nelze sestavit taktový jízdní řád, který na západě Čech docela funguje.
Ano, dělá. I já měl ten pocit v Pendolini, když jsem s ním kdysi jel do Děčína. Ono to klopení nestačí pro každého. Ten pocit se těžko popisuje, je to zhruba jakoby člověk měl pocit nerovnováhy, mírné zmatenosti. Trochu jako když brzdí rychlovýtah (ten v paneláku nemáte, ale v některých kancelářských budovách je), ale na to si jde spíš zvyknout. Na to klopení jsem si nezvykl.
Pravda, poblite deti jsou jasny dukaz neprijemneho a nevyladeneho klopeni. Obvykle tak 1-3 v kazdem vagone, podle celkoveho poctu deti ve vlaku. Kdyz to neklopi, tak neblejou…
Já bych řekla, že to nedělá samo klopení, ale závisí to na tom, u kterého okna sedíte. Ta určená k rozbití v případě nehody (ty s červeným kolečekem) způsobují nevolnost i mě. Zdají se mi špatně udělaná, tak jakoby vlnitá. Naučila jsem se čísla sedadel, kterým se při rezervaci vyhnout.
Podle třetího obrázku Pendo vykolejilo na vyhýbkové křižovatce, podle mne špatně nastavené. Soudím podle zadního podvozku prvního vozu a poloh pohyblivých částí vyhýbky.
Ať byl angličan postaven kamkoliv, nemá to vliv na sjízdnost.
Pokud na něm něco prasklo, stejně je divné, jakým směrem a jak daleko vyputoval přední podvozek…
Brzdná dráha něco přes dvacet metrů, žádná ohromující rychlost…
none
1 rok
Co jsem rikal. Mas sedet doma…
Hlavne ze se nikomu nic nestalo. Je to ovsem dalsi skoda na snad jeste porad moderni jednotce. Nahradnich dilu bude asi rychle ubyvat.
Může mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit proč spoje EC 141, 142 nejely úsek Bohumín – Čadca, když byl mimo provoz úsek Čadca – Žilina? Cestující do Karviné, Těšína, Třince, Návsí a Čadce tyhle spoje mohly klidně přepravit. Tam bylo vše v pořádku… Děkuji za odpověď a cestujte bez nehod a zpoždění pokud možno
Probihaji tam reko, provoz je omezen a nebylo by vice mene jak delat obraty souprav.. vice vyluk v jedne v kombinaci s mimoradnosti, stava se to i v Cesku jen skoda dalsiho pendolina
Vše kvůli obratu. Kdo chtěl do SK tak výstup v Hranicích a čekačka hodinu.
Cestovatel z Vysočiny
1 rok
Už se rozhodlo o tom pendolinu z Bohumína? Tady je další argument pro neopravování, protože i tohle vykolejení, jakkoli vypadá nevinně, bude mít účet v desítkách milionů, a asi je čas začít realizovat spojení toho, co ještě funguje, a zbytek postupně nechat v kopřivách. Neříkám, že mě to těší, ale jsem realista.
Pokud bude závěr vyšetřování, že je chyba v kolejišti, což se předběžné jeví pravděpodobné, tak opravu zaplatí bratři Slováci. Problém je v tom, že než se vyšetřování dokončí, bude to rok a na to s opravou není možné čekat.
Arpad
1 rok
Trochu mimo téma.. Môžem sa spýtať odborníka, prečo, alebo na základe akého medzinárodného zákona sa uvádza že na území SR je prepravca ZSSK? Vlak ČD, všetko ČD prečo sa musí vždy na každom vlaku, aj Metropolitane hlásiť po prekročení hraníc dopravca, pričom niekedy to sú vozne ZSSK a „služby“ ZSSK a niekedy to sú vozne ČD, super reštaurák a kvalitné služby. PRečo napríklad pri vlaku EC Budapešť-Hamburg nie je uvedené, že prepravca MÁV, keďže sú to jehov, personál, vozňe atĎ. Aj Pendolino je čisté ČD…
Vopred DAkujem
Pretože sa tak dohodli ČD a ZSSK. Dôvody sú historické a praktické. Historické v tom, že „vždy sa to tak robilo“, medzi ČD a ZSSK je to bežná prax. Praktické v tom, že vo vlaku na slovenskom území platia tarifné podmienky ZSSK a personál musí byť schopný odbaviť vnútroštátne lístky vydané ZSSK. Často je za tým aj otázka licencie dopravcu (neviem, či ČD – a teraz nemyslím Cargo – majú licenciu na Slovensku alebo naopak). Pozitívum pre cestujúcich spočíva v tom, že v úseku Čadca-Košice sa ten vlak tvári ako ľubovoľný iný vlak ZSSK. Negatívum je, že cezhraničné cesty sú… Číst vice »
Vzajomna dohoda mezi CD a ZSSK , opravneni uradu , licence prac. predpisy atd… tych duvodu je vic nez dost proc to je praktickejsi… podobne to dela i OBB, DB a dalsi
Pretože je to dohoda dopravcov, ktorí odvezú vlak. Na území CZ ČD a na území SR ZSSK. Proste dopravca sa mení presne na štátnej hranici. Dôvody sú jednoduché. Vlaky 241 a 240 sú na území SR objednávané MD SR na celom úseku tam a späť a táto objednávka je priamo zadaná pre národného dopravcu ZSSK. Takže ZSSK de facto musí túto kapacitu objednať na celé obdobie GVD u ŽSR. Čo sa týka ČD jedná sa o čisto komerčnú službu a je v ich záujme alebo nezáujme ju prevádzkovať. Keďže na Slovensku musia byť splnené vlakokilometre a kapacita, ktorá odvezie cestujúcich,… Číst vice »
Protože se dopravci domluvili a na území státu jedou pod jinou licencí. To dělají i soukromníci a samozřejmě také státní spolu se soukromníky. Půjčují si licence, když nemají vlastní v tom státě anebo je to pouze proto, že je to pro ně výhodné.
Uvádza sa to na základe toho že dopravca (nie prepravca) je ZSSK. Keby boli dopravcom ČD, tak sú ako dopravca uvedené oni. Od ČD sú na Metropolitnej len a jedine HDV+vozne (a aj to na mnohých vlakoch nie všetky), personál je ZSSK, platí tam tarifa ZSSK, všetky náklady platí ZSSK…
Keď Jančura jazdí s lokomotivou ktorú má na lízing tak to tiež nerobí z banky dopravcu.
Regiojet do Chorvatska jede právně na licence místních dopravců, ale tarifně má svoje lístky, většina personálu regiojetí(místní je hlavně strojvedoucí).
Licence obecně neznamená tarif ani personál.
Naposled, když jsem tím SC jel, tak v Cadci nastoupila Slovenska průvodci
V.P.
1 rok
Podle webu tvnoviny.sk k vykolejení předního podvozku prvního vagonu soupravy došlo při přejezdu výhybkou v nízké rychlosti kolem 30 až 40 kilometrů v hodině.
To se stalo i u nás v Brně, kde se cítíme být skoro na „Západě“. Stará výhybka v Maloměřících praskla po nákladním vlakem začátkem prosince, vykolejení tří kontejnerových vozů a od té doby je část trati Brno-Havlíčkův Brod jednokolejná. Ovšem začíná se uvažovat o opravě, přece jen jde o mezinárodní koridor.
Byla by to i legrace, pokud by tahle závada nezpůsobovala nutnost zbytečného křižování a zastavování stovky vlaků denně, včetně dálkových a příměstských.
Složení jedné funkční jednotky bude nejspíš záviset na tom, jestli ten dnešní vykolejený čelní vůz je stejný jako ten zničený v Bohumíně, nebo ne. Pendolíno totiž nemá oba čelní vozy shodné.
Může mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit proč spoje EC 141, 142 nejely úsek Bohumín – Čadca, když byl mimo provoz úsek Čadca – Žilina? Cestující do Karviné, Těšína, Třince, Návsí a Čadce tyhle spoje mohly klidně přepravit. Tam bylo vše v pořádku… Děkuji za odpověď a cestujte bez nehod a zpoždění pokud možno
Michal O
1 rok
Zase to pošlou do Itálie, aby na Vánoce zjistili, že to bude stát desítky milionů?
Bohumínské Pendolino se do Itálie neposílalo (technici z Alstomu přijeli do pražského depa) a za druhé předpokládám, že u tohodle je větší šance opravy „vlastními silami“ drah než u komplet rozsekané skříně 🙂
V tomhle bych rad rekl jedno, tyhle vlaky a jine jako railjety by mely byt provozovany jen na modernizovanych tratich…
Chyba se sice stat muze vzdycky, ale pravdepodobnejsi to je na trati mene kvalitni…
Lze toto tvrzení podložit nějakými empirickými daty?
Kolik vykolejení pendolina bylo způsobeno přímo zastaralou infrastrukturou?
Doplňující otázka: kam by tedy pendolino mohlo jezdit?
– Ostrava padá, kvůli ostravskému uzlu
– Brno úplně stejně
– Praha-Beroun vyloučeno
– Praha-Nymburk vyloučeno
– ČB nejdou kvůli úseku Nemanice-Ševětín
– Ústí nad Labem? (ta trať už má taky třicet let od modernizace)
Takovou blbost jste vymyslel sám?
Hlasy v hlavě mi to poradily.. říkaly, že se jmenují Karel
Každopádně by neměly být provozovány na Slovensku protože tamní infrastruktura již ztrácí schopnost spolupráce s drážními vozidly.
a) pár vykolejení nákladních vlaků
b) Pendolíno v Žilině
c) Včera přišlo ze slovenského Dráhového úradu upozornění, ať si na Vectronech kontrolujeme nápravové převodovky, že se u třech jezdících pro slovenskou osobku rozbily někde o součásti infrastruktury.
d) na mostě přes Moravu je desítka pomalá a těsně u ní je ponechána vypínačka
Nemám, co bych dále dodal…
„To je koloběh života, pane strojvedoucí“, nezapomněl by připomenout filozof. Ale lidé již neměli myšlenky na filozofii a ušlapali ho…
d) Mala by zmiznúť. Po tom vašom uviaznutí bolo stretnutie, kde sa malo prerokovať možnosť zvýšenia myslím na 50 km/h.
Vítě někdo číslo jednotky. S 680 005 jsem teď jel 2x a při obou jízdách strojvedoucí trápily výpadky napájení, po cca 3 minutách to v obou případech ale dali dokupy a jelo se dál.
Měla by to být 007
V Pendolinu ČD nerad jezdim od doby, kdy jednotky prošly modernizací interiéru a svítí se v nich zbytečně intenzivně.
Tak s ním nejezděte
… se dají koupit klapky na oči. Také mi to někdy vadí – doporučuji.
Tak a Jižní expresy budou zase jezdit ve starých béčkách! Hlavně že na rychlíkách (!!!) Krušnohor jezdí Interjety…
A?
Asi reagujete na jiný článek.
Ty přeci nikdo nechtěl – nemají jídelňák ani bistro – nemají kupéčka. Velkoprostor je fuj. Ale náhle by pak drtivá většina ten velkoprostor za ty kupéčka tak ráda měnila. Ono to vypadá, že to prostě bude vždycky špatně, ať udělají co udělají a pošlou co pošlou. Mimochodem – jížní express je víc než konkurenceschopnej vůči silnici. Ale aby jel taky někdo vlakem ze Sokolova/Varů/Mostu/Chomutova/Teplic do Prahy už je potřeba se snažit, ono je to po silnici jaksi rychlejší a levnější.
Tím, že se nasadí jiný vagon, se ta cesta ze Sokolova ale nestane levnější ani rychlejší. V první řadě potřebujeme nutně vybudovat nějakou infrastrukturu.
Myslíte, že becka jezdí jen na jih?
Tyhle zastaralé šroty už mají být dávno mimo provoz
Se nejdřív podívejte, jak tam vypadá železniční infrastruktura. Ještě hůř než silniční.
Silniční infrastruktura má na Slovensku trvale prioritu.
Sice je hezké, že se staví, ale stav je takový, že většinu cesty do Tater strávíte na nedalnici nebo v zácpě. A cestou při snaze to objet si stav stanic a železničního tělesa můžete prohlédnout.
Jinak já proti SK nic nemám, jen jejich vládnoucí garnitura, která to má na svědomí, je ještě horší než naše (myslím hlavně tu s multiKájou).
Nejezděte do Tater. Já tam byl naposledy v roce 2014 a už mě tam nikdo nedostane. Zásadně Alpy.
A pak nebudou horští záchranáři mít co žrát.
Která garnitura? Střídají se tam a za žádné to nebylo jiné. Něco se postavilo, něco se nepodařilo.
Ale stejně jako u nás se na otvírání nových úseků fotí aktuální politici, i když na jejich stavbě neměli žádný podíl.
Vodní doprava je tam navíc, oproti ČR. Takže za to může ona. Blablabla.
A když se to předělává, tak je to taky špatně?
Šroty bych je nenazval, ale provozovat je v jejich čím dál nižším počtu je nesmysl.
Když je kritizováno pendolino za vykolejení , v Řecku za tu nehodu může vlak osobní nebo nákladní?
1. Pendolina pomalu chystat na důchod
2. Na Slovensko posílat nejhorší a nejstarší lokomotivy a vozy, nic nového.
A přestupovat? Fakt díky.
Taky, když to bude nezbytné.
U většiny vlaků se přestupuje z dvodu přestavby celého uzlu. Kromě pendolin ,RJ a Leo.
Až bude Žilina a přilehlé úseky hotové, zas budou kecy, že nás Slováci předběhli.
Kdysi tady Pendolínům někdo prorokoval, že skončí na rychlících, ale teď vidím, že mají zřejmě instalovanou časovou autodestrukci …
Pomalu začnem sundávat svislé rychlostníky…
A s cim by se potom manekyn fotil u 200 do Budejic? Neblbnete.
No tak se bude fotit s Škafonem v Čakovicích.
V cukrovaru na vlečce.
U KZC ? CD tam s 810 nejsou
Trebs k nam pusti ICE 3. generace nebo svycarska CisAlpina😄😃
Je to prostě smůla (pokud nedošlo k podhození výhybky), protože ty vexle už melou z posledního. Níže pro představu jak vyžilý je kolejový svršek – 2x ze stavby (z obou směrů).
https://www.youtube.com/watch?v=oJLJNhM6Tkc
https://www.youtube.com/watch?v=DLOfkKJwNlg&list=PLV0g-DgOEKzFavn0_4yEsl11pcb8gnFGZ&index=16
Na to Pendolino by se měli už vykašlat a nakoupit radši raijlety.
To měli už dávno bez ohledu na Pendolino , ale holt se někdo manažersky lekl a cuknul, mělo jich být 14 myslím
Žák a Zelený, Zemanova banda, jen pro připomenutí. Soupravy uvažované pro ČD jezdí u ÖBB a jsou poznatelné podle 1 vozu (řídícího) 1. třídy – stejná konfigurace jako ČD Railjet.
Railjet je pro ČD svou koncepcí spíše znouzectnost. A tím neříkám, že jsou špatné pro cestující, ale že netrakční jednotky jsou takový specifický úlet, který dává smysl jen za velmi konkrétních okolností. Pro ČD to znamená pronajímat si rychlé mašiny. Nevyužívá to výhod jednotek (distribuovaná trakce), ale zároveň se nevyužívá možnost posilování klasickými vozy. Takže vlastně kombinace několika nevýhod. A to ten kauf ani nebyl pro ČD tak výhodný, protože přesně v té době ČNB oslabila korunu, takže platby v eurech se prodražily o stovky milionů. A to všechno proto, že ÖBB zasmluvnily víc souprav, než byly schopné objednat, a… Číst vice »
Tak se podívej, kolik staly a kolik stojí InterJet bez ridicaku a dalšího vozu s bistro oddílem. A hned bude vidět cena rakouské a české cesty za timtez.
Šikovný ilustrátor domaluje do fotky kopřivy..
Tyhle malosériové jednotky nám byl čert dlužen. Smůla je provází už od plánování jejich výroby.
No tak v době nasazení to byl u nás zázrak, který se nedal s ničím srovnávat. Teď už bych je viděl raději na jiné trase než do Ostravy. Ideálně Linz nebo Cheb, tam by se alespoň více využilo klopení.
Do Chebu (přes Plzeň) už jezdí několik let.
Ale jen jednou denně, jestli se nemylim
A jeste paradoxne nevyuzivaji klopeni, protoze jsou v taktu s klasickymi rychliky
Když jsem ním tam jel, klopili. Ale stejně pak nabral zpoždění u Radotína.
Fyzicky klopit můžou i když jedou rychlostí, která by byla legální i bez klopení. A dělají to.
2x – SC 504 a 512 (po 12. a před 19. hodinou z Prahy a jsou to oba spoje původem z Ostravy)
Hlavně už by to konečně mohlo vysmahnout z tratě Praha – Plzeň.
Na Cheb nejsou moc vhodné protože to klopení je v údolí Mže tak intenzivní, že se lidem dělá nevolno a ve špičkách je 7 vagónů málo a na zdvojování nemáme dost jednotek. S tak málo jednotkami nelze sestavit taktový jízdní řád, který na západě Čech docela funguje.
Lidem se dělá nevolno z klopení? 😀
Když už, tak mně víc vadí průjezd obloukem vmax bez klopení.
Ano, dělá. I já měl ten pocit v Pendolini, když jsem s ním kdysi jel do Děčína. Ono to klopení nestačí pro každého. Ten pocit se těžko popisuje, je to zhruba jakoby člověk měl pocit nerovnováhy, mírné zmatenosti. Trochu jako když brzdí rychlovýtah (ten v paneláku nemáte, ale v některých kancelářských budovách je), ale na to si jde spíš zvyknout. Na to klopení jsem si nezvykl.
Pravda, poblite deti jsou jasny dukaz neprijemneho a nevyladeneho klopeni. Obvykle tak 1-3 v kazdem vagone, podle celkoveho poctu deti ve vlaku. Kdyz to neklopi, tak neblejou…
Já bych řekla, že to nedělá samo klopení, ale závisí to na tom, u kterého okna sedíte. Ta určená k rozbití v případě nehody (ty s červeným kolečekem) způsobují nevolnost i mě. Zdají se mi špatně udělaná, tak jakoby vlnitá. Naučila jsem se čísla sedadel, kterým se při rezervaci vyhnout.
Na ježdění do Chebu jich potřeba 8 ks… Linec na tom bude podobně… Prostě jich je málo…
Jak malosériové?
ETR460 bylo 10, ETR470 taky 10, našich 680 bylo 7…
… a ještě 18 kusů Sm3 VR a vcelku zanedbatelé 3 kusy 310 SŽ.
https://zilina.sp21.sk/a/8703/aktualita-v-ziline-sa-vykolajil-vlak-doprava-na-kysuce-je-podla-zssk-docasne-prerusena?fbclid=IwAR2qQ4KKL9R769iOAT9LQlSMs7ZAXfiT6n1AUqWOVKyijMtEOqGUDFtNmbE
Podle třetího obrázku Pendo vykolejilo na vyhýbkové křižovatce, podle mne špatně nastavené. Soudím podle zadního podvozku prvního vozu a poloh pohyblivých částí vyhýbky.
Na k-reportu je fotka s ulomeným kusem kolejnice.
Ať byl angličan postaven kamkoliv, nemá to vliv na sjízdnost.
Pokud na něm něco prasklo, stejně je divné, jakým směrem a jak daleko vyputoval přední podvozek…
Brzdná dráha něco přes dvacet metrů, žádná ohromující rychlost…
Co jsem rikal. Mas sedet doma…
Hlavne ze se nikomu nic nestalo. Je to ovsem dalsi skoda na snad jeste porad moderni jednotce. Nahradnich dilu bude asi rychle ubyvat.
Na ND bude celá jedna jednotka
Slováci mysleli že to je terénní Pendolino. 🤣
A proto mu připravili tankodrom…
Může mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit proč spoje EC 141, 142 nejely úsek Bohumín – Čadca, když byl mimo provoz úsek Čadca – Žilina? Cestující do Karviné, Těšína, Třince, Návsí a Čadce tyhle spoje mohly klidně přepravit. Tam bylo vše v pořádku… Děkuji za odpověď a cestujte bez nehod a zpoždění pokud možno
Probihaji tam reko, provoz je omezen a nebylo by vice mene jak delat obraty souprav.. vice vyluk v jedne v kombinaci s mimoradnosti, stava se to i v Cesku jen skoda dalsiho pendolina
Tipoval bych „otočení“ v Bohumině, kvůli časové navaznosti. Pokud byc EC 141 dojel do Čadce. EC 142 byl měl 2 hodinové manko.
Vše kvůli obratu. Kdo chtěl do SK tak výstup v Hranicích a čekačka hodinu.
Už se rozhodlo o tom pendolinu z Bohumína? Tady je další argument pro neopravování, protože i tohle vykolejení, jakkoli vypadá nevinně, bude mít účet v desítkách milionů, a asi je čas začít realizovat spojení toho, co ještě funguje, a zbytek postupně nechat v kopřivách. Neříkám, že mě to těší, ale jsem realista.
Aha takže se to odstaví do kopřiv..když stě rozhodl že to bude stát miliony..jo věštění s krystalové koule.kdyz to bude chyba zsk tak opravu zacaluji.
Pokud bude závěr vyšetřování, že je chyba v kolejišti, což se předběžné jeví pravděpodobné, tak opravu zaplatí bratři Slováci. Problém je v tom, že než se vyšetřování dokončí, bude to rok a na to s opravou není možné čekat.
Trochu mimo téma.. Môžem sa spýtať odborníka, prečo, alebo na základe akého medzinárodného zákona sa uvádza že na území SR je prepravca ZSSK? Vlak ČD, všetko ČD prečo sa musí vždy na každom vlaku, aj Metropolitane hlásiť po prekročení hraníc dopravca, pričom niekedy to sú vozne ZSSK a „služby“ ZSSK a niekedy to sú vozne ČD, super reštaurák a kvalitné služby. PRečo napríklad pri vlaku EC Budapešť-Hamburg nie je uvedené, že prepravca MÁV, keďže sú to jehov, personál, vozňe atĎ. Aj Pendolino je čisté ČD…
Vopred DAkujem
Pretože sa tak dohodli ČD a ZSSK. Dôvody sú historické a praktické. Historické v tom, že „vždy sa to tak robilo“, medzi ČD a ZSSK je to bežná prax. Praktické v tom, že vo vlaku na slovenskom území platia tarifné podmienky ZSSK a personál musí byť schopný odbaviť vnútroštátne lístky vydané ZSSK. Často je za tým aj otázka licencie dopravcu (neviem, či ČD – a teraz nemyslím Cargo – majú licenciu na Slovensku alebo naopak). Pozitívum pre cestujúcich spočíva v tom, že v úseku Čadca-Košice sa ten vlak tvári ako ľubovoľný iný vlak ZSSK. Negatívum je, že cezhraničné cesty sú… Číst vice »
CD pokud vim maji licenci i pro SK, ale na spolecnych linkach ji neuplatnuji – je to praktickejsi a licenci planuji uplatnovat jen na jinych linkach…
Nemají, jak zaznělo jinde, jenom ČD Cargo https://www.zsr.sk/dopravcovia/infrastruktura/zoznam-dopravcov/ ….stejně tak na síti SŽ nemá licenci ZSSK ..https://www.spravazeleznic.cz/dopravci/dopravci-na-siti
A za odměnu za ty drahé jízdenky Vás pak vyhodí v Bohumíně a dělejte si co chcete
dakujem za vysvetlenie.. ono to takto dáva zmysel..dak
Vzajomna dohoda mezi CD a ZSSK , opravneni uradu , licence prac. predpisy atd… tych duvodu je vic nez dost proc to je praktickejsi… podobne to dela i OBB, DB a dalsi
Protože platí §1.
Protože ČD nemají licenci na Slovensku a ZSSK zase v Česku
Pretože je to dohoda dopravcov, ktorí odvezú vlak. Na území CZ ČD a na území SR ZSSK. Proste dopravca sa mení presne na štátnej hranici. Dôvody sú jednoduché. Vlaky 241 a 240 sú na území SR objednávané MD SR na celom úseku tam a späť a táto objednávka je priamo zadaná pre národného dopravcu ZSSK. Takže ZSSK de facto musí túto kapacitu objednať na celé obdobie GVD u ŽSR. Čo sa týka ČD jedná sa o čisto komerčnú službu a je v ich záujme alebo nezáujme ju prevádzkovať. Keďže na Slovensku musia byť splnené vlakokilometre a kapacita, ktorá odvezie cestujúcich,… Číst vice »
Protože se dopravci domluvili a na území státu jedou pod jinou licencí. To dělají i soukromníci a samozřejmě také státní spolu se soukromníky. Půjčují si licence, když nemají vlastní v tom státě anebo je to pouze proto, že je to pro ně výhodné.
Uvádza sa to na základe toho že dopravca (nie prepravca) je ZSSK. Keby boli dopravcom ČD, tak sú ako dopravca uvedené oni. Od ČD sú na Metropolitnej len a jedine HDV+vozne (a aj to na mnohých vlakoch nie všetky), personál je ZSSK, platí tam tarifa ZSSK, všetky náklady platí ZSSK…
Keď Jančura jazdí s lokomotivou ktorú má na lízing tak to tiež nerobí z banky dopravcu.
Regiojet do Chorvatska jede právně na licence místních dopravců, ale tarifně má svoje lístky, většina personálu regiojetí(místní je hlavně strojvedoucí).
Licence obecně neznamená tarif ani personál.
Naposled, když jsem tím SC jel, tak v Cadci nastoupila Slovenska průvodci
Podle webu tvnoviny.sk k vykolejení předního podvozku prvního vagonu soupravy došlo při přejezdu výhybkou v nízké rychlosti kolem 30 až 40 kilometrů v hodině.
Příště tam dají asi desítku.
Pinďa nemá pod sebou koleje.
Uvidíme čo ukáže vyšetrovanie. Osobne tipujem poruchu na výhybke. Stav infraštruktúry ŽSR je žalostný. Severný balkán.
Žilinská stanica je v procese modernizácie. Žiaľ, miesto, kde došlo k nehode, sa ešte nedostalo do poradia
Tankodrom je celé nádraží v Žilině.
Nehody byly i v CR v miste rekonstrukci… takhle bych to nebral
To se stalo i u nás v Brně, kde se cítíme být skoro na „Západě“. Stará výhybka v Maloměřících praskla po nákladním vlakem začátkem prosince, vykolejení tří kontejnerových vozů a od té doby je část trati Brno-Havlíčkův Brod jednokolejná. Ovšem začíná se uvažovat o opravě, přece jen jde o mezinárodní koridor.
Japonci by s tím byli dávno hotoví a to především proto, že neinvestují do silnic. 😀
Byla by to i legrace, pokud by tahle závada nezpůsobovala nutnost zbytečného křižování a zastavování stovky vlaků denně, včetně dálkových a příměstských.
Nevím kdy jste tam byl naposledy ale v Maloměřicích dělají celou novou kolej v místě kde ten vlak vykolejil.
Aspoň maj jedno na ND.
To už pár měsíců maj…
Naopak, dají dokopy úplně novou jednotku ze zbytků
Složení jedné funkční jednotky bude nejspíš záviset na tom, jestli ten dnešní vykolejený čelní vůz je stejný jako ten zničený v Bohumíně, nebo ne. Pendolíno totiž nemá oba čelní vozy shodné.
A koľko je vlastne momentálne pojazdných?
Odhadem 5. Časem se to zredukuje a konec pendolin.
4. http://sledovani.55p.cz/praha_601_2023/
Po dnešku 4 🙂
„Odpadlé“ jsou 2 kousky (dnešní Žilina a loňský Bohumín) a třetí je na údržbě
tím pádem bych to prodal někam na Balkán, třeba do Řecka a uzavřel historii pendolina v čr…
Hodně drahé náhradní díly..
To jsou od od výroby..
Může mi prosím někdo zasvěcený vysvětlit proč spoje EC 141, 142 nejely úsek Bohumín – Čadca, když byl mimo provoz úsek Čadca – Žilina? Cestující do Karviné, Těšína, Třince, Návsí a Čadce tyhle spoje mohly klidně přepravit. Tam bylo vše v pořádku… Děkuji za odpověď a cestujte bez nehod a zpoždění pokud možno
Zase to pošlou do Itálie, aby na Vánoce zjistili, že to bude stát desítky milionů?
Bohumínské Pendolino se do Itálie neposílalo (technici z Alstomu přijeli do pražského depa) a za druhé předpokládám, že u tohodle je větší šance opravy „vlastními silami“ drah než u komplet rozsekané skříně 🙂