V Žatci byl zastaven provoz, lokomotiva Strabagu vjela do postavené cesty osobního vlaku
Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Při události úspěšně zafungoval generální stop.
Při události úspěšně zafungoval generální stop.
Vozidlo,které by nemělo jezdit,viz snímek. 🙁
Proč by ne?
Není moc ideální pro převoz kočárků .
A proto nemůže jezdit?
Takových je v ČR hned několik velmi početných řad. 810, 811, 842, 843, 854, 460, 560, Bdmtee a další…
To máš pravdu,ale ty u nás jezdí od výroby, ale tady to je vyřazený šrot. Který u nás dělá parádu.
Takže dle tvých slov u nás tedy jezdí šroty rovnou od výroby?
To nepochipíš….
Co na tom nepochopíš, to je hned.
Co je to přesně generální stop? A proč nezafunguje i jinde?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Gener%C3%A1ln%C3%AD_stop
Stručný popis … Generální stop je jedna z funkcí traťového rádiového systému. Ten se skládá z traťové a mobilní části. Podél vybraných tratí byly instalovány základnové vysílače ( traťová část ), jejichž signál přijímala hnací vozidla na trati. (mobilní část ). Kromě hlasového spojení umí základnový vysílač vyslat na mobilní část instrukci, kterou vozidlová radiostanice vyhodnotí jako STOP ( ten mohl být generální, tj . pro všechny vlaky naladěné na vysílanou kanálovou skupinu či adresný, tj. zastavení konkrétního vlaku podle jeho čísla). Zjednodušeně – vyslaný povel ze základnového vysílače (ty obsluhuje výpravčí a dispečer, může ale i zabezpečovací zařízení, pokud… Číst vice »
Ano, pokud je loko v dosahu signálu nebo pokud nemá zaplombovaný kohout VZ v zavřené poloze. 😉
Samozřejmě … na síti SŽ jsou problemtické úseky tratí, např. údolí, oblouky … kde může být nedostatečná úroveň vysílaného signálu z základnových stanic. Pokrytí traťě vysílaným signálem prověřuje v pravidelných intervalech SŽ prostřednictvím měřícího vozu rádiových sítí. Je povoleno určité procento ˝hluchých˝ míst, tj. úseků, kde nedosahuje vysílaná úroveň signálu požadovaných hodnot. Pokud nemá loko zaplombovaný kohout VZ v zavřené poloze, je také problém … tuto skutečnost ale musí strojvedoucí nahlásit dispečerovi. Z depa na trať s nezaplombovaným kohoutem VZ lokomotiva nesmí vyjet. Stejně tak je malér, pokud strojvedoucí si navolí jinou kanálovou skupinu, než má na návěsti a v… Číst vice »
Kohout v zavřené poloze není plombován. V otevřené se plombuje.
Generální stop je nedokonalé zařízení, ktere ma suplovat vlakový zabezpečovač.
A to nejde nechat vrátit lokomotivu do stanice, pokud nevykolejila a obnovit provoz co nejrychleji. A nikoliv zastavit provoz na dvě až tři hodiny?
…nikdy se to tak nedělalo…
Ale předpokládám, že je to potřeba vyšetřit, takže se na délku zastavení provozu velmi pravděpodobně jednoduše nehledí.
Jenže pak místo zpoždění 15 – 30 minut, které by spoje dohnali v rámci časové vaty a obratů relativně rychle, dojde k růstu zpoždění, které se přenese všude okolo a k větší nespolehlivosti železniční dopravy.
To nikoho nezajímá. Přijde mi, že to jezdí spíš kvůli dotacím, než proto aby někoho spolehlivě dovezli…
Nikdy se tak nedělalo. Nevymýšlejte laskavě nějaké novoty, dráha takhle funguje už několik staletí.
V 80 letech to nekdy rychleji šlo, ( podle rozsahu skody) ale je fakt že nebyla inspekce, šetřil to vždy někdo ze stanice a případně i z depa.
tady by se hodilo spis ale Nedelejte problemy a nejak se rychle domluvte
Genaralni inspekci na zpozdeni vlaku nezalezi.Pro ni je dulezite,aby jeji zamestnaci byli videt…
Železnice, podobně jako třeba letectví, chyby jen tak nepromíjí a nepomíjí. Dokud není vše detailně zaznamenáno, aby bylo možné vyšetřit příčiny, tak se nejede. Co kdyby byla příčina jinde, než se na první pohled zdálo, a stejná chyba by za pár týdnů zapříčinila smrťák?
Prostě drážní zákon a drážní inspekce.pokud nepovolí ona,nemůže se z místa mimořádne události hnout třeba ani tramvaj nebo trolejbus.tusim,že i metro
V metru, když se projede Stůj, tak se provoz nezastavuje.
Kdyby byla chyba jinde, než na řadovém zam. ČD, tak se to ututlá. Systém a všechny žalovat nelze. 🙃
Co třeba říznutá výměna?
Pokud projede vlak návěstidlo o pár metrů a jde evidentně o téma, kdy to strojvedoucí prostě akorát nedobrzdil, tak by bylo namístě vše vyfotografovat, zaevidovat a začít hned jezdit, není li nic poškozeno. Ovšem pokud se jedná o situaci, kdy strojvedoucí návěstidlo evidentně přehlédl a jel vesele dál, než ho něco (vlakový zabezpečovač, generální stop,…) či někdo (výpravčí, dispečer pomocí vysílačky, telefonu, dáváním návěsti stůj zastavte všemi prostředky) zastavil, nebo strojvedoucí sám zastavil s vlakem u dalšího návěstidla zakazující jízdu, tak už to tak jednoduché není, to už se vyšetřit musí. Mimo jiné se o to začne zajímat i policie,… Číst vice »
Souhlasím s Vámi, na druhou stranu žijeme ve 21. století, kdy jsou tratě dálkové řízeny a nemyslím si, že je problém ukládat data o nastavení dopravní cesty, poloze vozidel (grapp), kamery atd, kdy se budou data automaticky zálohovány patnáct dní a během této doby si může DÚ, Policie vyžádat podklady a budou ji operativně vydány.
Beru mimořádné události, kde nedojde k vykolejení vlaku nebo srážce.
Problém je, že jen část tratí je řízena dálkově, další problém je, že ne zdaleka každá místně řízená stanice má zabezpečovací zařízení, které má záznamové zařízení. To mají až stanice s moderním zabezpečovacím zařízením, čili ne stanice s reléovým zabezpečovacím zařízením a těch je také hodně. O starších typech raději nehovořím, těch je také stále ještě docela dost, byť vcelku rychle mizí. Ještě prostě nejsou globálně dány podmínky k tomu, aby to šlo tak rychle, jak si přejete. Navíc ten, kdo něco podělal, se velice rád bude točit na nedostatku důkazů, nebo na různých sporných záležitostech, respektive se o to… Číst vice »
I releovky mají záznam né všechny, ale mají. Viz Remont.
Grapp je zcela nedostatečný, co se přesnosti polohy týká.
Policie má na vyrozumění 30 dnů. Takže ty data budete muset držet víc jak 15 dní, aby se nestalo, že policie šetří a Samo Seto vymazalo.
PS: Mobilní operátoři musí držet data 2 roky, to pro porovnání.
V tom popisu chybí jedno slovo „některé“. Ne, opravdu ani zdaleka nejsou všechny tratě řízeny dálkově a ani zdaleka ne všechny jsou řízeny elektronicky. A polohy vozidel na trati nejsou zaznamenávány s přesností na metry, přičemž pro vyšetřování to může být důležité. Takže vše opravdu není na úrovni 21. století, aby šlo vyšetřování vést jen na základě záznamů. Do toho stavu to bude zaručeně trvat ještě desítky let.
A věříme návěstidlům, neměl vlak náhodou volno jako v Moravanech? A nedobrzdil vlastní chybou nebo naopak správně zareagoval na padáčka?
Souhlasím že to by se mělo dát vyčistit z logů
Tak to už je přeci předmětem vyšetřování. Nevím, co bych k tomu měl více dodávat.
Oprava: vyčíst.
Zabezpečovačka má záznamy, dovedu si představit i povinnou palubní kameru v mašině (řešící i případy, kdy fíra tvrdí, že něco neviděl).
Jenom drobnost. Škrtněte si vlakový zabezpečovač. Ten totiž u nás není.