V Ústí nad Labem vjel nákladní vlak do cesty rychlíku, dělilo je 12 metrů
Od přejetí námezníku a boční srážky dělilo vlaky jen několik metrů (Ústí n/L, červenec 2023). Foto: Drážní inspekce
Omezený provoz byl obnoven v 10:24.
Minul návěstidlo a zastavil. A to je nutné řešit tak dlouho?
Já bych to několika hodinové vyšetřování chápal, kdyby díky němu nastala nějaká změna, taková, aby se to po druhé neopakovalo. Ale závěr bude stejně: „Počkejme na ETCS.“ a podobná MÚ se za měsíc stane zase, nejspíš někde jinde.
Pak je docela těžké zdůvodnit zpoždění osobních vlaků, když se to děje opakovaně a MÚ je vlastně normální věc.
MÚ = mimořádná údalost? 🙂
Bodejť, to je podle vzoru ÚŽST – to bývala v diskusích velmi oblíbená zkratka tzv. Uzlové železniční stanice v dobách, kdy tyto organizační jednotky existovaly. Zanedlouho jistě bude i ÉTCS a ÉÚ, možná dokonce ÉŮ.
To se ale používalo ve smyslu parodie v „úžasná…“
A? Tak Šotek se vyskytne vždy. Asi víme všichni co bylo tím MÚ myšleno, takové hnidopichy hrozně miluju.
Přesně tak 😂
Normální fakt není. To že je to relativně často je pořád vzácnost (v celé síti na desetitisících spojů denně), takže to z toho pořád nedělá normální událost a stav.
Ale každá takováhle Údálost (😝) se dotkne vyšších jednotek, často i desítek spojů (tzn. tisíců lidí). A pokud má být vlak použitelný způsob dopravy, pak tohle prostě není přípustné. Pokud jezdíte pravidelně, pak pro vás MÚÚÚÚ, opravdu není mimořádná. Ať už to je překopnutí kabelů na výluce, strhnuté TV, vykolejení, projetí návěstidla, námraza na TV (dobře, to se asi nevyšetřuje, ale point je pořád stejný – nic se nedělá pro to, aby se to neopakovalo). A když to pokaždé znamená zpoždění v řádech hodin, pak začnete dost přemýšlet, jestli příště nevezmete auto.
Já teda nevím… Panteři jezdili bez odklonů celou dobu. Odklonem jela (z osobka) akorát R14. A od cca. 8:50 se už jezdilo po 1 koleji (EC, kometa, raijlet)
Kdysi se koupila flaška výpravčímu s litrem v obálce a jelo se dál.
A to bylo jako spravne?
Nebylo, ale nestál provoz desítky minut.
A dnes je správně to řešit rok, s výsledkem, že mašinfíra to přehlédl a bude přezkoušen?
Takže úplatek. Super systémové řešení.
Zcela zastavit drážní dopravu, nejlépe i trvale, jak se někteří snaží, je podobně skvělé řešení. Zabíjet se přece můžeme na silnicích, k častějšímu ježdění nás tlačit nepřestanou.
Silniční dopravu bych do toho nemíchal. Ta má jiné vnímání (ne)bezpečnosti. Ideální by bylo, aby tyto události poklesly na marginální úroveň a bylo tak relativně jedno, že se ta vzácnost vyšetřuje x hodin. Snad se to s vlakovým zabezpečovačem postupně povede.
Jak to bylo místem nástupu?A odkud na to místo jel.Pokud rovnou z Čadci,tak to byl záhul.
Nebojme vážení, (naprosto zbytečné a hlavně předražené) etcs všechno vyřeší a všemu zabrání. Dokonce možná zastaví i 2000 tunový náklad na 100 metrech.
Něco si o ETCS nastudujte a nebudete plácat kraviny.
ETCS by samozřejmě brzdilo dřív.
Pokud nedostanete rozkaz, že je mimo provoz…
To jsem jediný, kdo dostává pravidelně rozkaz o vypnutém etcs?
Čadca – Děčín… Nebyly to náhodou ty zelené vozy na obilí, co mají šíleně dlouhý náskok brzdy (kolem 10 sekund)?
A proto měl předtím výstrahu.
Nebyly, byly to ty šedé. A i tak to nedobrzdil.
Na co se bude soudruh strojvedoucí zase vymlouvat? To je hrozný, co ty, většinou, rychlokvašky na dráze předváději. Červená je prostě červená. A jestli jí, ty blbečku nevidíš, tak mazej někam k lopatě! A ani ETCS v tomhle nepomůže, to mi věřte!
Jistě, za všechno můžou rychlokvašky. Protože zkušení a ostřílení strojvedoucí jsou stroje a chyby nedělají… Nebolí vás z takových blbých keců trochu huba? 😀 Stát se to může komukoliv z nás, nejsme stroje a naschvál to z nás taky nikdo nedělá. Tady to díky bohu dobře dopadlo.
A koukám, že i skrz ETCS budete kovaný odborník, který s ním má dlouholeté zkušenosti a najetých pod jeho dohledem tisíce kilometrů. Není vás ve vašem zaměstnání škoda? Takový užitečný blb, co má ve všem hned jasno, se nám na dráze náramně hodí. 😀
O věku firy se nic nepíše. Paradoxně kdyby ten R nezastavili, tak mohl v klidu projet.
Tak to zase jako asi ne, no… 🙂 Tady nejsme na silnici, kde vám po projetí červený, když nikoho nezboříte, přijde maximálně obálečka s poukazem na pětikilo z kamery snímající křižovatku v tom horším případě, v lepším, si toho nikdo ani nevšimne…
Pořád se jedná o plnohodnotnou MÚ s bezprostředním ohrožením protijedoucího vlaku, s potencionálním obecným ohrožením…
Je to bodovaný přestupk, musí to do správního, 5 bodů až 5000 Kč. Podruhé během roku až zákaz řízení.
Fakt to není pětistovka a dobrý. Až půl roku zázkaz řízení, když 2x projedete stůj, takovou pohodičku na dráze nechcete, že ne? Aby někoho nenapadlo, že vám to srovná…
Ach jo.
Do spravniho to nemusi. Je mozne resit i na miste pokutou do 2500 Kc.
Nemusí a už srovnal, viz. ten absurdní sankční systém pro strojvedoucí. Na bodíky jsem zapomněl… Ale stejně je dostanete jen tehdy, když vás u toho na cestě někdo chytí.
Problém Vaší logiky je ale v tom, co napsal uživatel Filda o dva příspěvky výše – na silnicích Vám ten průjezd na červenou dost často projde – a to dost často je řádově častěji než to bylo kdykoliv na dráze v dávné minulosti. V dnešní době na dráze Vám to neprojde v zásadě nikdy, protože když Vás nechytí zab.zař., tak Vás nepráská nějaký šotouš nebo nějaký přiblblý levičák idealista=progresivista. A navíc Vás to stojí řádově více peněz, protože máte na krku zastavený provoz na x hodin, na silniční „projetou červenou“ bez následků máte vždy jen upomínku expost. Ono kdyby se… Číst vice »
ten R nikdo nezastavil, reagoval strojvedoucí na R po změně návěstního znaku na LS 90, po zavedení rychločinného brzdění začal intenzivně houkat a tím upozornil strojvedoucího protijedoucího nákladního vlaku, na nedovolenou jízdu…..
Když je srážka na přejezdu, jsou hlasy, že kdyby tam ten vlak nejel, nic by se nestalo a volá se po zrušení tratě.
Takže kdyby tam ten rychlík nejel, náklad by ani nemusel zastavovat.
Z toho plyne, že…
: – )
ETCS by tomuhle zrovna zabránit mělo.
to je standarni pisnicka AZD a jejich boys
Aaaa Vy máte praktickou zkušenost s ETCS?
Jasně, AŽD zmanipulovalo celé Švýcarsko, že tam ETCS mají už skoro všude. Hlupáci, měli si nechat poradit Mirell.
A kdo to ve Švýcarsku montuje, taky AŽD? Nebo tam nešijou výběrka na míru?
He? Aký súvis by malo akékoľvek prípadné vypisovanie výberových konaní na mieru (to sa potom vlastne divím prečo nie je na všetkých lokálkach Radioblok keď to teda tak funguje) a to, kto dodáva nejaké inštalačné celky s tým ako ETCS funguje. To na tom v zásade nič nemení.
A SIEMENSu, Thales, CAFu, Alstomu a vôbec všetkých ostatných členov UNISIG. Alebo to sú všetko boys AŽD?
Přesně tak, L2 by ho opráskl a za návěstidlo by se ani nedostal.
Přesně tak! Dokud nekdo někde nevynalezne něco, co dokáže vlak v rozumné vzdálenosti před návěstí zakazující jízdu, tak budou všechny zabezpečovače světa k ničemu! Ono si asi jaksi nikdo neuvědomuje, že vlak prostě nezastavíte na 100 metrech.
No, ale to přesně ETCS dělá… 🙂 U takhle dlouhého a bržděného vlaku, by ale zároveň první nouzové brždění od ETCS znamenalo stání. ETCS totiž odfoukne hlavní potrubí a odpálí HV, dokud rychlost neklesne pod křivku a pak zase HP naplní… To už ovšem v případě takového vlaku znamená jistou stopku. Sice úplně rozumná vzdálenost to být nemusí, ale furt lepší zastavený vlak 100 metrů před šajbou než 20 metrů za ní… 🙂
Neviem koľko zabezpečovačov ste videl, ale drvivá väčšina tých moderných presne to, čo po nich požadujete, aj robí. Vrátane ETCS. Vlak na 100m nezastavia, ale vyžadujú aby fíra začal brzdiť včas. Kľudne 2km pred návestidlom.
A víte, že můžete jet i na červenou? Asi ne co.
Na autobloku ano, ale stejně předtím musíte zastavit
A nedělala se nějaká úprava předpisů? Vynutí si zastavení i etcs?
ETCS nevyřeší nikdy nic, a naopak další problémy jistě přinese, neboť lidská blbost je neomezená…
Tak to nevíš, jak etcs pracuje.
Leč pane jistě víte že na dráze lze i červenou projet. Viz předpis D1.
Jo, ale rozhodně ne tu na cestovém nebo hlavním návěstidle.
V tomto konkrétnom prípade by ETCS pomohlo v zásade určite.
12m ale na vedlejší koleji, když nepočítám to, že na další vyhybku to je dalších X metrů. Tzn naklad by musel projet minimálně o dalších blbě řečeno možná 7 vozů.
Takže je to vlastně v poho ne?
Dvanáct metrů je teda pěkně málo ..když máte těžký nákladní vlak.
To z toho Vectrona možná ani neuvídíte…
Ale ta kolej na snímku vede na ten rychlík. Jak se říká, mlčeti zlato…
Jen to k němu není těch 12 metrů, ale blbě by to mohlo dopadnout tak jako tak o kus dále, což nikdo nerozporuje.
Ale už také vidím, jen o malinko. Už mlčím. 🙂
Vidíte ten námezník? Hned za ním hrozí boční kolize.
No, fotky lze odhadnout, že od sebe sice zastavily asi těch 12 m, ale do místa možné kolize to je metrů více, odhaduji cca 40-60m. Ale to je jen odhad z fotky. Počkejme na závěrečnou zprávu.
Když rozvedu tohle hloupé uvažování ještě víc, tak řeknu, že kdyby rychlík nezastavil, tak tomu nebezpečí ujel.🤭🤭🤭
Kdyby firu ČD nezastavili, tak projel aniž by to zaregistroval.
A kdyby fíra rychlíku měl špatný odhad a nepřidal, tak to schytá poslední vagon rychlíku. Němčice č. 2, viz fotky níže.
https://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Nemcice_n_H_210731.pdf
V čem je mé uvažování hloupé? Že se zamýšlím nad rozporem mezi tím co je na fotce a tím, co je v článku? Já nikde nezpochybňuju závažnost celého incidentu. Ale když bych rozvedl Vaší myšlenku, tak asi ano, kdyby R projel (předpokládám zastavení GS) tak by si ani nemusel nějakého ohrožení všimnout. Možná bych si dovolil i tvrdit, že náklad ani nenarušil postavenou vlakovou cestu R, protože ještě nebyl ani v obvodu výhybky ve vlakové cestě položené. Nicméně MÚ se stala a vyšetření nechme příslušných orgánech
Když ten náklad projel klacek,tak musela spadnout červená rychlíku .
Náklad jistě ovlivnil vlakovou cestu hned, co projel kolem návěstidla a šlápl si na izolák, který je v jeho blízkosti.
Jste si jistý -na DICR není ještě ani zmínka.
No a? Na místě DI asi byla, viz ilustrační foto.
Musel jsem si 3x přečíst a poté geolokalizovat na leteckém snímku z mapy.cz, abych té situaci porozuměl. Protože z fotky u článku to nevypadá na kolizi, ale že se míjí po různých kolejích. Link: https://mapy.cz/s/basecutuje
Byl použit generální Stop? Nebo strojvůdci vlaky zastavily samy?
Promiňte, nějak mi to uniklo – kde se v článku píše, že vlaky řídily ženy?
Přitom stačilo vypustit slovo strojvůdci 🙂
Nebo místo strojvůdci napsat strjvůdkyně…
🙂 Ani to neklaplo…
Ženy bych nepodceňoval.
Žádné ženy, ale vlaky samy zastavily. A komupak ? Strojvůdci.
nechal bych ho to vycouvat a rychlík bych pak normálně pustil, byla to chyba nákladu.
Loko toho náklandího vlaku neprojela námezník, takže čistě teoreticky by ani couvat nemusel.
Ale jestli z obrázku poznám, zda není na nákladním vlaku závada na brzdách? No nepoznám, takže s ním hýbat nebudu.
Přičemž bych si šel ověřit, jestli nějaký magor zase nenamazal koleje.
Což ale nebránilo v odjezdu rychlíku. Na silnici by nastříkali obrys čela a bylo by.
Rychlík měl volnou cestu- ale předpisy jsou neůprosné (žádné couvání a jakýkoliv pohyb DV).
Vlaky couvání od kdy?
Odjakživa 🙂
To určitě ..a mají zpátečku že.
Mají
Bláboly
😀
Odborně se tomu asi může (jako u TRAM) říkat přehozený/přestavený revers, ale v praxi to znaměná možnost jízdy vlaku ze stanoviště včele vlaku vzad = COUVÁNÍ!
Mají
Nemají zpátečku, mají směrový kontroler
To jo no…neměly klasickou převodovku naposledy M131?
Já si teda myslím, že převodovka Milius reverzaci neměla, takže to „couvání“ umožňovala nápravová převodovka.
Přečti si předpis SŽ Z8 ( ETCS) a pak přestaneš blábolit že neexistuje pojem „couvání“.
Například na R23 běžné v úseku Ústí nad Labem západ – Ústí nad Labem, hlavní nádraží
Ale tomu se říká sunutí, ne couvání 😀
A chcete sunutím nazývat i jízdu samostaného lokomotivy či motorového vozu (odborně zvaných hnacím vozidlem) v opačném směru než je stanoviště, z níž jsou v daném případě ovládány? Dle mě trochu nesmysl!
A pampeliška je smetanka lekářská a zlomená noha je fraktura dolní končetiny. Náš místní zvyk „nepomjmenovávát slova pravými jmény“.