V Uherském Hradišti začal provoz Pouličky, dočasně se staršími autobusy
Došlo k výraznému rozšíření MHD, vyměnil se dopravce.
V Uherském Hradišti začal dnes ráno provoz výrazně rozšířeného systému městské hromadné dopravy. Cestujícím nabídne výrazně více linek a častější spoje a za pár týdnů i komfortnější autobusy. Nový systém nese název Poulička.
„Troufnu si říct, že nová MHD bude jedna z nejzásadnějších pozitivních změn ve fungování našeho města za opravdu dlouhou dobu. Všude bude blíž, cestování bude komfortnější a klesnout by přirozeně měla i dopravní zátěž nejen v centru,“ uvedl starosta města Stanislav Blaha.
Provoz po ČSAD Uherské Hradiště převzal dopravce Znojemská dopravní společnost – Psota, která vyhrála otevřenou soutěž na desetiletý provoz. Cestující dočasně čeká svezení se staršími autobusy SOR v nátěru znojemské MHD. Důvodem je zpoždění výrobců, společností Mercedes-Benz a MAN s dodávkou nových autobusů. Půjde o modely Mercedes-Benz Citaro K (11 kusů) a dva elektrobusy MAN Lion’s City 10E. Smlouva umožňuje nasazení horších autobusů po dobu šesti měsíců.
Devět nových zastávek
Jednou z hlavních změn je jiné vedení linek. Nově už nezačínají a nekončí jen na autobusovém nádraží, ale propojují důležité body ve městě. I kvůli tomu vznikly nové zastávky, celkem devět. Došlo také k přečíslování linek. Stará čísla linek (2 až 9) nahradila nová (301 až 316), navazující na páteřní linku 300 Zlínského kraje. Změnily se i časy odjezdů, jezdí častěji a až do půlnoci. K rozšíření spojů dojde také o víkendu. Linky nově obslouží sídliště Pod Svahy, Svatováclavskou ulici i oblast Markova v Jarošově. Kompletní schéma ve větším rozlišení je zde.
U nejhustěji obydlených čtvrtí bude jezdit autobus v pracovní dny nejméně jednou za 20 minut, ve špičce 15 minut. Beze změn zůstává cena jízdného, tarifní pravidla i platnost všech dříve zakoupených předplatných jízdenek. Stejně tak se nemění ani předprodejní místa. V platnosti dále zůstává také plná integrace do systému Integrované dopravy Zlínského kraje (IDZK), možnost platby bankovní kartou ve všech vozidlech i podpora aplikace FAIRTIQ.
Radnice se ke komplexní proměně MHD rozhodla i kvůli tomu, že dosud ji využívalo jen pět procent obyvatel. To je jedna z nejnižších hodnot v zemi. Město se chce dostat minimálně na dvounásobek. Podle starosty lidé nemusí být díky MHD závislí na autě.