V tunelech metra vzniknou další úseky s animovanou reklamou. Tentokrát pod historickým centrem
Reklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPP

Potemnělé tunely se rozzáří reklamou už na třetím úseku metra.
Potemnělé tunely se rozzáří reklamou už na třetím úseku metra.
20 milionů ročně za tuto reklamu je opravdu směšná částka. To je asi 55 000kč za den. Pokud bych počítal, že si ročně koupí 300 000 lidí roční kupón (pravděpodobně dost podhodnocené), tak je to cca 820 lidí denně a denní zisk z jízdného je 3 000 000kč. Za mě by nájem za reklamní plochu v tunelech, kde denně projedou stovky tisíc lidí, měl být tak 10x až 50x dražší. Kdyby dpp ročně získával z animovaných reklam třeba půl miliardy, tak se můžeme o něčem bavit. Ale 20 milionů je plivnutí do moře. Kdyby se cena roční lítačky zvedla o… Číst vice »
Přijde mi to jako promarněná příležitost. Takováto technologie by mohla posloužit k tomu, abychom lidem v metru udělali příjemné prostředí, hezké pohledy z okna, např. ukazovat, kudy zrovna projíždíme by mohlo být velmi zajímavé (i by prospělo orientaci). Mohlo to přispět k tomu, aby metro bylo místem, kde je lidem příjemně a jdou tam rádi a nepůsobilo tolik jako „temná kobka“. Místo toho tam nacpeme reklamu.
A co na to pan Hřib?
Jsem epileptik a na ty jste nemysleli hlavně že jsou dole reklamy které blikají když projíždí metro a epileptik snadno může dostat i záchvat.
A to jste v TV asi nevidel reklamu s rychle se stridajicim zelenym a bilym pozadi a rychlym popakovanim hesla…
To je pro epileptiky uplna lahudka… psal jsem to i na RRTV…
Funguje to na podobném principu jako holografická reklama v nakupním centru.
Za mě naprosto v pořádku, nijak to neoslňuje, prostě reklama za okny v místě, kde není vůbec nic, jen kabely. Chápu, že se nelíbí velkoplošné reklamy v architektonicky řešených prostorech metra, ale tunel bez jakékoliv estetické hodnoty je podle mě tedy zcela nekonfliktní místo.
A ano, peníze za pronájem nejsou relativně k rozpočtu DPP nic moc, ale na zemi je také nenajdete. Pro DPP jsou to peníze prakticky za nic, nevidím důvod, proč nad nimi ohrnovat nos.
Taky si dáte domů televizi s reklamou třeba na záchod (nekonfliktní místo) za pár halířů na den? Peníze nic moc, ale na zemi je nenajdete, tak snad nad nimi nebudete ohrnovat nos.
Dostat tisícovku za den, klidně si televizi s reklamou na záchod dám.
No jasně. A ti dobráci snad platí DPP tisícovku za den za každýho cestujícího co tu reklamu uvidí? Ne. Těch „pár halířů“ není nadsázka. O tolik moc díky reklamám skutečně bohatneme.
Uprimne, kdyby to prineslo alespon nejake penize DP, i s tim, ze muze na mistech davat sve informace, tak proc ne,… Ja reklamy nesnasim, krome statickych tistenych – ty me nevadi, ale v metru malokdo kouka ven do tunelu, nedava to smysl, vetsina lidi si cte, cuci do mobilu na stupidity, nebo spolu mluvi, nebo jen tak koukaji… Drive byly a v zahranici jeste jsou obrazovky primo ve stanicich verejne dopravy, nic neobvykleho to neni… Uvital bych spise, aby provozovatelem byl sam DP a prijmy sli primo do jeho rozpoctu… Jinak pokud chcete byt bez te reklamy, stavi jet v… Číst vice »
Právě proto by si měl DPP prostě stanovit nějakou velkou hranici. Kdo se bude snažit, dosáhne jí.
ta tisícovka za den by i kdybychom počítali s porovnáním
s nadprůměrně vydělávajícím člověkem, znamenala ekvivalentně pro DPP příjem přes 27 mil. Kč denně. Což je kapku v kontrastu s realitou, protože tento příjem má DPP z reklamy za 5,5 měsíce.
Kdybychom to srovnali s realitou rozpočtu DPP a jeho příjmu z reklamy, tak vaše televize s reklamou na záchodě by vám při porovnání s vaším příjmem vynášela asi korunu denně. Ale za to byste si tam tu reklamu asi nedal, že? 😉
V domácnosti nedává reklamní nosič na WC smysl, protože tam chodí příliš málo lidí a inzerenti by to za to nechtěli platit. Ale v provozovnách, jako jsou restaurace, zdravotnická zařízení nebo benzinové pumpy, jsou reklamy na WC docela běžné. Ano, je to reklamní plevel, ale zřejmě se to vyplácí, jinak by si to hospodští, doktoři nebo pumpaři do svých prostor nedávali.
Vím co máte na mysli, ale už se ani nepamatuju kdy jsem něco takovýho naposled viděl. Mám pocit, že je to spiš na ústupu. Rozhodně to zdaleka není všude, takže to zřejmě žádnej vejvar nebude.
musí to být velmi nepříjemné pro oči strojvedoucích
Práci strojvedoucího to nijak neovlivňuje. Projekce je synchronizovaná s jízdou vlaku tak, že ze stanoviště strojvedoucího není vidět.
Zkuste si přečíst ten článek, dozvěděl byste se, že se to zapne až po průjezdu kabiny strojvedoucího.
no odraz v zrcátkách a od stěn tunelu bude stále velký,je to nepříjemné i pro cestující ,kteří mají citlivější oči ,ale ty je můžou na rozdíl od strojvedoucího při průjezdu tímto cirkusem zavřít
A strojvedouci kouka do zrcatek v tunelu?? Technicky nevidi ani tak nic, pac z boku reklama videt, dle meho, neni…
Je to jako koukat na monitor/TV ze 180° uhlu..
Ti to vubec nevidi…
Vzhledem k tomu, kolik lidí denně se metrem přepraví, je 20 miliónů dost málo
Moc nechápu zdejší rozhořčení. Tahle reklama mi absolutně nevadí, v metru si obvykle něco čtu a ani o ní nevím. Stokrat lepsi nez hyzdit ulice nebo jiny verejny prostor.
Mě vadí, mluvíme o reklamním smogu a přitom tomhle teď budeme zavádět? 😉
Mně to vadí, je to rušivé a nepříjemné na oči.
jj, asi jste odkojenej výslechama na stb, když vám najednou ze tmy začne do obličeje invazivně blikat zdroj světla s reklamou. Tahle věc je nejen otravná a nevkusná ale i nebezpečná pro epileptiky. Fakt se divím DPP, že chce s tímto pokračovat
A co na to architektka metra – Anna Švarc?
Jakoze navrhovala ty prefa betonove skruze v tunelu?
A bude premium verze metra bez reklam?
Pouze když si k Lítačce koupíte i roční OneTicket. 😆
Pro držitele obou předplatních jízdenek budou vyhrazena místa v posledním voze, kde již reklama pohasne.
Píši sice satiricky, ale je mi vlastně z toho smutno, že se DPP neumí dostat ze zaplevelování veřejného prostoru reklamami. Fakt devadesátky hadr. A pak se budou divit, že někdo zase nenajde stop tlačítko na metru, protože ten banner bude podvědomě ignorovat kvůli všeobecnému reklamnímu smogu.
to že cestující nenajdou nouzové tlačítko které je ve stanicích od samého začátku provozu metra, tudíž déle než 50 let, je otázka idiocie cestujících a nikoliv toho, že je někde umístěna reklama. Mě už jako malému chlapci rodiče při jízdě metrem ukazovali nouzové tlačítko a říkali, že se musí zmáčknout kdyby někdo spadl do kolejí, takže ono je to o výchově a pak o té všeobecné idiocii. např. včera jsem na Hradčanské stál na přechodu na červenou jako jeden z mála. Ostatním bylo úplně jedno že zrovna jedou dvě tramvaje za sebou a že je červená – hezky pěkně ve… Číst vice »
Mně přijde, že mícháte spoustu věcí dohromady. Ano, spousta lidí se dneska chová jako idioti. Situaci na Hradčanské neznám, ale naprosto vám věřím, že to, co popisujete je pravda. Na druhou stranu to, že všudypřítomná reklama má vliv na pozornost je také pravda a zrovna na nalezení nouzového tlačítka to vliv mít může. Taky mě baví váš argument ohledně výchovy. Takže lidi, co se narodili třeba v Rumburku a jako malí metrem nejezdili metrem jsou špatně vychovaní, protože jim rodiče neřekli o tlačíku v metru, kterým beztak nejezdili?
určitě nemíchám víc věcí dohromady. Reklama v tunelu na sto procent nemá žádný vliv na to, zda negramotný člověk dokáže zmáčknout nouzové tlačítko na nástupišti či nikoliv. Navíc co je pro mě zarážející je, že po poslední události, se ukázalo že většina lidí ani neví že tam nějaké tlačítko je. a na to opravdu reklama nemá vůbec žádný vliv. Je to o naprostém ignoranství. a to s chováním na přechodu – spousta lidí to podobně jako vy spojuje s přítomnou reklamou.. což se samozřejmě nemyslel. Jedině kde reklama odpoutává od pozornosti jsou billboardy podél silnice. Nevím od jaké pozornosti a… Číst vice »
a co se týká výchovy, jasně, lidé kteří jedou metrem poprvé neznalost tlačítka omlouvá, lidé z ( jak jste uvedl z Rumburku), kteří žijí v Praze již nějakou dobu to ale vůbec neomlouvá, protože výchova není jen od rodičů. Ale chápu – máte myšlení jako pan Turek který prohlásil, že pokud mu zákon přijde nesmyslný a nebo pro něj zbytečný, tak ho nedodržuje.. opravdu skvělé tohle prosazovat a v tomto případě se vymlouvat na reklamu
No už je to na minimálně 3 místech: Dejvická-Bořislavka, Smíchovské nádraží-Anděl a Anděl-Karlovo náměstí, ale fakt tuto reklamu potřebujeme za směšných cca 2000Kč za lokaci na den?
Samozřejmě, že ne. DPP je totální žumpa.
DPP ma 2k, agentura to preprodava za treba 100k.
Není to mnoho . Nicméně, je potřeba si položit otázku, jaký to bude mít dosah – velká část (troufám si říct, že naprostá většina) při jízdě kouká do mobilu apod.
No to je pak ale už riziko provozovatele tý reklamy, v pražském metru by měla být reklama za normální tržní ceny.
co je to normalni trzni cena?
trzni cena se odviji mimojine od dosahu. a to, ze tu reklamu realne vidi malo lidi, je v jeji cene samozrejme zakalkulovano.
Tržní cena je částka za kterou tu reklamu kupují inzerenti, a není to levná reklama
Mínus samozřejmě náklady na reklamu a marži pro agenturu
Po odečtení úplatků lidem z DPP, co tuhle opičárnu tlačí, holt už moc nezbyde.
Potřebujeme. Protože člověk už se sebou sám nevydrží v hlavě a tak musí stále odvádět pozornost mimo sebe.