Nemáte pravdu, pro cestující Delta One je tady skříň. Sám jsem takhle s Deltou na stejném typu letadla letěl. Plus byste se divil, kolik menších kolečkových zavazadel se tam dá narvat i tak.
Ráno jsem viděl na instagramu video jednoho evakuujícího se. Několik lidí se evakuovalo i se zavazadlem.
Martin
4 dny
Podle videí z kamer to vypadá na extrémně tvrdé přistání, následný kolaps podvozku a převrácení letadla, které oddělalo křídla. To vypadá jako kdyby to pilotům před přistáním nehlásilo výšku? Nebo prostě stall?
Ne v tom je prave asi ten vtip. Ze v urcitem okamziku se z tech spoju stanou deformacni zony. Proste jestli v urcitem okamziku bude stat otazka tak jestli je lepsi rozflakat trup anebo ulomit kridlo, tak se stane to druhe.
Křídlo je přidělané fest, ale mostní konstrukce to není. 🙂 Je to duralová nebo kompozitní skořápka, která při nárazu zejména od koncového oblouku mizí velmi rychle. To není stavěné na bodové zatížení, ale aerodynamické v celé ploše křídla.
Ono tedy to samé v bledě modrém platí pro trup, tady měli neuvěřitelnou kliku, že všechny nárazy šly zejména do „vyčnívajících částí“.
Existuje. Posledně při návratu z Curychu se jeden chlápek rozhodl zvednout a hrabat se pro příruční zavazadlo ještě ve chvíli, kdy letadlo rolovalo z ranveje. Letuška ho dvakrát velmi hlasitě upozornila „Sir, you need to sit down now!“ a když ani napodruhé neuposlechl, pilot krátce přišlápl brzdy natolik, že to s ním huplo na koberec. Pak už si sedl.
Zažil jsem, shodou okolností zrovna tady v YYZ, že se chlápek postavil doslova ještě během brzdění na ranveji. Posádka bleskově vystartovala a usadili ho zpátky.
jediny, kdy jsem zazil neco, co se tomu blizilo, tak v istanbulu, kdy po deseti minutach pojizdeni jsme zastavili (kvuli prednosti jinemu letadlu) – to se zvedla pulka letadla.
Slyšel jsem u Sam Chuie, že v Rusku je to je zjevně běžné a normálně tolerovasné (tuším v nějakém letu s IL-96 do Turecka nebo kam), ale to asi jednoho zrovna v této zemi nepřekvapí. Osobně jsem naštěstí nic takového nikdy neletěl. 🙂
Zažil jsem to po přistání v Praze, při pojíždění nějací Češi začali vstávat, posádka je dost ostře okřikla. Samozřejmě to, že ještě nezhasne kontrolka „připoutejte se“ a půlka letadla vyskáče, začne hrabat kufry a nahustí se do uličky, kde pak aspoň 10 minut stojí v bundách a čeká, je takový standard.
Ano, ti jsou dobří…. ale nic proti tomu, co jsem zažil kdysi v devadesátkách na letu do IST… Polák, který seděl o dvě řady přede mnou (na TU 134), se v okamžiku, kdy jsme se začali rozjíždět na ranveji, rozhodl postavit a podělit se se spolucestujícími o láhev vodky 😄😄…
rodilyslavkovak
4 dny
To asi po skluzavkách tentokrát vystupovat nebudou, co 🙂
Doporučuji shlédnout toto video, které publikoval jeden z pilotů jiné posádky.
https://www.instagram.com/reel/DGNgCI0MC68/?igsh=MWdrcmNycmNjczNraA==
Vypadá to jako by vůbec nepodrovnali, pak se zlomil pravý podvozek a to byla konečná.
Se mi líbí, jak narozdíl z videí z východu, si tady úplně neberou všechny kufry.
Take to bylo to prvni, ceho jsem si vsiml, ze jen par lidi melo u sebe maly batuzek, ktery nejspis meli u nohou..
Jen malý batůžek… také špatně!
Úplně neberou všechny kufry… takže vlastně berou a to je špatně.
Hlavně natáčet videa ať jsem cool, slavnej a mám hodně palců. Někomu třeba pomoct, to ani náhodou.
Ono taky v CRJ je minimum místa, takže nic jiného než baťůžek se tam nevejde. Klasická carry-on zavazadla jsou na těchto letech gate checked.
A navíc abych u převráceného letadla otevíral zavazadlové police, které jsou dole, v cestě evakuujících se lidí… to už mi přijde trochu moc.
Nemáte pravdu, pro cestující Delta One je tady skříň. Sám jsem takhle s Deltou na stejném typu letadla letěl. Plus byste se divil, kolik menších kolečkových zavazadel se tam dá narvat i tak.
Ráno jsem viděl na instagramu video jednoho evakuujícího se. Několik lidí se evakuovalo i se zavazadlem.
Podle videí z kamer to vypadá na extrémně tvrdé přistání, následný kolaps podvozku a převrácení letadla, které oddělalo křídla. To vypadá jako kdyby to pilotům před přistáním nehlásilo výšku? Nebo prostě stall?
Vy jste viděl nějaké video dosedu? Podle podoby vraku odhadovat přistání mi přijde dost odvážné.
Já bych počkal, bariéry odhrnutého sněho po krají dráhy mohou být svinstvo při ztrátě směrové kontroly na zasněžené dráze.
Videa dosedu jsou k dohledání na webu, např. zde: https://www.tmz.com/watch/2025-02-18-021725-toronto-crash-footage-1976188-314/
Díky, ráno jsem ještě žádná videa nikde neviděl (ale pravda zase tolik času jsem tomu nevěnoval, jen AV Herald atp.)
Ano na netu už je video. Třískli s tím až moc:D
Podle fotky bych spíš řekl vzhůru kolama, než vzhůru nohama. Ale je to jen můj neodborný a velmi subjektivní pohled…
Bombardier
“You will find lifejackets above your seats.” 😉
Skutečně zázrak, že to tak dopadlo ale.
1 tezce zraneny a 7 lehce? to je snad az neuveritelne…
Jak se jim toto povedlo?
Tak část příčin bude velmi pravděpodobně sněhem/ledem/počasím.
Jasný, ale jak se jim podařilo ulomit křídla aniž by rozflákali celý éro? Ty křídla jsou k trupu přidělaný dost na fest…
Ne v tom je prave asi ten vtip. Ze v urcitem okamziku se z tech spoju stanou deformacni zony. Proste jestli v urcitem okamziku bude stat otazka tak jestli je lepsi rozflakat trup anebo ulomit kridlo, tak se stane to druhe.
Křídlo je přidělané fest, ale mostní konstrukce to není. 🙂 Je to duralová nebo kompozitní skořápka, která při nárazu zejména od koncového oblouku mizí velmi rychle. To není stavěné na bodové zatížení, ale aerodynamické v celé ploše křídla.
Ono tedy to samé v bledě modrém platí pro trup, tady měli neuvěřitelnou kliku, že všechny nárazy šly zejména do „vyčnívajících částí“.
No naše policie by vydala toto tiskové prohlášení: „nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze vozovky.“ 🙂
A zimní gumy taky nemá
Vždycky mě pobaví názory, že pásy v letadle nemají smysl, protože se žádná nehoda nedá přežít.
jj, a pak jsou tu ti experti, co vyskakují ze sedadla v momentě, kdy se kola dotknou runwaye.
Létám hodně. A všichni čekají a gong.
Ne tak třeba v Číně.
nekdo takovy existuje? jen se pram, pro kamarada. nalitano mam vic, nez dost, ale ac jsem zazil leccos, tak tohle jeste ne.
Existuje. Posledně při návratu z Curychu se jeden chlápek rozhodl zvednout a hrabat se pro příruční zavazadlo ještě ve chvíli, kdy letadlo rolovalo z ranveje. Letuška ho dvakrát velmi hlasitě upozornila „Sir, you need to sit down now!“ a když ani napodruhé neuposlechl, pilot krátce přišlápl brzdy natolik, že to s ním huplo na koberec. Pak už si sedl.
Zažil jsem, shodou okolností zrovna tady v YYZ, že se chlápek postavil doslova ještě během brzdění na ranveji. Posádka bleskově vystartovala a usadili ho zpátky.
asi mam stesti na inteligentni spolucestujici.
jediny, kdy jsem zazil neco, co se tomu blizilo, tak v istanbulu, kdy po deseti minutach pojizdeni jsme zastavili (kvuli prednosti jinemu letadlu) – to se zvedla pulka letadla.
Slyšel jsem u Sam Chuie, že v Rusku je to je zjevně běžné a normálně tolerovasné (tuším v nějakém letu s IL-96 do Turecka nebo kam), ale to asi jednoho zrovna v této zemi nepřekvapí. Osobně jsem naštěstí nic takového nikdy neletěl. 🙂
Jestli jste nikoho takového ještě neviděl, tak to buď opravdu zas tak moc nalítáno nemáte, anebo jen moc nesledujete, co se v kabině děje 🙂
Zažil jsem to po přistání v Praze, při pojíždění nějací Češi začali vstávat, posádka je dost ostře okřikla. Samozřejmě to, že ještě nezhasne kontrolka „připoutejte se“ a půlka letadla vyskáče, začne hrabat kufry a nahustí se do uličky, kde pak aspoň 10 minut stojí v bundách a čeká, je takový standard.
jop, frontovaci jsou jasni . ti jsou vsude 🙂
Ano, ti jsou dobří…. ale nic proti tomu, co jsem zažil kdysi v devadesátkách na letu do IST… Polák, který seděl o dvě řady přede mnou (na TU 134), se v okamžiku, kdy jsme se začali rozjíždět na ranveji, rozhodl postavit a podělit se se spolucestujícími o láhev vodky 😄😄…
To asi po skluzavkách tentokrát vystupovat nebudou, co 🙂
Copak má CRJ skluzavky?
Kolují zprávy (FB), že snad bez ztrát na životech.
I na x letiště, že prý mají všechny.
https://x.com/TorontoPearson/status/1891577633747386756