V Terstu po více než osmi letech vyjíždí unikátní tramvajolanovka, zatím v omezeném provozu
Tramvaj v Opicině po osmi letech. Foto: Commune di Trieste
Od března počítá jízdní řád s 58 jízdami denně.
Od března počítá jízdní řád s 58 jízdami denně.
Doufám, že v Caffè San Marco se to pořádně oslaví!
https://gunterbartos.eu/Gunter_Bartos_PHOTOGRAPHY/urbanismus_-_Terst.html
Terst je nádherné město.Za starého dobrého mocnářství i brána Českých zemí do zàmoří.
Upřímně mně se Terst nijak zvlášť nelíbil. V Itálii je mnoho měst podstatně hezčích.
Ono to neni typické italske město ,ale největší přístav naší c.a k. Rakousko Uherské monarchie.
Fotka zobrazuje konec tramvaje, který je po svahu směrem z kopce, na konci směrem do kopce bychom viděli vyčnívat dva dlouhé souběžné vodorovné háky. Slouží k pověšení dvou jízdních kol tím, že se na oba háky zároveň prostrčí kolo tak, že visí po vodorovné tyči rámu. Nevím, kdy přesně přimontovali háky (těžko mohly být v původní verzi), ale už byly v období mezi válkami. Studoval jsem v Terstu v osmdesátých letech a bydlel v Gabrovci (it. Gabrovizza). Vzal jsem si s sebou kolo a ráno jsem sjížděl do Terstu starou silnicí přes Prosek (it. Prosecco) a večer se vrátil na… Číst vice »
Párkrát jsem tam jel autobusem po té cestě a mohu potvrdit že vyvýšení je tam fakt velké 😁 a zážitek to musí být skvělý .
Šotouši všech zemí, v březnu do Terstu…
a po žních k Turkovi
Tak ještě to prodloužit k nádraží…
To je nějaká reálná místní potřeba nebo jenom šotoušovina?
Ve videu se všichni pochválili za to, že strašně, ale jako fakt hodně osm let makali na tom, aby tramvaj vyjela, a teď, uff, dostali ten štempl – ale vlastně není jasné co byla podstata toho úsilí…
A že prej mezzo di trasporto piú amato dai Triestini – tož jsem moc zvědav na obsazenost. 🙂
10 jízd nahoru 9 dolu. To zní trochu jako z Cimrmana, kterému se pak hromadili horníci v dole.
Pořád je to lepší než kdyby to bylo obráceně, 10 jízd dolů a 9 nahoru a tramvajolanovka by jezdila pouze na gravitaci.
Taky jsem si na Cimrmana vzpomněl.
Ale tady to bude nejspíše tím, že depo je někde uprostřed na trati, takže ráno z půlky trasy dolů jako služební jízda a pak večer poslední jízda z horní stanice zpět do vozovny zase služebně.
Depo je na konci v Opicine.
Už první jízda měla problém se zaparkovaným autem, tak možná to berou jako Sv na zprůchodnění trasy.
Ráno je první jízda z Opčin do Terstu v souladu se starodávným původním hlavním účelem: dostat rychleji čerstvé potraviny z venkova do města, tedy dopravit ženy a děti s mlékem a se zeleninou na trh.
Nj, odvyklo se provozu. I já mnohdy tamní kolejiště jako parkoviště použil, hlavně dole kolem Via Martiri della Libertà, kde je o místa fakt nouze…