V Terstu po více než osmi letech vyjíždí unikátní tramvajolanovka, zatím v omezeném provozu

Tramvaj v Opicině po osmi letech. Foto: Commune di TriesteTramvaj v Opicině po osmi letech. Foto: Commune di Trieste

Od března počítá jízdní řád s 58 jízdami denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
firon

Doufám, že v Caffè San Marco se to pořádně oslaví!
https://gunterbartos.eu/Gunter_Bartos_PHOTOGRAPHY/urbanismus_-_Terst.html

Padre

Terst je nádherné město.Za starého dobrého mocnářství i brána Českých zemí do zàmoří.

Kamui

Upřímně mně se Terst nijak zvlášť nelíbil. V Itálii je mnoho měst podstatně hezčích.

Padre

Ono to neni typické italske město ,ale největší přístav naší c.a k. Rakousko Uherské monarchie.

Giorgio Cadorini

Fotka zobrazuje konec tramvaje, který je po svahu směrem z kopce, na konci směrem do kopce bychom viděli vyčnívat dva dlouhé souběžné vodorovné háky. Slouží k pověšení dvou jízdních kol tím, že se na oba háky zároveň prostrčí kolo tak, že visí po vodorovné tyči rámu. Nevím, kdy přesně přimontovali háky (těžko mohly být v původní verzi), ale už byly v období mezi válkami. Studoval jsem v Terstu v osmdesátých letech a bydlel v Gabrovci (it. Gabrovizza). Vzal jsem si s sebou kolo a ráno jsem sjížděl do Terstu starou silnicí přes Prosek (it. Prosecco) a večer se vrátil na… Číst vice »

Fandík

Párkrát jsem tam jel autobusem po té cestě a mohu potvrdit že vyvýšení je tam fakt velké 😁 a zážitek to musí být skvělý .

Jan

Šotouši všech zemí, v březnu do Terstu…

rodilyslavkovak

a po žních k Turkovi

Tomáš Záruba

Tak ještě to prodloužit k nádraží…

Petr

To je nějaká reálná místní potřeba nebo jenom šotoušovina?

Michal M

Ve videu se všichni pochválili za to, že strašně, ale jako fakt hodně osm let makali na tom, aby tramvaj vyjela, a teď, uff, dostali ten štempl – ale vlastně není jasné co byla podstata toho úsilí…
A že prej mezzo di trasporto piú amato dai Triestini – tož jsem moc zvědav na obsazenost. 🙂

vladki

10 jízd nahoru 9 dolu. To zní trochu jako z Cimrmana, kterému se pak hromadili horníci v dole.

Ondřej Wagner

Pořád je to lepší než kdyby to bylo obráceně, 10 jízd dolů a 9 nahoru a tramvajolanovka by jezdila pouze na gravitaci.

Dusmor

Taky jsem si na Cimrmana vzpomněl.
Ale tady to bude nejspíše tím, že depo je někde uprostřed na trati, takže ráno z půlky trasy dolů jako služební jízda a pak večer poslední jízda z horní stanice zpět do vozovny zase služebně.

Michal M

Depo je na konci v Opicine.
Už první jízda měla problém se zaparkovaným autem, tak možná to berou jako Sv na zprůchodnění trasy.

Giorgio Cadorini

Ráno je první jízda z Opčin do Terstu v souladu se starodávným původním hlavním účelem: dostat rychleji čerstvé potraviny z venkova do města, tedy dopravit ženy a děti s mlékem a se zeleninou na trh.

Martin Hanzal

Nj, odvyklo se provozu. I já mnohdy tamní kolejiště jako parkoviště použil, hlavně dole kolem Via Martiri della Libertà, kde je o místa fakt nouze…