V systému OneTicket se loni prodalo přes 2,5 milionu jízdenek, tržby vzrostly o 22 procent

OneTicket. Pramen: CENDISOneTicket. Pramen: CENDIS

Nejvíce otevřených jízdenek se prodává v létě. V červnu poprvé padla hranice čtvrt milionu prodaných jízdenek za jediný měsíc.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Cestoval jsem v kombinaci CD a Regiojetu (Ostrava-Brno) tam a zpet a OneTicket jsem si nakonec nekoupil. Chtel jsem v Regiojetu tridu business a OneTicket byl o nejakych 150Kc jednosmerne drahsi. Tak jsem si listky kupoval postupne az tesne pred odjezdem vlaku (z duvodu zpozdeni clovek nikdy nevi, kterym vlakem opravdu pojede). Bylo to dost otravne az si rikam, jestli za to ty usetrene penize staly. Kazdopadne deleni listku neni pro normalni lidi.

jouda

Přesto má OneTicket proti tarifu ČD jednu docela velkou výhodu. Nezná omezení na prvních 100 km, během kterých nelze přerušit jízdu. Při meziregionálních cestách, kde se nevyplatí (nelze koupit on-line) IDS, se to hodí.

Šejdr

Proč je nejvíc jízdenek prodaných v úseku Pardubice – Hradec Králové? Postavte se v Pardubicích nebo Hradci k pokladně a uvidíte, kolik cestujících přijde a chce zpáteční jízdenku. Protože jedou do druhého města jednou za čas na nákup, k doktorovi, za známými. Pro ně není klíčová cena, ale fakt, že mají zpáteční jízdenku a tím pádem už nemusí před cestou zpět k pokladně.

Aleš

Nojo, je to těžký. Když se někteří lidi nekouknou na to, že to jde levněji,pak si koupili v mobilu jízdenku, celý šťastný a já vidím, když je kontroluji, že zaplatili pomalu dvakrát tolik, než je třeba Integrovaná. 😃

Tomáš R.

Protože se na to díváte pohledem člověka, který se o dopravu trochu zajímá (jinak byste nechodil na tento web). Když někdy cestuji s lidmi, kteří vlakem či VHD obecně moc nejezdí, tak ti naprosto netuší, jak to funguje, že je rozdíl mezi provozovatelem infrastruktury a dopravcem, že dopravců je hafo, že existují nějaké „integrované“ systémy, že se někdy někde prolínají a někde ne, že někde mají aplikaci a někde ne atd. Ti lidi si prostě na pokladně či u průvodčího chtějí koupit jízdenku a jet do cílové stanice. Když někdo pojede ze Srbska do Neratovic, tak prostě řekne průvodčímu, že… Číst vice »

Nose Peak

Máme 17 integrovaných dopravních systémů…člověk by čekal, že lístky na ně budou všechny v jedné appce. Ale ne. To my nechceme…

Tomáš R.

Jojo, to už tady mnozí diskutéři několikrát vysvětlili, že „to prostě nejde“. Způsob, jakým se u nás zavedly tyhle dezintegrované systémy, je naprosto zcestný, protizákaznický a nesmyslný a bude trvat dlouho a stát hodně peněz, než z toho vznikne něco smysluplného.

Šejdr

V mobilu aspoň dostanou na výběr, tedy pokud daný IDS umožňuje online nákup. Ale u pokladen je to čistě na volbě pokladní – obzvlášť starší lidé to berou tak, že pokladní ví nejlíp, jaká jízdenka je pro ně vhodná. Co jim pokladní nabídne, to si koupí. A jízdenka IDS tou první nabídkou v některých krajích opravdu není.

Kamil Novotný

OT je typický státní produkt. Udělalo se to aby nebyl řev. Něco se občas prodá, tak mlčet a neprudit. Proč se snažit, ať se toho prodá více.

The Merchant of Venice

One Ticket je dobrý jako zpáteční jízdenka, pokud nejsou i dispozici žádné jiné nabídky, je tam alespoň ta minimální sleva a je otevřený z hlediska možnosti jet zpátky ten stejný, nebo následující den a přerušení jízdy je také bez formalit.

Happy

Na Oneticket je nejlepší ten maskot….

Jakub

Z pozice pokladníka u ČD mohu jen potvrdit, že spoustu pokladních (zejména na tratích se souběhem vícero dopravců) nechce mít zbytečné konflikty s cestujícími a při požadavku na zpáteční jízdu automaticky vydává SJT (ideální příklad Kladno – Praha, Neratovice – Všetaty aj.)
O polemice výdeje IDS je vhodné připomenout smlouvy kraj x dopravce, což částečně připadá na netto režim (HK – PCE) a nebo zas Děčín – ÚnL, kde DÚK neplatí v EC.

Leinad

A co je za důvod na Praha – Kladno nedat PID? V Kladně taky zastavuje EC? Máte jistotu, že cestující nebude chtít zpátky autobusem?

Jakub

Tak například mnou již zmíněná netto smlouva.
Další důvod je, že cestující se rozhodně za 2.5 hodiny zpět nevrátí (základních 7 pásem) a ve většině případů MHD cestující nevyužije. Zpátky taky neví, čím pojede, nechce řešit, s kým zpátky pojede (ČD x ARR) a rozhodně v Praze nepůjde znovu k pokladně. Výsledek? SJT. A všichni jsou spokojeni

Dos22

A kdy se SJT stane opravdu jednotnou a budou zapojeny ostatní druhy VHD?

Tomáš R.

Neustále tvrdím, že většinu těchto jízdenek si cestující koupí nevědomky. Na tomto webu se pohybují lidé, kteří se o dopravu zajímají a systému jakž takž rozumí (lze-li to tedy), ale „běžná“ nepravidelně cestující veřejnost či cizinci prostě jdou k pokladně či průvodčímu, nahlásí, kam chtějí jet a naprosto netuší, jaký typ jízdenky dostanou.
Systém OneTicket je jen chabou náplastí na neuvěřitelný a nepřehledný tarifní chaos, který na železnici panuje.

Hugo

Mohu potvrdit. Také jsem One Ticket jednou nechtěně pořídil. Bylo to na eshopu ČD, pro vlaky ČD a systém mi ji nechtěně vnutil. Vtip byl v tom, že jeden z vlaků byl objednávaný krajem. Na cestu jsme se nakonec nevydali, ale peníze propadly. Od té doby si na jízdenku One Ticket dávám pozor. Je předražená a nejde vrátit ani vyměnit. V takové podobě je to spíš k naštvání než pro zjednodušení.

Luboš

Kdo znalý věci by si také koupil předraženou jízdenku OneTicket?

Petr

Treba já. Pro trasu Plzeň hl. n. – Plzeň Slovany je levnější než krajská.

Tomáš R.

To je přesně ta relace, pro kterou byl OneTicket vymyšlen:-)

Luboš Beneš

V této relaci jede každý plzeňák dvojkou.

Ares

No jasně a z Jižního na hlavní jezdí 16tkou žejo. Ono těch lidí co jezdí vlakem i po Plzni není zas tak málo.

Petr Suchý

Zrovna včera jsem byl na pivě s kamarádem a přijel do centra vlakem přesně v této relaci.

a8n

I v ODISu vychází OneTicket oproti papírové pro cesty do 5 km výhodněji.

Pizzaman

Je to tak. Viz nejprodávanější úsek mezi HK – PCE. S OneTicket 58 Kč, tarif ČD 57 Kč, nicméně IREDO za 44 Kč a s tou jejich kartou a přednabitou peněženkou dokonce za 38 Kč.
Takže rozdíl 20 Kč je už sakra znát. S každou delší trasou je ten rozdíl ještě markantnější.

Tomáš R.

Ano. A to tam v podstatě jezdí téměř výhradně ČD, Arriva pouze jednou za dvě hodiny, takže koupit si tam OneTicket fakt nedává vůbec žádný smysl.

Kuba

Sice jezdí jen 1x za 2 hod., ale někdy to prostě vyjde zrovna na Arrivu. Třeba loni když jsem potřeboval jet HK-Brno a zpět, tak to vyšlo v obou směrech v relaci HK-Pce právě zrovna na Arrivu. Takže kvůli Arrivě do Pce jsem musel kupovat jízdenku na nádraží (ČD Pce-Brno jsem měl přes eshop) a pak večer z Pce do HK jsem si koupil lístek ve vlaku Arrivy, bo R z Brna měl zpoždení a tak se čas na přestup v Pce zkrátil.

Šejdr

Jenže ta Arriva je přípojem třeba na všechny Svitavy od Brna i opačným směrem do Brna. Kdo by chtěl jet do/z Hradce osobním vlakem ČD, což by znamenalo zbytečné půlhodinové čekání, když může jet kratší dobu a s podstatně kratším přestupem rychlíkem Arrivy.

Dos22

Jistěže, ale IREDO má stále jeden zásadní nedostatek, nelze jej koupit online, takže jestli tam nevzniká ta četnost, protože nevím jak v HK, ale v Pce snad všichni pokladní (a asi i všichni průvodčí) vydávají automaticky IREDO.

Twix

Přesně tak, IREDO nutí jít zákazníka k pokladně, a tudíž si někdo raději koupí dražší jízdenku online. Třeba když sedí ve vlaku co se blíží do Pardubic po koridoru. Navíc IREDO neplatné v MHD obou měst tady nemá ani tu výhodu integrované jízdenky.

Kuba2

Ze zkušenosti průvodčí ve vlaku z Pardubic do Hradce prodá IREDO bez přirážky. K pokladně jdu, jen když to stíhám, což je spíše výjimečně.

Šejdr

Případně v Arrivě koupit za jejich tarif. Nevím, jak Arriva od prosince zdražila, ale ještě vloni na podzim byla jízdenka Arrivy z Pardubic do Hradce i s přirážkou za nástup v obsazené stanici za stejnou cenu jako jízdenka Ireda (42 Kč).

jal

A přitom ten chaos byl nedávno tak požadován a veleben, aby byly rozdílné a konkurenční ceny.

Musíte to brát z té lepší stránky. Už neplatí režijky ve všech vlacích a tím pádem byl splněny sny mnoha lidí. : – )

Jaaa

Ano, to je jediný důvod.

Tomáš R.

Velmi dobře si vzpomínám, jak ještě před pár lety diskutéři na různých fórech bušili do „složitého a nepřehledného“ tarifu ČD. Ten byl přitom proti tomu, co panuje dnes, krystalicky čistý a jednoduchý:-)