Podle fotek se stržená trolej uzemnila přes minibus-dodávku , pravděpodobně typu Toyota Hiace a také přes pod ní loženého kombíka asi typu Mazda, co se vezly na dvoupatrovém zavazadlovém (auto)vagonu DDm A-OBB 51 81 98-70 043-8. Dodávka nahoře shořela prakticky až na skelet, kombík pod ní je shořel tak napůl. Automobily s nádržemi plnými PHM v osobním vlaku v takto dlouhém tunelu prostě jsou zvýšené požární riziko.
Matty
1 rok
Jen dodám, že v roce 1999 to bylo 39 lidí, ne 12 🙂
Dušan
1 rok
Jsem zvědavý, co ukáže vyšetřování s ohledem na fakta – viz níže: – jednotka Nightjet je vozidlo požární kategorie B z výroby (stejně jako třeba loko Vectron nebo 380-ka či Taurus nebo Traxx) – to znamená materiálovou schopnost soupravy jet ještě 15 minut od doby vypuknutí požáru v soupravě bezpečně, – jednotka Nightjet má z výroby přemostění záchranné brzdy, – v tunelech v Rakousku obecně je nařízeno, že vlak musí být vybaven přemostěním záchranné brzdy s některými dvoustrannými výjimkami v mezinárodním provozu nebo i s výjimkami ve vnitru, – požár je dle TSI SRT (= NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1303/2014… Číst vice »
Jen tak pro zajímavost, co se stane u jednotek (railjet, pantrer,…), pokud cestující zatáhne za záchranou brzdu? Dojde ihned k brždění (vypuštění vzduchu), nebo to strojvedoucímu akorát spustí alarm, že je třeba zastavit (a případně pouze pokud alarm nevymáčkne, dojde k automatickému zastavení)?
Vím co je přemostění záchranné brzdy – to uzavře vypouštění vzduchu, potom co ale už ono vypouštění začalo. Ale u jednotek v první řadě podle mně vůbec záchranná brzda nemusí být, stačí signalizace nebezpečí/nouze ke strojvedoucímu. Záchranná brzda v současné podobě je dědictví minulých dob, kdy existovaly pouze vozy spojené vzduchovou hadicí bez možnosti jakékoli komunikace, a vše kvůli kompatibilitě muselo být co nejjednodušší.
V metru konec konců záchranná brzda také není, pouze ona signalizace.
Nejspíš se to někdy stane a od té doby budou muset být autovozy jen v zadu aby se oheň nešířil do vagonů s lidmi. Např. na slovenském rychlíku Zemplín jezdí vepředu.
Původní Aleš
1 rok
Říkám si, co na té trati dělal vlak z Vídně do Hamburku/Amsterdamu (jak je uvedeno) a on to byl vlak z Innsbrucku do Amsterdamu.
U takového požáru je těžko radit, co je v tu chvíli lepší. Nezdržovat se v hořícím voze učitě, ale když hoří jinde? U tlakotěsných fakt asi nejlíp nouzově vytáhnout pryč. Last mile diesel, když je trolej kaput?
Samozřejmě záleží kudy to vede. Tak potom nějakou místnost, která vydrží po nějakou dobu? Netuším, ale čekal bych, že člověk nemá zůstat sedět ve vlaku, který si to pěkně přes klimošku natáhne.
Oba tunelové tubusy jsou vzájemně propojeny maximálně po 490 metrech osmi tunelovými propojkami, umožňujícími evakuaci cestujících do druhého tunelového tubusu.
16km tunel, chápu, že v české kotlině to zní jako sci-fi (není to myšleno na vás).
Btw u Vídně mají 25km dlouhý tunel (formálně rozdělený na dva, je tam výjezd, ale když jedete z Vídně na západ (St.Polten, Linz a dál), nic nepoznáte, jste pořád v tunelu).
Ano přesně tak, nedostali pokyn opustit vlak a zde je vysvětlení : trojel byla poškozená, to znamená že drát je pod napětím 15 tis voltů a stejně tak i souprava na které ten drát leží – proto požár ( napětí). Takže by jste byl první, který opustí vlak a taky první, který by umřel…nejdříve se vypne elektrika, pak se musí uzemnit. Mezitim auta hoří a kouř je všude v tunelu. Nevidíte na krok. Takže čekáte na záchranné složky. A věřte, že kdyby jste tam byl, tak posloucháte posádku a ani okem nemrknete.
Udusil by jste se dříve než by jste našel východ. Takže čekat na pokyny z venčí, kde jsou stovky záchranářů a vědí co mají dělat navíc komunikuji s posádkou, která je na tyto situace vycvičena nebo si to dělat po svém, otevřít nouzově dveře, všechen kouř nahnat na ostatní lidi a pak být jako hrdina první mrtvý. Taky řešení
Oheň uhašen 22:19, a evakuace ukončena ve 23:40. Klima asi nejede na baterky a vzduch ve vozech chvíli na dýchání vydrží. Cca 150 lidí (někde píšou 200).
Taky jsem ale našel, že trolej spadla 20:40, takže to celé bylo na tři hodiny .. to už je docela průser. Asi by to mělo vozit kyslíkové lahve, jak ponorka.
Podle fotek se stržená trolej uzemnila přes minibus-dodávku , pravděpodobně typu Toyota Hiace a také přes pod ní loženého kombíka asi typu Mazda, co se vezly na dvoupatrovém zavazadlovém (auto)vagonu DDm A-OBB 51 81 98-70 043-8. Dodávka nahoře shořela prakticky až na skelet, kombík pod ní je shořel tak napůl. Automobily s nádržemi plnými PHM v osobním vlaku v takto dlouhém tunelu prostě jsou zvýšené požární riziko.
Jen dodám, že v roce 1999 to bylo 39 lidí, ne 12 🙂
Jsem zvědavý, co ukáže vyšetřování s ohledem na fakta – viz níže: – jednotka Nightjet je vozidlo požární kategorie B z výroby (stejně jako třeba loko Vectron nebo 380-ka či Taurus nebo Traxx) – to znamená materiálovou schopnost soupravy jet ještě 15 minut od doby vypuknutí požáru v soupravě bezpečně, – jednotka Nightjet má z výroby přemostění záchranné brzdy, – v tunelech v Rakousku obecně je nařízeno, že vlak musí být vybaven přemostěním záchranné brzdy s některými dvoustrannými výjimkami v mezinárodním provozu nebo i s výjimkami ve vnitru, – požár je dle TSI SRT (= NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1303/2014… Číst vice »
Z formulace „spadlo trakční vedení“ se dá usoudit, že vlak neměl šťávu, tak těžko mohl vyjet z tunelu.
Ano, máte pravdu, uvědomil jsem si to až dodatečně:-)
Lokomotiva ani souprava vozů vůbec nehořela, trolej se uzemnila přes třicet let starý zavazadlový (auto)vůz DDm 043-8 https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/DDm-9870-043-VME-22-7-11.jpg
Jen tak pro zajímavost, co se stane u jednotek (railjet, pantrer,…), pokud cestující zatáhne za záchranou brzdu? Dojde ihned k brždění (vypuštění vzduchu), nebo to strojvedoucímu akorát spustí alarm, že je třeba zastavit (a případně pouze pokud alarm nevymáčkne, dojde k automatickému zastavení)?
Zkuste vygooglit „přemostění záchranné brzdy“
Vím co je přemostění záchranné brzdy – to uzavře vypouštění vzduchu, potom co ale už ono vypouštění začalo. Ale u jednotek v první řadě podle mně vůbec záchranná brzda nemusí být, stačí signalizace nebezpečí/nouze ke strojvedoucímu. Záchranná brzda v současné podobě je dědictví minulých dob, kdy existovaly pouze vozy spojené vzduchovou hadicí bez možnosti jakékoli komunikace, a vše kvůli kompatibilitě muselo být co nejjednodušší.
V metru konec konců záchranná brzda také není, pouze ona signalizace.
Komunikace může selhat .. mmch tady to asi bylo jedno, když spadla trolej. Leda že by se vymyslelo další přemostění, které by to dojelo výběhem.
Je to konfigurovatelné mezi brzda hned a 10 sekund prodleva. Na českých railjetech je nastavená prodleva 10s.
A teď si představte, že tam zahoří elektromobil…
pečený kaštany
Nejspíš se to někdy stane a od té doby budou muset být autovozy jen v zadu aby se oheň nešířil do vagonů s lidmi. Např. na slovenském rychlíku Zemplín jezdí vepředu.
Říkám si, co na té trati dělal vlak z Vídně do Hamburku/Amsterdamu (jak je uvedeno) a on to byl vlak z Innsbrucku do Amsterdamu.
díky za upozornění.
mnoho lidí zůstalo ve vlaku a nemohli ho opustit
nikdo jim k tomu nedal pokyn a sami si netroufli, neb pořádek musí být?
Ten tunel má skoro 16 kilometrů.
A to má nějakou souvislost? Snad by měl mít nouzové východy.
Kam by ty nouzové východ vedly?
U takového požáru je těžko radit, co je v tu chvíli lepší. Nezdržovat se v hořícím voze učitě, ale když hoří jinde? U tlakotěsných fakt asi nejlíp nouzově vytáhnout pryč. Last mile diesel, když je trolej kaput?
Samozřejmě záleží kudy to vede. Tak potom nějakou místnost, která vydrží po nějakou dobu? Netuším, ale čekal bych, že člověk nemá zůstat sedět ve vlaku, který si to pěkně přes klimošku natáhne.
Těžko, když poběží klimoška bez napětí v troleji.
= NEpoběží
třeba:
Oba tunelové tubusy jsou vzájemně propojeny maximálně po 490 metrech osmi tunelovými propojkami, umožňujícími evakuaci cestujících do druhého tunelového tubusu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ejpovick%C3%BD_tunel
Nevěřil jsem tomu údaji, tak jsem si to sám naklikal….a je to skutečně tak! https://mapy.cz/s/rejamacako
16km tunel, chápu, že v české kotlině to zní jako sci-fi (není to myšleno na vás).
Btw u Vídně mají 25km dlouhý tunel (formálně rozdělený na dva, je tam výjezd, ale když jedete z Vídně na západ (St.Polten, Linz a dál), nic nepoznáte, jste pořád v tunelu).
Tenhle je taky dělenej. nebo aspoň vedenej jako dva tunely ..
https://structurae.net/en/structures/tunnel-stans-terfens
https://structurae.net/en/structures/vomp-terfens-rail-tunnel
Projekt bude tak z roku 2000, to ještě byly bezpečnostní požadavky mírnější.
Ano přesně tak, nedostali pokyn opustit vlak a zde je vysvětlení : trojel byla poškozená, to znamená že drát je pod napětím 15 tis voltů a stejně tak i souprava na které ten drát leží – proto požár ( napětí). Takže by jste byl první, který opustí vlak a taky první, který by umřel…nejdříve se vypne elektrika, pak se musí uzemnit. Mezitim auta hoří a kouř je všude v tunelu. Nevidíte na krok. Takže čekáte na záchranné složky. A věřte, že kdyby jste tam byl, tak posloucháte posádku a ani okem nemrknete.
Takže čekáte na záchranné složky a můžete si házet eurem zda dorazí dříve než se udusíte. No, prima zábava.
Udusil by jste se dříve než by jste našel východ. Takže čekat na pokyny z venčí, kde jsou stovky záchranářů a vědí co mají dělat navíc komunikuji s posádkou, která je na tyto situace vycvičena nebo si to dělat po svém, otevřít nouzově dveře, všechen kouř nahnat na ostatní lidi a pak být jako hrdina první mrtvý. Taky řešení
jo, tady taky spořádaně čekali na pokyny
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/korea-sewol-trajekt-more.A170323_081722_zahranicni_aha
Vlak byl asi tlakotěsnej, ne? A při 150 pasažérech tam bylo docela dost vzduchu k vydýchání. Ale trčet bych tam stejně nechtěl.
A to bylo pořád pod napětím? Já bych čekal, že střecha (a boky) mašiny = kostra, trolej na kostře = uzeměná trolej = vypne proudovka.
Píšou „nemohli ho opustit“. Ne že si netroufli.
Oheň uhašen 22:19, a evakuace ukončena ve 23:40. Klima asi nejede na baterky a vzduch ve vozech chvíli na dýchání vydrží. Cca 150 lidí (někde píšou 200).
takže se zranila jen třetina, to je povzbuzující
Taky jsem ale našel, že trolej spadla 20:40, takže to celé bylo na tři hodiny .. to už je docela průser. Asi by to mělo vozit kyslíkové lahve, jak ponorka.
Já teda spím v lehátkových/lůžkových vozech poctivě v pyžamu. Takže by mi ta evakauce nějakej ten čas zabrala…
Pokud by například začalo hořet ve vedlejším kupé, tak věřte, že byste se rád evakuoval i v tom pyžamu.