V Přerově vykolejilo historické Tornádo, mimořádnost zastavila koridor
Vykolejená jednotka EM 488.0079/80 v Přerově. Foto: Hasiči SŽ

Pantograf dnes jezdil v rámci nostalgických jízd po kolejích Hané.

Pantograf dnes jezdil v rámci nostalgických jízd po kolejích Hané.
No díval jsem se na video ale žádný klapnutí výhybky jsem neslyšel a GoPro hero 11 má dost dobrý mikrofon ale i tak není to žádnej velkej zvuk když cvakne výhybka a ve větru v 40 km/h to platí násobně. Hold někdo to zvoral ale kdo? Ale te vlak nerušeně jedoucí kolem je bizár.
Video z vykolejení od člověka který v tom vlaku právě jel – https://www.youtube.com/watch?v=tGuLkNlFJyA Strojvedoucí za to samozřejmě nemůže. Tipuji klasické podhození vyhybky ..
No jo, ale na modrou se nejezdí….
Jak můžete podhodit obsazenou vyhybku s dohlídacím obvodem?
Nouzovým přestavením.
Možná sloužil někdo, kdo tímhle musel jezdit 40 roků do práce…
Tak to je úplná fantazie. Kolem vykolejené soupravy nerušeně projede další souprava. Nemyslím si, že to je úplně správná reakce strojvedoucího. “Betriebsgefahr! Alle Fahrten im Bahnhof XY sofort anhalten…
ale houby
Ono to škodí i po smrti.
Kdy a komu to škodilo?
Tak drážní soptíci, hurá na to!!!
Nerozumím těm palcům dolů. Vždyť jsou to profíci, tak by jim to mělo jít samo, ne?
Jen dotaz – proč by v Přerově posunovalo? A kam?
Protože panťák vezl za sebou vozy, které v Přerově bylo potřeba objet, když je tam úvrať.
Možná proto, že poslední cesta z Olomouce nebyla oficiálně v jízdním řádu, až spoj Přerov-Val.Mez. Jelo tedy Tornádo trasu Olomouc-Přerov jako Sv???
NN, byla normálně veřejná jízda.
Naopak, jízda byla OC – Hranice – VM, ale někdo to zvoral a na veřejnost se to dostalo jako Přerov – Hranice – VM.
Objížděl rybáky vozy.
Podle videa co koluje na fb letel tak 35-40
slusny posun
Tak posunovat se může max rychlostí 40 km/h, tak kde je problém?
A je nutné při naražení obsazené EMU do obsazených osobních vozů (rybáků) dosahovat vmax?
Jenže on nenarážel do žádných rybáků, ale vyjížděl do zhlaví.
Třeba na vedlejší kolej, důvodu proč může být více, například potřeba uvolnění koleje pro odstavení jiného vlaku atd ….
Ne, objížděl vozy.
I s lidma?mám video člověka,který s tím jel,točit to z okna
S lidmi se posunuje běžně.
Co je za problém? Proč by se nemohlo sunout s lidmi? Vidíš problém tam, kde nebyl.
Jedna z možností
Spíš je otázkou, co v Přerově vůbec dělal. Dle GRAPP šlo o Os 10893 (v době, kdy byl v Přerově bylo zobrazeno, že jde o odklon), šlo tedy o spoj s trasou z Olomouce (odj. 15:56) do Valašského Meziříčí mimo Přerov (podle dostupného JŘ i podle stránek ČD Nostalgie; se zastavením pouze v Hranicích na Moravě a jen pro výstup), panťák za sebou vezl rybáky údajně z Valašského Meziříčí a v Přerově je objížděl. Akce jsem se nezúčastnil ani neznám bližší informace, jde tedy pouze o osobní domněnku, ale nabízí se otázka zda nemohlo být vhodnější objetí vozů provést např.… Číst vice »
Protože bylo zveřejněno (byť omylem) zastavení v Přerově, tak do něj pro jistotu zajeli.
Zas se ukazuje, že příčin každé mimořádnosti je vícero. KDYBY nezvorali ten zveřejněný JŘ a jeli z Dluhonic přímo do Prosenic, KDYBY netáhli rybáky a nemuseli objíždět,…
Ako to je? Pri závere vlakovej alebo posunovej cesty sa odpojí napájanie prestavníkov, nie? Nie je aj nejaká ochranná funkcia, ktorá odpojí prestavníky pri obsadení obvodu výhybky?
Než to zabzař zjistilo, bylo už pozdě.
Pokud dojde k projetí modré do rozestavěné cesty, nepomůže ani preventivní destrukce přestavníků po obsazení KÚ.
Skutočne? Predpokladajme, že išiel 36 km/h (10 m/s). Prvé tri podzovky išli na jednu koľaj. Tie tri podvozky sú na nejakých tridsiatich metroch, teda pri rýchlosti 10 m/s to muselo trvať aspoň 3 sekundy, kým tie tri podvozky prešli cez hroty jazykov (a aspoň ďalšiu sekundu, kým sa tam dostal ten štvrtý). A to prejdené návestidlo asi nebude tesne pri hrotoch, že? Takže zabezpečovačka mala aspoň tie tri sekundy na to, aby prestala prestavovať. Pre elektroniku sú tri sekundy celá večnosť.
Jenže ono je lepší, když už se jazyky rozběhnou, je do té druhé polohy dotáhnout než je nechat v mezipoloze.
Na druhou stranu si ale těžko představuji, že první tři podvozky ještě projely na jednu kolej a AŽ PAK další pokračoval na druhou.
Uvidíme, co vzejde z vyšetřování.
Na Brno – Svitavy jsou taky zpoždění větší než velký.
Za Skalicí vyskočil z vlaku člověk(po zastavení záchranou brzdou. Policie zastavila provoz.
Sebevrah by vyskakoval v rychlosti. Nebyl to spíše obyčejný výstup, se zastavením kvůli alibismu?
To vypadá, že to ten zadní vůz vytlačil přebytkem výkonu. Kdyby zůstala 5 vozová, tak jak byly dodány z výroby, tak by se to nestalo.
Pane bože, do čeho jsi to zase duši dal….😐.
Přebytek čeho?
To je přece uplně jedno, kolik vozů má, na to aby (ne)vykolejil.
Pokud komentář nepochopíte, tak nedávejte mínusy. Měla to být provokace proti tomu, že se nezachovala ve složení, v jakém byla z výroby. Samozřejmě, že počet vozů nemohl mít vliv na vykolejení v tomhle místě. K čemu je 3 vozová jednotka? Kdo je pamatuje nové, pamatuje je 5 vozové. Pak docházelo k různým přesunům, ale to už nebyla originální jednotka.
Hold co se dál dělat. Zkrátí se to na dvojvozovou a bude to zas jezdit…
A nebo se vytáhne z Třebové ten poslední nesešrotovaný vložák a přestrojí se.
Jestli to byla poshozená výhybka, tak se oprava jednoduše naúčtuje viníkovi. V tomto případě tedy SŽ…
nebo ČD pokud strojvedoucí nerespektoval návěstidlo při posunu…
Taky si myslím, ze pravděpodobnější je chyba firy nez výpravčího.
Fíry?když každý vůz jede jinam??
Co je na tom divného? Pokud tam neměl povolenou jízdu a s vexlemi se tou dobou přestavovalo, tak bohužel…
Ale asi bych počkal na oficiální vyšetřování.
Skvělé, a třetina republiky je bez vlaků, fakt díky.
Podvozek bude KO. Snad se opraví. Podhozena výhybka bohužel.
Jak se na JOPce může podařit podhodit výhybku?
V pohodě ………….
Stačí projet modrou. Úplně lehce 😎
Mě to opravdu zajímá, můžete to trochu odborně rozvést?
Taky nechápu, ale i v Lovosicích letos při posunu vykolejil německý šrot kvůli podhození, výhybka je mimo provoz snad dodnes.
Jakože stáří a národnost vozidla(?!) má vliv na podhození?
Nemá, předřečník jen bytostně nenávidí cokoli nového a se stejným zápalem adoruje 460 jako nejlepší vlak co kdy vznikl, panterům nadává do píčenek pro jejich tvar světel údajně připomínající dámské pohlavní orgány, a čemukoli dovezenému ze západu říká šrot, z principu.
Už jste měl léky?
Jak jinak by se mělo říkat odpadu, kterého se v Německu zbavili a ještě za to dostali od náz zaplaceno?
A to čtete kde?
Vypadá to na nesprávné přehození výhybky, ale počkám si na oficiální výsledek.
vypadá to na klasické podhození…to je každou chvíli
To bylo při posunu? Nebo to jelo na přivolávačku?
Při posunu. Strojvedoucí projel „posun zakázán“ (modrou) a vjel do prostoru zhlaví, kde se přestavovaly výměny. Bohužel se nezadařilo, poškozená jednotka a rozbité výhybky.
cetl jsem na fb neco o projeti modre
Myslím, že u takového sdělení je, s přihlédnutím k okolnostem, naprosto namístě v textu používat MINULÝ, nikoliv přítomný čas.
Skvělá práce. Doufám, že tahle jednotka už půjde konečně do šrotu – nic jiného si ani nezaslouží. Bylo naprostým nesmyslem ji vůbec zachraňovat a nerozumím, kdo mohl něco takového schválit. Na podobné zbytečnosti se peníze vždycky najdou, ale třeba na důstojné čekárny nebo ČD Lounge už ne. Někde je u Českých drah opravdu něco špatně.
Snáď história nemá vo svete miesto?
Má je on to nepochopil.
Co je na téhle jednotce vlastně historického? Ještě nedávno jezdila v běžném provozu. České dráhy zřejmě vydělávají tolik, že si mohou dovolit blokovat kolej nebo halu kvůli takovému šrotu? Z pohledu obyčejného cestujícího mi to moc ekonomicky nedává smysl. Když se zrušila čekárna ČD Lounge s odůvodněním, že není výdělečná a málo využívaná, nabízí se otázka — tohle je ekonomické a přínosné? Stačí mi říct ANO/NE
Že se historickými stávají vozidla poté, co opustí běžný provoz, je normální a účelné (účelnější, než nechat vozidlo rozpadnout na šrot a pak ho složitě a nákladně opravovat).
Jiná otázka je, do jaké míry se akciová společnost ČD těmto aktivitám věnuje (a následně si sama na sebe stěžuje, že jí to diskriminuje vůči konkurenci). To si musí management vyhodnotit sám.
Ono to tak většinou bývá, že se vozidlo stane historickým v momentě, kdy přestane jezdit. Je to rozhodně lepší způsob, než ho nechat 30 let hnít v kopřivách a pak ho za ohromné peníze dávat dohromady.
Mimochodem historická vozidla nikdy neměla účel být výdělečná. Je to prostě uchování historie, protože naštěstí někteří z nás mají k prostředí a dění kolem sebe vztah a není jím lhostejné. Na rozdíl od vás.
někteří tomu nerozumí
Nepatříte mezi ně?
Keby tam vykoľajila moderná súprava, čo by ste konštatoval? Že tiež to bola zbytočná investícia?
stejné jako Favoriti nebo feldy už se také řadí mezi veterány!!a to jsou poměrně nová auta!!když panťák spatřil světlo světa ,ještě se nedělaly ani 120!!
A ze šrotu do Hutí ?
Víš že patří NTM a nikoli ČD?
Je to majetek ČD.
Tato souprava je v majetku ČD. Více než rok, ale využíval prostory NTM. To že byl v Chomutově, neznamenalo, že patřil NTM automaticky. Během září přejel do nového místa deponování a to je Valašské Meziříčí
Vždyt to jelo jen v rámci nostalgických jízd takže chcete říct že se tyhle akce nemají uskutečnovat? I rosnička jela z Olomouce do Prostějova.
Ať si to klidně jezdí, ale ne na tratích s výhradním provozem ETCS!!!
Tam to už nepatří.
Naprostý souhlas, anebo nech ten krám táhne mašina s ETCS
Jenže z OC do PV není výhradní provoz pod ETCS, a proto to neblokuje tolik kapacitu trati jako z Přerova do Prosenic ,Lipníku a Hranic
Na důstojné čekárny napište SŽ. Na ČD Lounge pište ČD. Jinak komentář opravdu smysl nemá. Kecat umí každý, ale aby někdo sám něco vytvořil, tak to ne…
Správně, mistře, máte recht!!!! Navrhuju současně zlikvidovat veškeré kočáry a utratit koně, kteří je tahají, jelikož se jednoznačně jedná o buržoazní přežitek, na sjezdy veteránských aut poslat likvidační komando, zrušit muzea, zejména pak MHD ve Střešovicích a srovnat se zemí muzeum v Lužné u Rakovníka. Každého, kdo si troufne zúčastnit se nostalgické jízdy, zlynčovat a personál na místě popravit!!! My si pokrok rozvracet nedáme a kdo chvíli stál, již stojí opodál!!!
Správně a my blbci jsme kvůli tomu jeli až do Košic a utráceli tisíce za hotely a jízdenky….
A co by ste říkal kdyby tam vykolejil InterJet..?? Taky do šrotu 🤔
Dá debatovat o vlastníkovi jednotky, jestli tím mají být ČD, nebo přímo NTM, ale to je asi tak všechno.
Arogance….
Jak může být někdo takhle přízemně ubohej?
Škoda něco vůbec vysvětlovat, tak tedy jen …. aby ses nepos*al!
Vy určitě znáte příčinu vykolejení.
Tak vypadá to, že nerozumíte více věcem.
Vyloženě mozku
Tady máš misku na tu čočku,co tu dostaneš . 🥣
Prosím redakci, aby tento ubohý komentář smazala. Děkuji 🙂
Komentář nijak neporušuje zásady slušné diskuze, není důvod ho mazat.
Spíš posledních několik tornád nemělo být nikdy odstaveno. Nejlepší vlak, co kdy na světě existoval, si zaslouží víc. Na štěstí Slováci mají taky jeden a kompletní.
Aha, nejlepší vlak, co kdy na světě existoval, to určitě. Ještě tady zopakujte tu vaši konspirační teorii, co jste dříve šířil, že jejich náhrada za pantery není jen obyčejná generační obměna, ale je ve skutečnosti snahou dnešního režimu smazat z veřejného prostoru stopy všeho „hezkého, co u nás za socialismu vzniklo“, abychom se řádně pobavili.
Myslíte tu skutečnost? Jste takový debil i v reálu?
Tento váš komentář vypovídá daleko víc o vás, než o komkoli jiném.
Narozdíl od Žabotlamu to nebylo nízkopodlažní. Odporová výzbroj po roce 2000 taky nepatřila mezi nejlepší a ten řev při rozjezdu a hlavně při brždění … ne, díky.
A nejen to.Dveře,to byla pomsta fírovi.A přechod z režimu jízdy do EDB taky věčnost/oproti Žabáku/.Zastavování v Řeži to byl „zážitek“.Plný peron cestujících,kteři si drželi hlavu v dlaních.
No on jednostupňový odporový rozjezd je energetické svinstvo (žbt či čtyřnápravové odporové mašiny měly rozjezd dvoustupňový). Holt se při výrobě věřilo, že tam odporová regulace bude jen dočasně a tornáda dostanou „zanedlouho“ pulsní výzbroj.
Jak jednostupňový, vždyť má 15 rozjezdových stupňů, 16. hospodárný a 4 šuntovací.
Co mají České dráhy společného s čekárnami? To se musíte obrátit na Zkázu železnic.
Že by nedoléčená encefalitida??