V Přerově vykolejilo historické Tornádo, mimořádnost zastavila koridor

Vykolejená jednotka EM 488.0079/80 v Přerově. Foto: Hasiči SŽVykolejená jednotka EM 488.0079/80 v Přerově. Foto: Hasiči SŽ

Pantograf dnes jezdil v rámci nostalgických jízd po kolejích Hané.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nádražák

Tak drážní soptíci, hurá na to!!!

borek

Jen dotaz – proč by v Přerově posunovalo? A kam?

Mirekl

Protože panťák vezl za sebou vozy, které v Přerově bylo potřeba objet, když je tam úvrať.

Zdenek300

Možná proto, že poslední cesta z Olomouce nebyla oficiálně v jízdním řádu, až spoj Přerov-Val.Mez. Jelo tedy Tornádo trasu Olomouc-Přerov jako Sv???

Smutný jsi

NN, byla normálně veřejná jízda.

Smutný jsi

Objížděl rybáky vozy.

dotaz

Podle videa co koluje na fb letel tak 35-40
slusny posun

Roman

Třeba na vedlejší kolej, důvodu proč může být více, například potřeba uvolnění koleje pro odstavení jiného vlaku atd ….

Smutný jsi

Ne, objížděl vozy.

Tomáš

Spíš je otázkou, co v Přerově vůbec dělal. Dle GRAPP šlo o Os 10893 (v době, kdy byl v Přerově bylo zobrazeno, že jde o odklon), šlo tedy o spoj s trasou z Olomouce (odj. 15:56) do Valašského Meziříčí mimo Přerov (podle dostupného JŘ i podle stránek ČD Nostalgie; se zastavením pouze v Hranicích na Moravě a jen pro výstup), panťák za sebou vezl rybáky údajně z Valašského Meziříčí a v Přerově je objížděl. Akce jsem se nezúčastnil ani neznám bližší informace, jde tedy pouze o osobní domněnku, ale nabízí se otázka zda nemohlo být vhodnější objetí vozů provést např.… Číst vice »

Jeffer

Ako to je? Pri závere vlakovej alebo posunovej cesty sa odpojí napájanie prestavníkov, nie? Nie je aj nejaká ochranná funkcia, ktorá odpojí prestavníky pri obsadení obvodu výhybky?

Smutný jsi

Než to zabzař zjistilo, bylo už pozdě.

Svojšín

Na Brno – Svitavy jsou taky zpoždění větší než velký.

M474003

To vypadá, že to ten zadní vůz vytlačil přebytkem výkonu. Kdyby zůstala 5 vozová, tak jak byly dodány z výroby, tak by se to nestalo.

L.P.

Pane bože, do čeho jsi to zase duši dal….😐.

Lukkyn

Hold co se dál dělat. Zkrátí se to na dvojvozovou a bude to zas jezdit…

Jan

Jestli to byla poshozená výhybka, tak se oprava jednoduše naúčtuje viníkovi. V tomto případě tedy SŽ…

ostravak

nebo ČD pokud strojvedoucí nerespektoval návěstidlo při posunu…

Sycek

Taky si myslím, ze pravděpodobnější je chyba firy nez výpravčího.

Aaa

Skvělé, a třetina republiky je bez vlaků, fakt díky.

Smutný jsi

Podvozek bude KO. Snad se opraví. Podhozena výhybka bohužel.

Péťa

Jak se na JOPce může podařit podhodit výhybku?

VýpravčíXY

V pohodě ………….

Smutný jsi

Stačí projet modrou. Úplně lehce 😎

vagonář

Vypadá to na nesprávné přehození výhybky, ale počkám si na oficiální výsledek.

petr

vypadá to na klasické podhození…to je každou chvíli

Zapa

To bylo při posunu? Nebo to jelo na přivolávačku?

Erik

cetl jsem na fb neco o projeti modre

Karl vB.

Myslím, že u takového sdělení je, s přihlédnutím k okolnostem, naprosto namístě v textu používat MINULÝ, nikoliv přítomný čas.

Hutě

Skvělá práce. Doufám, že tahle jednotka už půjde konečně do šrotu – nic jiného si ani nezaslouží. Bylo naprostým nesmyslem ji vůbec zachraňovat a nerozumím, kdo mohl něco takového schválit. Na podobné zbytečnosti se peníze vždycky najdou, ale třeba na důstojné čekárny nebo ČD Lounge už ne. Někde je u Českých drah opravdu něco špatně.

peter.hudec88

Snáď história nemá vo svete miesto?

Michal

Má je on to nepochopil.

Hutě

Co je na téhle jednotce vlastně historického? Ještě nedávno jezdila v běžném provozu. České dráhy zřejmě vydělávají tolik, že si mohou dovolit blokovat kolej nebo halu kvůli takovému šrotu? Z pohledu obyčejného cestujícího mi to moc ekonomicky nedává smysl. Když se zrušila čekárna ČD Lounge s odůvodněním, že není výdělečná a málo využívaná, nabízí se otázka — tohle je ekonomické a přínosné? Stačí mi říct ANO/NE

Kubrt

Že se historickými stávají vozidla poté, co opustí běžný provoz, je normální a účelné (účelnější, než nechat vozidlo rozpadnout na šrot a pak ho složitě a nákladně opravovat).
Jiná otázka je, do jaké míry se akciová společnost ČD těmto aktivitám věnuje (a následně si sama na sebe stěžuje, že jí to diskriminuje vůči konkurenci). To si musí management vyhodnotit sám.

Petr Šimek

Ono to tak většinou bývá, že se vozidlo stane historickým v momentě, kdy přestane jezdit. Je to rozhodně lepší způsob, než ho nechat 30 let hnít v kopřivách a pak ho za ohromné peníze dávat dohromady.

Mimochodem historická vozidla nikdy neměla účel být výdělečná. Je to prostě uchování historie, protože naštěstí někteří z nás mají k prostředí a dění kolem sebe vztah a není jím lhostejné. Na rozdíl od vás.

petr

někteří tomu nerozumí

Percula

Nepatříte mezi ně?

peter.hudec88

Keby tam vykoľajila moderná súprava, čo by ste konštatoval? Že tiež to bola zbytočná investícia?

petr

stejné jako Favoriti nebo feldy už se také řadí mezi veterány!!a to jsou poměrně nová auta!!když panťák spatřil světlo světa ,ještě se nedělaly ani 120!!

M 262

A ze šrotu do Hutí ?

Vena

Víš že patří NTM a nikoli ČD?

Kubrt

Je to majetek ČD.

Pavel Vavříček

Tato souprava je v majetku ČD. Více než rok, ale využíval prostory NTM. To že byl v Chomutově, neznamenalo, že patřil NTM automaticky. Během září přejel do nového místa deponování a to je Valašské Meziříčí

pohoda

Vždyt to jelo jen v rámci nostalgických jízd takže chcete říct že se tyhle akce nemají uskutečnovat? I rosnička jela z Olomouce do Prostějova.

Jozo_cz

Ať si to klidně jezdí, ale ne na tratích s výhradním provozem ETCS!!!
Tam to už nepatří.

Jzms

Naprostý souhlas, anebo nech ten krám táhne mašina s ETCS

Jzms

Jenže z OC do PV není výhradní provoz pod ETCS, a proto to neblokuje tolik kapacitu trati jako z Přerova do Prosenic ,Lipníku a Hranic

Zbyšek

Na důstojné čekárny napište SŽ. Na ČD Lounge pište ČD. Jinak komentář opravdu smysl nemá. Kecat umí každý, ale aby někdo sám něco vytvořil, tak to ne…

Marťas

Správně, mistře, máte recht!!!! Navrhuju současně zlikvidovat veškeré kočáry a utratit koně, kteří je tahají, jelikož se jednoznačně jedná o buržoazní přežitek, na sjezdy veteránských aut poslat likvidační komando, zrušit muzea, zejména pak MHD ve Střešovicích a srovnat se zemí muzeum v Lužné u Rakovníka. Každého, kdo si troufne zúčastnit se nostalgické jízdy, zlynčovat a personál na místě popravit!!! My si pokrok rozvracet nedáme a kdo chvíli stál, již stojí opodál!!!

Stanley

A co by ste říkal kdyby tam vykolejil InterJet..?? Taky do šrotu 🤔

Zapa

Dá debatovat o vlastníkovi jednotky, jestli tím mají být ČD, nebo přímo NTM, ale to je asi tak všechno.

Jara16

Arogance….

Mirek/

Jak může být někdo takhle přízemně ubohej?

Joe

Škoda něco vůbec vysvětlovat, tak tedy jen …. aby ses nepos*al!

VaPa

Vy určitě znáte příčinu vykolejení.

Dave

Tak vypadá to, že nerozumíte více věcem.

Miloš M

Vyloženě mozku

Martin

Tady máš misku na tu čočku,co tu dostaneš . 🥣

Hydrant

Prosím redakci, aby tento ubohý komentář smazala. Děkuji 🙂

Jan Sůra

Komentář nijak neporušuje zásady slušné diskuze, není důvod ho mazat.