kmax

V Přerově vykolejilo historické Tornádo, mimořádnost zastavila koridor

Vykolejená jednotka EM 488.0079/80 v Přerově. Foto: Hasiči SŽVykolejená jednotka EM 488.0079/80 v Přerově. Foto: Hasiči SŽ

Pantograf dnes jezdil v rámci nostalgických jízd po kolejích Hané.

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

No díval jsem se na video ale žádný klapnutí výhybky jsem neslyšel a GoPro hero 11 má dost dobrý mikrofon ale i tak není to žádnej velkej zvuk když cvakne výhybka a ve větru v 40 km/h to platí násobně. Hold někdo to zvoral ale kdo? Ale te vlak nerušeně jedoucí kolem je bizár.

Vinkler

Video z vykolejení od člověka který v tom vlaku právě jel – https://www.youtube.com/watch?v=tGuLkNlFJyA Strojvedoucí za to samozřejmě nemůže. Tipuji klasické podhození vyhybky ..

ostravak

No jo, ale na modrou se nejezdí….

Robert Pražák

Jak můžete podhodit obsazenou vyhybku s dohlídacím obvodem?

Amper77

Nouzovým přestavením.
Možná sloužil někdo, kdo tímhle musel jezdit 40 roků do práce…

Armando Andreoli

Tak to je úplná fantazie. Kolem vykolejené soupravy nerušeně projede další souprava. Nemyslím si, že to je úplně správná reakce strojvedoucího. “Betriebsgefahr! Alle Fahrten im Bahnhof XY sofort anhalten…

Amper77

ale houby

nowas

Ono to škodí i po smrti.

HonzaEM

Kdy a komu to škodilo?

Nádražák

Tak drážní soptíci, hurá na to!!!

Nádražák

Nerozumím těm palcům dolů. Vždyť jsou to profíci, tak by jim to mělo jít samo, ne?

borek

Jen dotaz – proč by v Přerově posunovalo? A kam?

Mirekl

Protože panťák vezl za sebou vozy, které v Přerově bylo potřeba objet, když je tam úvrať.

Zdenek300

Možná proto, že poslední cesta z Olomouce nebyla oficiálně v jízdním řádu, až spoj Přerov-Val.Mez. Jelo tedy Tornádo trasu Olomouc-Přerov jako Sv???

Smutný jsi

NN, byla normálně veřejná jízda.

vbb

Naopak, jízda byla OC – Hranice – VM, ale někdo to zvoral a na veřejnost se to dostalo jako Přerov – Hranice – VM.

Smutný jsi

Objížděl rybáky vozy.

dotaz

Podle videa co koluje na fb letel tak 35-40
slusny posun

MilanSima

Tak posunovat se může max rychlostí 40 km/h, tak kde je problém?

Leinad

A je nutné při naražení obsazené EMU do obsazených osobních vozů (rybáků) dosahovat vmax?

vbb

Jenže on nenarážel do žádných rybáků, ale vyjížděl do zhlaví.

Roman

Třeba na vedlejší kolej, důvodu proč může být více, například potřeba uvolnění koleje pro odstavení jiného vlaku atd ….

Smutný jsi

Ne, objížděl vozy.

petr

I s lidma?mám video člověka,který s tím jel,točit to z okna

Ruzian1

S lidmi se posunuje běžně.

Smutný jsi

Co je za problém? Proč by se nemohlo sunout s lidmi? Vidíš problém tam, kde nebyl.

Roman

Jedna z možností

Tomáš

Spíš je otázkou, co v Přerově vůbec dělal. Dle GRAPP šlo o Os 10893 (v době, kdy byl v Přerově bylo zobrazeno, že jde o odklon), šlo tedy o spoj s trasou z Olomouce (odj. 15:56) do Valašského Meziříčí mimo Přerov (podle dostupného JŘ i podle stránek ČD Nostalgie; se zastavením pouze v Hranicích na Moravě a jen pro výstup), panťák za sebou vezl rybáky údajně z Valašského Meziříčí a v Přerově je objížděl. Akce jsem se nezúčastnil ani neznám bližší informace, jde tedy pouze o osobní domněnku, ale nabízí se otázka zda nemohlo být vhodnější objetí vozů provést např.… Číst vice »

vbb

Protože bylo zveřejněno (byť omylem) zastavení v Přerově, tak do něj pro jistotu zajeli.
Zas se ukazuje, že příčin každé mimořádnosti je vícero. KDYBY nezvorali ten zveřejněný JŘ a jeli z Dluhonic přímo do Prosenic, KDYBY netáhli rybáky a nemuseli objíždět,…

Jeffer

Ako to je? Pri závere vlakovej alebo posunovej cesty sa odpojí napájanie prestavníkov, nie? Nie je aj nejaká ochranná funkcia, ktorá odpojí prestavníky pri obsadení obvodu výhybky?

Smutný jsi

Než to zabzař zjistilo, bylo už pozdě.

Výpravčí

Pokud dojde k projetí modré do rozestavěné cesty, nepomůže ani preventivní destrukce přestavníků po obsazení KÚ.

Jeffer

Skutočne? Predpokladajme, že išiel 36 km/h (10 m/s). Prvé tri podzovky išli na jednu koľaj. Tie tri podvozky sú na nejakých tridsiatich metroch, teda pri rýchlosti 10 m/s to muselo trvať aspoň 3 sekundy, kým tie tri podvozky prešli cez hroty jazykov (a aspoň ďalšiu sekundu, kým sa tam dostal ten štvrtý). A to prejdené návestidlo asi nebude tesne pri hrotoch, že? Takže zabezpečovačka mala aspoň tie tri sekundy na to, aby prestala prestavovať. Pre elektroniku sú tri sekundy celá večnosť.

vbb

Jenže ono je lepší, když už se jazyky rozběhnou, je do té druhé polohy dotáhnout než je nechat v mezipoloze.
Na druhou stranu si ale těžko představuji, že první tři podvozky ještě projely na jednu kolej a AŽ PAK další pokračoval na druhou.
Uvidíme, co vzejde z vyšetřování.

Svojšín

Na Brno – Svitavy jsou taky zpoždění větší než velký.

Tomáš Řehák

Za Skalicí vyskočil z vlaku člověk(po zastavení záchranou brzdou. Policie zastavila provoz.

Leinad

Sebevrah by vyskakoval v rychlosti. Nebyl to spíše obyčejný výstup, se zastavením kvůli alibismu?

M474003

To vypadá, že to ten zadní vůz vytlačil přebytkem výkonu. Kdyby zůstala 5 vozová, tak jak byly dodány z výroby, tak by se to nestalo.

L.P.

Pane bože, do čeho jsi to zase duši dal….😐.

Péťa

Přebytek čeho?

HonzaEM

To je přece uplně jedno, kolik vozů má, na to aby (ne)vykolejil.

M 474 003

Pokud komentář nepochopíte, tak nedávejte mínusy. Měla to být provokace proti tomu, že se nezachovala ve složení, v jakém byla z výroby. Samozřejmě, že počet vozů nemohl mít vliv na vykolejení v tomhle místě. K čemu je 3 vozová jednotka? Kdo je pamatuje nové, pamatuje je 5 vozové. Pak docházelo k různým přesunům, ale to už nebyla originální jednotka.

Lukkyn

Hold co se dál dělat. Zkrátí se to na dvojvozovou a bude to zas jezdit…

HonzaEM

A nebo se vytáhne z Třebové ten poslední nesešrotovaný vložák a přestrojí se.

Jan

Jestli to byla poshozená výhybka, tak se oprava jednoduše naúčtuje viníkovi. V tomto případě tedy SŽ…

ostravak

nebo ČD pokud strojvedoucí nerespektoval návěstidlo při posunu…

Sycek

Taky si myslím, ze pravděpodobnější je chyba firy nez výpravčího.

petr

Fíry?když každý vůz jede jinam??

Zapa

Co je na tom divného? Pokud tam neměl povolenou jízdu a s vexlemi se tou dobou přestavovalo, tak bohužel…
Ale asi bych počkal na oficiální vyšetřování.

Aaa

Skvělé, a třetina republiky je bez vlaků, fakt díky.

Smutný jsi

Podvozek bude KO. Snad se opraví. Podhozena výhybka bohužel.

Péťa

Jak se na JOPce může podařit podhodit výhybku?

VýpravčíXY

V pohodě ………….

Smutný jsi

Stačí projet modrou. Úplně lehce 😎

Péťa

Mě to opravdu zajímá, můžete to trochu odborně rozvést?

HonzaEM

Taky nechápu, ale i v Lovosicích letos při posunu vykolejil německý šrot kvůli podhození, výhybka je mimo provoz snad dodnes.

N.N.

Jakože stáří a národnost vozidla(?!) má vliv na podhození?

El Barto

Nemá, předřečník jen bytostně nenávidí cokoli nového a se stejným zápalem adoruje 460 jako nejlepší vlak co kdy vznikl, panterům nadává do píčenek pro jejich tvar světel údajně připomínající dámské pohlavní orgány, a čemukoli dovezenému ze západu říká šrot, z principu.

HonzaEM

Už jste měl léky?

HonzaEM

Jak jinak by se mělo říkat odpadu, kterého se v Německu zbavili a ještě za to dostali od náz zaplaceno?

HonzaEM

A to čtete kde?

vagonář

Vypadá to na nesprávné přehození výhybky, ale počkám si na oficiální výsledek.

petr

vypadá to na klasické podhození…to je každou chvíli

Zapa

To bylo při posunu? Nebo to jelo na přivolávačku?

Koleno

Při posunu. Strojvedoucí projel „posun zakázán“ (modrou) a vjel do prostoru zhlaví, kde se přestavovaly výměny. Bohužel se nezadařilo, poškozená jednotka a rozbité výhybky.

Erik

cetl jsem na fb neco o projeti modre

Karl vB.

Myslím, že u takového sdělení je, s přihlédnutím k okolnostem, naprosto namístě v textu používat MINULÝ, nikoliv přítomný čas.

Hutě

Skvělá práce. Doufám, že tahle jednotka už půjde konečně do šrotu – nic jiného si ani nezaslouží. Bylo naprostým nesmyslem ji vůbec zachraňovat a nerozumím, kdo mohl něco takového schválit. Na podobné zbytečnosti se peníze vždycky najdou, ale třeba na důstojné čekárny nebo ČD Lounge už ne. Někde je u Českých drah opravdu něco špatně.

peter.hudec88

Snáď história nemá vo svete miesto?

Michal

Má je on to nepochopil.

Hutě

Co je na téhle jednotce vlastně historického? Ještě nedávno jezdila v běžném provozu. České dráhy zřejmě vydělávají tolik, že si mohou dovolit blokovat kolej nebo halu kvůli takovému šrotu? Z pohledu obyčejného cestujícího mi to moc ekonomicky nedává smysl. Když se zrušila čekárna ČD Lounge s odůvodněním, že není výdělečná a málo využívaná, nabízí se otázka — tohle je ekonomické a přínosné? Stačí mi říct ANO/NE

Kubrt

Že se historickými stávají vozidla poté, co opustí běžný provoz, je normální a účelné (účelnější, než nechat vozidlo rozpadnout na šrot a pak ho složitě a nákladně opravovat).
Jiná otázka je, do jaké míry se akciová společnost ČD těmto aktivitám věnuje (a následně si sama na sebe stěžuje, že jí to diskriminuje vůči konkurenci). To si musí management vyhodnotit sám.

Petr Šimek

Ono to tak většinou bývá, že se vozidlo stane historickým v momentě, kdy přestane jezdit. Je to rozhodně lepší způsob, než ho nechat 30 let hnít v kopřivách a pak ho za ohromné peníze dávat dohromady.

Mimochodem historická vozidla nikdy neměla účel být výdělečná. Je to prostě uchování historie, protože naštěstí někteří z nás mají k prostředí a dění kolem sebe vztah a není jím lhostejné. Na rozdíl od vás.

petr

někteří tomu nerozumí

Percula

Nepatříte mezi ně?

peter.hudec88

Keby tam vykoľajila moderná súprava, čo by ste konštatoval? Že tiež to bola zbytočná investícia?

petr

stejné jako Favoriti nebo feldy už se také řadí mezi veterány!!a to jsou poměrně nová auta!!když panťák spatřil světlo světa ,ještě se nedělaly ani 120!!

M 262

A ze šrotu do Hutí ?

Vena

Víš že patří NTM a nikoli ČD?

Kubrt

Je to majetek ČD.

Pavel Vavříček

Tato souprava je v majetku ČD. Více než rok, ale využíval prostory NTM. To že byl v Chomutově, neznamenalo, že patřil NTM automaticky. Během září přejel do nového místa deponování a to je Valašské Meziříčí

pohoda

Vždyt to jelo jen v rámci nostalgických jízd takže chcete říct že se tyhle akce nemají uskutečnovat? I rosnička jela z Olomouce do Prostějova.

Jozo_cz

Ať si to klidně jezdí, ale ne na tratích s výhradním provozem ETCS!!!
Tam to už nepatří.

Jzms

Naprostý souhlas, anebo nech ten krám táhne mašina s ETCS

Jzms

Jenže z OC do PV není výhradní provoz pod ETCS, a proto to neblokuje tolik kapacitu trati jako z Přerova do Prosenic ,Lipníku a Hranic

Zbyšek

Na důstojné čekárny napište SŽ. Na ČD Lounge pište ČD. Jinak komentář opravdu smysl nemá. Kecat umí každý, ale aby někdo sám něco vytvořil, tak to ne…

Marťas

Správně, mistře, máte recht!!!! Navrhuju současně zlikvidovat veškeré kočáry a utratit koně, kteří je tahají, jelikož se jednoznačně jedná o buržoazní přežitek, na sjezdy veteránských aut poslat likvidační komando, zrušit muzea, zejména pak MHD ve Střešovicích a srovnat se zemí muzeum v Lužné u Rakovníka. Každého, kdo si troufne zúčastnit se nostalgické jízdy, zlynčovat a personál na místě popravit!!! My si pokrok rozvracet nedáme a kdo chvíli stál, již stojí opodál!!!

HonzaEM

Správně a my blbci jsme kvůli tomu jeli až do Košic a utráceli tisíce za hotely a jízdenky….

Stanley

A co by ste říkal kdyby tam vykolejil InterJet..?? Taky do šrotu 🤔

Zapa

Dá debatovat o vlastníkovi jednotky, jestli tím mají být ČD, nebo přímo NTM, ale to je asi tak všechno.

Jara16

Arogance….

Mirek/

Jak může být někdo takhle přízemně ubohej?

Joe

Škoda něco vůbec vysvětlovat, tak tedy jen …. aby ses nepos*al!

VaPa

Vy určitě znáte příčinu vykolejení.

Dave

Tak vypadá to, že nerozumíte více věcem.

Miloš M

Vyloženě mozku

Martin

Tady máš misku na tu čočku,co tu dostaneš . 🥣

Hydrant

Prosím redakci, aby tento ubohý komentář smazala. Děkuji 🙂

Jan Sůra

Komentář nijak neporušuje zásady slušné diskuze, není důvod ho mazat.

HonzaEM

Spíš posledních několik tornád nemělo být nikdy odstaveno. Nejlepší vlak, co kdy na světě existoval, si zaslouží víc. Na štěstí Slováci mají taky jeden a kompletní.

El Barto

Aha, nejlepší vlak, co kdy na světě existoval, to určitě. Ještě tady zopakujte tu vaši konspirační teorii, co jste dříve šířil, že jejich náhrada za pantery není jen obyčejná generační obměna, ale je ve skutečnosti snahou dnešního režimu smazat z veřejného prostoru stopy všeho „hezkého, co u nás za socialismu vzniklo“, abychom se řádně pobavili.

HonzaEM

Myslíte tu skutečnost? Jste takový debil i v reálu?

El Barto

Tento váš komentář vypovídá daleko víc o vás, než o komkoli jiném.

N.N.

Narozdíl od Žabotlamu to nebylo nízkopodlažní. Odporová výzbroj po roce 2000 taky nepatřila mezi nejlepší a ten řev při rozjezdu a hlavně při brždění … ne, díky.

Milos2

A nejen to.Dveře,to byla pomsta fírovi.A přechod z režimu jízdy do EDB taky věčnost/oproti Žabáku/.Zastavování v Řeži to byl „zážitek“.Plný peron cestujících,kteři si drželi hlavu v dlaních.

vbb

No on jednostupňový odporový rozjezd je energetické svinstvo (žbt či čtyřnápravové odporové mašiny měly rozjezd dvoustupňový). Holt se při výrobě věřilo, že tam odporová regulace bude jen dočasně a tornáda dostanou „zanedlouho“ pulsní výzbroj.

HonzaEM

Jak jednostupňový, vždyť má 15 rozjezdových stupňů, 16. hospodárný a 4 šuntovací.

HonzaEM

Co mají České dráhy společného s čekárnami? To se musíte obrátit na Zkázu železnic.

Jouda

Že by nedoléčená encefalitida??