lot
Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

V Přerově se začne stavět další část průtahu na I/55, povede přes areál Juty

Stavba estakády přes koridor na I/55, Přerov-Předmostí. Pramen: ŘSD
Stavba estakády přes koridor na I/55, Přerov-Předmostí. Pramen: ŘSD
Město bez obchvatu se dočká další části nového průtahu po silnici I/55.

V Přerově bude v úterý slavnostně zahájena stavba další části průtahu městem na silnici I/55. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic. Téměř kilometrovou zkratku přes tovární areál firmy Juta zbuduje Eurovia, která v tendru zvítězila s cenou 189 milionů. Hotovo má být za dva roky.

Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1, která v tomto úseku bude totožná s D55. Jenže její dostavba má léta zpoždění. „Zkapacitněný průtah Přerovem je nezbytně nutný pro převedení městské a regionální dopravy, a do dokončení dálnice D1 i tranzitní dopravy po silnici I/55 ve směru sever–jih,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.

I/55, plánovaný průtah Přerovem. Pramen: ŘSD
I/55, plánovaný průtah Přerovem. Pramen: ŘSD

Na začátku úseku povede nový průtah areálem Juty, v těsné blízkosti pivovaru Zubr, a bude pokračovat podél autobusového nádraží. Na konci se napojí na ulici Tovární. Zmizí přímé napojení Kramářovy ulice, která bude zaslepena. Na svém druhém konci se přes upravenou křižovatku bude napojovat na Nádražní ulici.

Podle ŘSD zůstane nový průtah na silnici I/55 po dokončení dálnice D1 „hlavní sběrnou komunikací města“. Tranzit by měl díky dálnici zmizet. Kvůli novostavbě muselo být zbouráno několik domů v Kramářově a Komenského ulici, i v továrním areálu.

Na stejném průtahu městem buduje ŘSD už téměř dva roky mostní estakádu přes železniční koridor s názvem MÚK s ČD – Předmostí. Hotovo má být za rok. Stavba má hlavně odstranit úzké hrdlo na průtahu městem, které představuje podjezd pod tratí.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
E182-097

Tak to je pohoda. Z obou stran Přerova je slepě useknutá nejdůležitější dálnice v ČR, ale s velkou slávou se staví průtah centrem města. Takový návrat o pár desetiletí zpět.

Jiří Kanzer

Eurovia

Démon

é fymfundfymcik 🙂

pejan

Místo co by se urychleně dostavěl obchvat, tak transit provedou středem města. To se může stát jen v téhle zemi debilů…

Jiří Kocurek

V současnosti se jezdí přímo před nádražní budovou, co hůř – lidem pod okny. Je to lepší, než když se bude jezdit mezi starýma fabrikama?
Zodpovězte si tuhle otázku než začnete celému národu nadávat do debilů.

pejan

Tak vy nemáte ponětí o čem mluvíte, protože potom byste neplácal takovéhle kraviny. Já tu narozdíl od vás žiju…

Jan Sova

Vklidu. Tak mu povyprávějte, které prasečí rypáčky prosadili politicky tu stavbu v průběhu 20 let, navíc ta stavba se zarazí u supermarketu, který i nadále bude objížděn jedním jízdním pruhem v každém směru, takže klasický politicko-dopravní neumětel…. A taky jedna korupční kauza s tím souvisí a politici, co na tom (kriticky) sbírali body, pak hlasovali pro stavbu.

pejan

Úplně idální je vy osle chytráckej přepůlit město čtyřproudovkou… Tato stavba NIC neřeší, ani snížení provozu, ani jeho odklonění mimo centrum, naopak počítá s tím, že prostě nějakej dement postavil dálnici na jednom konci města, pak na druhým a ten provoz z té dálnice navedl do města. V tom případě by to mohlo jezdit přes Tyršův most, TGM a Šířavou zase ven, jako někdy po válce… Stejně zůstane esíčko u Alberta a úzká Tovární ulice, tam mi sakra povězte, co tohle řeší, kromě toho, že pokaždý, když polezu na nádraží, budu muset překonávat nějakou šílenou čtyřproudovku s provozem jako sviň….… Číst vice »

pejan

Podle IQ, vy budete nejspíš volič ANO, co?

Zlámalík

No zato se bude (pořád) jezdit přímo před autobusákem. To je výhra 😀

JanO

Dostavba obchvatu v podobě D1 je na dlouhé lokte, zvlášť pokud do toho ekoteroristi hodí vidle. Ten průpich aspoň zkildní prosotr před nádražím, na přecházení čtyřpruhu bude semafor. Esíčko u Alberta se narovná a teda ještě dořešit tu Tovární, ale je to lepší než kdyby se jezdilo přímo mezi domy na Denisove a kolem pekárny.

Beekee

No jestli to bude tak škaredé jak udělalo ŘSD Dornych v Brně, tak jim to fakt nezávidím.

Jiří Šrámek

Největším tuzemským městem bez obchvatu je Praha.

Richard

Jezdím už 38 let, z toho většinou nákladními vozy. Ale Praha se vždy dala objet bez nutnosti prodírat se centrem města. Výjimkou je „nuselák“ s průtahem kolem muzea…to byl opravdu skvělý nápad..

Kalanis

Historicky nikoliv. Protože se to dneska už moc nezdá, ale Nuselák míří do prostoru bývalých hradeb, takže se chová jako třeba vídeňská Ringstrasse nebo Boulevard Péripherique v Paříži. Dnes už není moc znát, že Vinohrady byly samostatné město. Navíc SJM vede tím jediným místem, kde se konstruktéři nemuseli zbláznit. Tady vedle centra a ještě se nemusí vrtat skrz kopce jako je Žižkov. A k tomu platí i nářek na Holešovičky. V délce cca 10km od Podhoří do Hloubětína je v té stěně jen 5 děr (Havránka, Trojská, Holešovičky – Vychovatelna, Prosecká, Kbelská), kterými lze komunikace rozumně protáhnout. A kapacitně průchozí… Číst vice »

...

Praha je dokonce městem bez dvou obchvatů.

MartinK

Liberec a jeho prutah pulici s zeleznici mesto. Chybi kapacitni varianta odklonu dopravy pod Jestedem.

Zlámalík

Vedení ulic v Přerově mě nikdy nepřestane udivovat. Spíš jsem doufal, že jižní konec té novostavby se napíchne přímo na otrokovickou výpadovku, bez toho esíčka u kolejí.
Apropo, nevíte, k čemu měla sloužit v minulosti uliční osa po východním okraji města? https://mapy.cz/s/rebavobamo

K.S.

To by nebyl dobrý nápad, lidi by asi stejně jezdili kratší trasou a navíc by to vedlo přes kruháče a do obytné zóny. Takto se to protáhne spíš průmyslovou částí města kde je potenciál případně Tovární rozšířit.

Jan Sova

ten potenciál tam zabyl ten supermarket. Ten už nikdo neodsune….

Richard

mám dojem, že zde bylo plánováno odklonění dopravy na Ostravu.

pejan

Jaká uliční osa, jak jste na to přišel? Je tam vilová čtvrť a hřbitov, za komárů nad ním začali stavět bazén :))
Přímé napojení by nešlo, protože autobusové nádraží, hypermarket Albert a pod. Takže hrdlo v podobě Tovární ulice stejně zůstane…

Zlámalík

Bez výpadů, prosím Mrkněte na mapu, je tam souvislá volná trasa – co je kolem dnes, je mi jedno, já se ptám, jestli někdo neví, k čemu to mělo být kdysi.
Co se týká Tovární, ten Albert tam dřív nestál – takže by se od autobusáku dalo jet skoro rovně skrz něj a na křižovatku takhle: https://mapy.cz/s/maludokupu

pejan

Nic tam nepamatuji, když jsem byl kluk, tak za hřbitovem končilo město, na ten kopec, kde je dnes obřadní síň, jsme si chodili hrát. Komouši tam pak zkoušeli postavit novou plovárnu, respektive ji tam postavili, ale nikdy se nenapustila vodou, protože zjistili, že 200m vedle hřbitova na kopci to nebylo asi ok. Bazén v tichosti zarostl a potom byl zbořen, když se rozšiřoval hřbitov. Ano vypadá to jako bývalá silnice i má příznačné jméno v části, Hostýnská, jako by to měla být výpadovka směr Bystřice p Hostýnem… nebo jako cesta na Hostýn, dřív tam každoročně chodila z Přerova a i… Číst vice »

Zlámalík

Díky za info. Já se zajímám o takové relikty minulosti a tady mne to trklo hned. Podobných idejí z minulosti je všude spousta. Ale s průtahem je to jak u blbejch, souhlas. Být městem, tlačil bych na D1 (už dávno) a trasu městem (ona bude potřeba, to zas jo) vedl hned za nádražím, ještě před zahrádkama. Oba mosty se mohly v rámci rekonstrukce stanice upravit už dávno.

pejan

Však Mádrův podjezd je na to připraven, pouze město nechtělo dát prachy, tak ten profil nechali zasypanej zeminou a nechali jen úzký pruh ohraničený betonovýma blokama…
Ale jinak pamatuju ještě benzínku přímo před vchodem do přerovskýho nádraží, někde v místě, kde parkují taxíky 🙂

Pamětník

Pejane, pamatuješ-li si ještě benzínku před nádražím, budeš asi taky starý kmet. Jinak před převratem byl průpich plánován u pekárny rovně, přes hříště u pedáku, naměstií Raše, do areálu Juty a dále v dnešní trase. Výstavba byla plánována na začátek 90 tých let. Manifestovalo se tehdy proti průpichu, letišti a chemičce. Letiště bylo zrušeno, chemičku má Babiš a průpich se možná po 30 letech postaví v zmršené poloze. Přiznej konečně, asi jako volič demožumpy, že nebýt komunistů, tak více jako polovina Přerova nemá kde bydlet. To minimum nově postavených bytů nenahradilo byty zrušené a zbourané. Tož tak nějak a příště… Číst vice »

pejan

Nebýt komunistů, tak by existovaly původní ulici plné rodiných domů, jako Kozlovská, Pod Valy a pod místo nevzhledných krabic paneláků, rudá onuce. Bytů je v Přerově pořád dost, protože lidi z tohoto města duchů utíkají.

Tomáš Fuck

Tak, tak. Přerovská věrchuška to dotáhla tak daleko, že by se měla na mapách překreslovat značka, protože ikdyž připojili vesnice široko daleko, tak se na komunistických 50tis.+ nedostali. V tom je toto město unikátní.
Všechna města okolo jedou, Přerov umírá. A ani dokončení D1 ho nezachrání, jak nejspíš soudruzi doufají, že jako to ti dva známí asijati, pánové Samo a Seto za ně vyřeší.
Navíc tu kolují zvěsti, že prý když se brzy nezačne se stavbou posledního úseku D1 v délce 10,5km, tak je opět na dalších alespoň 15 let vymalováno..

pejan

A žumpu máš jedině ty v hlavě, rudá onuce. Komunisti v tomhle městě napáchali tolik zhovadilostí, včetně křivé Přerovanky, zboření původních domů na TGM a vystavění odporného skleníku a podobně je tomu u výstavby sídlišť Trávník a Budovatelů, dke byly vybourány celé ulice domů, aniž by se těch lidí někdo ptal…Uměle nafouklé město pomocí „kádrů“ a všelijakých dementních lopat do uměle vytvořených fabrik, které už dnes stejně nefungují a zničení tradičních jako Meopta a Kazeto…

Jan Sova

byla tam možnost tzv „východní tangenty“, ale byla hodně hluboko zašlapána do země… Patrně proto, že směr Olomouc by se musel mimoúrovňově odklánět i přes řeku Bečvu a spotřeba betonu a armatur by byla enormní (nejen na tehdejší dobu), což se připouští pouze u Prahy, jinde musí strouhat….

JanO

Sktečně se tudy kdysi měla budovat spojovací komunikace, ale s rozšiřováním výstavby směrem ke kasárnám to padlo. Možná to byla jen myšlenka nebo čára na papíře, ale prostor na to byl.

Petr

Hlavně by měli letos začít s d1

Kodl

Tak to je samozřejmě naprosté scifi.

Ic540

Zdravím.
Mezi největší města kterým obchvat chybí a ještě dlouho chybět bude je Havířov se svou 1/11…
Trasa obchvatu je sice známa, ale dříve jak na rok 2030 to bohužel nevypadá…

Ic540

Zapomněl jsem dodat, že Přerovu držím palce…

Jan Sova

Palce asi stačit nebudou. Obchvat Havířova bude i tak dříve než v Přerově, kde to aktivně hákuje hrstka hospodských buranů štítovaných Patrikem….

navratp

Patrik holt zná zákony líp než právníci ŘSD.

Jan Sova

Kličky v zákoně vám najde každý, kdo s ním dělá (příjde do styku), pak se může chrabře prsit, že zná zákony lépe než protistrana (stát). Je to jako v kriminalistice. Zločinci budou vždycky o krok vepředu….

Kodl

A co Zlín, Valašské Meziříčí, atd., atd?

Spálená tlumivka

A co teprve Pardubice, kde veškerý tranzit kromě severojižního jede přes centrum, severojižní projíždí městem taky, ale aspoň po protihlukovými stěnami oddělené komunikaci.

Vladimir

Pardubice budou mit brzo dostavenou D35 a ta stahne cast dopravy rovnou na D10.

Havirov za me neni takovy problem. Maji mestem 4 pruhovy prutah na rozdil od jinych historickych mest je tato cesta kapacitni i kdyz samozrejme nevhodne trasovana. Navic je taky potreba rict, ze cast mesta jde objet a ne vzdy se musi do centra.

Valaske Mezirici je vazne pruser, vzdy se musi jet pres mesto, snad co nejrychleji se zacne stavet obchvat pres Janci.

K.S.

Zlín? Tak ten je stavěný v centru alespoň podle amerického vzoru, takže car-fiendly, ale jsou tu města kde je pořád státní silnice svedená na formanské stezky a historické uličky kdy by spíš než asfalt mělo být znovu dláždění a jednosměrka jen pro místní.

Roiman4

To je pravda, že to tak máme postavené, ale bohužel už dochází k tomu, že rok od roků se prodlužují kolony, letos ve špičce není problém stát už v Prštném. Nejvíce by se ulevilo, kdyby se postavila D49 konečně… ale toto bude taky na dlouho ještě.

Jiří Kocurek

Val Mez má něco jako obchvat. Půdvodně se totiž jezdilo přes náměstí. Řešení je to poněkud nešťastné, nicméně kolem štreky to něšlo, tam bydlel krajský náměstek KSČ.

PS: pohledem do mapy 2. vojenského mapování: Od hvězdárny dál na Vsetín vede I/57 stále ve stejné stopě, kudy jezdily povozy, když ještě železnice nebyla. Jede z mnoha případů, kdy tam železnice nebyla dřív než silnice.

Vladimir

Valmez nema obchvat, ale prutah, potazmo magistralu kolem namesti. Dobu kdy se jezdilo pres stary most a namesti si jeste matne pamatuji a byl to silny zazitek pohybovat se ve meste.

MartinK

Libereci chybi mestsky okruh. Jedina kapacitni komunikace je prutah mestem, kde se spojuje tranzit a mistni doprava. Jinak vse vede paprskovite pres centrum.

Jiří 3

Já osobně přeju Přerovu cokoliv, co jim pomůže vyřešit dopravu ve městě. Sice to není plnohodnotný obchvat, ale snad jim i tohle trochu pomůže.

pejan

Čemu tohle proboha pomůže???? Vůbec ničemu

Jan Sova

Kdybyste se s místní situací seznámil, tak nepomůže. Vedle autobusového nádraží sice budou čtyři pruhy, které budou ukončeny hned za ním u „marketu“. Přes tyto pruhy budou načmrkány přechody pro chodce (ne mimoúroveň je tady opravdu sprosté slovo), takže se to bude rozjíždět a brzdit, stejně jako dřív. Domyslete si, kdo ty splodiny bude dýchat…. Je tam po Třinci a Ostravě třetí nejhorší intenzita polétavého prachu….

Zbyněk

Stavět silnice dle vzoru magistrály v Praze (narvat co nejvíc aut do centra města, kde budou zatěžovat co nejvíc lidí) v roce 2020 – neuvěřitelné.

M H

Zase na druhou stranu postavit si za státní peníze budoucí kapacitní městskou třídu není vůbec špatné. Tranzit jednoho dne zmizí, průjezd městem pro místní a veřejnou dopravu bude výborný a město to nebude stát ani korunu…

Jakub

Městská třída na mostě? Městská třída vypadá třeba takto: http://www.platformaarchitekti.cz/wp-content/uploads/2014/11/stefka_final.jpg

Rida

Co na tom budou dva roky proboja stavět?

johny

To je holt Prerov, kde si z toho mistni politicka reprezentace udelala politikum. A to natolik silne, ze se tim upozadila i dalnice. Prerov vubec trpi timto syndromem, ostatne pristup mistnich politiku ke kanalu DOL je toho dalsim prikladem

Jiří Kocurek

S tím běžte do Dluhonic, ti se dožadovali změny trasy D1 a stavbu blokovali. Dluhonice nejsou celý přerov, stejěn jako P6 není celá Praha (trať na Letiště/Kladno)

Jiří Kocurek

O dálničním obchvatu Přerova slyšeli? Četli?

pejan

Přesně to mi to velmi připomíná…

pejan

Však taky tohle plánovali už komouši, jen se nestalo. A dnes jsou tam zase komouši, tak to nějakej rudej idiot oprášil…

Pamětník

Komouši již 30 let v Přerově nevládnou, i když tam i dnes jsou a byli překabátníci. Dnes nám vládne oposice ODS s ANO, dle věku asi nejsou bývalí komunisti a protože mají většinu, prosadí každou blbost.

navratp

A o tom co je blbost rozhodují pamětníci.

Jan Sova

Min. jeden vysoce postavený funkcionář Města Přerova je představitel tzv. „zlaté mládeže“, tj. pohrobek silné nomenklatury, která mu vyšlapala cestičku… Ač mlád, jde ve stopách fotříka….