dkv_obrazok

V Praze vznikne nová tramvajová a autobusová zastávka. Radní schválili převzetí části projektu od DPP

Nová zastávka bude na Modřanské ulici v úrovni křižovatky Šífařská x Mezi Vodami. Zdroj: Mapy.czNová zastávka bude na Modřanské ulici v úrovni křižovatky Šífařská x Mezi Vodami. Zdroj: Mapy.cz

Bezbariérový přechod mezi nástupišti bude z rozebíratelné konstrukce.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ada

To bude konec rychlodráhy. Někdy si říkám, že by lidi chtěli zastávku a tramvaj až do postele.

Zahn

Město by pro ukojení vašich šotochoutek mělo vyhánět lidi do aut? Mezizastávková vzdálenost 1 km je v území se sedmi a vícepodlažní obytnou zástavbou zvěrstvo, které musí být co nejdříve napraveno.

tomash

Kdy bude zastávka hotová?

Michael Zelenka

Já tedy doufám, že ty autobusové zastávky budou dělané v zálivu a nikoliv v jízdním pruhu, jak je zobrazeno v náhledu. Protože zrovna v této lokalitě to je možné, aby byly zachovány jízdní pruhy v současné šíři a nebyly tu polopruhy jako jsou v Ječné směrem k IP Pavlova. Myšlenka je to tedy dobrá, snad nebude kulhat to provedení.

Zbynek

Duvodem pro tuto prestupni zastavku je zamer na zmrzaceni linky 190, aby nejela ani k metru, ani na nadrazi Branik. Bez teto zastavky se neda ji propojit s linkou na Lysiny.

O nejakou petici lidi z Hodkovicek tady opravdu nejde.

MrMarkus

Je to tak viz dokument Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032. Doslova se tam píše následující:

Změna trasy linky 20 ze Smíchova do Braníka a Modřan umožní zkrátit autobusovou linku 190 (po spojení s linkou 106
u Černého koně) k tramvajovým spojům. Mezi tramvajovými zastávkami Belárie a Černý kůň severně od křižovatky
Modřanské ulice s ulicí Čs. exilu bude vybudována nová tramvajová zastávka Hodkovičky a v její blízkosti i autobusová
zastávka, kde bude umožněn nejkratší přestup z linky 106 (+190) na tramvaje.

Twix

A kam tedy linka 190 pojede? Rovnou nahoru na Lysiny?

Zbynek

Ano. Spoji se s (tusim) 106 nebo 121.
Da se to najit i v planech Ropidu na Dvorecky most.

Igor

Pôvodný PID plán počíta so spojením s linkou 106, ktorá bude od nádraží Braník pokračovať do súčasnej konečnej 190 Na Beránku

Jan

Petici s více, jak tisícovkou podpisů za záchranu linky 190 v původní trase bude příští týden projednávat kontrolní výbor a následně Zastupitelstvo Magistrátu v termínech 22. a 23. října. Obě zasedání jsou veřejná, kdo můžete, přijďte petici podpořit. O likvidaci linky 190 se už delší dobu (několik let) pokouší Dopravní podnik, Ropid, odbor dopravy Magistrátu a to vše za souhlasu radnice Prahy 12 (ano, té radnice, která souhlasila se zrušením linky 165). Všechny zúčastněné subjekty vrší důvody, proč nejde linku 190 zachovat, dotace na most, souběh s tramvají, snížení emisí a šetření nákladů. A přístup všech je shrnut ve větě… Číst vice »

Martin Šubrt

To již cca rok a půl neplatí. Zástupci Prahy 12 s vedením města vyjednali provoz linky 190 vždy do Braníka a ve špičkách pracovních dnů až na Smíchov. V tomto rozsahu jej vložili do návrhu rozpočtu na rok 2026. Proces udržitelnosti přijaté dotace na Dvorecký most se rozběhne někdy v závěru roku 2026, tj. pak bude město muset vyhodnotit, jak moc provoz linky 190 na Smíchov ovlivní nárok na přijaté dotační prostředky. To je spolu s přidělením prostředků v rozpočtu (tramvajová linka 20 do Modřan stojí ročně navíc cca 75 milionů Kč, omezení linky 190 mezi Braníkem a Smíchovem by… Číst vice »

Radek

Díky za odpověď. Ví se už, kdy bude zveřejněna celá podoba linkového vedení?

Twix

Tak jsem ten materiál našel, je to tedy z roku 2022, ale je to tam. Má se to spojít s linkou 106 co vede přes Jílovskou, zatímco linka 121 přes Klánovu je nadále kreslená na Nádraží Braník. Což mi tedy přijde také nešťastné, a to i kvůli dnešní lince 106. Nová přestupní zastávka je fajn, ale od nádraží pojede více tramvají a hlavně je tam to nádraží. A hned na kopci nad ním je sídliště, ze kterého na to nádraží nemá nic přímo jet…

L.P.

Jde opravdu o lidi z nových domů vedle tramvajové trati, je nesmysl, aby to měli na zastávku tramvaje Belárie skoro 600 metrů. Ale vytvářet novou zastávku pro autobusy, tak to bude akorát naprosto zbytečný špunt na silnici, protože zastávka linky 190 U Belárie je mnohem vhodnější, jenže nová zastávka pro autobusy je akorát posedlost ROPIDu linkou 190, kterou chce zlikvidovat. Naštěstí neprošla likvidace linky 190 po otevření Dvoreckého mostu zcela, v pracovní dny ve špičkách stále pojede až na Smíchovské nádraží. Ovšem zmrzačit jí i takto částečně, je flusnutí veřejné hromadné dopravě do tváře, což ROPID ve své hlavní posedlosti,… Číst vice »

Igor

Mne to skôr príde že sú tou linkou 190 posadnutí obyvatelia. V špičke to má pravidelne 10+ minút zpoždení od Smíchova, jeden prestup na tramvaj na novej zastávke bude pre cestujúcich z hladiska spolahlivosti ovela lepšie riešenie ako sa dostať na Smíchov k metru

Jan

Nemohu souhlasit. Dojde k prodloužení doby cesty zejména v sedlech, večer a o víkendech – není reálné zajistit návaznost autobus – tramvaj v obou směrech. Přechod přes Modřanskou na tlačítko znamená další zdržení. A problém nastane pro cestující s kočárky, vozíčkáře nebo i jen starší, hůř pohyblivé lidi. Přestupní zastávka Hodkovičky bude také mnohem méně bezpečná večer a v noci, než Smíchovské nádraží. Hodkovičky jsou země nikoho, z jedné strany tramvajové těleso a z druhé něco mezi loukou a smetištěm. Domníváte se, že těch víc jak tisíc podpisů na petici je jen posedlost občanů Modřan?

Jirka

Myslíte těch 164 podpisů…

Martin Šubrt

O zkrácení linky 190 ROPID nerozhoduje. Linka 190 bude na Smíchovské nádraží zkrácena, pokud bude její provoz v rozporu s přidělenou dotací na Dvorecký most ve výši téměř 1 miliardy Kč. O dalších 120 milionů, tedy 50 % dotaci na 3 nové tramvaje 52T, už se s ohledem na zachování provozu linky 190 ve špičkách na Smíchov, žádat přestalo. Provoz ve špičkách je aktuálně objem provozu, který je na základě rozhodnutí vedení města po dohodě s Prahou 12 vložen do návrhu rozpočtu na rok 2026. Linka pojede tak, jaké financování pro ni bude na rok 2026 schváleno.

Martin Šubrt

A ještě komentář k posedlosti tramvajemi. Každá nová stavba tramvajové trati, kterou na počátku do ÚP založí IPR a následně investorsky řeší DPP, prochází procesem CBA, tedy analýzy cost benefit. Stejně i stavba mostu či trolejbusové tratě. Kromě toho investorům v rámci těch akcí přibyly také povinnosti řešit redukci emisí CO2. Tj. každá stavba, než se rozběhne, vyžaduje předání zásadních podkladů o redukci naftové autobusové dopravy, případně náhradou třeba redukci parkování a tedy redukci CO2 pomocí úbytku pohybů IAD. Jako organizátor provozu proto ROPID má povinnost předat podklady o budoucím provozu, které co nejvíce omezují naftovou autobusovou dopravu a najdou… Číst vice »

L.P.

Nikoliv, boj ROPIDu proti lince 190, respektive jeho tramvajové kliky, je dobře známý. ROPID to samé předvedl před nějakými třinácti lety u linky 123, jenže ani tam naštěstí nevyhrál.

Jan Tichavský

Průměrná vzdálenost mezi zastávkami je něco kolem 400 metrů, takže tady se to opravdu hodí.

Frantisek X

Akorát to bude znamenat po Belárii už druhou zastávku pod kopcem místo jedné společné na nadjezdu (s možnými rampami do existujících autobusových zastávek), což se negativně projeví zvýšenou spotřebou energie, byť to snad zčásti zmírní rekuperace. Leda zbořit „lochnesku“.

Václav Pašek

Ideální by bylo udělat z Modřanské ulici s normálním městským profilem. Současná podoba tvoří zbytečnou bariéru mezi řekou a Hodkovičkami.

Bobek

To by bylo pěkné. Teď je to pomník slepých uliček dopravního inženýrství.

Milan2

Měla to být rychlodráha na 70-80 km/h pro rychlou dopravu lidí z míst daleko od centra. Vše logicky mimoúrovňově. Ve své době určitě moc dobrá myšlenka. Na jedné straně chceme jezdit po kolejích 300, 320 a víc, a tady bychom zase chtěli tramvaj na společném tělese s ostatními účastníky dopravy a jízdy stylem krok-sun-krok s průměrem pod 30 km/h. Pak budeme brečet, že z centra na okraj prahy se kodrcáme MHD přes půl hodiny.
Jestli už někdy opravdu nevíme co chceme.

L.P.

Jenže v osmdesátých letech bylo v prostoru mezi současnou zastávkou tramvaje Belárie a Nádraží Braník jen pusto a prázdno…

Frantík

Nešlo by to teda řešit tím, že by tramvaje obsluhovaly jenom každou druhou zastávku, plus 1-2 přestupní?

L.P.

Ale prdlajs. Čtyřpruhová silnice s vyhrazeným pruhem pro autobusy je naprosto správné řešení.

Milan

Ignorujeme „““ …. Místní komunikace se rozdělují podle dopravního významu, určení a stavebně technického vybavení do těchto funkčních skupin: Místní komunikace skupiny A, kterou je zejména rychlostní místní komunikace s funkcí dopravní MK skupiny B, kterou je dopravně významná sběrná komunikace s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí, funkce dopravně obslužní MK skupiny C, kterou je obslužná komunikace, s funkcí obslužnou MK skupiny D, kterou je komunikace se smíšeným provozem a komunikace s vyloučením motorového provozu ……““ – https://www.czrso.cz/clanek/kategorie-pozemnich-komunikaci-dle-csn/?id=1205 = Modřanská ulice je správně tzv. sběrná komunikace s minimem přímých vjezdů do okolní zástavby a obslužnou komunikací je s ní souběžná… Číst vice »

HK~

Zbytečná úplně není, především je to protipovodňové opatření.

nedůležité

Nikoli,
protipovodňovým opatřením je v tomto úseku násep pacifiku a s ním související opatření, detaily k nalezení zde: https://bezpecnost.praha.eu/mapy/povodne-velkeho-rozsahu