V Praze vznikla další P+R parkoviště, v Braníku a Běchovicích je celkem 179 míst
Řidiči dojíždějící do Prahy mají od konce loňského roku k dispozici další dvě záchytná parkoviště, kde mohou přesednout na veřejnou
Řidiči dojíždějící do Prahy mají od konce loňského roku k dispozici další dvě záchytná parkoviště, kde mohou přesednout na veřejnou dopravu a pokračovat do hlavního města jinak než autem. Technická správa komunikací (TSK) otevřela na konci prosince dvě nová P+R parkoviště v Běchovicích a Braníku. Stání na nich je zdarma.
V Braníku vzniklo celkem 115 parkovacích míst, nové místo je zaměřené hlavně pro řidiče jedoucí z jižního směru od Prahy. Vzniklo v bývalém obratišti autobusů. K novému P+R dojedou řidiči Pikovickou ulicí a pokračovat mohou příměstskými vlaky.
„Nové parkoviště těsně sousedí s nádražím a nabízí řidičům okamžitou možnost přesednout na příměstské vlaky, MHD a dostat se tak do centra Prahy pohodlně a bez auta. Z místa, kde často neorganizovaně postávala auta a autovraky, se nyní stalo plnohodnotné parkoviště se 110 parkovacími místy a pěti místy vyhrazenými pro ZTP. Přesně tímto způsobem se postupnými kroky zlepšuje doprava v Praze, a i proto ve stavbě záchytných parkovišť budeme pokračovat i v příštím roce,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora a radní pro dopravu.
Nové parkoviště pro celkem 64 aut je také v Běchovicích. Součástí je i 5 uzamykatelných cykloboxů. Sousedí se zastávkou Praha-Běchovice střed.
„Běchovice se pomalu ale jistě stávají nejdůležitějším dopravním uzlem východu hlavního města Prahy. Prioritou přitom je a vždy bude městská hromadná doprava. Nové parkoviště P+R u železniční zastávky Praha-Běchovice střed nabízí individuálním motoristům prostor, kde budou moci svá vozidla odstavit a rychle a pohodlně přejít na vlak. Budování parkovišť P+R vnímáme jako zásadní předpoklad pro fungující systém městské dopravy a předpokládám, že toto není poslední,“ řekl Ondřej Martan, starosta Běchovic.
Se stavbou záchytných parkovišť Technická správa komunikací počítá i v příštím roce. Praha na ně pro rok 2020 uvolňuje 50 milionů korun. Během prvních šesti měsíců by jedno mělo vzniknout v Praze-Hostivaři, které poslouží zejména dojíždějícím z Říčan a okolí a druhé v Praze-Lipencích, kam budou směřovat řidiči z oblastí podél řeky Berounky.