regio-vlak

V Praze přibyly další křižovatky s preferencí MHD. Tramvaje pouští přednostně už skoro všechny

Nový buspruh mezi Petrovicemi a Jižním Městem. Foto: RopidNový buspruh mezi Petrovicemi a Jižním Městem. Foto: Ropid

Ropid představil další letošní změny, které by měly zrychlit veřejnou dopravu v metropoli.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hudeon

Preference na křižovatkách je určitě plus, nicméně zejména u tramvají bych se zaměřil i na další způsoby, jak zrychlit provoz. Pražské tramvaje stále zaostávají co se týče cestovní rychlosti a zlepšení bych tak zkoušel více způsoby, např.: -Zajistit spolehlivý průjezd centrem, zaměrit se na pokutování za špatné parkování (naštěstí zde se už nějaká změna odehrála) -Zlepšit dopravní značení tak, aby odbučující auta neblokovala tramvaje (omezit např. ve Vodičkově odbočování doleva nebo zavést semafory před zastávkami se zastávkovými mysy, podobně jako je to v Brně na Šilingrově nám.) -Zvýšit počet rychlostních výhybek a rychlostních křížení, zejména u mezilehlých obratišť (např. Červený… Číst vice »

Nevím

Je ten krátký úsek na Radlické skutečně novinkou? Cedule o povolení BUS na tramvajový pás tam je od od roku 2023 (https://mapy.cz/letecka?pid=101824240&newest=0&yaw=6.044&fov=1.257&pitch=0.025&x=14.4030282&y=50.0664500&z=20&ovl=8)

Bobek

Mírný pokrok v mezích zákona. Nově ji pověsili na sloup a značení buspruhu zbělelo. 🙂

MrMarkus

Zajímalo by mě více informací k „Antala Staška: úpravy režimu pro lepší provoz autobusů v oblasti zastávky Poliklinika Budějovická.“. Chodím kolem denně, ale je to tam komplikované, je tam konflikt mnoha různých potřeb. Tam by se to celé mělo vymyslet nějak jinak, možná i pro Prahu atypicky, ale když by to pomohlo, proč ne.

Matěj P.

Třeba vyhnat auta z pravého pruhu směrem od křižovatky, aby mohly busy projet na zastávku a netrčet za auty před přechodem.

RDP

Nebo pustit auta na Dvorecký most, aby na druhý břeh z P4 nemusela IAD komplikovaně přes barranďák (takto to odnáší třeba Antala Staška, zvlášť když je kvůli MD zavřena Na Strži

Zbynek

Pro letosek bych na dvorecky most auta klidne pustil, pro prazskou dopravu by ti melo blahodarny vliv.

123

Buspruh například v uvedeném úseku Kamýcká – Roztocká – Podbabská je od Po do Pá přes den nutnost. Není vůbec o čem.
O víkendech přes den je už nadbytečný a v noci (21-6) úplně k ničemu.
Takže se Praha vrací do „osvědčeného“ pravidla z doby mládí mnohých z nás, že co není povoleno je zakázáno.
A ten nárůst zcela nesmyslné buzerace vynikne zejména s ohledem na to, že přes den, kdy o smysluplnosti té preference MHD není absolutně pochyb, je respektovanost v řadě případů dlouhodobě zcela tristní a její kontrola a vymáhání rovněž.

Výhleďák

Máte pravdu, v podstatě úplně stačilo to omezení na pouhé špičky pracovních dnů, ale za tohle asi mají úředníci z ROPIDu plusové body od OMH, takže s tím nic stejně dělat nelze. Mnohem víc tam ale vadí to zprznění provozu na obou koncových křižovatkách, které působí zdržování IAD a to se ve výsledku stejně přenáší na MHD, byť třeba jinde než přímo na komunikaci s BUSpruhem.

suri

…..Letos dopravu zlepší hlavně přetrasování linek 118, 196, 197 z Barrandovského mostu na Dvorecký most…..

Opravdu letos? Po už několika ohlášených posunech dokončení stavby se aktuálně teď nejčastěji skloňuje leden 2026 jako termín dokončení. Připravuje se tedy varianta, že se ještě na nedokončenou stavbu pustí doprava a už za provozu budou probíhat dokončovací práce? Bylo by dobré, kdyby redakce ověřila, když už o tom převzala článek.

hroch.obojzivelny

Když se pořádně rozjede, tak ten prostředek přeskočí.

Leinad

Prostě zastávky Přístaviště a Lihovar nebude mít 118 v jízdním řádě.

Garfield

Lihovar tam bude v obou případech.

Blzx

Koukám na ten obrázek a zrovna rozšiřování bus pruhů tam, kde nejsou potřeba (viz jižák), je docela o ničem. Jasně, můžeme to hezky vykázat, ale reálně to nemá přínos, jako by mohl být někde víc v centru

Juraj

Zrovna v té Novopetrovické se to v ranní špičce hodí náramně. Kromě městských linek je to i poslední míle pro linky 38x a zaseknout se kilometr před cílem bylo fakt nanic.

Tam je jediná kuriozita to prostřídání buspruhu zprava doleva, ale to souvisí i s trasou 126 a napojením k Horčičkově.

Frantisek X

Ještě účinnější to bude po dodělání v celém úseku. Jen mi přijde, že za zastávkou Jakobiho mohl ten pruh klidně zůstat vpravo, když všechny autobusové linky jedou přímo. Auta odbočující dole vlevo by tak zdržovala akorát ostatní auta, naopak auta přijíždějící zleva by nekřížila buspruh (a přijde mi – mohu se mýlit – že mnohem více se jezdí mezi Křeslicemi a Háji než mezi Křeslicemi a Petrovicemi). Po dodělání by se pak autobusy od starých Petrovic napojovaly akorát do buspruhu a auta by beztak dávala přednost všem vozidlům na hlavní…

CapitanJancen

No, a právě ta kuriozita ten buspruh absolutně ničí, protože těch pár set metrů si stejně člověk v silný špičce postojí

watslaw

A navíc tam předtím byla defakto antipreference – auta to mohla (k radosti místních obyvatel) vzít přes staré Petrovice, ze kterých se na připojení téměř nečekalo, zatímco poslat tudy oficiálně všechny kloubusy nešlo, tak stály někdy až 30 minut v koloně. Pomohlo to výrazně, byť tedy problém byl tak max. hodinu denně (Podle sezóny a stavu uzavírek v širším okolí). Ještě teda je potřeba dodělat ten kus kolem squashe.

Leinad

Při rozkopané Novopetrovické loni projel Starými Petrovicemi 18m kloubus i 15m tříosa.

Blzx

Jo, tam je to pravda. Ale třeba Opatovská je naddimenzovaná úplně nesmyslně. Tam zdržují akorát semafory, ale jinak by tam problém nebyl. Takhle to spíš slouží nočním závodníkům

RDP

Ten buspruh v Novopetrovické je zrovna mimořádně důležitý, v ranní špičce tam trčí příměstské i městské busy, akorát měl být souvislý a s vyhrazeným nájezdem na kruháč

Petronius

V Brně jen tiše zavádíme.

Petronius

*závidíme

hroch.obojzivelny

Zase se můžete seznamovat…

Andrej

Co se vlastně v Brně děje? Většina križovatek je technicky vybavena preferencí MHD, stejně tak jsou vozy MHD.
Je to politické rozhodnutí, že je ta preference využívana minimálně nebo co vlastně?

Pamatuji si, že vedení DPMB ohledně toho mělo i nějaké konflikty s vedením Brněnských komunikací.

Grossák

Domnívám se, že vůle a know-how.

Petronius

Ale tak zase nějaký pokrok tu je. Třeba linka 12 na Kounicově už nějaké preference má, dřív to bylo mnohem horší.

veli.k

Stále chybí velmi potřebná preference na Chodovské, alespoň v nočním období např. 21:00 – 7:00 by mohla být preference i na kříženích s magistrálou (I. P. Pavlova). A pak, to už nikdo neřekne, jsou tu pražské novinky, kdy sice v noci bliká žlutá, ale po stisku tlačítka chodcem automaticky dostanou nejen auta, ale i tramvaj, pokud je přihlášená, klidně do jízdy návěst Stůj a zelená padne pro chodce. To by podle mě mělo jít jen pokud tramvaj není v přibližovacím úseku, resp. pokud ano, tak počkat po jejím průjezdu.

Leinad

Tak semafor nejde probudit do jiného stavu, než každému běží vyklízení, každý má stůj. Ale jo, dovedu si představit, že tramvaj v jízdě ještě zůstane bez signálu.