V Praze od ledna nastoupí noví dopravci pro handicapované, obslouží i okolní obce
Služba pro handicapované ponese v Praze novou značku Bezba Doprava. Pramen: ROPID
Speciální vozidla poslouží i občanům vybraných obcí v okolí hlavního města, například Říčan, Jesenice, Černošic nebo Hostivice.
Na leden se chystají i další změny, nejlepší je tato:
609 (od 1.1.2022)
zkrácení linky do trasy Kladno, OAZA – hranice města Kladna, kde bude každý, kdo se neprokáže permanentkou na Rytíře, bez milosti popraven
převedení „krátkých“ spojů na novou linku PID 565
Počet cestujících v lince H1 klesá? To ještě jde?
Ta linka zůstává jen díky vedení..organizací pro lidi s zdrav.omezenim…Cestujicich s omezením pohybu když se ptám…většinou odpověď je pravidelnost a frekvence a když nástup jede hůř řídící ( až na pár hnupu- ale to je všude pomohou
Sorry, ale asi nerozumět jazyk váš kmen a co vlastně Vy říct chtít…
Co se dá čekat, když jsou pohybliví cestující demotivovani ji využívat + je vedena docela neefektivně (s tim, ze projíždí nektere zastávky).
Je vedena neefektivně, formálně je zakázáno tím jezdit.
Je fakt, že když ten bus zahlédnu, tak ve dvou ze tří busů jede jen řidič a ve třetím se občas někdo objeví. Zajímalo by mě, zda jsou na tudle linku nutné ty dlouhé Crosswaye a zda by nestačilo něco menšího..
Stačilo by nějak rozumně vymyslet obsluhu Jedličkova ústavu a bylo by.
Kdy to zavedou v Oslí?
Tam je i ten vůz pro jednoho nadimenzovaný.
Pořád lepší než když jezdím sám čtyřicetimístnou limuzínou s řidičem a říká se tomu spoj MHD. 😀
K čemu pak je nízkopodlažní MHD…?
Tak ono není nízkopodlažní jen pro cestující na vozíku… Co takové kočárky? Starší lidé?
Kočárky je možno přepravovat šukafony. Je to mnohem pohodlnější a bezpečnější než u LE busů. Aspoň to tvrdila jistá petice za zachování lokálky na západě Čech.
Ze Suchodola na Kulaťák třeba?
Tam bych asi jel tím kloubákem, co tam jezdí po pár minutách. Samozřejmě chápu, že pro někoho je i NP autobus nevhodný, ale to fakt není případ doprovodu kočárku, na což jsem reagoval.
Aha, a vite na koho a co jste vlastne reagoval?
Šotouší petice jsou skvělé, to je fakt. Ale co si tak vzpomenu, tak tahat kočár do karosy nebo do T3 je za trest. Z vysokopodlažních busů jsou na kočáry trochu uzpůsobené crosswaye, ale nízkopodlažnost je nízkopodlažnost…
Máš odkaz na tu petici?
A ani, docela bych věřil tomu, že z nástupiště do 014/914 je to lepší než ze škarpy do LE busu.
Nemám. Informoval mě o ní známý, který ji viděl přímo na místě.
myslím že tahle služba fakt není určená pro kočárky
Tato ne, ale je to reakce na nepotřebnost nízkopodlažní MHD 🙂
Snad jim to nezávidíte…
Nízkopodlažní jsou autobusy… ale ne všechny tramvaje a ne všechny stanice metra už jsou bezbariérové. Všude se autobusem MHD dostat nedá nebo koplikovaně s přestupy nebo s přejížděním na protilehlou zastávku. A někteří vozíčkáři můžou mít problém i dostat se na zastávku toho autobusu. Prostě je to služba vozíčkářům, protože Praha jako město není bezbariérová.
Zatím není úplně dostatečně nízkopodlažní, například zkuste metro někam do centra a vemte v úvahu že výtahy nejsou úplně spolehlivé. Vozíčkář taky jezdí do práce kde musí být v nějaký čas a nemůže vyjet o hodinu až dvě dřív pro případ že nepojedou dva výtahy.
Pro cestující s kočárkem, s kufrem, s kolem, pro hůře pohyblivé cestující, např. starší nebo po úrazu. A mohou to využít i lidé na vozíku, pokud to zvládnou.
Pokud si myslíte, že pro vás nízkopodlažní MHD není, buďte rád. Ale může se to rychle změnit, zlomíte si nohu a budete rád, že tu nízkopodlažní MHD je.
Zlomenou nohu bych mu nepřál. Ono stačí naražené koleno a už je o cítit, že se musí ohnout. Chůze po rovině až tak nevadí, ale vysoké schody…
A k čemu je taxi, a k čemu jsou autopůjčovny s online předáním (nesprávně carsharing), podobně kola/koloběžky, a k čemu jsou rozvozové sanitky,…?
V tomto případě bych spíše řešil, proč převozové auto platí město a ne zdravotní pojišťovna. Být bez zdravotníka jen řidič)
Protože je to dopravní služba, ne zdravotnická.