V Plzni začne o víkendu přestavba nejvytíženější křižovatky, vznikne turbookružní se semafory

Okružní křižovatka v Plzni na silnici I/26 u Makra. Foto: Google Street ViewOkružní křižovatka v Plzni na silnici I/26 u Makra. Foto: Google Street View

Hlavní omezení čeká řidiče v létě.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
drakula

na tohle místo přirozeně patří mimoúrovňová křižovatka , několik desetiletí se o tomhle problému ví a tohle řešení-neřešení je tragické

Luboš Beneš

Spustit to v pondělí po jarních prázdninách kdy je nejsilnější provoz byl super nápad. Kolony po celém městě a kruhák neprůjezdný – čekačky 30 minut.

JsemzPlzně

No hlavně je to totální ignorantství a krátkozrakost předešlých vedení Kraje. Už když se stavěl ten městský okruh, bylo každému odborníkovi jasné, že se to bude ucpávat, ale jediný co vymysleli bylo, zúžit to na jeden pruh. Takže se ušetřili prachy do kapes radních a nejen kruháč, ale i celá na něj navazující větev městského okruhu, se ucpávají až k S1. Kdyby to nevedli úplatní ovádi, tak by ten okruh měl dvouproudový viadukt, napojený rovnou na rychlostku ven z města, a se sjezdem napojeným přímo na Obchodní, nebo Folmavskou. A teď by se to nemuselo zavírat a cpát do toho… Číst vice »

David

Narazíte na rozdělení kompetencí. Kruhový objezd patří ŘSD stejně jako ulice v centru města, zatímco nově dobudovaný obchvat patří kraji. Krajský rozpočet je samozřejmě mnohem víc omezený vůči ropzočtu ŘSD a tak i současný obchvat v těch parametrech jaké má je svým způsobem malý zázrak.

lukas

No… Zase tak kritický bych nebyl. Už tohle bylo pro kraj velká zátěž a výstavba 4 pruhu by se nerealizovalo prostě. Už to, že se s ním v budoucnu počítá je malý zázrak.
Napojení lepší tady nejde udělat, prostě ten kruhac má hodně větví na malém místě a proto kolony + lidé tam fakt neumějí najíždět a jezdit.

Tahle úprava tomu stavu určitě pomůže, už jen tím, že na každém nájezdu (vyjma 1 místního) budou 2 pruhy.

JsemzPlzně

No hlavně je to totální demence a krátkozrakost předešlých vedení Kraje. Už když se stavěl ten městský okruh, bylo každému odborníkovi jasné, že se to bude ucpávat, ale jediný co vymysleli bylo, zúžit to na jeden pruh. Takže se ušetřili prachy do kapes radních a nejen kruháč, ale i celá, na něj navazující větev městského okruhu, se ucpávají až do řitotvoru. Kdyby to nevedli úplatní ovádi, tak by ten okruh měl dvouproudový viadukt, napojený rovnou na výpadovku na rychlostku ven z města, a se sjezdem napojeným přímo na Obchodní, nebo Folmavskou. A teď by se to nemuselo zavírat a cpát… Číst vice »

mimochodem

To video mi teda jako extra zlepseni neprijde, tolikych prostatych vterin, kdyz je videt, ze je vjezd volnej… Za ty prachy mi to prijde jako hodne malo muziky.

Co ja vim, zakopat pod zem nejakej rozplet/bypass mezi hlavnimi smery a na povrchu nechat obycejnej kruhac mezi vedlejsimi smery?

Byla by z toho nejaka uplna lochneska? Nebo je pod zemi neco, kvuli cemu to udelat nejde? Nebo by to stalo desetinasobek?

Diky.

Kubista

No ruku do ohně za to dát nemůžu ale slyšel jsem, že je pod tím kruháčem mnoho inženýrských sítí a snad i nějaký vodovod zásobující vodou několik obcí kousek za Plzní, takže to by bylo asi o dost složitější.

J.K.

Jo, pod zemí je vodovod Plzeň – Nýřany, ale most přes kruháč by asi šel udělat.

Olin

No.., kruháč nevidím zde jak ideál, aneb kruháč ze semafory…?! To jej už nemusíme mít. Dle foto je tam však dost místa, tak možná bych to viděl na MUK, byť složitější, třebas i vícepatrovou. Holt jsou i místa a dopravní situace, kde řešení za pusinku s pompézním halasem jak je to skvělý, bezpečný (pravda OK většinou jsou – přiznávám), inovativní, plynulý (tak z toho mám fakt obavy, u OK kde je nějaký významnější provoz téměř vždy je brzdou provozu), ekologický (no to snad jen když to pojede plynule a i tam to při brždění/rozjíždění stojí za houby – se světly… Číst vice »

Libor

S počtem aut je ten kruhac šílený. Semafory to trochu pořeší, kolony budou jinde…

hroch.obojzivelny

Nerad bych fušoval dopravním expertům do řemesla, ale důvodně je podezírám, že se inspirovali v Praze v tunelovém komplexu Blanka.

Moc aut -> rozsvítíme na semaforu červenou -> problém zmizí.

Adam Ř

Pokud se nepletu, tak v Blance jde o to, že je bezpečnější mít kolonu nad zemí než v tunelu

lukas

Kruhace se semafory fungují v Německu normálně. Tady by to taky mohlo pomoct.

not just bikes

Plzeň potřebuje tramvaj na Vinice a Doubravku a zasypat rondel. Lidé na radnici musí mít parkování přímo před budovou, protože jsou líný chodit k rychtářce.

Libor

Tady je i bude kruhac velký problém. Bohužel je složité vyřešit to i jinak.

Luboš Beneš

No řešením je podjezd Folmavská-Regensburská, nadjezd Domažlická-26 z města a kruhák pro odbočování. A bude po problému, ale ….

old

>Hlavní omezení čeká řidiče v létě
Tak nevím. Dle zveřejněného DIO se od 1.3. OK zužuje na dva pruhy a uzavírají se výjezdy do Folmavské a Regensburské (Západní okruh)…

J.K.

V létě budou kopat přímo ten kruh (upravovat) a bude prý průjezdná vždy jenom polovina – tak to bude masakr jiné úrovně…

not just bikes

Plzeň pořád vyhazuje peníze za masivní infrastrukturu pro auta. Severní amerika je jejich vzor.

BND 30

Tak si ten článek přečti pořádně a hlavně jim nezáviď.

Tomáš

Nebo pro trolejbusy. Severní Amerika je i v tomto jejich vzor.

Luboš Beneš

Ano, my v Plzni jezdíme auty, ne na koních jako ve východních stepích. A proto jsme postavili obchvat, který velmi ulevil Klatovské. Bohužel ten kruhák je malý, takže do některých odbočení je pruh krátký, navíc vesničani neumí po kruháku jezdit, takže v připojovacím pravém pruhu stojí a chtějí najet rovnou do prostředního. Levý pruh nevyužívá skoro nikdo. A veřejná doprava je excelentní-tramvaj 4 ve špičce 3-4 minuty.

Pražec

A Plzeňská jehlárenská nebude mít co žrát

BND 30

S ohledem na schopnost užívat kruhové objezdy to vidím spíš obráceně.