Doprava ve městě Tramvaje

V Plzni skončila oprava Solní ulice v centru města včetně tramvajové tratě

Oprava Solní ulice. Foto: A. Jarošová / Plzeň
Oprava Solní ulice. Foto: A. Jarošová / Plzeň
V konstrukci tramvajové trati město nově použilo místo velkoplošných panelů pevnou jízdní dráhu s pružným upevněním na plastových podkladnicích.

V Plzni skončila po více než třech měsících oprava Solní ulice v centru města. Rekonstrukce vyšla na 41,7 milionů korun, provedla ji společnost Strabag Rail. Důvodem byl špatný stav tramvajové tratě.

O ukončení informovalo město v tiskové zprávě. Opravy si vyžádaly rozsáhlou výluku tramvají na lince 1 i 2, a to v období od začátku července do poloviny září. Následně zhotovitel dokončil vozovku a chodníky. Správa veřejného statku města Plzně převzala celou stavbu v pátek.

„V Solní ulici jsme zrekonstruovali tramvajovou trať a zároveň byly vyměněny také inženýrské sítě, tedy vodovod, kanalizace a plynovod. V polovině září jsme pustili do Solní tramvaje. Poté do konce října zhotovitel předláždil vozovku i chodníky,“ popsal rekonstrukci náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Plzeň zrekonstruovala tramvajovou trať v celé délce Solní ulice, od křižovatky s náměstím Republiky po křižovatku Solní x sady Pětatřicátníků. V konstrukci tramvajové trati město nově použilo místo velkoplošných panelů pevnou jízdní dráhu s pružným upevněním na plastových podkladnicích. „Namísto svršku z betonových panelů je dlážděný kryt kolejí, čímž dochází k vizuálnímu sjednocení povrchů tramvajové trati a vozovky. Pro zhotovení hmatných prvků pro nevidomé a slabozraké město použilo přírodní žulovou dlažbu,“ doplnila technická náměstkyně Andrea Fojtíková ze Správy veřejného statku města Plzně, která rekonstrukci zajišťovala.