V Plzni skončila čtyřměsíční výluka na Domažlice. Trať vede provizorní oklikou
Výluka v Plzni na domažlické trati s půlnocí po téměř čtyřech měsících skončila. Dělníci během ní přeložili na 700 metrů
Výluka v Plzni na domažlické trati s půlnocí po téměř čtyřech měsících skončila. Dělníci během ní přeložili na 700 metrů trati v úseku od Jižního předměstí k zastávce Skvrňany do provizorní polohy. V úterý kolej prošla finální úpravou geometrické polohy. Oznámilo to sdružení firem Swietelsky Rail a Swietelsky stavební, které v místě provádí modernizaci přesmyku domažlické trati. Akce je jednou ze staveb kompletní úpravy celého plzeňského uzlu. Konec výluky v termínu potvrdila i mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
„Máme za sebou významnou úvodní etapu, zahrnující provizorní přeložku domažlické trati včetně vybudování mostního provizoria a přeložek inženýrských sítí. To umožní plynule pokračovat zejména na mostních objektech bez toho, aby bylo nutné opět dlouhodobě přerušit provoz na trati či vlečkových kolejích,“ uvedl ředitel stavby David Sichrovský ze sdružení Swietelsky.
Součástí provizorní přeložky je i dočasný železniční most dlouhý 42 metrů. To umožní vybudovat definitivní mostní konstrukce. Již dříve byla dokončena rekonstrukce části první traťové koleje směr Cheb. Během výluky začala rovněž rekonstrukce několika mostů – silničního v Břenkově ulici, tunelového vlečky Škoda, železničních mostů přesmyku a také nového podchodu do zastávky Skvrňany, která vznikne v nové trase domažlické trati. Zahájena byla i stavba opěrných zdí v oblasti areálu Škoda a podzemního kolektoru, raženého hornickým způsobem.
Dominantou je nový silniční nadjezd, který umožní křížení trolejbusové dopravy s plánovanou elektrifikací železniční trati na Domažlice. Celá stavba přesmyku domažlické železniční tratě vyjde na 1,085 miliardy korun, skončit by měla v listopadu 2019. Na stavbu v budoucnu naváže připravovaná modernizace a zdvojkolejnění trati Plzeň – Domažlice – státní hranice.
Přestavba uzlu Plzeň je při sečtení všech etap největší probíhající železniční stavbou v republice. Začala v roce 2011, hotovo by mělo být s koncem roku 2022. Je rozdělena do pěti staveb, aktuálně se přestavuje i jižní část nádraží, což má na starosti Metrostav. Celkem si plzeňský uzel vyžádá téměř 6,5 miliardy. SŽDC rovněž plánuje velkou rekonstrukci samotné výpravní budovy.