V Plzni dokončili další cyklovýpadovku, využili pro ni nepotřebnou lávku

Nová cyklostezka v Plzni využívá i lávku, která dříve sloužila v jiné části města. Foto: M. Pecuch / Plzen.euNová cyklostezka v Plzni využívá i lávku, která dříve sloužila v jiné části města. Foto: M. Pecuch / Plzen.eu

Město chce novou cyklostezkou nabídnout komfortnější dojíždění na kole.

Rozšiřování cyklistické infrastruktury v Plzni pokročilo do další fáze. V Radobyčicích byl dokončen poslední úsek greenway Úhlava s lávkou přes rokli V Lahošti. Novou stezku pro pěší a cyklisty postavila Eurovia CZ.

Město chce s budováním cyklostezek dál pokračovat. „Jde o další dokončený úsek sítě plzeňských greenways, který umožní cyklistům vyhnout se silnici. Provoz na stávající komunikaci z Útušic do Radobyčic, po které vede cyklotrasa 2125 totiž zhoustnul. Cyklisté se nyní dostanou po stezce z Hradiště přes Radobyčice až na hranici katastru města,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar.

Trasa nové cyklostezky na jihu Plzně. Foto: Plzeň.eu

Podle něj jsou pro Plzeň tyto cyklovýpadovky velmi důležité, zvlášť, pokud vedou většinou po rovině. „Do naší metropole totiž dojíždí autem za prací nebo do školy hodně obyvatel okolních obcí a vytvořením souvislé, pohodlné a komfortní trasy pro kola jim nabídneme alternativu. Záleží nám tedy na tom, aby brzy vznikly i další navazující úseky, které už jsou třeba v Útušicích a Štěnovicích naprojektované,“ dodal Tolar.

Nový úsek stezky pro pěší a cyklisty s lávkou přes rokli je nejjižnějším úsekem greenway Úhlava na území Plzně. Začíná v křížení ulic Zářivá a Nad Strání na jižním okraji Radobyčic. Nahrazuje polní cestu k rokli, po které dosud jezdili majitelé chat na kraji svahu nad řekou. Celková délka stezky se třemi výhybnami je 850 metrů, šířka 4,5 metru, a to včetně lávky přes rokli V Lahošti, kde končí katastrální území města Plzně a začíná katastr obce Útušice.

Délka nosné konstrukce lávky je 39,5 metru. Původně tato konstrukce přemosťovala komunikaci I/27 na Borských polích v Plzni. S výstavbou prodloužení tramvajové trati na Borská pole byla lávka demontována a nahrazena mostem pro tramvaje. Od té doby na své nové místo čekala u polní cesty jen kousek od dálnice D5.

Kolem stezky bylo vysázeno na 41 listnatých stromů, převážně lip a dubů, ale také jabloní, švestek a třešní. Ty doplňuje 33 keřů. Jde o růže, bez, lísku a zde původní hlohy. Okolní plochy stezky byly osety bylinnou luční směsí.

V Plzni přestěhovali nevyužitou lávku z pole, bude sloužit na nové cyklostezce

Tagy Greenway Úhlava Plzeň
1 komentář