V Pardubicích přes noc proběhne úklid po nehodě, vlaky pojedou přes Hradec Králové

Záběry ze srážky vlaků v Pardubicích. Foto: Hasiči SŽZáběry ze srážky vlaků v Pardubicích. Foto: Hasiči SŽ

Vlaky naberou na jednokolejce zpoždění kolem hodiny až hodiny a půl.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

O tomhle odklonu něco vím,jezdilo mi to celou noc pod oknem nocležny v Týništi n. O.

Krusty55

Vlaky stoji, auta jedou.

Martin

Kolaps na D1 máte každou chvíli. Tak často, že podobné zprávy už nikoho ani nevzrušují 😀

Karl vB.

To máte pravdu, pouze částečně.
Zablokovaná dálnice se dá vždy, na rozdíl od neštěstí na nádraží v Pardubicích, někudy nějakým způsobem objet.

Martin

A proto tam všichni stojí 😀 Ne, s tím kamionem si nesjedete kde chcete, ono někde s ním ani neprojedete.

Jiří Kocurek

Kdy se tam naposled stálo celou noc až do svítání? A ne kvůli počasí, ale kvůli nehodě.

A že by na D1 v květnu, tedy bez sněhu a náledí, srazilo 2000 tun a byli z toho 4 mrtví a desítky zraněných… dodávám za pěkného počasí?

Ale jako jo, v ČR je 6.000.000 řidičů, každý někoho srazí a za 10.000 let tímhle tempem všichni zemřeme.

Michal Bartoníček

Kvůli počasí, kvůli nehodě, kvůli dalším řidičům, co se rozhodli sednout do auta. Celou noc do svítání ty kolony nejsou, ale podobné srážky jako na železnici, kdy při ní někdo zemře, jsou minimálně jednou za měsíc.

Libor

Za to na D1 to vždycky sviští

Juraj

Jj, třeba dneska ráno v naší části Prahy. Je super stát v buse zaseklém v půlkilometrové koloně před světelnou křižovatkou, zatímco po nadjezdu sviští elefanty po 10 minutách…

Jiří Kocurek

Proč vlastně Jančurovi nadávali, že nezavedl NAD, když silnice je tak špatná?

Elb

Část Prahy versus druhý nejvytíženější osobní vlakový úsek v ČR lol.

Martin

Jó, to jsou ty skvělá řešení od dopravních taky-inženýrů, co bojují s IAD.

Ono vám někam bouchnou preferenci na semafor. Takže „bodově“ to ten autobus pustí. Vypadá to strašně fajn. Ale jen do chvíle, kdy to v jiném směru podrží auta, co v důsledku zablokují autobus z jiného směru.

Ty preference na křižovatkách jsou typický model bodového řízení. Řeší to jen tu svou křižovatku, ale co je o dvěstě metrů dál je tomu systému ukradené 😀

Ale politici si udělají čárku za to, že mají další křižovatku s preferencí MHD.

Michal Bartoníček

Nejedou. Nemají totiž kudy. Když objedete kolonu, narazíte brzy na jinou. A pokud se jim chcete vyhnout, uděláte si minimálně trojnásobnou zajížďku. A ani jedno mi nepřijde efektivní.

Elb

Opravdu od 22:00 nejezdí žádné vlaky? Je po desáte a kolem Pardubic jsou pořád 4 dálkové vlaky, Přerovský Zubr už jede na Hradec, ale řekl bych, že by to Pardubicemi stihl akorát po zpožděném Pendolinu 240 z Košic, které tam teď směřuje a bude asi poslední po půl jedenácté.

MichaelP

To Pendolino 240 nakonec projelo v cca 22:50. Akorát teď na ČT24 bylo, že přes noc se nic odklízet nebude (únava hasičů/tma) a pokračovat se bude zítra ráno.

Elb

Tedy nakonec ten rychlík do Přerova neobsloužil Pardubice a dostal hodinu zpoždění úplně zbytečně..

Ondra

Co jsem se včera díval na Události tak průjezd byl v nějaké omezené míře byl v plánu – ale jen velmi omezeně (proto hlavní odklon přes Hradec) a pokud to zrovna situace dovolí (nebudou tam třeba zrovna potřebovat celé kolejiště atd…) 🙂

Milan Držmíšek

Přerušení provozu bylo opravdu plánováno. Bohužel však osádky nehodových vlaků mají jiný režim než drážní hasiči, které po směně vystřídají jejich kolegové ze SŽ. Osádky nehodových jeřábů, jsou zaměstnanci ČD a.s. a tam platí a dodržuje se zákoník práce, takže po uplynutí 15-ti hodin práce je nařízen odpočinek. Z toho důvodu byla tato předčasně vydaná informace o přerušení provozu změněna, bez zpravení médií. Jen tak mimochodem, i drážní hasiči v noci při obdobných mimořádnostech přerušují práce v noci pro odstraňování následků po prvotním zásahu pro zajištění ochrany osob, případně i životního prostředí se zdůvodněním, že zákrok je komplikovaný. I Vy… Číst vice »

Vesper

KOntroverzní názor, ale v takové situaci by nákladní vlaky měly dostat přednost v přidělování kapacity. Cestující je možné relativně snadno převézt autobusy, ale pro náklad žádná náhradní kamionová doprava není.

Martas

Podle mě to stojí na jediném problému, že o řízení autobusu si střihnou cestující.

Jiří Kocurek

Blbý a ztřeštěný nápad: Co rozdat cestujícím nákladní kola, aby tu náhradní dopravu za nákladni vlak zajistili?

Martin

Ono by si to chtělo přestat hrát na konkurenci aspoň v podobných situacích. Aneb ono když vám tam v krátkém sledu po sobě má projet pár krátkých souprav, tak to je problém větší, než když má projet jedna delší souprava.

Jasně, nutná manipulace pár minut taky sežere. Ale ve výsledku se spíš ten čas ušetří.

Leinad

Při některých výlukách i mimořádnostech se kuplovalo, treba RJ s LE. Když je možné jet na blok, tak se to zdržení nemusí vyplatit. A vstupuje do toho délka stanic/nástupišť atd.

Karl vB.

To nic, pan Marťas chtěl jinými slovy jen upozornit na stav, že volní řidiči autobusů pro NAD zrovna jen tak z nebe nepadají.
To, že vy jste to pochopil úplně jinak a dodal jste návrh s nákladními koly, tady už jen málokoho překvapuje.

Jiří Kocurek

„Blbý a ztřeštěný nápad:“ Jsem psal tedy zbytečne…

dělal jsem si srandu

Trumway

Má to svojí logiku.Pokud nechcemeaby se nehoda promítla i do různých průmyslových odvětví má to svojí logiku. Jiný kontroverzní názor, že cestující by měli být vyzváníi ať raději použijí IAD. Kdo má jízdní kolo ať použije to.

Pája

Tak oni vyzváni byli k tomu, aby cestu VLAKEM odložili.

Emanuel

A ten náklad ma být palivový dřevo, písek, uhlí, auta, nebo kontejnery?

Michal Bartoníček

Nepřijde mi kontroverzní, ale zcela logický. Pro náklad prostě žádná náhradní doprava není.

Leinad

Já bych byl pro, aby přednosti byly cca:
1) „Rychlejší“ vlak (vzdálenější první zastávka, větší zrychlení, větší vmax, klopidlo,…). Ale jedoucí vlaky nezastavovat, rozdaj si to před Prahou na tříkolejce.
2) Vlak s větším zpožděním.

Dodo

Všech nočních vlaků se netýkají. Ona tragická 1021 již vyrazila z Prahy dříve po pravidelné trase. Vypadá to, že to bude jeden z posledních, možná dokonce posledních vlaků, které projedou před uzavřením.

Elb

Košičan dojel na Pardubický hlavák 22:53 a od Hradce nepřijel.