V Pardubicích přes noc proběhne úklid po nehodě, vlaky pojedou přes Hradec Králové
Záběry ze srážky vlaků v Pardubicích. Foto: Hasiči SŽ
Vlaky naberou na jednokolejce zpoždění kolem hodiny až hodiny a půl.
Vlaky naberou na jednokolejce zpoždění kolem hodiny až hodiny a půl.
O tomhle odklonu něco vím,jezdilo mi to celou noc pod oknem nocležny v Týništi n. O.
Vlaky stoji, auta jedou.
Kolaps na D1 máte každou chvíli. Tak často, že podobné zprávy už nikoho ani nevzrušují 😀
To máte pravdu, pouze částečně.
Zablokovaná dálnice se dá vždy, na rozdíl od neštěstí na nádraží v Pardubicích, někudy nějakým způsobem objet.
A proto tam všichni stojí 😀 Ne, s tím kamionem si nesjedete kde chcete, ono někde s ním ani neprojedete.
Kdy se tam naposled stálo celou noc až do svítání? A ne kvůli počasí, ale kvůli nehodě.
A že by na D1 v květnu, tedy bez sněhu a náledí, srazilo 2000 tun a byli z toho 4 mrtví a desítky zraněných… dodávám za pěkného počasí?
Ale jako jo, v ČR je 6.000.000 řidičů, každý někoho srazí a za 10.000 let tímhle tempem všichni zemřeme.
Kvůli počasí, kvůli nehodě, kvůli dalším řidičům, co se rozhodli sednout do auta. Celou noc do svítání ty kolony nejsou, ale podobné srážky jako na železnici, kdy při ní někdo zemře, jsou minimálně jednou za měsíc.
Za to na D1 to vždycky sviští
Jj, třeba dneska ráno v naší části Prahy. Je super stát v buse zaseklém v půlkilometrové koloně před světelnou křižovatkou, zatímco po nadjezdu sviští elefanty po 10 minutách…
Proč vlastně Jančurovi nadávali, že nezavedl NAD, když silnice je tak špatná?
Část Prahy versus druhý nejvytíženější osobní vlakový úsek v ČR lol.
Jó, to jsou ty skvělá řešení od dopravních taky-inženýrů, co bojují s IAD.
Ono vám někam bouchnou preferenci na semafor. Takže „bodově“ to ten autobus pustí. Vypadá to strašně fajn. Ale jen do chvíle, kdy to v jiném směru podrží auta, co v důsledku zablokují autobus z jiného směru.
Ty preference na křižovatkách jsou typický model bodového řízení. Řeší to jen tu svou křižovatku, ale co je o dvěstě metrů dál je tomu systému ukradené 😀
Ale politici si udělají čárku za to, že mají další křižovatku s preferencí MHD.
Nejedou. Nemají totiž kudy. Když objedete kolonu, narazíte brzy na jinou. A pokud se jim chcete vyhnout, uděláte si minimálně trojnásobnou zajížďku. A ani jedno mi nepřijde efektivní.
Opravdu od 22:00 nejezdí žádné vlaky? Je po desáte a kolem Pardubic jsou pořád 4 dálkové vlaky, Přerovský Zubr už jede na Hradec, ale řekl bych, že by to Pardubicemi stihl akorát po zpožděném Pendolinu 240 z Košic, které tam teď směřuje a bude asi poslední po půl jedenácté.
To Pendolino 240 nakonec projelo v cca 22:50. Akorát teď na ČT24 bylo, že přes noc se nic odklízet nebude (únava hasičů/tma) a pokračovat se bude zítra ráno.
Tedy nakonec ten rychlík do Přerova neobsloužil Pardubice a dostal hodinu zpoždění úplně zbytečně..
Co jsem se včera díval na Události tak průjezd byl v nějaké omezené míře byl v plánu – ale jen velmi omezeně (proto hlavní odklon přes Hradec) a pokud to zrovna situace dovolí (nebudou tam třeba zrovna potřebovat celé kolejiště atd…) 🙂
Přerušení provozu bylo opravdu plánováno. Bohužel však osádky nehodových vlaků mají jiný režim než drážní hasiči, které po směně vystřídají jejich kolegové ze SŽ. Osádky nehodových jeřábů, jsou zaměstnanci ČD a.s. a tam platí a dodržuje se zákoník práce, takže po uplynutí 15-ti hodin práce je nařízen odpočinek. Z toho důvodu byla tato předčasně vydaná informace o přerušení provozu změněna, bez zpravení médií. Jen tak mimochodem, i drážní hasiči v noci při obdobných mimořádnostech přerušují práce v noci pro odstraňování následků po prvotním zásahu pro zajištění ochrany osob, případně i životního prostředí se zdůvodněním, že zákrok je komplikovaný. I Vy… Číst vice »
KOntroverzní názor, ale v takové situaci by nákladní vlaky měly dostat přednost v přidělování kapacity. Cestující je možné relativně snadno převézt autobusy, ale pro náklad žádná náhradní kamionová doprava není.
Podle mě to stojí na jediném problému, že o řízení autobusu si střihnou cestující.
Blbý a ztřeštěný nápad: Co rozdat cestujícím nákladní kola, aby tu náhradní dopravu za nákladni vlak zajistili?
Ono by si to chtělo přestat hrát na konkurenci aspoň v podobných situacích. Aneb ono když vám tam v krátkém sledu po sobě má projet pár krátkých souprav, tak to je problém větší, než když má projet jedna delší souprava.
Jasně, nutná manipulace pár minut taky sežere. Ale ve výsledku se spíš ten čas ušetří.
Při některých výlukách i mimořádnostech se kuplovalo, treba RJ s LE. Když je možné jet na blok, tak se to zdržení nemusí vyplatit. A vstupuje do toho délka stanic/nástupišť atd.
To nic, pan Marťas chtěl jinými slovy jen upozornit na stav, že volní řidiči autobusů pro NAD zrovna jen tak z nebe nepadají.
To, že vy jste to pochopil úplně jinak a dodal jste návrh s nákladními koly, tady už jen málokoho překvapuje.
„Blbý a ztřeštěný nápad:“ Jsem psal tedy zbytečne…
dělal jsem si srandu
Má to svojí logiku.Pokud nechcemeaby se nehoda promítla i do různých průmyslových odvětví má to svojí logiku. Jiný kontroverzní názor, že cestující by měli být vyzváníi ať raději použijí IAD. Kdo má jízdní kolo ať použije to.
Tak oni vyzváni byli k tomu, aby cestu VLAKEM odložili.
A ten náklad ma být palivový dřevo, písek, uhlí, auta, nebo kontejnery?
Nepřijde mi kontroverzní, ale zcela logický. Pro náklad prostě žádná náhradní doprava není.
Já bych byl pro, aby přednosti byly cca:
1) „Rychlejší“ vlak (vzdálenější první zastávka, větší zrychlení, větší vmax, klopidlo,…). Ale jedoucí vlaky nezastavovat, rozdaj si to před Prahou na tříkolejce.
2) Vlak s větším zpožděním.
Všech nočních vlaků se netýkají. Ona tragická 1021 již vyrazila z Prahy dříve po pravidelné trase. Vypadá to, že to bude jeden z posledních, možná dokonce posledních vlaků, které projedou před uzavřením.
Košičan dojel na Pardubický hlavák 22:53 a od Hradce nepřijel.