Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

V ostravské MHD končí papírové jízdenky, začíná prodávat nové kreditní papírové lístky s čipem

V ostravské MHD jezdí už více lidí na elektronickou jízdenku než papírovou. Foto: DPO
V ostravské MHD jezdí už více lidí na elektronickou jízdenku než papírovou. Foto: DPO

Dopravní podnik Ostrava (DPO) definitivně potvrdil svůj plán skončit příští rok s papírovými jízdenkami. Od 1. ledna je přestane prodávat, od 1. dubna s nimi cestující nebudou smět jezdit. Nahradí je elektronickým jízdným, pro ty, co nemají platební karty pak kreditními jízdenkami. Slibuje si od toho úsporu 10 milionů korun ročně.

Ostrava má v Česku jeden z nejrozvinutějších odbavovacích systémů v MHD, pro cestování stačí přiložit platební kartu u validátoru při nástupu a to samé při výstupu, systém pak automaticky po celém dni vyhodnotí, zda se vyplatí cestujícímu krátkodobá jízdenka nebo celodenní a podle toho si strhne peníze. Dál zůstanou SMS jízdenky.

DPO je prvním dopravním podnikem, který končí s papírovými jízdenkami, poslední nechal vytisknout v říjnu. „Je to zásadní a evoluční krok, o který si naši cestující svým chováním řekli vlastně sami. První měsíc (v červenci 2016) po zavedení bezhotovostních plateb bankovními kartami ve vozidlech DPO využilo tuto novou formu odbavení jen 5 procent cestujících. A dnes (v listopadu 2019) ji využívá více než polovina,“ řekl předseda představenstva Daniel Morys.

Dalších více než 15 % podle něj volí jinou elektronickou platbu: SMS, kartu ODIS nebo aplikaci MojeDPO. „Kromě každoroční úspory ve výši zhruba 10 milionů korun nemusí DPO investovat do obnovy odbavovacího systému na papírové jízdenky, která by byla po 25 letech fungování jinak nezbytná,“ dodal Morys.

Ti, co nemají platební kartu, si budou moci zakoupit kreditní jízdenky. Ty budou k dostání v 18 zcela nových automatech, ve všech prodejnách DPO, ve všech pobočkách Ostravského informačního servisu a u externích prodejců. Kreditní jízdenky lze opakovaně dobíjet. „Kreditní jízdenkou se cestující odbaví stejně jako platební kartou, budeme tak mít pouze jeden odbavovací systém namísto současných dvou. Tím, že si je mohou lidé dobíjet, má celý systém i určitý ekologický aspekt,“ dodal Morys.

Cestující ale musí počítat s tím, že minimální kredit pro nabití bude 100 korun, kredit lze převádět na jinou kartu. Bude platit šest měsíců. Jízdenka je papírová, uvnitř je čip.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kajman

A teď čtu na webu DPO: „Fyzickou bezkontaktní bankovní platební kartu lze zaregistrovat jak na přepážce,
tak na webu karta.dpo.cz“
To jako znamená, že abych mohl tou kartou vůbec zaplatit, tak se ještě předtím musím někde registrovat? To je fakt takhle vymakaný?

Graylag

Ne, neznamená. To co čtete se týká buď vydávání daňového dokladu, nebo nahrání dlouhodobé jízdenky na platební kartu. Pro obě věci registrace je nutná. Ale pro obyčejnou jízdu stačí jen kartu přiložit k validátoru ve vozidle, nic víc.

Cyklista

Nejste v Praze =D V Ostravě hodně přemýšleli při zavádění tohoto systému. I když jsem rád, že v Praze nakonec taky trochu ustoupili a papírek, který si kreditkou zaplatím nemusím vedle v druhém strojku označovat.

Kajman

Prosím některého zastánce toho úžasného systému, aby primitivnímu venkovanovi poradil:
Přijel jsem vlakem do Ostravy. S rodinou. Chci jet něčím, co vám tam jezdí, například do ZOO, a odpoledne zpátky. Dva dospělí a dvě děti. Nemám chytrý telefon. Platební kartu mám. Sice se mi dost příčí vytahovat ji v narvané tramvaji, ale budiž, Ostrava je region razovity, tak to snad nějak překousnu. Takže jak mám postupovat?

Kajman

Ještě mě napadá: vyzkoušel jsem tento systém v Londýně. Kromě toho, že to neskutečně zdržuje, tak tam jde ta Oysterka aspoň beze srážky vrátit…

Martin

Při prvním nástupu do vozidla přiložíte platební kartu na platební terminál, dolní část, na zeleně svítící logo. Monitor Vám napíše platná jízdenka. Poté si na monitoru navolíte počet cestujících – 1 dospělý a 2 děti. Až poté znovu přiložíte platební kartu a tím si koupíte další 3 jízdenky najednou.

Graylag

Buď přímo platební kartou, kdy nejprve prostým přiložením odbavíte sebe, poté na validátoru naťukáte kdo jede s vámi (spolucestující) a znovu přiložíte kartu pro provedení nákupu. Při následném přestupu si v dalším vozidle znovu přiložíte abyste odbavil sebe, za partnera a děti už neděláte nic. Na cestě zpátky analogicky totéž. Vy máte jízdné platné vždy, partner a děti do vypršení doby trvání (45 minut). Nebo si na nádraží koupíte kreditovou jízdenku s dostatečným kreditem a následně budete postupovat totožně jako s platební kartou. Možný rozdíl je jen v době přiložení. Platební kartu stačí přiložit na půl sekundy, kreditní jízdenku pokud… Číst vice »

Kajman

Děkuji, ale evokuje mi to další otázky: – co když pojedu s tou rodinou déle než 45 minut? Předpokládám, že Ostrava není tak malá, aby taková možnost neexistovala. – pochopil jsem, že systém bude přičítat jízdné až do výše celodenní jízdenky, čímž se zastropuje. Toto platí i pro ty spolucestující? – a z toho vyplývá ještě další dotaz: když s tou rodinou pojedeme za den třeba šestkrát, řekněme v hodinových rozestupech, tak to bude znamenat, že budu šestkrát provádět tu eskamotáž u přístroje s kartou? Místo toho, abych si ráno štípnul jednu celodenní jízdenku (nebo 4, s tou rodinou), pak… Číst vice »

Jan

Ty vaše otázky jsou svým způsobem zábavné, jak se snaží najít nějaká slabá místa toho systému. Ve vašem případě bych se choval úplně jinak a koupil dětem dvě nové kreditní jízdenky, dospělí mají oba kartu, každý se tím pádem může pípnout sám a můžete jezdit celý den po Ostravě a nemusíte řešit naťukávání 3 dalších osob do terminálu a jak je znám tak děcka budou ještě rády, že můžou pípat svoje jízdenky. Nebo si kupte přes mobil (nebo mobily) čtyři celodenní a pak nemusíte pípat při každém nástupu a revizorovi akorát ukazujete SMS jízdenku. Jo a když jedete déle než… Číst vice »

Kajman

Vám to možná připadá zábavné, mně moc ne. Ale reaguji: – dospělí jistě mají kartu. Takže budeme v té přecpané tramvaji šermovat ne jednou kartou, ale dvěma. Super bezpečná záležitost. – když koupím dětem dvě krásné kreditní jízdenky a projedou za ten den řekněme 50 korun, co s tou zbylou stovkou? Hodil jsem ji do kanálu. Vy možná tak bohatý jste, já ne. – ad SMS jízdenky – moje děti telefon nemají. – ad 45 minut – a když nepřestoupím? V OStravě neexistuje linka, která má jízdní dobu delší než 45 minut? Pochopte, jezděte si v té Ostravě třeba na… Číst vice »

David

Pane Kajmane, netvařte se jak oběť nějakého zlovolného systému. Kolegové vám tady vysvětlili, že řešení vždycky existuje. A jestli se bojíte vytáhnout kartu v tramvaji (sic!), tak si ji dejte do pouzdra na krk a na validátor se přitiskněte celým hrudníkem. Totéž manželka. Razovitý kraj vyžaduje razovitý přístup. Nebojte se toho, Kajmane. Buďte razovity!

Kajman

Budu. Jak jsem psal níže, použiji auto.

Dopravak

Toto není pravda!!! Musíte stihnout poslední přestup do 45.minuty! Takže když například z Poruby jedete 30minut, v centru v neděli máte na Sl.Ostravu přestup 17 minut (no protože skvělé jízdní řády kdy i kmen.linka jezdí co 20min) , tak dosud stačil lístek jeden, od nynějška za jednu cestu zaplatit 2x….. Gratuluju, odcházím směr autobazar.

Jan

Už tedy DPO vyřešil problém s terminály, kdy cestující po nástupu vidí jen „Probíhá synchronizace.. Vyčkejte, prosím, děkujeme za pochopení.“ Nebo „Nepřikládejte kartu, klidový režim“ a po nahlášení chyby jistý Roman Šula, ředitel úseku ekonomického, v klidu odepíše, že k žádnému problému odbavovacího terminálu daný den nedošlo?

Peno

A už jim to v té Ostravě funguje u všech dopravců, nebo si mimo DPO dál musím kupovat papírové jízdenky a není mi uznána přestupní jízdenka na kartě, čímž se ztrácí jedna z největších výhod IDS, tedy možnost mít jednu jízdenku pro všechny dopravce v systému?

Dopravák

Úžasná revoluční změna!! Opravdu TOP quality….. Takže zde léta budujeme IDS…aby to „někdo“ zařízl…..argument SMS je úžasný…už si někdo z těch chytrých všiml, že na služebním jsou často zablokovány??? Platební kartu na bezdotykáč mám na tyto služby také bloklou, ta posledn 2 roky 4x zneužito právě po takovýchto odbaveních…ve Švédsku…..Ä co už tu nikdo nenapíše, budou zrušeny 60minutové jízdenky, takže do práce mám zaplatit 2x!!!!! To jako nemůže nikdo myslet vážně…..zcela vážně asi koupím auto….už dnes jet do práce 58minut + cesta na zastávku je hooodně konkurenceschopná vůči 17minutám autem….. Viděl jsem hodně měst, Ale Ostrava je první město v… Číst vice »

Graylag

Nezlobte se, ale mluvíte nesmysly. Zrušení 60 minutových jízdenek vás nemusí trápit vůbec. Prostě si pípnete při nástupu a je vám zcela jedno jak dlouho jedete. Pokud nechcete používat platební kartu, tak si prostě a jednoduše pořídíte tu papírovou kreditní jízdenku.
A ohledně koupení auta – roční celosíťová odiska vás vyjde na 23 370 Kč. Auto které by vás ročně vyšlo včetně paliva na jen 24 tisíc prostě neexistuje i kdyby to byla ta nejrezavější ojetina.

Dopravak

Toto není pravda!!! Musíte stihnout poslední přestup do 45.minuty! Takže když například z Poruby jedete 30minut, v centru v neděli máte na Sl.Ostravu přestup 17 minut (no protože skvělé jízdní řády kdy i kmen.linka jezdí co 20min) , tak dosud stačil lístek jeden, od nynějška za jednu cestu zaplatit 2x….. Gratuluju, odcházím směr autobazar. Za dalsi, smsjizdenky a karty neplatí u nikoho jiného než DPO, takže když chcete jet třeba 532, zase zaplať znova….supeeer bombaaaa pokrooook…. Odiska za 24000… Tak to si každý rok koupím radej nový kolo, nebo každý dva roky úplně super nový kolo….a budu v práci za… Číst vice »

PetrD

To už přece existuje – ODISka, zvýhodněný přestum MHD/PHD/VLAK jen se jízdenka musí kupovat při každém přestupu (pokud někdo nemá měsíčník)

Peno

No jo, jenže já Odisku nemám a jenom kvůli tomu, abych mohl párkrát do roka jezdit po Ostravě se všemi dopravci ji kupovat nehodlám.

Cyril

Působí to na mě, že se prostě nehodláte přizpůsobovat. Systém se změnil a řešení vaší situace nabízí. Ta plastová ODISka stojí jen 130 korun. Že si ji “nechcete” koupit je potom už jen váš problém a Vy sám jste potom příčinou vlastního nepohodlí při cestování veřejnou dopravou. Za to ODIS ani DPO nemůže.

Kajman

Čili „jen“ zaplatit 130 korun za nějaký pitomý kus plastu, kráte čtyři pro rodinu, abych mohl třikrát za rok jet po Ostravě tramvají? Děkuju pěkně.
Tento nový, jak píše DPO „světový“ systém mě motivuje k jedinému. Do Ostravy a po Ostravě jedině autem.

Peno

Nezlobte se na mě, ale IDS si představuji tak, že si mohu koupit jednu jízdenku, která mi platí u všech dopravců v systému. To je podstata IDS, která až dosud platila i v té Ostravě, byť jen s papírovými jízdenkami. Teď už platit nebude a já si budu muset hlídat do kterého autobusu nastupuju. Tomu říkám pokrok. V podstatě tím v Ostravě zrušili IDS pro ty, co bydlí mimo ODIS, protože takový člověk si opravdu kartu za 130 kupovat nebude. A ano, může za to DPO a KODIS, že se nedokáží dohodnout a zavést tento systém u všech dopravců. Taková… Číst vice »

HonzaEM

Takže když odteď, respektive od ledna, pojedu do Ostravy, tak si koupím za 150 Kč nějakou papírovou kartičku a tu budu při každým nástupu a výstupu přikládat ke čtečce, nebo stačí jen jednou?

dopravack

pokaždé při nástupu, při jízdě do 10 min i při výstupu

Tom

Funguje to tak, že při každém nástupu do vozidla se přikládá karta. Při výstupu se přiloží jen pouze tehdy, pokud chcete levnější jízdné při jízdě do 10 minut a již nepřestupujete na další spoj. Čili naprosto jednoduché.

Graylag

Budete přikládat vždy při nástupu. Při výstupu jen pokud vystupujete do 10 minut a neplánujete další přestup, v takovém případě vám systém na kartu pár korun vrátí.

Mimochodem kartičku si budete moci koupit i za 100 Kč

ČD4ever

Platební kartu Revolut mi to napoprvé ignorovalo, na 2. pokus o měsíc později odečetlo za cestu 1 Kč a až po dalším měsíci to ňák zafungovalo. Pořád se to ladí a vyvíjí. Jednou to fungovat bude …

Graylag

1 Kč blokace je normální. Skutečná částka se vyhodnocuje až na konci dne. A ano, někdy samotné stržení proběhne až po pár dnech, kdy na to člověk úplně zapomene.
Každopádně systém už funguje dost dlouho a odladěný už je.

Jiří

Tvrdit, že je něco odladěné, může jen nekompetentní člověk.

Nikdy není nic odladěné tak, aby se mohlo konstatovat, že už to je odladěné. VŽDY budou nějaké mouchy a náměty na vylepšení.

Graylag

Slovíčkaříte. Samozřejmě že vždy u všeho je co zlepšovat. Ale po více než třech letech provozu s platebními kartami je systém tak odladěný, že drtivá většina cestujících problémy mít nebude.

svojsin
Honzíček

Tak to je další z prvků nového světového řádu ? Takže někdfo v rámci boje proti terorismu a špehováni lidí bude vědět, že nějaká slečna Okurková jela z Hranečníku na Hulváky. Bože bože, kam ta civilizace spěje. Ilumináti musí mít radost 🙂

Ondra

Tenhle systém bude anonymní – takže nikdo nebude vědět, že slečna, která si to koupila je zrovna Okurková a ne (třeba)
Rajčatová… 😀 🙂

R2R2

To je pomerne bezna chyba, kdy si clovek rika, ze je jeho karta anonymni a je to tedy v pohode, ale staci jedna sparovatelna platba identifikovatelnou platebni kartou nebo kontrola totoznosti v dopravnim prostredku a cela anonymita pada.

Petr Langer

Ostrava přechází z papírových jízdenek komplet elektronické, Zlínský kraj přechází ve vnitrokrajských vlacích z elektronických na komplet papírové to jsou paradoxy.

Rosťa

ANO , už je líp. Před 2 dny v tiskové zprávě úspora 20 milionu, dnes 10 milionů. Je vidět že se učí rychle od nejvyššího. 10 mega sem , 10 maga tam. Pak se nemůžeme divit, že koupily v další várce od Škody šaliny o 20 mega dráž než od Stadleru. Zapomněl jsem, Budou o 2 metry delší a velkokapacitní podle zadání vyběrového řízení. Takže dobrá práce obchoďaků vydělat firmě lusknutím prstu na jedné zakázce o 500 milionú víc než je obvykle

babilon

Už jsem se ptal několikrát a nikdo mi neodpověděl. Co když revizor moji platební kartu v databázi nenajde? Jak se mohu bez papírového potvrzení bránit, že jsem si opravdu pípnul?

Graylag

Kolikrát už jste se na to ptal DPO? Tady na diskuzi se sice ptát můžete, ale dokud to neví nikdo z nás, tak se odpovědi nedočkáte.

Můj osobní názor je, že mají systém natolik vyzkoušený, že případy jak popisujete budou tak vzácné, že je půjde řešit individuálně na základě reklamací/stížností. Ten systém už v Ostravě běží nějakou dobu a rozhodně neslýcháte o tom, že by k tomu docházelo.

Mnohem lepší otázka je, co máte jako cestující dělat, pokud terminál kartu odmítne a vy už nemáte možnost vystoupit?

Kkarel

Už se mi stalo,že systém mi odmítl plat.kartu. Naštěstí mám ještě jednu. Napadá mě na rychlo SMS jízdenka.

Graylag

SMS jízdenka právě ne. Tu dostanete až pár minut po žádost, abyste ji nemohl koupit když už vám revizor dýchá za krk. Teoreticky jízdenka přes aplikaci, pokud v ní není taky prodleva. Ale pokud ji nemáte nastavenou, pak máte asi smůlu. Snad by v takovém případě byli revizoři vstřícní.

Jiří

Osobní názor není reálná zkušenost – už několikrát jsem viděl, že si cestující pípnuli kartou, napsalo to zeleně „máte platnou jízdenku“ a asistenti pak tvrdili, že to pípnutí v systému není, takže zase tak vzácné to nebude.

Graylag

To co píšete je rovněž jen váš osobní názor. Já jsem nikdy nic takového neviděl. A teď kdo z nás má pravdu? Mám já takové štěstí že jsem to nikdy neviděl? Vy takovou smůlu že jste to už viděl několikrát? Vymýšlím si já? Vymýšlíte si vy?

Kajman

Podsouváte nesmysly. Můžete mít pravdu oba, nikterak se to nevylučuje.

roman

pokud ji nenajde tak jste si nekoupil jízdenku

Jiří 2

A jak to pozná, když mu validátor ve voze tvrdí že je platná?

R2R2

Nijak, zaplatite pokutu.

Hodně štěstí

Chudák venkovan co přijede jednou za 10 let do Ostravy. 🙂

Juraj

Na venkově nemají platební karty?
Já jako přespolní bych naopak ostravský systém uvítal všude, protože vyžaduje prakticky nulovou přípravu. Zato když člověk přijede skoro kamkoliv jinam, musí řešit: jakou jízdenku, kde ji koupit, mít drobné, kolik nakoupit do zásoby.
Zlatá Ostrava!

babilon

Moji rodiče třeba platební kartu nemají.

Jiří

Asi tak a ne každý touží po bezkontaktní platební kartě. Ale prostě šlechta rozhodla, tak se poddaní chtě nechtě musí přizpůsobit 😀

asdfr

Nech sa paci. Zoberiem Vas do mesta, kde ste nikdy nesli MHD a dam Vam za ulohu v autobuse kupit na jednu kartu listok pre 2 dospelych a jedno dieta. Som zvedavy, kolko zastavoik a ci vobec sa Vam to podari.

R2R2

Idealne pouzije taxi, jednou za deset let tech par stokorun nekde nasetri.

Dushan

Když jsem byl naposled služebně v Ostravě, zaplatil jsem jízdné v MHD ze svého, jelikož ten jejich systém nevydá žádný doklad, který bych mohl nechat vyúčtovat! Dosud jsem se s podobným paskvilem ve veřejné dopravě v rámci celé ČR ještě nesetkal.

jenki

Stačí použít Google :

„Kde získám daňový doklad k jízdenkám na platební kartě?

Daňový doklad je možné získat po registraci na webovém rozhraní karta.dpo.cz.“

Dushan

Nemám zájem se registrovat a sdělovat komukoli číslo karty, jen proto, že jednou pojedu pár zastávek tramvají. Je vůbec v ČR legální neumožnit použít hotovost pro zaplacení za veřejnou dopravu?

MiKi

Legálně vám narostly nohy. Račte je použít.

Hodně štěstí

Asi to moc legální nebude, ale oni to budou mít ošetřeno, že si hotově můžete nabít peníze do jejich karty.

Dushan

Je zde psáno, že minimální částka nabití je 100Kč a kredit expiruje po 6 měsících, takový způsob je naprosto k ničemu pro občasného cestujícího.

Halamus

Expiruje karta, nevyužity kretit lze z expirované karty převézt na novou kartu.
Taky mi to nedává smysl.

Graylag

Takže jste ve zkratce neměl zájem si ten doklad převzít. Ale přesto naříkáte, že si cestu nemůžete vyúčtovat.

Mimochodem slušný zaměstnavatel většinou nemá problém takové drobné výdaje proplatit na základě čestného prohlášení. Kde že pracujete?

Dushan

Očekával bych stejnou možnost jako u všech ostatních dopravních podniků v ČR, tj. buď fyzická jízdenka nebo doklad, který mohu jednoduše vytisknout bez potřeby podstupovat registraci do systému, který sotva kdy znova využiju.

Honzíček

Podle norem nového světového řádu se chystá i zrušení hotovosti, touto cestou se vydalo Švédsko, ano i Babiš je pro omezení používání hotovosti a to už je krůček k plnému očipování a kontrole lidských mas. Ilumináti musí chrochtat blahem a světová kabala si mne ruce jak nás podojí 🙂

jva

A ono se lidstvo „nečipuje“ dobrovolně, když všechno myslitelné musí ovládat přes apku a pak si ještě případně stěžuje, že něco v apce nefunguje (třeba toaleťák)?

A.R.

To jsou fakt trapné výmluvy paranoika. 😀

Jiří 2

A je vlastně legální na přijatou tržbu nevydat doklad? Protože řezník/pekař/hostinský když vám účtenku nevydá, ale řekne „vyzvedněte si ji na našich webových stránkách“, má problém…

xyz

„A dnes (v listopadu 2019) ji (pozn. platbu kartou v MHD) využívá více než polovina“
= téměř polovina cestujících si o tu změnu „neřekla sama“.

Graylag

Čtěte dále, dalších 15% platí rovněž elektronicky, jen jinak. To už jsou dvě třetiny. Tedy si o tu změnu „neřekla sama“ jen třetina cestujících. Z nich pak bude určitě alespoň část takových, kterým je jedno jak platí a jen se drží dosavadního systému.

Tom

A já bych ještě doplnil, že ta zbylá třetina má dlouhodobé jízdné – měsíčník. 🙂

Graylag

To právě myslím ne. Ta polovina cestujících o kterých se v článku mluví je podle mě už podmnožina těch cestujících, kteří nemají dlouhodobé jízdenky. Vycházím z toho, že jsem ještě neviděl, aby při nástupu do jakéhokoliv vozidla DPO zamířila polovina cestujících k terminálu.
To v praxi znamená, že ta třetina bude ve skutečnosti tak třetina z třetiny všech cestujících, čili devítina. A to kdo ví jestli.

Jiří

Platnost kreditu jen 6 měsíců? Tak to bude mít opravdu úspěch 😀

Přijedu do ostravy něco řešit vlakem, jízdenka tam 14 korun, jízdenka zpátky 14 korun. Před zavedením 28 Kč, po zavedení 100 Kč. Nikoho tam neznám, tak komu to převedu? To si můžu takovou kartičku nechat zarámovat 😀

Je 300% zdražení normální? Tohle je možné jen v ostravě, kde jsou odborníci, že „nikdo jiný na celém světě by to nevymyslel líp“… Pak se diví, že lidi jezdí raději autem…

jenki

Těch 2x16Kč taky můžete zaplatit platební kartou nebo přes aplikaci v mobilu nebo přes SMS jízdenku.

3 možné prodejní kanály – to by vás snad mohlo uspokojit…

Modré zábradlí

A co když se bojí, že vystopujete, že jel na Stodolní a zpátky, a budete ho kvůli tomu vydírat? (Nahlásíte manželce, že byl pařit a ne na poradě.)

Jiří

Přesně, ne každý chce bezkontaktní platební kartu a ne každý chce mít povolené prémiové sms. Takže co? Jízda načerno, protože 100 kč za dvě jízdy jim nedám 😉 Když možou cigani, tak ja možu taky 😉 Aby to nebyla pozitivní rasová diskriminace 😉

Jiří 2

Prémiové SMS jsou tradičně zablokovány na služebních mobilních telefonech a nedostanete na to doklad, abyste jej mohl přiložit k cestovnímu příkazu, čili není vhodné používat svůj…

Vít Jůza

Pokud tu kreditní jízdenku bez problémů na kterémkoli nádraží nebo okraji města koupím, a opouštěje Ostravu mi bude vyplacen na kterémkoli nádraží nebo okraji města zůstatek, tak v pořádku …

Cyril

Cena 100 kč (minimální částka Kreditovky) je zároveň novou cenou celodenní jízdenky. Tu ti taky nikdo při odjezdu z města nevyplácí. Výhodou je, že když ji nevyjezdíš, zůstane ti na příště. Já si takhle kupuju “univerzální jízdenku” (housenku) v Brně.

a8n

Akorát ta univerzálka platí od posledního zdražení stále, t.j. už skoro 8 let.

Kamui

Opomíjeným faktem podobných systémů je, že se dá mnohem snáze vystopovat, kdo kdy a kam jel.

Arimatejsky

Ano, DPO si bude moci zjistit, že anonym, co si za svůj Cash koupil ve Svinově jízdenku, s ní jel na Hranecnik a pak zase zpátky. Sice.nevi, jak se ten typek jmenuje, ale soukromí je ohroženo… Vy jste jezdil na lístky, aby vás nevystopovali? Nemluví k vám hlasy?

Modré zábradlí

Měli by v automatu jako doplňkový produkt nabízet alobalové čepice.

Honzíček

Já bych se nesmál, tyhle alobalové čepice dokážou odstínit negativní záření 5G sítí, tyhle alobalové čepice používají členové světové kabaly a Ilumináti, aby nebyly pod vlivem záření z mobilních vysílačů, wifin, které škodí mozku a nebyly hlavně vystaveni negativnímu morfogenetickému poli který moduluje vědomí mas lidí.

babilon

Pro banku žádný anonym nejsem.

V. K.

Ano. Banka taky netouží po ničem jiném než po tom kdo kam jezdí po Ostravě.

babilon

Banka možná ne, hackeři ano.

Peno

Zrovna banky mají své systémy dobře zajištěné a hackerské útoky na banky jsou opravdu velmi vzácné. Já bych se mnohem víc obával úniku dat právě z těch systémů DPO, protože ty určitě nebudou ani zdaleka tak dobře chráněny.

Honzíček

bohužel mne to připadá, že nám někdo chce sebrat lidskou svobodu, sebrat anonymitu, a zneužívá se boj proti terorismu jako zástěrka k omezování práv občanů. Ale ve skutečnosti je to krok k absolutní nadvládě Velkého Bratra.

A.R.

To je snad správně, ne? Dopravce má vědět, odkud kam cestující jezdí.

Alibaba

Co jsou to SNS jízdenky?

os.ka.rek

Sdružení nezávislých států

Pavel

Slovenská národná strana

cestovatel

Tudíž když pojedu 2x ročně do Ostravy, tak abych se projel od nádraží na místo a zpět, budu si muset při každé návštěvě zakoupit tu kartičku za 50 Kč a dobít kreditem na 100 Kč. To bude fajn…

mirekk

To já až pojedu do Ostravy, tak při nástupu i výstupu přiložím mobil k validátoru. Mám platební kartu nahranou v mobilu. A řeknu vám, že se mi tento systém moc libi. Včera jsem byl v Praze a vzpomněl jsem si na Ostravu, jak to tam máte jednoduché, bez přemýšlení jakou jízdenku si koupit, abych dojel tam, kam chci.

asdfr

Nastupim do autobusu v Ostrave a na jednu kartu potrebujem kupit 2 lisky pre dospoleho a jedno dieta. Ako dlho budete maturovat, kym sa Vam to podari v systeme, ktorym ste vzivote nesli. Este sa Vam ten system zda jednoduchy? Co som pozeral tak ako spolujazda, sa da kupit len 45 minutovy prestupovy listok.

moston

A jéj, to budou mít čtenáři místního blogísku zase vlhké sny :o) Super, palec nahoru!