V Ostravě vyjel první elektrobus Solaris z největší tuzemské objednávky
Všechny objednané elektrobusy by měly být dodány do podzimu.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) začal do provozu nasazovat první elektrobus ze 24kusé série, kterou před více než rokem objednal u polského výrobce Solaris. Jde o dosud největší objednávku elektrobusů v tuzemsku, i s dobíjecí infrastrukturou od Siemensu vyjde na 308 milionů korun.
„Měníme autobusovou dopravu v Ostravě. Nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník je další fází naší strategie a doplňuje již stávající nabíječku pro elektrobusy v Ostravě-Svinově. Následující součástí plánu je vybudování nabíjecí stanice i na ulici Valchařská v centru města. Ostrava tak bude mít tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys. DPO se loni zavázal, že už nebude kupovat autobusy na naftu.
Elektrobusy o délce 12 metrů pojmou až 80 cestujících (stojících i sedících). Denní dojezd bude díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Rychlonabíjení potrvá maximálně deset minut, takto nabitý elektrobus pak bude moci ujet vzdálenost do dalšího nabití až 30 kilometrů. Nabít jej bude možné během 24 hodin až dvanáctkrát. Nové elektrobusy se budou nabíjet ve standardu OppCharge. Obsluha vozů je bude moci nabíjet na terminálu Hranečník a v centru města, kde jsou, respektive budou vybudované nové nabíjecí stanice.
Všechny objednané elektrobusy by měly být dodány do podzimu, cestující DPO se s nimi budou moci projet na linkách 22, 28, 30, 32, 34, 51, 52, 53, 56 a na noční lince 43.
K 1. lednu 2022 bylo ve vozovém parku DPO 292 autobusů, z toho 227 na CNG a 8 elektrobusů. Na konci roku 2022 počítá DPO s 227 CNG autobusy a 32 elektrobusy.