V Ostravě se budou servisovat vládní Airbusy, Job Air Technic získá dlouhodobý kontrakt s armádou
Změna dodavatele vyvolala podivení u diplomatů, proti rozhodnutí se neúspěšně odvolal také dosavadní poskytovatel.
Letecké opravny Job Air Technic zajistí servis dvou Airbusů české vládní letky. S informací přišel jako první týdeník Hrot. Opravárenské středisko sídlící na ostravském letišti vystřídá společnost Lufthansa Technik, která letouny servisovala doposud, a to v partnerství s firmou Glomex MS. Ta se zúčastnila i výběru dodavatele veřejné zakázky o servisní podpoře letounů A-319 CJ pro nadcházející období, zvítězily ovšem ostravské opravny.
Podle týdeníku Hrot vzbudila změna dodavatele podivení u některých diplomatů. „Až dosud jsme měli jistotu, že v případě jakékoliv poruchy vládního letadla je společnost Lufthansa Technik schopna zajistit opravu během několika hodin, a to prakticky kdekoliv na světě. Náhlá změna servisní firmy v tomto exponovaném období není rozhodně dobrý nápad a budeme od odpovědných úřadů žádat vysvětlení. Neradi bychom si totiž někde uřízli ostudu,“ sdělil diplomat, který si vzhledem ke svému postavení nepřál být jmenován.
Generální štáb české armády ale ujistil, že přechod na novou servisní firmu nebude mít na provoz letounů žádný dopad. „Tato změna neovlivní plnění úkolů vzdušných sil při letecké dopravě během předsednictví České republiky v Radě EU,“ uvedla armáda.
Hangáry mimo zabezpečenou zónu
Proti rozhodnutí armády se ohradila také společnost Glomex MS, a to u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Firma jako navrhovatel například poukazovala na fakt, že hangáry vybraného dodavatele se nenacházejí v zabezpečené zóně, tzv. Secured Restricted Area (dále jen „SRA“), jak je standardem na jiných mezinárodních letištích, tedy pro vstup do hangáru nejsou vyžadovány žádná formální povolení od orgánu veřejné moci či jiné obdobné autority. Navrhovatel byl rovněž přesvědčen o netransparentnosti postupu zadavatele při posouzení nabídek a výběru dodavatele. ÚOHS však veškeré námitky zamítnul, jak vyplývá z rozhodnutí na úřední desce.
V prospěch Job Airu naopak může hrát nedávné uzavření rámcové smlouvy přímo s Airbusem. Ta byla uzavřena až po rozsáhlém auditu provedeném samotným evropským výrobcem letadel. „Výhodou rámcové smlouvy je, že v současné době, když za námi přijde Airbus s tím, že potřebuje vykonat nějaký servis pro sebe nebo pro svého zákazníka, není potřeba žádný dodatečný audit. Jsme v jejich systému, nastavené jsou všechny procesy, platby, manuály. Získali jsme podporu největšího výrobce letadel, což se pozitivně projevuje i při jednání se zákazníky,“ uvádí ostravské opravny.